Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Espero: rămâne puţin turată la schimbarea vitezelor

Recommended Posts

După ce-am cuvânt_urâtăţat IAC-ul, s-a schimbat comportamentul turaţiei. Mai exact, când schimb viteza, în punctul neutru (până să bag în altă viteză) rămâne niţel turată (nu cade rapid în turaţie, ca înainte). Este exact acelaşi comportament care a provocat nedumerirea posesorilor de Dacia Solenza noi, unde s-a ajuns la concluzia că aşa e programat ECU-ul.

 

Aşa e normal să facă, sau au stricat mecanicii ceva pe la IAC când l-au cuvânt_urâtăţat ?

Share this post


Link to post

din cate stiu eu e normal...este o masura ca sa protejeze motorul...parca asa mi-a spus mecanicul!

si la mine la fel face...sta putin turata...

Share this post


Link to post

pai la al meu CIelo.. de cand in am.. cand schimb vitezele... turatia mai incati coboara pana pe la 1800 - 1500 rute, sta putin ... (cam 1 sec).. si dupa aia mai coboara... si asta e bine.. ca in momentul cand schimb superior vitezele... motorul este la turatia care trebuie... avand deja cuplu... niciodata nu a fost turometrul sub 1500 rpm cand am schimbat vitezele (de la mic la mare).

Cred ca este un comportament normal.

Share this post


Link to post

Mulţam de info :thumbl:

 

Mie nu îmi făcea aşa înainte să cuvânt_urâtăţ IACul, practic cobora foarte repede în turaţie, deci de-aia m-am îngrijorat.

Share this post


Link to post

Si la mine sta turata la 1300-1400 in mers daca o scot la punctul mort. La relanti pe loc 850. Cred ca este din ciclul "asa face toate" :-D

Share this post


Link to post

Mie pe la 2000 rpm ... hai 1800 dacă mă uit mai câş la el. Cred că acum e prea curat IACul :D

Share this post


Link to post

pai inainte nu iti mergea bine. acum face ce trebuia asa faca. e convenabil cand vrei sa schimbi in viteza superioara ca daca schimbi repede, turatia e 'just right' :)

Share this post


Link to post

Vaxxi.. tu te cam plangi ca iti merge masina bine... :lol:

Share this post


Link to post

Ce vrei dom'le, acum o redescopăr :lol:

Share this post


Link to post

este bine si asa... astfel.. te convinge sa o tii mai mult si sa devina mai draga (...de masina e vorba) :P

sper ca si eu in curand o sa ma pot plange de a mea ca nu mai vibraza deloc! :oops:

Share this post


Link to post

@waxxi > pentru voi este foarte bine explicata procedura de "idle learn" in manualul se service. Se pune cheia pe motor, se face scurt intre bornele A-B din conectorul ALDL timp de 5 sec, se pune cheia pe off timp de 10 sec si apoi se porneste motorul. Am sa incerc si la Matiz procedura, poate este valabila si pe centralina lui. In plus, se descrie bine functionarea IAC-ului. Chestia cu 28 mm distantza A este valabila si la Matiz, altfel motorul n-are suficient aer pentru ralanti.

Share this post


Link to post

fii fericit vaxxi. asa trebuie sa mearga espero. nu trebuie sa "cada" in turatie pe timpul schibarii vitezei.

mi-as dori ca si masina mea sa se comporte la fel, dar din pacate nu. coboara rapid in turatie si-mi da efectul de dat in nas.

Share this post


Link to post

@hellcat: Ia sa faca si domnia voastra o vizita la service-ul cu pricina... poate o sa aveti aceeasi "problema".

Asta toamna am curatat si la a mea IAC-ul la service... (pt prima oara)... cauza... dimineaat... dupa pornire... se oprea motorul... Avea pe el un strat de cativa mm ( vreo 3) de un fel de mazga... A mea si inainte... la schimbarea treptelor de viteza facea pauza asta in coborarea turelor!!!

Share this post


Link to post

da stiu. am vorbit si cu tolin la moeciu pe tema asta.

cu toate ca l-am curatat, nu s-a vazut nici o imbunatatire. si am ajuns la concluzia ca trebuie sa-mi schimb iac-ul.

de-ar fi de la IAC.

Share this post


Link to post

la mine dupa o serie de curatari de IAC, am ajuns la concluzia ca trebe schimbat...

prima problema a fost ca se oprea motorul dimineata la prima cheie...s-a rezolvat pana la urma prin curatarea injectoarelor :shock:

 

si schimbarea IAC-ului a fost necesara pt. ca im ramanea turata pe la 2000 de ture la stop :shock:

Share this post


Link to post

@hellcat> cand ai demontat IAC-ul, i-ai reglat inaltimea actuatorului la 28 mm fatza de baza de prindere ? Asa recomanda producatorul in cartea de service. Lucru verificat de mine.

Share this post


Link to post

care actuator? care baza de prindere? il reglez la 28 mm, dar daca e se blocheaza sau face nazuri? mai bine il arunc si pun altul.

Share this post


Link to post

28 mm de la vraful conului si pana la placa cu gaurile de prindere. Dai si un reset la centralina. Daca merge, merge. Daca nu pui alta, dar procedura este aceeasi. Ai gasit valva PCV ? In spatele capacului prin care bagi ulei ?

Share this post


Link to post

Salut, dupa cum am vazut este normal sa ramana turat motorul intre schimbarile de viteze, dar daca ramane turat cam pana in 2000-1800 rpm cand lasi schimbatorul in punctul mort si te mai si opresti la stop, si isi revine la relanti cam in 15 -20 sec cu greu, mai este normal???? Am incercat in mai multe feluri sa vad ce se mai intampla si am ajuns la concluzia ca atunci cand o turez pe loc revine normal la relanti,incet dar fara intreruperi, iar cand merg cu ea si o scot din viteza si o las la punctul mort motorul ramane turat cum vam explicat si mai sus. Nu stiu ce are si nici mecanicii la care am fost nu au stiut ce sa-mi zica. Sincer sa va spun este cam deranjant cand stai la stop si toate masinile stau la relanti numai a ta sa stea turata la aproape 2000 rpm si sa inceapa sa scada de abea in momentul in care trebuie sa pleci de la stop. Am incercat sa vad care este IAC-ul sa il curat si eu si sa il reglez cum spuneati mai sus, dar nu l-am gasit. Daca aveti o poza va raman dator. Am un Espero 1.5 DOHC cu GPL pe el. Nu stiu daca este de la IAC pt ca mecanicul mi-a spus ca la curatat, dar eu unul nu prea am incredere in el. Poate puteti sa-mi dati si mie o idee pt ca nu stiu ce sa mai fac. Multumesc mult !

Share this post


Link to post

Reset +Idle learn in primul rand. Iti face asa si pe gaz si pe benzina?

Share this post


Link to post
... am ajuns la concluzia ca atunci cand o turez pe loc revine normal la relanti,incet dar fara intreruperi ...

N-ai probleme la mecanismul de actionare al clapetei ? Spala cu carb-cleaner corpul clapetei, la interior, n-ar fi exclus ca de 11 ani sa nu fi umblat cineva pe acolo.

Share this post


Link to post

Asa imi facea si mie. Solutia: un TPS nou. Ce-i drept mie mi se aprindea si Check Engine-ul. (Am spalat corpul clapetei inainte totusi)

Share this post


Link to post

salut,

Am o noua problema si sper ca am nimerit bine aici.Am un Espero 1.5 DOHC cu cutie hidramata de la o vreme nu mai merge rotund motorul as pute spune ca merge in 3 pistoane insa nu tot timpul.Mi se intampla chiar la pornirea motorului sau ulterior cand accelerez .Ultima experienta a fost una char neplacuta cand incercam sa depasesc un autobuz in localitate si a trebuit sa renunt pt ca deja venea alta masina, aveam pedala apasata cu simt de raspundere insa motorul se balabaia teribil si nimic .Pana acum daca apasam acceleratie zbura in 5000 de ture.Am fost la service am schimbat filtrul de aer si cel de benzina si tot asa face poate mai rar.. :wallbanger: a curatar bujiile si mi-a spus ca una dintre ele este murdara de ulei si ca motorul este pe duca si o apocalipsa teribila va urma.Servicul nr 2 motorul este ok nimic deosebit in aceasta privinta nu gazeaza etc recomandat curatarea injectooarelor si ceva pe la delcou...sper ca nu gresesc in termeni .Asadar pareri ceva?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Am eu o parere. la tine problema este strict din alimentarea cu combustibil; incearca sa verifici presiunea benzinei la intrarea in rampa de injectoare. Asta trebuie facuta cu ajutorul unui manometru...daca presiunea nu este ok, nu te grabi sa tragi concluzii ca trebuie schimbata pompa de benzina, ci arunca si un oki in rezervor si vezi ce e pe acolo ( poate este multa mizerie ), mersul mult cu rezervorul aproape gol este una din cauze...

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa spun , eu am luat aceasta masina de 5 luni si nu am mai avut problema asta cu ea , iar la mine nu a mers pe sorb cel putin jumatate de rezervor a avut tot timpul , o data pe luna in fieecare luna a avut full-ul facut.Un ajutor pt mine ar fi sa stiu daca se merita sa o pun pe tester adica exista un senzor pe undeva ce ar confirama probleme sau trebuie luat la puricat.?Se merita sa dau banii la service pt curatarea injectoarelor sau inca nu este sigur din aceea zona?

:lavolan:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...