Jump to content
Sign in to follow this  
tico_RS

tico weight reduction

Recommended Posts

stiu ca sunt bolnav, mi s-a mai spus, dar am si eu o manie: vreau ca bestia mea sa alerge mai repede decat alearga acum. cum fac chestia asta? simplu de zis: putere mai mare si greutate cat mai mica. in domeniul puterii nu sunt prea multe de facut la el: admisie directa si evacuare rapida: raid si borla - simplutz, dar totusi motoarele au multe tot cam atatia cai si au ditamai demarajul tocmai pt ca sunt mai

usoare. asa ca mi-au trecut prin cap cateva idei:

1 schimbat a 3-a lampa de stop cu una pe leduri, dar cred ca o sa o elimin de tot

2 eliminat centuri spate

3 scurtat schimbatoru

4 vara am avut demontata toata chestia aia de tras aer cald

5 am gaurit manerele de la usi pe interior si am descoperit ca oricum sunt goale :?

 

astea sunt deja facute dar am si altele in proiect si vroiam sa va provoc la un brain storming :kissandmakeup: poate va vin si voua idei care mi-au scapat mie

 

as incerca sa tai podelele fata si spate si inlocuiesc cu fibra de sticla, ma gandesc ca ar fi mai usoara si s-o prind in nituri si sa o antifonez, sa scot intermediara, sa scot banchetele spate si polita.

 

am o mare problema, in afara de aia psihica :-D , din ce as putea sa refac panourile de la usi si de la portbagaj, un material mai usor decat originalul? pls help!!!

Share this post


Link to post

cred ca din 1-3 ai castigat 2kg, nu? oau. in ritmul asta o sa ajungi la 250kmh. :lol:

serios vorbind nu scoate a 3-a lampa stop. nu ai tanc si daca intra vreunul in spatele tau nu o sa iti fie bine.

Share this post


Link to post

Ai incercat sa o remorchezi de o racheta? :lollol:

 

:ontopic:

EU am facut un test: am deschis la 120h pe Bucuresti Giurgiu simultan cu pasagerul din dreapta gemurile si desi acceleram am scazut la 90h. Poate cistigi ceva viteza marind aerodinamicitatea masinutei dar pe bune , scazind greutatea nu e cam riscant? s'asia dupa 130 imi da senzatia de piatra d'aia plata aruncata pe balta, cu care faci "broscuta"

 

Daca tot n-ai mila de ea vezi ca exista un aditiv care mareste cifra octanica , s-ar putea sa obtii ceva in plus dar repet: ASTEA-S ACTIUNI NUMAI DACA N-AI MILA DE MASINUTA!

Share this post


Link to post

Cea mai simpla metoda de reducere a greutatii maisnii:

1. deschizii google

2. dai search:,,cura de slabire''

3. Aplici ce scrie colo pana ajungi pe la 35kg

Rezultate :masina va merge cel putin cu 10kmh mai mult fara sa modifici nimk. :lollol:

Share this post


Link to post

Andrei , acum pe bune, cind cautam despre cit consuma tico la relanti am gasit un grafic pe un site de la galbejitzi in care erau date conumul si viteaza raportate la kg masinii incarcate. Pt +100 kg creste cosumul cu

cca 1.5l/100km si viteza scade cu 15 km/h , spuneau ca in codnitii identice de test. Deasemena conteaza repartitia greutatii suplimentare pe puntea fata spate. Am incercat sa caut linkul dar nu mai dau de el.

Share this post


Link to post

lasi roata de rezerva acaas, si cricul si "trusa" de scule, stingator, reflectoriaznt. pui mai putina benzina, nu pui apa la spalator si minim la radiatoe..

e ceva.. nu?

golesti torpedoul...

Share this post


Link to post
golesti torpedoul...

si ce e pe sub scaune :lol:

Share this post


Link to post

o mai duci la spalatori.. sa mai stearga si praful... si sa mai aspire prin ea... :tongue:

Share this post


Link to post

daca tot elimini stopul de frina de ce nu scoti si pedala de frina, la urma urmei e destul de grea si aia.

 

la xce-ti mai trebuie usi? da-le jos!!!!!!!!!!!!!!

 

masina e extrem de usoara, o sa zbori de pe sosea naibii. iti dau eu detalii despre un produs mai special altceva decit aditivii. s-ar putea sa-ti placa. cauta-ma

Share this post


Link to post

1. jante de aliaj

2. structrura de carbon sau aluminiu.

Share this post


Link to post
iti dau eu detalii despre un produs mai special altceva decit aditivii. s-ar putea sa-ti placa. cauta-ma

prima doza gratuita :rotfl:

Share this post


Link to post

nu este produsul meu si nici nu-l comercializez. deci nu am eu nimic de cistigat...

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de mult ai putea sa dai jos de pe biata masinuta si sa stii ca daca dai bancheta spate+roata de rezerva jos o sa-ti zboare fundul care si asa e cam usor. Matizul meu este mult mai lipit de asfalt cand e incarcat, sta mai bine pe traictorie. Daca dai jos si ce mai este greutate prin spate o dezechilibrezi de tot si o sa ai surpriza ca fundul sa nu urmeze botul masinii si sa se duca pe camp. :-D .

Share this post


Link to post
si ce e pe sub scaune :lol:

si lasi geaca si bocancii acasa.

Bre RS, masina asta oricum are 600 kg, ce mama naibii vrei sa mai iei de pe ea ca sa o usurezi, la cat vrei sa ajungi? vorba lui AndreiB, masina sta mai bine lipita pe sosea cand e incarcata, in locul tau ma duceam pe un santier si o umpleam cu caramizi si ii puneam motor mai mare :lol:

Ce castigi daca o usurezi? Castigi o viteza mai mare, care o sa faca diferenta in functie de cat ai mancat la pranz sau daca ai trecut pe la WC inainte :lol: :lol: si ai sa obtii, daca inlocuiesti fierul cu fibra de sticla, dai jos tot ce vrei de pe ea, ai ghicit, un DAMAS. Felicitari !!! :lol: Mai ai curajul sa iei curbele cu ea in forta? :roll: Eu zic ca nu se merita toate astea ca sa obtii o masina mai rapida in linie dreapta dar care sa faca precum o frunza ce cade din copac cand va trece tirul pe langa ea.

P.S: Sa nu vii iarna prin GL ca bate un crivat puternic, mama, mama. Sau sa lasi masina in prima parcare :lol: :lol:

O idee: nu mai bine adaptezi sistemul de injectie multipunct de la Matiz (castigi 10 cp), doar motorul ca fieratanie e acelasi, cutia aceeasi, pui 2 jante mai mari pe fata si ai sa vezi mult mai bine catigul decat aruncand scumiera (in prealabil golita) sau manerul de la schimbatorul de viteze din masina pentru usurare. :lol:

Share this post


Link to post

mai nene, eu nu iau tot timpul virajele in forta, si atunci cand o fac stiu bine si cum ( cei care merg in prisma stiu de ce :-D ) dar am pornit de la ideea ca mie cand mi se mai suie o persoana in masina deja parca am aruncat ancora, asa ca m-am gandit ca ar avea si un demaraj mai bun pt oras ( ca doar e masina de oras, nu?) si de ce nu , daca se poate , un consum mai mic :-D

 

trecand peste mishtouri, chestia asta oare se poate face fara a schimba blocul cu seria si oare incape sau tre sa fac (,) ca dacia cu dieselu'? ca am vazut destule matize "totaled" pe la dezmembrari.

Share this post


Link to post

daca vrei sa reduci greutatea , in afara de ce am scris eu mai sus, poti inlocui capota motorului cu una mai usoara...dar trebuie sa te gandesti ca trebuie redusa uniform. ca altfel ai probleme de control la franare...

nu stiu daca se merita la utilizarea zilnica..

sa pui motor de matiz, iarasi cred ca e o complicatie cam prea mare si ma intreb de ce nu au pus injectie inca din fabrica..

mai de graba ai inghesui un motor mai puternic in spatiul mic, dar nu sttiu ce se potriveste , si sa cari cate un sac de ciment in portbagaj pt cehilibrare..

cred ca vei gasi motor mic si puternic care sa incapa, dar merita toata aceasta investitie?

Share this post


Link to post

ca idee aveam una chiar mishto dar nu stiu daca e posibil practic, adica n-am habar cine poate sa-mi faca asa ceva: aripi fata din plastic exact ca la clio si asa as echilibra un picutz si distributia maselor pe punti. si in privinta capotei, am una mai veche lovita si as putea sa pastrez cadrul metalic si sa fac restul din fibra.

Share this post


Link to post

Tico are 580 kg, varianta SL. Am aflat aseara. Daca ii faci weight reduction la cat vrei sa o aduci? La 400 kg? :lol: La greutatea asta si la suprafata pe care o are Tico cred ca o sa obtii o panza pe catarg. :lol: Eu, care am matiz, care este o masina foarte grea, (800 kg+burta aferenta :lol: ) simt cum se cutremura masina cand merg pe sosea cu 100 la ora si vine tirul pe contrasens sau chiar cand ma depaseste alt tir. Tu la greutatea pe care o vei avea cu masina ce mai faci? Mai ales daca vei fi la 140-150?? Iti spun clar: intri in sant. masina va deveni prea mare pentru greutatea ei mica.

Pana acum cred ca cea mai buna solutie ar fi adaptarea sistemului de alimentare de la Matiz (injectie, rezonator, filtru, valva pcv etc etc). Oricum am auzit destul de multi posesori de Tico care nu se simt prea in siguranta cu masinile lor la 120 la ora, asta cu masini neusurate. Drept sa-ti spun nici eu nu ma simt foarte sigur la 140 la ora (ca mai mult nu prinde decat cand are ea chef, sau am eu chef sa-i pun valva pcv noua sau buna), dar nu ma plang cu asta. Asta-i masina, asta-i puterea, asta-i consumul, mi-ajunge cat sa fac Galati-Braila cu 120-140 pe digul de la Dunare si sa ma depaseasca toate masinile tzapene din zona (cu cu care nu ma pot masura :oops: ).

Share this post


Link to post

suzuki alto un predecesor dpdv tehnic are 550 iar lotus elise in jur de 400 si alearga cu 250 lejer. deocamdata din punctul meu de vedere nu am ce masina mai buna sa-mi iau decat tico, iar cand o sa am bani pentru una net superioara, nu or sa mai conteze cele 2000 e pe care le-as lua pe ea, asa ca nu merita sa o vand, deci pot sa ma distrez si eu cu ea, nu?

probabil ca am fost exagerat cu red greutatii pe spate dar as putea incerca reducerea ei pe fata, aripi plastic sau fibra si capota aluminiu sau fibra. aripile cred ca se facx destul de usor la astia care fac spoilere din fibra printr-un mulaj dupa aia originala destul de ieftin (max 200e)amandoua.

Share this post


Link to post

Or exista masini mai usoare decat Tico dar alea asa au fost proiectate. Au centrul de greutate mai jos decat l-ar avea un Tico usurat. :arrow: stabilitatea mai mare.

 

Si elise Sport are 670 kg. http://www.elises.co.uk/models/s1/

Share this post


Link to post

Nu am citit chiar tot daca ti-a mai zis cineva poti inlocui geamurile spate cu plexi! Asa scazi mult din greutate, totusi nu cred ca e cazu la tico!

Share this post


Link to post

Aseara vorbeam cu un vecin care si-a pus masina pe elevator cand o avea incarcata cu maculatura si a facut si cu masina goala si i-a rezultat 580 kg. Cine stie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...