Jump to content
Sign in to follow this  
tico_RS

tico weight reduction

Recommended Posts

tico_rs ... o avea Elise-ul greutatea mică, dar te-ai uitat cât are garda la sol ? te-ai uitat ce ecartament şi ampatament are ? te-ai uitat cu ce caucioace e încălţată ? ai văzut ce aerodinamică are ?

Share this post


Link to post

@Vaxxi: Si noi ne-am racit gura de pomana cu aceleasi idei pana acum. Nu numai eu. Da daca-i face reducerea asta io zic sa-i puna bulina rosie :P

Share this post


Link to post

La ce e necesar ceea ce vrei tu sa faci? La greutatea lui din fabrica il zboare tirurile de pe sosea...vrei sa il zboare si daciile? :banana: :wallbanger: =))

Share this post


Link to post

rareori merg in afara orasului si am circa 10 000 km pe an in oras. daca reduc greutatea cu vreo 50 kg cred ca o sa se vada si la consum.

 

alte idei:

- nu am capace: -kg si ventilatie mai buna a sistemului de franare si eliminarea unei surse de dezechilibrare a rotii

- eliminarea tobei intermediare

- eliminare bancheta spate si spatar + polita si sistem de prindere polita

- eliminare tavita baterie (sincer nu-i vad rostul)

- eliminare pe timp de vara a sistemului pentru tras aer cald si a filtrului conventional cu tot cu tava si palarie si inlucuirea cu unul sport

- taierea cu "soricelul" a podelei fata si inlocuirea cu tabla striata care oricum e pusa peste

- discuri fata brembo ventilate si perforate (80e)

-in viitor apropiat scaune sport fibra de sticla

 

p.s. suzuki alto (bunicu') avea intre 500-550 in functie de versiune. daca il aduc aici sunt multumit

Edited by tico_RS

Share this post


Link to post

sincer cred ca iti sacrifici siguranta si confortul, in special fonic, prin taierea podelei. Reduci rigiditatea masinii si o sa se auda esapamentul si trenul de rulare de o sa te innbuneasca. Scoate toba intermadiara dar numai daca vrei sa ai sunet detractor. Beneficiile posibile sunt mult mai mici decat costurile. Daca tot vrei consum mai mic pune-i gaz si gata.Discurile de frana trebuie schoimbate impreuna cu etrieri, tebuie adaptate(nu cred c gasesti care sa incapa in jenti pe 12'') si te sare vreo 500 eur deci cam 666l de benzina...Ti se pare rentabil?

 

Daca vrei sa reduci neaparat greutatea da sonorizarea jos si recuperezi vreo 25-30 kg :) ) si iti iei casti sau 2 boxe de 10cm. :dizzy:

Edited by andreib

Share this post


Link to post

discuri de frana ventilate si perforate brembo 40 euro bucata la augsburg si pe langa reducerea greutatii e si upgrade al sistemului de franare...

Share this post


Link to post

Si sunt dimensiunea de la Tico? Oricum daca sunt ventilate is mai groase si necesita alti etrieri care sa le poata incadra, iar daca is gaurite iti trebuie altfel de placute care sa reziste. Oricum te costa mult si nu faci mare lucru (max 2 kg la disc). Mai degraba faci o cura sau scoti maruntisul din buzunar, tot acolo ajungi =)) .

Share this post


Link to post

am sunat la augsburg si cica sunt plug&play. la fel ca dimensiuni. datorita perforatiilor or sa se manance placutele ceva mai repede dar nu ma deranjeaza.

daca tot fac modificarile, ma opreste cineva sa fac si cura? :banana:

Share this post


Link to post

Daca ti le montezi sa faci poze si sa ne spui si noua ca sunt oarecum interesat.

Share this post


Link to post

pentru matiz nu stiu sigur daca au dar pentru cielo au sigur, la acelasi pret.

discurile sunt pentru viitorul apropiat dar nu prea apropiat. deocamdata trebuie sa termin traseul de evacuare din inox : eliminarea camerei detente si inlocuirea cu teava inox de 45 mm

Share this post


Link to post
rareori merg in afara orasului si am circa 10 000 km pe an in oras. daca reduc greutatea cu vreo 50 kg cred ca o sa se vada si la consum.

- eliminarea tobei intermediare

- eliminare bancheta spate si spatar + polita si sistem de prindere polita

- eliminare tavita baterie (sincer nu-i vad rostul)

- eliminare pe timp de vara a sistemului pentru tras aer cald si a filtrului conventional cu tot cu tava si palarie si inlucuirea cu unul sport

- taierea cu "soricelul" a podelei fata si inlocuirea cu tabla striata care oricum e pusa peste

Esti maniac !!!! Daca tot iesi rareori in afara orasului atunci de ce te mai chinui atata s-o usurezi pentru viteza maxima. Sau ti-e frica sa iesi de multe ori cu asa masina "usurata"? =))

Daca tu usurezi masina pentru consum la ce consum are tico si la dezavantajele pe care le obtii eu in cazul asta iti sugerez RATB-ul :dizzy: , eventual blatul :D

Vrei sa tai podeaua de pe fata ca sa o inlocuiesti cu tabla striata: ai cumva dacie mancata de rugina si ii acoperi gaurile din podea asa. ma indoiec ca tabla pe care o vei adapta tu o vei prinde in asa fel incat sa nu inceapa sa zdrangane dupa ceva km.

Eliminarea tobei intermediare; hmmm, am un prieten care a facut asta la dacia lui, da a obtinut tractor din ea.

eliminare tavita baterie; o legi cu sarma dup-aia :) ) :dizzy: =))

eliminarea sistemului de incalzire a habitaclului pe timp de vara(presupun ca scoti si caloriferul, nu? ca altfel plasticele alea pe care vreai sa le scoti n-au 2 kg cu totul) se merita toata munca asta primavara si toamna? si vezi ca renunti la 1-1.5 litri de antigel care nu mai trec prin calorifer :thumbl:

de discuri de frana si alte chestii nu ma iau, m-am luat de ce mi s-a parut ridicol.

Share this post


Link to post
Eliminarea tobei intermediare; hmmm, am un prieten care a facut asta la dacia lui, da a obtinut tractor din ea.

 

Frate Laurentiu...Dacia face si cu toba galagie destula zic eu...

Si la TICO daca scoti toba intermediara nu cred ca o sa faca cine stie ce galagie...

Diferenta e de la cer la pamant de la Dacie la Tico... :tongue: :tongue: :tongue:

Share this post


Link to post

Fara a pare malitios, eu nu vad sensul incercarii de a reduce greutatea unui Tico. Asta in conditiile in care consumul e decent, zic eu. Chiar si asa, as mai fin inteles scoaterea banchetei, dar cu tavita de la batrie ce-ai avut. Ca aia si-asa nu cantarea mare lucru.

 

Metode mai mult sau mai putin ortodoxe:

- scoti si scaunul din dreapta si tetiera de la scaunul soferului

- scoti boxe/cass

- mergi cu max 10 litri de benzina in rezervor

- bordul scos si el. E de ajuns volanul si ceasurile

- scos tapiterie usi/manere macarale geamuri/centuri siguranta/stop suplimentar frana

- eventual conduci dezbracat (numai hainele si pantofii au vreo 5 kg)

- musai cura de slabire si nu mananci/bei nimic inainte sa mergi cu masina. Eventual donezi sange (si/sau alte fluide corporale) si te razi in cap.

 

Acum sincer. Chiar merita?

Share this post


Link to post
Esti maniac !!!! Daca tot iesi rareori in afara orasului atunci de ce te mai chinui atata s-o usurezi pentru viteza maxima. Sau ti-e frica sa iesi de multe ori cu asa masina "usurata"? =))  

Daca tu usurezi masina pentru consum la ce consum are tico si la dezavantajele pe care le obtii eu in cazul asta iti sugerez RATB-ul :dizzy: , eventual blatul  :D

Vrei sa tai podeaua de pe fata ca sa o inlocuiesti cu tabla striata: ai cumva dacie mancata de rugina si ii acoperi gaurile din podea asa. ma indoiec ca tabla pe care o vei adapta tu o vei prinde in asa fel incat sa nu inceapa sa zdrangane dupa ceva km.

Eliminarea tobei intermediare; hmmm, am un prieten care a facut asta la dacia lui, da a obtinut tractor din ea.

eliminare tavita baterie; o legi cu sarma dup-aia  :):dizzy:   =))

eliminarea sistemului de incalzire a habitaclului pe timp de vara(presupun ca scoti si caloriferul, nu? ca altfel plasticele alea pe care vreai sa le scoti n-au 2 kg cu totul) se merita toata munca asta primavara si toamna? si vezi ca renunti la 1-1.5 litri de antigel care nu mai trec prin calorifer  :thumbl:

de discuri de frana si alte chestii nu ma iau, m-am luat de ce mi s-a parut ridicol.

 

1. o usurez pentru demaraj nu pentru viteza maxima. oricati cai ai avea pe aceeasi cutie, viteza maxima teoretica este aceeasi, asta daca nu maresti nr de rpm-uri prin diverse procedee

2 cu toba intermediara nu are rost sa mai detaliez, a facut-o altcineva in locul meu + cei de la borla romania

3 tavita bacterie nu e acelasi lucru cu suportul si sistemul de prindere si chiar o socotesc inutila deci body fat

4 in caz ca nu stii, cel putin la tico exista un sistem care incalzeste pe timp de iarna aerul din admisie, iar vara e inutil si obtureaza accesul liber al aerului pe admisie.

 

5. sincer mi-a folosit topicul asta cu toate ca 90% au fost off-topic

Share this post


Link to post

TICO ARE 680 kg versiunea SL...

www.daewoo.ro/modele/tico

O sa va convingeti :banana:

Share this post


Link to post

tico_rs, la faza cu podeaua nu sunt de acord... pai tu crezi ca podeaua pe care o tai este mai grea decit tabla de Al striata? dupa parerea mea acest lucru iti foloseste cel mult la aspect. o parere interesanta citita aici a fost a lui Soran: cu geamuri spate si luneta din plexiglass. scaunele de fibra sunt iarasi o idee buna. merg scoase fetele de usi din spate... daca scoti bancheta si spatarul va ytrebui sa montezi o bara trasversala de rigidizare.

 

in rest nu prea mai ai ce face... decit daca dai bani la greu: sa torni usile si hayonul din fibra de sticla, la fel si plafonul si capota. amauzit ca se poate gasi plexiglass si se modeleaza usor, ai putea sa-ti faci capota motorului din plexi... ai avea si aspect original (vei scrie tico_rs pe blocul motor, sa stie lumea cu cine are de-a face :P )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...