Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Engine Repower - Motoare Noi In Masini Vechi

Recommended Posts

Un concept interesant, probabil chiar socant pentru majoritatea tarilor civilizate.

 

http://www.enginerepower.org/ (si un comentariu pe alt site)

 

Technology and auto manufacturing have advanced dramatically in the past two decades. Cars and trucks last longer. Paint is better. Bodies are more corrosion resistant. Interior materials are more durable, and even suspension and other components last longer. So when an engine “dies,” it does not have to be the end of your vehicle. When a car or truck suffers major engine damage, the first response and reaction of many consumers is to buy a new or used vehicle. Sometimes disposing of your current vehicle might make sense, but often it’s simply not necessary.

Share this post


Link to post

Nu e rau- insa au de pierdut unii din cauza asta- producatorii si dealerii.

Sa zicem ca ti-ar muri motorul si n-ai fi dispus sa schimbi masina. Cu un pret decent- poti pune un motor in stare buna/foarte buna. Pastrezi astfel masina de care te-ai atast si nici nu iti golesti buzunarul. Sa vedem daca prinde ideea si in Ro...

Share this post


Link to post

Din pacate pana cand ajungi sa schimbi motorul ajungi sa bagi o gramada de bani in alte subansamble, la noi de exemplu, suspensia se face praf inainte de termen din cauza drumurilor etc.

De regula cand ajungi sa faci motorul, masina mai are o gramada de alte probleme, si atunci singurul lucru logic pe care il poti face este sa o schimbi cu una (mai) noua. In plus, asa mai evoluam si din punct de vedere al normelor de poluare, siguranta.. sunt foarte multe lucruri de luat in calcul.

 

Exista insa si cazuri in care refacerea motorului este o investitie buna. Depinde de caz.

Share this post


Link to post

Acuma.. depinde ce preferi.. sa-i faci implanturi si ridicari dupa 10 ani de casnicie sau una proaspata de 20 de ani :D =))

Share this post


Link to post

Uneori vrei una mai obosita/rodata/moale pe suspensii/cu joc de volan/care nu sta bine in curbe samd decat una de 20 de ani dar dupa 10 ani de casnicie sigur vrei una de 20 de ani :P

Despre masini vb evident !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Pe deasupra trebuie sa te mai "caciulesti" si pe la RAR ! :dizzy:

Share this post


Link to post

Pai la RAR nu se considera motorul piesa de schimb ? ah, parca doar daca e identic cu cel vechi si omologat :(

Share this post


Link to post

Banuiesc ca daca cineva ar avea capacitatea tehnica sa iti reproduca motorul in conformitate cu standardele producatorului ar putea sa ti-l si stanteze cu seria veche ( adica in autorizatiile lor de functionare sa aiba si acest drept evident facand dovada distrugerii vechiului bloc- topirii lui ) , astfel fiind o copie acceptata ca si conform cu originalul.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Pai la RAR nu se considera motorul piesa de schimb ? ah, parca doar daca e identic cu cel vechi si omologat :(

Si cand e identic cu cel omologat (cel vechi) tot e o intreaga aventura legata de acte :( (deh, ca la noi).

Share this post


Link to post

Eu zic ca aici interesant e faptul ca lumea incepe sa sesizeze oportunitatile pe nisa ce se creeaza din criza ce apare din conflictul intre:

- superproductia intr-un regim concurential acerb si care pentru a asigura profitabilitatea atator producatori, incearca sa mentina un pret artificial ridicat, prin fel de fel de trucuri "high-tech" (nu ma intelegeti gresit, cercetarea costa, dar nu justifica de ce Daciotii au intrat in greva :( )

- zgarcenia cu care din ce in ce mai multi oameni, din diferite motive, trateaza achizitia de bunuri in general si de masini in special (vezi succesul Logan sau chiar "hulitul by check engine" Kalos-Aveo)

O sa spuneti ca nu-i un conflict, pen'ca superproductia duce la scaderea preturilor si deci asta satisface zgarcenia.

Aiurea! Care pret scade? Kalos-ul "full" era 8200 (rotund). Cat e acum Aveo? Cat inseamna devalorizarea monetara in Euro? Cat e progres intre cele 2 modele?

Daca socotim toate astea, este Aveo mai bun, dar mai ieftin decat Kalos?

Daca este sa trecem peste partea estetica (nici nu vreau sa ma gandesc ce valoare va avea un Kalos 2004 din acest punct de vedere in comparatie cu orice Aveo "furios" care i-a urmat :) ) si admitand costurile de inlocuiri alte "cestii" (pentru ca a fost adus in discutie ca mai cade una alta) si inca trecand peste faptul ca majoritatea motoarelor ar putea ajunge la adanci batraneti (exceptiile fiind "bad user"... sau poate astea sunt regula :) ) optiunea de apune un motor nou pe o masina veche e o... optiune. Si nu e nimic nou. Vedem asta pe diferite canale TV.

Din pacate noi ne-am obisnuit sa ne gandim ca pastram motorul si inlocuim toate celelalte :D

Share this post


Link to post
Din pacate noi ne-am obisnuit sa ne gandim ca pastram motorul si inlocuim toate celelalte :D

 

Asta pt ca e mai ieftin si mai comod.

+ ca daca incepi sa schimbi ceva la motor si ca sa o faci trebuie sa ai timp pt ca masina nu se va amai misca pana nu termini. Lucru care nu e valabil la : partea audio + cosmetica. E oarecum normal sa fie asa in societatea noastra.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...