Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

@esperatul , asa e , aditivul ala pute de te-ndoaie , iar pe eticheta scrie ca sa nu cumva sa se verse pe vopsea ..nu stiu de ce, va dati seama daca e sa cada pe logan..aia e cu vopseaua!

Share this post


Link to post

Tocmai ce-am venit de la service :) . A pus testerul pe ea si singurul cod de eroare a fot de tipul MISFIRE (ardere proasta sau incompleta). Mi-au resetat si calc. , ledul e stins si parca trage mai cu voiosie acuma :) . Mi-au recomandat ceva aditiv de la Castrol sa-l bag in benzina da cred ca o sa merg pe mana lui Body totusi.

Bucuria insa numai acuma incepe ... le-am explicat de faptul ca mi se aude tacanitul ala enervant la rotile din fata cand trec peste denivelari si mi-au urcat masina pe elevator sa vada. Au tras de fiare pe-akol, si au strans inca odata suruburile au verificat capetele de bara, pivotii si bucsile. Singura problema ce-au descoperit-o e bieleta dreapta stabilizatoare ce trebuie schimbata .. insa mi-au recomandat sa o schimb la revizie. Nu mi-a venit sa cred mergand spre casa ca nu mai aud nici un trancanit. Ranjeam ca prostu in masina de bucuros ce eram :) . Nu stiu cat va tine minunea da e super sa nu mai auzi tacanitu ala cand dai peste denivelari.

In alta ordine de idei mi-au reconfirmat inca odata micul jocul la directie datorat casetei :( asa ca probabil in ultimile luni de garantie voi profita si voi schimba caseta. Cam atat cu experienta la service azi si-n graba sper sa nu mai dau pe-akol

 

P.S. Totul a fost gratuit :)

P.P.S. Au si cotiere ptr Kalos la 2.850.000 rol.

Edited by Lucian79

Share this post


Link to post

Tot pe un cilindru sau multiple?

Share this post


Link to post

Pe un singur cilindru. Spre deosebire de alte service-uri unde nu te lasa inauntru ... aici te lasa sa stai linga ei pe toata durata constatarii.

Share this post


Link to post

Lucian, daca tot sunt asa prietenosi, cere exact codul :)

Share this post


Link to post

"Care din ele?"

:scarpin: Asta nu mi-a mai zis ... si nici eu nu l-am intrebat :wallbanger: Eram bucuros c-am scapat asa ieftin si n-a mai dat nici o eroare-n plus.

 

@Satori .. data viitoare am sa-l cer.insa nu stiu exact despre ce cod vorbesti. Mie mi-a aratat pe tester si akol scria la Trouble Code ... MISFIRE si ceva-n paranteza. ... mi-a mai arata ceva si-n Data List da nu mai retin ce.

Edited by Lucian79

Share this post


Link to post

P0300 Multiple Cylinder Misfire Detected

P0301 Cylinder 1 Misfire

P0302 Cylinder 2 Misfire

P0303 Cylinder 3 Misfire

P0304 Cylinder 4 Misfire

 

Iti reamintesti vreunul?

Share this post


Link to post

Suna-i, Luciane. Afla care dintre ele era.

Share this post


Link to post

oh.. come on.Get real man ... Dar data viitoare notez si va comunic. Sper sa nu fie in graba totusi :D

Share this post


Link to post
benzina e in ambele masini de la aceeasi pompa :) ...

 

:o fftopic:

Schimba filtrul de aer si sa vezi dupa aia cum trage...

Share this post


Link to post

Parca ar fi putin off-topic, daca se vrea se poate muta intr-un topic nou.

Azi dimineata am avut o experienta interesanta.

Masina a stat noaptea in panta cu botul in sus. Afara erau de dimineata cred ca vreo -5 grade sau asa ceva. Dau la cheie standard si dupa cateva secunde motorul moare linistit. Dau din nou si de data asta moare grabit. Imi aduc aminte de un bun obicei de la masinile cu carburator si dupa ce o pornesc a treia oara o "preiau" din pedala si o mentin (nu am putut mai jos de 1800-2000 rpm ca incepea sa moara). O tin asa vreo 20-30 de secunde si pe urma las timid acceleratia. Uff, sta normal. Nici un bec nu si-a manifestat personalitatea.

Concluzia pe care am tras-o: valva IAC "lipita" la... frig.

Share this post


Link to post

Tot nici o problema cu masina desi in dimineata asta a fost frig .Se pare ca s-a "vindecat"!

Share this post


Link to post

Da, @AB, si eu pateam ceva similar, dupa ce am curatat IAC-ul si am resetat ECM-ul, n-a mai facut.

Share this post


Link to post
Schimba filtrul de aer si sa vezi dupa aia cum trage...

 

am mai zis-o acum un numar de pagini in spate: schimbati filtrul de aer la maxim 7500km daca mergeti predominant in oras.

 

schimbasem filtrul de aer cu cateva posturi inainte :) .

s-a simtit un improvement dupa filtru, insa unul si mai mare dupa ce am adaugat un aditiv din carrefour (20lei) de la casite, era ceva de curatat injectoarele si de marit cifra octanica cu 4puncte.

 

sunt curios ce-i cu benzina cea noua de la mol, o sa incerc un plin dupa ce se termina cel curent.

Share this post


Link to post

@hawkeye Deci si la tine s-a simtit ceva dupa ce ai pus Casite?

Se pare ca e o solutie destul de buna pt curat motorul-supapele.

La mine de cand am pus Casite asta merge masina brici , si in dimineata asta a fost frig dar motorul a mers ceas .

Share this post


Link to post

Eu inca n-am bagat nici o solutie dar o sa bag cand merg la drum lung cam pe 30 dec :D ... in schimb am bagat de 2 ori EVO de la MOL si sunt tare, tare multumit :)

Share this post


Link to post

@lucian79 Pai casite mai bine pui cand mergi in oras decat la drum intins , pt ca la drum intins oricum se curata motorul ..parerea mea!

Share this post


Link to post

Am vorbit mai demult cu un mecanic, care m-a sfatuit ca in cazul in care pun aditiv in benzina sa o fac la drum lung. Motivul : 1.din cauza compusilor pe care-l are aditivul ataca pelicula de pe rezervor in cazul in care e prezent ptr un timp indelungat in rezervor. 2. timpul de consum e mult mai mik decat daca ma plimb cu rezervorul plin prin oras o saptamana :D . 3. pina la proba contrarie tin sa-i respect sfatul :)

Share this post


Link to post

@lucian79 Pai masina mea(ma rog motorul ei) e exact proba contrarie ! :)

Share this post


Link to post
@hawkeye Deci si la tine s-a simtit ceva dupa ce ai pus Casite?

Se pare ca e o solutie destul de buna pt curat motorul-supapele.

La mine de cand am pus Casite asta merge masina brici , si in dimineata asta a fost frig dar motorul a mers ceas .

 

eu am pus preventiv, nu am avut nici o problema, doar ca devenise putin cam puturoasa.

oricum, sunt vreo 4 sau 5 feluri de casite pentru curatat, destul de similare din cate am citit eu pe acolo. eu am luat-o pe asta pentru ca se laudau ca se mareste cifra octanica si vroiam sa vad daca trage putin mai bine.

Share this post


Link to post
Calamina se poate forma nu numai din benzina proasta ci si dintr-un reglaj imprecis al avansului din ECM. Posibil o toleranta mai mare la vreun senzor, ceva.

Eh, asta mi se pare cea mai plauzibila explicatie si gandul ma duce la senzorul CKP care coordoneaza momentul scanteii. Atentionarea aceea din manualul de service referitoare la recalibrarea lui prin procedura TEC de pe scaner ma obsedeaza. Raman la parerea ca aceasta curatare de calamina este doar o indepartare (obligatorie) a efectului.

Body, de ce trebuie sa fi atent la vopsea cu aditivul acela ? Probabil contine acetona si cu 2 sticlutze de 50mL fiecare la o jumatate de rezervor ai fi realizat acelasi lucru, cu un cost de 10x mai mic. Eu am facut deja acest lucru deoarece am avut primele doua ratari de pornire, consecutive, la doar 1000 km invartiti pe ceas. N-am mai avut asa ceva din '97, cand se arsesera bujiile incandescente la motorina si din '91 pe vestita Dacie nationala. Cauza: greu de spus, toata povestea (prea lunga) n-are nici un sens. Doua chei, doua ratari, dupa alte trei porniri reusite in ziua aceea. La a treia cheie a luat-o fara sa-i fac ceva, oricum eram consternat, credeam ca m-am urcat in alta masina. Check-ul n-a semnalizat nimic, astept o zi favorabila sa vad daca a retinut vreo eroare. E clar, nu s-au intrunit toate conditiile ca sa se initieze aprinderea benzinei. O singura certitudine: cu o zi inainte am pus benzina Lukoil, sa nu fiu eu exceptia acestui forum. M-am lecuit, n-o sa mai pun chiar daca o sa fiu singurul din tara asta, e gunoi benzina asta luata de la cea mai noua pompa din Bv. Azi am mai avut o verificare, benzina asta este si cea mai putin utilizata de catre cei de pe DaciaClub. Oricum, am fost singurul client la benzinaria aceea, desi era ora de varf si vis-a-vis e o statie importanta de taxi. Cred ca se uitau la mine si radeau: "uite si la fraierul ala".

Share this post


Link to post

Mai, am avut amici care au lucrat in fabrica lor. Intretinerea fabricii e varza, proceduriile de calitate idem. Platesc oamenii de kko. Pe scurt sint niste 'oţi. Nu ma mir ca benzina produsa de ei este asa cum ai constatat!

Edited by hitman

Share this post


Link to post

@tolin Deci se pare ca benzina de Lukoil nu "place" , asta ca sa fiu politicos , motoarelor noastre .

De cand nu am mai pus de la ei parca e alta masina ..mers uniform ..totul ok !

Share this post


Link to post

nici eu nu am alimentat niciodata de la lukoil. cand aveam dacie alimentam cu gaz de la ei, era ok.

kalosu nu a vazut decat mol, rompetrol si ocazional omv.

 

am fost foarte placut surprins de rompetrol (prietena are card de firma la ei). aveam o tendinta de a-i asocia cu petrom de care nu comentez. preturile sunt destul de mari (95-ul era cu 0.15-0.2 lei mai scump ca la mol) iar 98-ul era comparabil cu 100 de la omv.

totusi, nu am observat nimic spectaculos fata de mol asa ca pretul marit nu se justifica (la benzina de 95), in plus mol este la 100m de mine iar rompetrol la >1km :) .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...