Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Primul Autoturism Electric Destinat Publicului

Th!nk City  

73 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Randamentul motorului termic in regim urban este mult sub 50%, acolo este pozitionata masinuta asta... Repet ce am scris mai sus, o termocentrala (sa nu zicem de surse alternative de energie) moderna in cogenerare sare de 80% randament.

Poti sa-mi demonstrezi treaba asta, sau sunt doar vorbe de la tine?

 

Subcritical fossil fuel power plants can achieve 36?38% efficiency. Supercritical designs have efficiencies in the low to mid 40% range, with new "ultra critical" designs using pressures of 4,400 psia (30 MPa) and dual stage reheat reaching about 48% efficiency.

 

Older nuclear power plants must operate below the temperatures and pressures that coal fired plants do. This limits their thermodynamic efficiency to the order of 34?37%.

 

De unde acest optimist 80%?

Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Fossil_fuel_power_plant

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
http://en.wikipedia.org/wiki/Cogeneration si multe alte specificatii tehnice de turbine pe gaz/abur si motoare termice cogenerative (vezi retscreen). Si s-ar putea sa te mire dar asa ceva se implementeaza si la noi, deja sunt centrale functionale in Vaslui si Botosani (numai cele de care stiu eu).

Share this post


Link to post

Parca si centrala din Grozavesti functioneaza in regimul asta :-?

Share this post


Link to post

Asa si termocentrala CET Iasi e in cogenerare dar nu cred ca atinge 80% randament... Pentru proiectele de scara mare cogenerarea nu inseamna neaparat utilizarea energiei termice as is, ci pot genera si NUMAI energie electrica prin turbine cu abur/de condensatie in multi-stage la randamente ce bat 80%. Pana si statul roman ofera recomepense pentru producatorii ce demonstreaza ca fac cogenerare de inalta eficienta (peste 80% randament si un nr minim de ore de functionare pe an) in forma de plata/mwh produs. Mai mult, devin din ce in ce mai plauzibi;le solutiile de mici dimensiuni bazate pe cogenerare: microturbine, motoare termice etc.

 

Datorita politicii europene a energiei producatorii locali sunt obligati sa acopere o cota din productia totala din surse regenerabile iar prin Planul Operational Strategic de Mediu vor veni FOARTE multi bani pentru astfel de proiecte. Chiar si fara POSM exista suficiente solicitari la Transelectrica de preluare a energiei din surse regenerabile (biogaz, eolian, hidro small-scale etc).

 

Principalul atu al motorului electric in aplicatii auto este faptul ca nu consuma energie atata timp cat automobilul stationeaza iar energoia poate fi produsa la randamente incomparabil mai mari decat poate un motor cu ardere interna auto. Mai mult, se muta sursa de poluare in afara orasului: nu mai particule cancergiene generate de dieseluri si CO de la benzinare in marile aglomeratii urbane.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Din ce-am vazut pe site, un "plin" e pana in 30kwh...cat costa in Ro un kwh? aici platesc 13 centi, deci cu un "plin" m-ar costa cam 4E si as face 180km. Fara faruri, clima sau incalzire.. Pentru oras pare totusi interesant.

 

Energia eoliana la momentul actual e o teapa. Boii de la EU in loc sa sprijine inbunatatirea eolienelor subventioneaza curentul produs de ele,scump si inconstant. Prin urmare se produc in continuare eoliene neoptimizate, nefiabile, si care produc pe perioada vietii mai putina energie decat a fost necesara ca sa le construiesti si intretii. Danemarca importa otel si beton, apoi instaleaza eoliene din respectivele materiale si se dau rotunzi ca-s verzi...

Share this post


Link to post

Scuze, am trecut cam in viteza peste text, ca era tarziu ;)

 

S-ar putea sa coste chiar mai putin de atat de fapt, e posibil ca cei 14A sa fie valoarea maxima (pentru care sa dimensionezi siguranta :D ) si nu cea medie.

 

PS

Scump dom'le scump curentu' si-n Ro, credeam ca doar aici e scump de la taxele astora... Pretul mondial e pe la o treime din ce platim noi...

Share this post


Link to post

Nu visez la Tesla, insa una din asta mi-as cumpara,

Share this post


Link to post

@Andrei B, hai sa-ti desenez ca sa intelegi, necesita 96 de incarcari pe an minim, pt ca am calculat 2 incarcari pe saptamana deci 96 pe an asta fara sarbatori. De fapt un an are 52 saptamani deci 104 incarcari pe an, deci 1352 RON/an . Prefer insa o pocnitoare de REVA care costa 14000E si papa 200E/an in curent decit ceva la fel de scump sau poate mai scump care papa dublu in curent.

 

Mai departe pt a avea o imagine corecta trebuie spus ca o micro masina cu motor OTTO cu ceva dotari costa 10oooE (C1, 107 sau AYGO) si consuma 700E /an in combustibil si 200E/an taxe si 200E in revizii , in 3 ani o sa avem o cheltuiala totala 1400E X 3ani=4200E + 10000E pretul masinii= 14200E. Iar o masina electrica are un pret de 14.000E si consuma intre 200E si 400E in curent. Deci unde este afacerea??? Un smart For Two CDI nou costa 13000E si consuma 500E/an in combustibil . Pana cand masinile electrice nu ajung sa coste maxim 5000E nu vad cine ar fii interesat sa le cumpere.

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Am votat nu,poate peste 10-15 ani voi vota da.Sunt genul de om care de la o masina vrea autonomie(500km oras si 1000km afara cu un plin)nu sa ies din Bucuresti spre Bicaz de ex si pe la Ramnicu Sarat sa incep sa caut prize prin oras ca incepe sa tuseasca ragalia dupa curent...

Sa mai avanseze tehnologia si mai discutam.

Share this post


Link to post
Stiu, de aceia am zis ca e offtopic. Totusi, e interesant ca au reusit sa faca o masina electrica performanta, cu autonomie de aprox. 350 km, care arata si bine. Si se incarca mult mai repede(3,5 ore)

 

Si care tocmai a inceput sa fie livrata !

 

http://www.teslamotors.com/blog2/?p=62

 

According to a letter from the CEO, "9 production Roadsters have arrived in California, another 3 arrive this weekend, and they will keep arriving at the rate of 4 per week... In fact, currently there are 27 Roadsters in various stages of assembly."

Share this post


Link to post

ACUM nu, datorita autonomiei, a timpului de incarcare a bateriilor si a numarului de cicluri incarcare-descarcare limitat.

 

Daca s-ar pune la punct o retea de "benzinarii" dese unde sa schimbi bateriile cu totulin cateva minute, cum se schimbau caii pe vremuri, as cumpara-o.

 

Azi as cumpara una strict pentru utilizare urbana, daca as mai avea inca una. Nu ca singura masina a familiei.

Share this post


Link to post

sustin postul anterior. :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...