Jump to content
Sign in to follow this  
tzighy

Furia Alba

Recommended Posts

De cateva luni cochetam cu ideea de carnet si in cele din urma, dupa lupte seculare care au durat vreo 2 luni am reusit sa trec si eu nenorocirea aia de traseu si sa iau carnetul. Am vrut o masina buna la bani decenti, ma rog, cam tot ce vrea un incepator si m-am indreptat spre un matiz. Marea porblema pe care am avut-o insa de la inceput a fost bugetul restrans, m-am trezit cu 3000e pusi in mana pt masina si acte. Am cautat ca un disperat pe net prin ziare, la banii astia parca toate erau pe stanta, dar ce ma deranja era ca la poze gaseam acelasi matiz in 30 de anunturi diferite. In cele din urma un prieten binevoitor mi-a prezentat un tip din blocul vecin, la fel de binevoitor si el, cu un matiz la 2800 de e. Masina arata bine, a avut niste probleme cu pragurile dar pe care se angajase sa le rezolve chiar el (in poze nu stiu cat de bine se vede cat de bine M-A aranjat amicu'). Ma rog, ca sa scurtez toata povestea, am luat masina, acuma este chiar aici : post-10557-1210789857_thumb.jpg pentru ca mi-a cedat cureaua de distributie pe care se jura ca a schimbat-o la timp. ma rog, detaliile vin dupa poze. Buburuzu' meu(una dintre poze e cu subwooferul din spate si cu un capac de matiz deasupra, pt dimensiuni): post-10557-1210789842_thumb.jpg post-10557-1210789846_thumb.jpg post-10557-1210789850_thumb.jpg post-10557-1210789861_thumb.jpg post-10557-1210789837_thumb.jpg post-10557-1210789833_thumb.jpg

 

Ce am facut pana acum:

-Pus botu' luat masina aiurea ca avea sistem de sunet frumos si arata binisor la prima vedere

-Schimbat baterie

-Scos cateva elemente manelistice, masina e in plin proces de demanelizare

-Pocnit masca spate mos italian idiot audi a4 zapada nestiut cum sa il fac de bani, ramas cu ea pocnita si cu mosul scapat ( :( )

-Smuls circuit de luminite cotiera, aruncat si calcat pe el de cateva ori, fericit ca scapat de un element de prost gust

Planuri de viitor:

-Reparat motor, sper s-o am gata saptamana asta

-Schimbat amortizoare, doar unul mai e decent

-Dat jos jante, indreptat, vopsit in negru

-Vopsit partea "cromata" a cotierei "TYPE R" in negru sau gri in speranta ca o sa arate mai putin a farfurie tiganeasca si mai mult a cotiera

-Rezolvat cu elementele ARGINTII TYPE R intr-un fel in care sa pastrez comfortul pe care mi-l dau(chiar ma simt bine cu schimbatorul ala ciudat si cu husa de volan)

-Rezolvat cu masca spate care sta cel putin aiurea

-Razbunat tip vandut masina aiurea

-Proiectoare

-Airbaguri(am cum?!)

-Vinil pe spate cu mesaj "Cand voi fi mare, o sa fiu Hummer" sau cu zambaret care rade tamp la colegii de trafic

-Scos absolut toate punctele de rugina cu smirghel, kit, grund, vopsea si tragere de inima

-Schimbat chedere

-Schimbat cauciucuri

 

Rog comentariile de tip "in locul tau n-as fi luat-o", "tu nu stiai ca...?", "ti-ai luat teapa", "de ce n-ai rugat si tu un prieten sa.." sa nu fie postate, pentru ca sunt de prisos. Sunt primul posesor de carnet din TOATA familia si asta e prima masina din toata familia, abia am facut 19 ani, asa ca era relativ inevitabil sa nu iau intai ceva care in realitate sa nu-si merite banii, sunt multumit ca macar am invatat mai multe din toata povestea asta si acuma nu am ce face si trebuie sa ma descurc cu ce am.

p.s.: poza cu motorul e facuta ieri cand am bagat-o in service, d-aia am cureaua pe dinafara

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Intr-un fel e bine ca faci tu toate operatiunile astea...le faci cu mana ta (mai mult sau mai putin).

Pe de alta parte avand un buget limitat toata nebunia asta, sa intelg, ca a depasit banutii de care dispuneai.

 

Una peste alta bun venit in trafic...si nu in ultumul rand aici pe forum.

Share this post


Link to post

Sa te poarte sanatos mii de km fara probleme .Insa modelul nu este SE este modelul E ( chel) adaugat de fostul proprietar barile pe plafon care nu sunt de matiz,adaugat stergator pe spate,bara din spate are acel plastic care acopera gaura de la carligul de remorcare rupt ( cred ca masina a tractat ) numarul imi pare cunoscut..masina cred ca a fost de firma.

Share this post


Link to post

Cum, necum, e masina ta (prima), asa ca meriti felicitarile noastre. La pretul cerut de vanzator arata bine masina. Sper sa fie si motorul in regula, dupa ce-i pui cureaua rupta. Sa o stapanesti sanatos si bine ai venit pe forum!

Share this post


Link to post

Da, Laro - Distributie... sute de mii de km...

Share this post


Link to post

Masina 100% a fost pe firma LARO.. firma de distributie. De curiozitate, cati km are? :) Daca nu ma insel , pana in 60.000.. dati inapoi desigur.

Share this post


Link to post

pe bord avea 77k atunci cand am luat-o, m-a purtat cam 1000 de km fara probleme si in cele din urma a cedat. dupa ce (ca de obicei, ulterior) m-am mai uitat la diverse masini, sunt 75-80 la suta sigur ca e dat inapoi, doar ca nici daca as vrea n-as putea sa-l dau inainte... stergatorul de pe spate mi-am dat seama ca e pus (si cred ca e pus la 'shto) in momentul in care am incercat pe ploaie sa imi sterg luneta si am avut surpriza ca nu merge. omu' s-a jurat acuma ca cica e motorasul stricat, numai ca eu nu inteleg cum ar trebui sa il pornesc oricum, am cautat si in manual si am vazut cam ce ar trebui de fapt sa fac si surpriza, n-a mers.

@Sorin: am sarit bine de tot, doar ca in momentul de fata am de ales : ori bag in ea cat sa o fac sa mearga ori am o cutie mare si alba de cateva mii de euro. macar am pe ce invata cu ce se mananca un motor, pana nu demult nu eram in stare sa recunosc un filtru de ulei...

 

@perfidus: o sa fie, beleaua e ca nu a cedat doar cureaua, o data cu ea s-au dus si supapele, semeringuri, trebuie sa rectific chiuloasa, ajung pe la vreo 15 mil lejer. si e pacat, ca nu ma suparam daca-mi spunea "schimba ba distributia, ca eu nu m-am simtit"(recunosc rusinat ca pana acum cateva zile nu stiam ca si curelele sunt "consumabile", eu credeam ca sunt doar lichidele si cu bateria, asa ca nici nu imi faceam vreo problema ca ar trebui sa schimb cureaua de indata ce-am luat-o...).

 

amuzant mai e si ca s-ar putea sa-mi trebuiasca etrieri/etriere(nu mai stiu acuma care e pluralul) noi, mai ales ca-n august imi vine itp-ul, deci imediat ce termin cu sesiunea ma pun pe spalat si aranjat masina din toate pdv. :)

Share this post


Link to post
(...)

Rog comentariile de tip "in locul tau n-as fi luat-o", "tu nu stiai ca...?", "ti-ai luat teapa", "de ce n-ai rugat si tu un prieten sa.." sa nu fie postate, pentru ca sunt de prisos. Sunt primul posesor de carnet din TOATA familia si asta e prima masina din toata familia, abia am facut 19 ani, asa ca era relativ inevitabil sa nu iau intai ceva care in realitate sa nu-si merite banii, sunt multumit ca macar am invatat mai multe din toata povestea asta si acuma nu am ce face si trebuie sa ma descurc cu ce am.

E de ras la prima vedere, dar in fond e tragic. Tu traiesti de fapt o drama!

Nu pentru problemele cu masina... odata pusa la punct vei fi foarte multumit de ea. Drama e ca esti singurul sofer din familie :) )

 

Recomandari:

-Reparat motor, sper s-o am gata saptamana asta

> service

-Schimbat amortizoare, doar unul mai e decent

> service

-Dat jos jante, indreptat, vopsit in negru

> home made, bursa forumului

-Vopsit partea "cromata" a cotierei "TYPE R" in negru sau gri in speranta ca o sa arate mai putin a farfurie tiganeasca si mai mult a cotiera

> home made + mult alcool sa taie greata

-Rezolvat cu elementele ARGINTII TYPE R intr-un fel in care sa pastrez comfortul pe care mi-l dau(chiar ma simt bine cu schimbatorul ala ciudat si cu husa de volan)

> idem

-Rezolvat cu masca spate care sta cel putin aiurea

> service, dar merge si home made

-Razbunat tip vandut masina aiurea

> raketi

-Proiectoare

> eu am luat de la nicubarbu proiectoare foarte faine; nu sunt ca si cele originale, dar arata foarte bine; recomand!

-Airbaguri(am cum?!)

> nope

-Vinil pe spate cu mesaj "Cand voi fi mare, o sa fiu Hummer" sau cu zambaret care rade tamp la colegii de trafic

> "Free of manels", etc... dar concentreaza-te pe partea functionala

-Scos absolut toate punctele de rugina cu smirghel, kit, grund, vopsea si tragere de inima

> home made; merge si la iarba verde la un gratar... smirghel, chit, vopsea spray

-Schimbat chedere

> home made

-Schimbat cauciucuri

> bursa forumului

 

In fine, s-o stapanesti sanatos! Nu te mai gandi ca ai luat sau n-ai luat teapa. Asta e, de-acum e masina ta :)

Share this post


Link to post

Da, si eu cred ca masina a fost a lui LARO. Daca ai fi intrat aici si ai fi pus o intrebare inainte de a o cumpara, te scoteai.

 

Iti doresc sa te poarte sanatos si sa reusesti tot ce ti-ai propus cu ea. Ai o bila alba de la mine pt faptul incerci s-o demanelizezi! :thumbl: Sa dai jos si codita de rechin si prostiile alea albe de la stergatoare, parerea mea.

Share this post


Link to post

da, chiar a fost la laro, dupa ce am spalat-o bine bine s-au vazut si semnele pe vopsea :D

Share this post


Link to post

Km nu sunt reali. Cureaua originala n-avea voie sa tina doar 77kkm. Ca fapt divers, pe mine m-a tinut la un Matiz 215kkm (nu dati cu pietre !). E si vina caci trebuia s-o schimbi instant, avand in vedere ca era o masina sh ...

Share this post


Link to post

Si nu uita , orice nelamurire ai pune mana si citeste, intreaba pe forum, documenteazate pt ca altfel nu ai decat de pierdut. ;)

Share this post


Link to post

apreciez raspunsurile rapide, se pare ca de fapt pe forum e o activitate mult mai mare decat ma asteptam. Nu, nu am de gand sa mai fac vreo tampenie fara sa ma uit, credeam ca sunt relativ bine documentat din ce citeam (uitati-va ca am user de ceva timp), dar probabil ca era mai bine daca ma bagam si la replyuri. ma rog, n-are sens acuma sa dezgrop mortii sau cine mai stie ce, o s-o fac pe asta asa cum e, si ma rog lui Dumnezeu sa ma tina avand in vedere ca numai El mai stie cati km are si ce ghidusii or mai fi in locuri ascunse vederii. :) ) sper sa ma lase programul facultatii sa apar si pe la intalniri, mi-a recomandat un coleg care avea un cielo :D

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos! Cu multa pasiune si putin noroc, te va duce unde vrei, fara probleme.

Si stai linistit, nu esti primul si nici ultimul care a luat teapa. Important e sa inveti din greseli.

Share this post


Link to post

Nu intrebi daca a fost galbena ? :P

Tzighy, masina a fost facuta special pentru LARO, cu bare pe plafon, stergator luneta, oglinzi reglabile din interior, aer conditionat si casetofon, eleron insa cu exterior de E (buclier negru) si interior de E (fara tetiere in spate si cu tapiterie mica pe usi. Au fost cateva care au avut chiar si geamuri electrice, insa cu finitii de usi (fata de usa plina). Asta e vestea buna.

Vestea rea: Cand au fost vandute toate aveau peste 180.000 km! Reviziile s-au facut insa la zi cat au fost la LARO. Ulterior probabil ca nu s-a mai tinut cont. Oricum, scrie peste tot pe forum: iei masina nou: schimbi consumabilele si distributia. Tu ai fost unul din cei care a invatat asta pe pielea lui. Stai relaxat, au mai fost si altii :) )

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
se pare ca de fapt pe forum e o activitate mult mai mare decat ma asteptam.

 

U have no ideea :D !

 

S-o stapanesti sanator si sa iti PLACA de ea iti doresc!

Este singurul lucru care conteaza ( dupa stapanirea sanatoasa evident ).

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Nu intrebi daca a fost galbena ? :P

Tzighy, masina a fost facuta special pentru LARO, cu bare pe plafon, stergator luneta, oglinzi reglabile din interior, aer conditionat si casetofon, eleron insa cu exterior de E (buclier negru) si interior de E (fara tetiere in spate si cu tapiterie mica pe usi. Au fost cateva care au avut chiar si geamuri electrice, insa cu finitii de usi (fata de usa plina). Asta e vestea buna.

Vestea rea: Cand au fost vandute toate aveau peste 180.000 km! Reviziile s-au facut insa la zi cat au fost la LARO. Ulterior probabil ca nu s-a mai tinut cont. Oricum, scrie peste tot pe forum: iei masina nou: schimbi consumabilele si distributia. Tu ai fost unul din cei care a invatat asta pe pielea lui. Stai relaxat, au mai fost si altii :) )

 

interesant, a mea nu are aer, iar oglinzile au de-a dreptul tartru pe ele, o sa am de frecat ca sa le misc. recunosc si ca HABAR NU AM ce e ala un "finit" de usa. acuma na, o sa merg cu "78 de mii", nu prea am ce face. Astept cu interes numai sa-i dea Dumnezeu ce mi-a dat si el mie, ca asta i-am urat din inima si eu si maica-mea :) sper sa mai pot scoate ceva din amarata asta de buburuza, dupa cate am tot citit pe aici...

Share this post


Link to post

De scos, scoti, dar cu ceva cheltuiala. Daca inlocuiai consumabilel, aveai de rezolvat doar estetica. Asta e acum 1000 de vorbe, 2 bani nu fac, spor la munca.

Finitie e tapiteria de pe usa.

Ciudat ca nu ai aer... ar fi bine daca ar vedea-o un tinichigiu bun. Se vad urme ale colantului pe usi, capota fata si spate si cifre pe stalpii din spate?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Motorul, daca nu cumva l-ai spalat tu, arata destul de bine dpdv al scurgerilor de fluide.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

@Mircea: doar pe capota spate si pe laterale am vazut eu.

@Cumnatu: singura belea relativ la scurgerile de fluide pe care am avut-o pana acum a fost cand imi fierbea apa si asta era din cauza capacului de la rezervor, l-am schimbat, iar acuma ca tot se umbla la motor imi schimba si garnitura care-mi scapa ulei

Share this post


Link to post
In cele din urma un prieten binevoitor mi-a prezentat un tip din blocul vecin, la fel de binevoitor si el, cu un matiz la 2800 de e.

 

Asta e deranjant. Daca o luai de la vreun necunoscut din Vitan ( sau oricare targ ) mai ziceam ... Ala cum mai poate sa dea ochii cu tine ca doar sunteti vecini acolo ?

 

In rest sa te bucuri de ea dupa ce'o repari :) .

Share this post


Link to post

offtopic : am o întrebare : de acei 3000 E nu mai bine ii băgai avans la un Spark ?   achitai aproape jumătate din suma DDP iar restul un leasing de 4 ani, asta înseamna 48 luni...aprox 4000 E pe 48 luni vine undeva pe la 80-100 E pe lună şi primeai la el : airbag sofer, servodirectie, aer conditionat, geamuri electrice fata, inchiderea electrica a usilor...mă rog, aici depinde şi de veniturile lunare ale fiecăruia, din câte am înţăles esti student...lucrezi cumva pe lângă şcoală , un part-time ceva ?

Edited by _dzy

Share this post


Link to post

nu mai are sens acum sa zicem - mai bine nu o luai, sau chestii d-astea...

acum e a ta, este "pe drumul cel bun" - sa te poarte multi km fara probleme (si cred ca asa o sa fie, matijii astia sunt rezistenti)

 

singura chestie care o sa o mai zic - pentru ca sa citeasca si altii sa le intre bine la cap: cand se ia o masina SH, indiferent de la cine e luata sau cati km (reali/SF) carte de service, etc... se schimba toate consumabilele, lichidele si distributia + pompa de apa - in momentul ala poti sa stai linstit, ca masina e ok

Share this post


Link to post

Lasa, tu sa fii sanatos. Acuma e buna luata, sa o stapanesti sanatos si sa iti faci treaba cu ea. Si uite si jumatatea plina a paharului: la urmatoarea masina vei fi expert! Te asteptam la intalniri!

Share this post


Link to post

Pana la urma asta este!

Ca sa te inveselesc, gandeste-te ca tu (poate) ai luat o teapa de 3000 euro, altii au luat o teapa de ...7-8000 euro. Oricum, intretinerea nu este foarte scumpa o data ce ai pus la punct agregatul.

Cu rabdare si un pic de pasiune, la care se adauga si sfaturile de pe forum, o sa o scoti la cap. Deja esti pe drumul cel bun :)

Masina arata binisor, nu pare rasturnata ;)

 

Spor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...