Jump to content
Sign in to follow this  
Corbu'

Merita Un Matiz Se Power Plus 5000 Eu ?

Recommended Posts

Masina nu vreau sa o iau pentru mine ci pentru mama. Abia si-a luat carnetul si ma gandeam ca o buburuza de Matiz e tocmai buna sa invete sa conduca cum trebuie si sa acumuleze ceva experienta.

Mi s-a ivit o oferta de Matiz varianta cea mai dotata masina fiind fabricata in 2004. Are aproximativ 8.000 KM pe bord cu carte de service si revizii facute, culoare gri metalizat. Insa se merita 5000 EU pe ea in conditiile reducerii actuale de 9.5% pentru un Chevrolet Spark nou? Ce ma sfatuiti sa fac, sa o iau sau nu?

 

P.S. In 2004 Matiz avea motoare Euro 3 sau Euro 2? Cum pot afla ce norme de poluare are masina in cauza? Intreb pentru ca Euro 4 e renumit pt lipsa demarajului, Euro 2 fiind "standardul". De Euro 3 nu stiu nimic cum se comporta.

Edited by Corbu'

Share this post


Link to post

In 2004 se produceau in RO, doar, Matiz cu motor euro2. Un Spark va fi intotdeauna mai bun decat un Matiz pentru un utilizator comun.

Share this post


Link to post

Spark. Mai ergonomic, mai modern.

Share this post


Link to post
De Euro 3 nu stiu nimic cum se comporta.

 

Ca fost posesor de euro2 si actual de euro3, pot sa-ti spun ca euro 2 a fost cel mai bun in privinta consumului si demarajului. La euro3, au fost remediate unele probleme ale euro 2-ului, cum ar fi niste reglaje pe la cutia de viteze si amortizoarele spate. Din punctul meu de vedere, intre Matiz si Spark, as alege... Kalos, cu 5 usi. Asta pentru ca Matiz e cu un picior in groapa, iar Spark s-a cam distantat de reteta care a facut din Matiz o masina foarte apreciata si populara in Romania. Deci Spark mi se pare scump pentru ce ofera, iar diferenta pana la Kalos este relativ mica.

Share this post


Link to post

Kalos e cam maricica pentru o femeie fara experienta (mama). Sotia mea si-a facut mana un an pe un Spark si am fost surprins de cate gropi a incasat masina aia si a mers perfect (ba chiar a picat cu o roata intr-o gura de canal fara capac). Acum conduce fara probleme un Cielo (Milka cum ii zice ea pentru ca sta ca o vaca pe curbe) asa ca am decis sa aplic reteta si pentru mama. Dupa ce invata sa conduca cum trebuie am de gand sa ii iau ceva mai mare, mai sigur si mai dotat ca sa fie masina de familie pentru ea si tata (el nu conduce, mama e soferul :D ). Matiz-ul asta imi facuse cu ochiul pentru ca nu e nici 7500 EU cat e Spark cu ABS+AC, CASCO nu e asa mare si daca Doamne Fereste ia o groapa / bordura parca nu te doare asa de tare.

 

P.S. ABS este obligatoriu mai ales la incepator ce nu stie sa dozeze frana si nu stie sa aprecieze bine distantele.

Edited by Corbu'

Share this post


Link to post

Daca masina are km reali, nu a fost lovita, este se power +, eu zic ca pretul este corect.

Share this post


Link to post

Da, dar in oras se simte diferenta intre Kalos si Matiz/Spark. Intr-un fel manevrezi Kalos-ul si in alt fel Spark-ul. Unde cu Spark-ul intorci din 3 miscari, la Kalos faci vreo 7-8.

Daca esti dispus sa iei un Spark, ia Spark-ul. Daca le-as pune in ordine, primul ar fi Spark, apoi Matiz euro 2 si apoi euro 3-ul (pe considerentul ca euro 3 e puturos rau si mai are si ceva probleme la pornire din cauza imobilizatorului).

Nu am condus Spark, dar cred ca e mai fasnet decat matizul "ecologic" (euro 3 si 4) si nici nu cred ca troncane sau agata in viteze precum euro 2.

Pretul e corect pentru ce ai gasit, ar fi si alegerea mea, numai ca eu prefer puterea in dauna confortului.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Nu am condus Matiz, dar am condus Spark-ul de 0.8 L. Ca sa faci o depasire clar trebuie sa ajungi la 5000 RPM uneori chiar 6000 si sa incepi depasirea de la 4000 RPM (linia rosie o are la 6500 RPM). Spark avand turometru am ramas masca cand am vazut la ce turatii mari incepe sa aiba ceva cuplu, parca ar fi motocicleta, zgomotul fiind amplificat si de prezenta a doar 3 cilindrii.

Dar odata ce te obisnuiesti cu motorul am facut minuni cu Spark-ul: 165 KM/H top speed pe bord si Cluj > Brasov cu viteza medie de aproximativ 100 KM/H :D . Daca Matiz Euro 2 are macar 85% din "zvacul" unui Spark 0.8 L atunci e OK ... in fond diferenta e doar de 5 CP.

 

P.S. Cutia de pe Spark agata si ea, dar te obisnuiesti. In schimb intra din prima in viteze, numai ca la rece apesi un pic sa intre in viteza.

Edited by Corbu'

Share this post


Link to post

Intre Spark de 0.8 si Matiz E2 nu este diferenta de 5cp. De fapt, nu cred ca este vreo diferenta intre cele doua referitor la putere. Matizul E3 a pierdut 2cp prin trecerea de la E2 la E3.

Share this post


Link to post

Eu ti-as recomanda un Spark :) . Desi.. la 5k euro, nu-i rau deloc un Matiz SE .

Share this post


Link to post

Eu zic ca daca masina are intr-adevar km declarati, care e problema? Sunt 8000km, nu 80000 si costa 5000E, adica cu 2500 E mai putin. Partea proasta este ca nu mai ai garantie. Oricum, eu as lua matizul(parere subiectiva si prin prisma faptului ca-mi place mai mult cum arata).

 

Plus ca din cate am citit, E2-urile consuma nesimtit de putin(gen 6.5 in oras, 4.5-5 afara).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Care 10?

Share this post


Link to post

Pune mana si ia-l daca km sunt reali ,Sparkul nu merita dif de bani ! :thumbl:

Share this post


Link to post

Da singura mea observatie e: sunt cam infim de putini cei 8000 km. Un prieten da joc masca de la bord in 2 min si cu un ac cu gamalie isi pune cati km vrea el la bord :D In 6 min e gata toata operatiunea. Genial Don't do this at home !

Share this post


Link to post
Pune mana si ia-l daca km sunt reali, Sparkul nu merita dif de bani ! :thumbl:

 

De unde stii? Si care este diferenta de bani la care te referi?

Share this post


Link to post
Da, dar in oras se simte diferenta intre Kalos si Matiz/Spark. Intr-un fel manevrezi Kalos-ul si in alt fel Spark-ul. Unde cu Spark-ul intorci din 3 miscari, la Kalos faci vreo 7-8.

 

Esti sigur?! Da, Matiz este mai manevrabil decat Kalos, insa de aici si pana la a face dublul numarului de manevre... e cale lunga. Servodirectie sa fie, in rest, te joci si cu un Kalos. La mine e schimbator diferit de cel de la Matiz (mult mai usor de utilizat la cel din urma), dar nu ma plang. Kalos e doar cu 38 cm mai lung si cu 16 cm mai lat decat Matiz.

Share this post


Link to post

Mda, din pacate nu mai pot lua masina desi eram 99% chitit sa o iau, femeia s-a razgandit, nu mai vrea sa o vanda :( . Lucreaza la un etaj sub mine, toata ziua e in curte si masina avea 101% KM reali, se vedea si dupa reviziile facute. Imi pare rau ca era OK pretul si mai ales pentru ABS. Astazi m-am gandit bine si Spark nu se merita, cea mai ieftina varianta AC+ABS e 7500 EU. Mult prea mult pentru o masina ce se vrea tine nu mai mult de un an; pierd mult la revanzare. Cred ca ma orientez spre un Corsa C cu KM putini pe la maxim 6500 EU. E mai mare un pic, motor mai puternic si asigurarea CASCO costa la fel ca si in cazul Sparkului.

Din punctul meu de vedere topicul e inchis, multumesc tuturor ce si-au spus pararea, fara voi luam Spark-ul si nu cred ca faceam o alegere prea buna :D .

 

P.S. Matiz-ul era EURO 3.

 

P.P.S. Acum ma oftic si mai rau ca nu am insistat din prima si am batut palma, am sovait si a zburat pasarica de pe gard.

Edited by Corbu'

Share this post


Link to post

Ah, daca e sa compari asa, Spark nou cu Matiz SH (o comparatie putin spusa aiurea).... mdea... Sparkul nu merita. Mai bine te reorentiezi.

Share this post


Link to post
Ah, daca e sa compari asa, Spark nou cu Matiz SH (o comparatie putin spusa aiurea).... mdea... Sparkul nu merita. Mai bine te reorentiezi.

 

Ai vazut diferenta ?

Share this post


Link to post

Da. Is putine masini care sa reziste in fata unui Matiz intretinut SH. Pretul este imbatabil.

Share this post


Link to post
Plus ca din cate am citit, E2-urile consuma nesimtit de putin(gen 6.5 in oras, 4.5-5 afara).
Care 10?

Eh, hai ca adevaru' e pe undeva pe la mijloc... sau aproape. Se duce in 7,5 prin Bucuresti, in functie de stilul de mers si trafic.

 

 

P.S. ABS este obligatoriu mai ales la incepator ce nu stie sa dozeze frana si nu stie sa aprecieze bine distantele.

Zici? :rolleyes: Adica tocmai cind omul e in perioada de formare si are nevoie sa invete si sa-si formeze corect reflexele (inclusiv dozarea frinei si aprecierea distantelor), tu vii si-i dai un ABS? Vezi ca ABS-ul nu tine loc de ochelari!

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca noi astia care am invatat sa conducem pe gioarse de dacii... :rolleyes:

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Ce gioarse, bre? Dacia tatei din 78 cu 4 trepte- crezi ca era gioarsa prin 95 cand ma invatam eu intr-ale soferiei? Drept e ca mai nimeream a IV-a in loc de a II-a, iar marsarierul era la deruta, scaunele nu se inclinau (decat cu ciocanu'), frana prindea la a 3-a pedala, frana de mana era de decor (nu chiar, da nici eficienta nu era- daca era trasa si impingeai unpic masina- nu o tinea infranata). Ce daca inghetam iarna in ea...

O fo buna. Iar faza cu ABS- da, dacia din 78 avea asa ceva- am scris si mai sus: trebuia sa pompez 3 pedale sa prinda frana =))

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Trebuia sa iei matizul. Eu am luat din 2006 luna 7 cu 5.000 euro. E matiz E/AC, dar are niste imbunatatiri (turometru, bord imitatie lemn, semn faruri aprinse, cotiera, bec centura, ceas original, si multe alte chestii mici. Thx. to Abigel).

Dar eu zic sa mai cauti. Deschizi un topic asa: "cumpar matiz aproape nou", si daca-l iei de pe forum iei de la unu care nu si-a batut joc de masina (asa am facut si eu) (sigur nu poti fi niciodata..., dar ai sanse mai mari sa prinzi de la un proprietar care a ingrijit masina cat de cat).

In cel mai rau caz cauta pe www.autovit.ro si vezi ca sunt matizuri si din 2007 la 5.000 euro (sunt smecheri care au cumparat cu programul rabla si-l vand cu 200-300 euro mai ieftin decat e la reprezentanta, tot chistiga cateva sute de euroi).

Bafta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...