Jump to content
Sign in to follow this  
easyrider

Stabilitate Cielo

Recommended Posts

salutare tuturor , nu stiu daca s-a mai scris pe undeva de aceasta problema legata de cielo , dar , ajutati putin un necunoscator , de cca 2 saptamani am schimbat jantele de pe cielo , erau de 13 si am pus de 14 cu gume 175/60 , nu am luat gumele noi dar nu sunt duse , mai merg (zic eu) , problema am observato abia astazi . Nu ma laud ca sofer dar ma laud ca am cu ce, parerea mea e ca peste 60% din cretinii de pe sosele sunt total cretini , mama lor de cretini iar eu ma consider maestru pe langa ei , in sfarsit. Fiti ateni , cea mai de KK zi de cand am eu masina si permis , mare graba azi , aglomeratie la maxim in colentina , masina nu raspunde cum trebuie la frana , aluneca pur si simplu , cu toate ca nu mai e umed pe sosea , azi m-a atins un idiot cu o scula de masina , din cauza mea ca masina nu s-a oprit intr-o intersectie , nu grav , faza tare , mai pe seara , tot graba, intru intr-o curba cu cca 40-45 km/h , socant pt mine , masina derapeaza de spate , se intoarce la 180 de grade , ma jur , de pa banda mea am intrat pe contrasens , noroc ca nu circula nimic pe sensul opus . la urmatoarea intersectie , am testato intentionat , la mai putin de 30 km/ora masina se balanseaza f ciudat si patineaza de spate , iar sa o redresez , nici vorba. spunetimi voi , e de la diferenta de roti ?, 13-14 , sau sa schimb gumele ?, le pun mai late ? sau ce sai fac ca nu le pun pe 13 sub nici o forma. tot respectu si ms ca ati avut rabdare cu mine.

PS. cand aveam pe 13 nu am avut probleme cu stabilitatea , doar cu franele care inghetau dar masina tot inainta. numa bine

Share this post


Link to post

E bine ca iti recunosti greselile, in urna carora ai ajuns cam pericol in trafic:

 

1. anvelope second, nu recomand nici la dusmani, cel mai probabil sunt destul de rele

2. alegere dimensiune nepotrivita: pe 14 iti trebuie 185/60R14

3. condus neatent (sau trebuia sa o pun prima?)

4. probabil si sistemul de franare trebuie verificat, s-ar putea sa nu tina egal (trebuia la 2?)

5. suspensii duse

6. toti is prosti da eu is bun.. ajuta la ceva? :)

Share this post


Link to post

Subscriu si eu partial postul anterior . Iti trebuie 185/60 R14, iar problemele despre care vorbesti, cred ca sunt din cauza anvelopelor uzate.

Bafta !

Share this post


Link to post

cate atmosfere ai bagat in ele?

echilibrate, indreptate sunt?

Share this post


Link to post

Sau proaste calitativ. Nu ne-ai spus ce marca sunt. Jantele sunt table?

Share this post


Link to post
azi m-a atins un idiot cu o scula de masina , din cauza mea

PS. cand aveam pe 13 nu am avut probleme

Nu inteleg care-i idiotul, ala care are masina mai buna decat a ta sau ala care vine cu idei de modificari nepermise pe masina ? (citeste in certificat si vezi ca acolo scrie 13" la roti)

Masina neavand nici macar ABS (ESP si alte module de stabilitate), e firesc sa fuga de cur la franari bruste daca gumele nu sunt corespunzatoare.

Nu cred ca are legatura cu tipul jentilor.

Incearca sa schimbi rotile stanga cu dreapta (sau uita-te pe ele daca au sens de rotatie!) si vezi daca fuge invers de fund. Daca e tot asa, inseamna ca trebuie verificata instalatia de franare, unde se face ITP-ul, nu cred ca te costa prea mult, altfel te trezesti lipit de vre-un parapet/copac de pe marginea drumului din cauza unui pistonas uzat care costa 15 euro.

Share this post


Link to post
Nu inteleg care-i idiotul, ala care are masina mai buna decat a ta sau ala care vine cu idei de modificari nepermise pe masina ? (citeste in certificat si vezi ca acolo scrie 13" la roti)

Masina neavand nici macar ABS (ESP si alte module de stabilitate), e firesc sa fuga de cur la franari bruste daca gumele nu sunt corespunzatoare.

Nu cred ca are legatura cu tipul jentilor.

Incearca sa schimbi rotile stanga cu dreapta (sau uita-te pe ele daca au sens de rotatie!) si vezi daca fuge invers de fund. Daca e tot asa, inseamna ca trebuie verificata instalatia de franare, unde se face ITP-ul, nu cred ca te costa prea mult, altfel te trezesti lipit de vre-un parapet/copac de pe marginea drumului din cauza unui pistonas uzat care costa 15 euro.

 

ms de idee, am sa incerc si varianta ta chiar azi si te anunt cum merge

 

E bine ca iti recunosti greselile, in urna carora ai ajuns cam pericol in trafic:

 

1. anvelope second, nu recomand nici la dusmani, cel mai probabil sunt destul de rele

2. alegere dimensiune nepotrivita: pe 14 iti trebuie 185/60R14

3. condus neatent (sau trebuia sa o pun prima?)

4. probabil si sistemul de franare trebuie verificat, s-ar putea sa nu tina egal (trebuia la 2?)

5. suspensii duse

6. toti is prosti da eu is bun.. ajuta la ceva? :)

 

ms de raspun , ai avut dreptate cu anvelopele am pus noi pe fata si se cunoaste diferenta , am sa schimb si spatele urgent , pe 185 parca se aseaza altfel

 

Sau proaste calitativ. Nu ne-ai spus ce marca sunt. Jantele sunt table?

 

 

sunt aliaj nu tabla , crezi ca apar diferente ?

Share this post


Link to post

poti sa ai probleme si din cauza unui ar rupt.

jumate de spira ii suficient sa te intorci pe drum.

in talon trebuie sa ai 2 dimensiuni, la a meu am 2 dimensiuni la roti 185/14 175/13.

Share this post


Link to post

@easyrider

Concomitent cu alegerea unor anvelope si jante dupa cum scrie in cartea de identitate, e bine sa verifici si amortizoarele spate, sa nu fie terminate, caci din cauza lor se pierde cel mai adesea contactul cu asfaltul la franare pe uscat.

 

Trebuie sa verifici urgent etrierele de la rotile din fata, pentru ca e o problema veche si dovedita cu blocarea glisoarelor la Cielo, si ajungi sa iti franeze insuficient fata si in anume cazuri doar pe o parte, ceea ce te face sa te rasucesti, cum e cazul tau.

 

Caz cocret: La mine, la franari puternice scartaia pe asfalt doar o roata fata, si la o verificare, etrierul de la roata care nu frana avea glisoarele blocate, si nu frana aproape deloc. Dupa curatarea si ungerea glisoarelor, masina ingheata pe asfalt la franare, fara tendinta de a mai trage intr-o parte.

 

O alta problema de proiectare la Cielo-uri modele mai vechi sunt franele de pe spate, care nu prea tin de la mama lor, comparativ cu cele de pe fata, si unii chiar au avut probleme la ITP din cauza lor, desi erau in regula din punct de vedere tehnic. De aici si faptul ca placutele de frana de pe fata tin doar 30 000 - 40 000 km, iar sabotii de pe spate ajung sa fie schimbati la peste 200 000 km.

 

Totodata, e bine sa faci un diagnostic general al sistemului de rulare(verificare uzuri bucse, pivoti, capete de bara) si daca e cazul, sa cheltui ceva bani pentru ele si geometrie. Ai sa vezi diferenta de stabilitate dupa asta.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...