Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

@silviu

Masina a mai avut acum ( circa 2 ani ) aceeasi problema . Ei au zis ca s-au inlocuit supapele si s-au curatat scunele . Benzina care o folosesc este efix alternativ cu Petrom 99+. Am mai mers cu nevasta-mea pe post de sofer ( cand mai iau si eu cate un paharel ) si crede-ma ca nu merge subturat .

Masina sta in garaj noaptea ( neincalzit intr-adevar) dar totusi...

@satori Ma refeream la simptome asemanatoare , nu numai la aprins check engine .

Share this post


Link to post

@body, imi pare rau sa aud din nou de astfel de probleme. Daca s-au rodat scaunele supapelor si/sau inlocuit supapele cu totul, inseamna ca metoda recomandata de Chevrolet nu da rezultate pe termen lung la anumite motoare si cu o anumita benzina (din RO). "Scandalul" la Chevrolet Eastern Europe ramane solutia la indemana.

Chiar daca a iesit din garantie, se poate invoca viciul ascuns de fabricatie datorita faptului ca in urma reparatiei simptomul reapare mai devreme sau mai tarziu.

Pentru cei care cred ca numai GM DAT are problema asta, sa citeasca putin din problemele unui alt motor aici (am sarit peste cateva pagini dar daca vreti cititi topicul de la incput):

http://www.daciaclub.ro/FUM-GROS-ALB-evacu...136-s30.html#34

(scuze de reclama)

 

edit: e bine sa mai recitim si posturile vechi, de exemplu de aici:

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...st&p=256922

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Mai am garantie pana ( parca) in mai la anul. Sa vedem cum se mai comporta zilele urmatoare si apoi ma voi duce la ei ( voi suna si la GM) .

Oricum sunt dezamagit de GM ( ma rog masinile lor) si o sa raman la japoneze de acum inainte.

Share this post


Link to post

Propun scrisoare la gm. Asa au rezolvat si cei de la hyundai club.

Share this post


Link to post

Eu sunt de acord , dar cum vrei sa faci , ai avut si tu probleme de genul asta?

Share this post


Link to post

Nu am avut, dar consider ca este o problema destul de raspandita la chevy.

 

ceva de genul asta

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Sa presupunem ca am face aceasta scrisoare. Care ar fi scopul ei? Care ar fi urmarile dorite?

Share this post


Link to post

Pai:

1. le aducem la cunostinta de problema(asta daca nu stiu)

2. la spunem ca NU e de la benzina asa cum sustin cei din service

3. le solicitam o rezolvare (la hyundai au modificat soft-ul)

Share this post


Link to post

1. Stiu, iti dai seama ca stiu.

2. Poti dovedi? Eu stiu, tu stii... poti dovedi?

3. La Hyundai, din cate stiu eu, petitia a fost facuta pentru probleme cu directia la Accent. Ce soft sa modifici? Ala care arata "vieti ramase"?

 

Singurul motiv pentru o astfel de petitie/scrisoare la care ma pot gandi este sa ne plangem de comportamentul celor din service. Dar si pe asta trebuie sa il deovedim. Avem cum?

Share this post


Link to post

Am impresia ca se confunda GM-ul cu un tribunal.

Ce sa dovedesti? Trebuie doar sa sesizezi o chestie si sa soliciti un raspuns. Aproape sigur raspunsul in sine nu o sa rezolve problema, dar cel putin sti ca ai facut-o si pe asta.

Daca vrei sa ti se faca "dreptate", mda, atunci ii dai in judecata, pe GM, pe service, pe toti. Cat despre dovezi, se pot strange cu usurinta daca se vrea. Dar cati dintre cei "suparati" s-au dus in service chititi sa stranga dovezi? Poze, inregistrari audio/video, insistat pe trecut operatiile in cartea tehnica, etc. Mai degraba suntem dispusi sa tragem o cearta pe acolo si sa ne vedem treaba facuta, dupa care ii injuram bine tot drumul.

E doar chestie de ATITUDINE, nu de dovezi.

Share this post


Link to post

In cazul in care nu dovedesti, raspunsul va fi "ne pare rau, vom studia situatia si vom lua masuri". Adica nimic nu se va face, nimic nu se va rezolva.

Altfel spus, ia hai sa sesizam GM ca masinile noastre zboara si noi le-am cumparat pentru a merge pe sosea. Nu e chestie de dovezi, e chestie de atitudine. Cum indraznesc?

Share this post


Link to post
...trecut operatiile in cartea tehnica...

 

:o fftopic: "NEnecesar"

Nu cred ca mai am loc sa mai trec ceva operatii in cartea tehnica a mea... :mrgreen:

Edited by MCojo

Share this post


Link to post
Nu am avut, dar consider ca este o problema destul de raspandita la chevy...

 

Sa fim seriosi atat timp cat nu ai avut probleme ce ai sa transmiti tu personal...."consider ca e o problema raspandita" suna aiurea. Pana la urma care ar fi procentul celor care au probleme, la ce modele, din ce lot, dupa cat timp, etc. cunosti cateva date de genul asta? Asta in faza prezentata suna a poanta cu zvonacii si raspandacii.

Ideal ar fi ca macar fiecare dintre noi sa-si faca un jurnal de bord ca sa vedem evolutia fiecarei masini in parte in ceea ce privesc problemele, evident.

 

Indreptatita poate fi o scrisoare in care sa ne plangem de tot ceea ce inseamna service in Romania...problema asta e insa general valabila, nu e specifica doar unei anumite marci.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
1. Stiu, iti dai seama ca stiu.

2. Poti dovedi? Eu stiu, tu stii... poti dovedi?

3. La Hyundai, din cate stiu eu, petitia a fost facuta pentru probleme cu directia la Accent. Ce soft sa modifici? Ala care arata "vieti ramase"?

 

Singurul motiv pentru o astfel de petitie/scrisoare la care ma pot gandi este sa ne plangem de comportamentul celor din service. Dar si pe asta trebuie sa il deovedim. Avem cum?

Da, ai cum. Nu uita raspunsul primit de mine de la un service autorizat care a plecat deja catre GM. :rolleyes:

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

salutare tuturor! Posed Chevrolet Kalos 1.4 16V full option din iunie 2005 cam pe la 10.000 de km mi-a aparut problema cu MIL - Engine Check. Era primavara lui 2006. M-am dus la Opel Victoria Brasov si mi-au curatat supapele. Am plecat de la ei si dupa vreo 5km mi s-a aprins din nou. M-am intors si am lasat-o iar la ei si au facut aceiasi miscare. O vreme nu s-a mai aprins. Cred ca 4 zile. Dupa care mi-au zis ca e din cauza benzinei, mi-au spus sa merg si mai turat, cam tot ce am vazut si aici pe forum. Si mi-au spus sa merg asa ca nu e nici o problema, becul se va stinge. In iulie 2007 am fost la a 2-a revizie (24.000 km - am mers cam putin in primul an). Le-am zis de bec si au sters eroarea din ECM si au zis ca nu e nici o problema, in schimb mi-au spus ca trebuie inlocuit catalizatorul. Am plecat si dupa vreo 2-3 sapt m-au sunat (venise piesa) si mi l-au inlocuit. Nu am simtit nimic deosebit, mentionez ca motorul nu mi-a tremurat niciodata iarna, becul ala se aprinde every day si incepe sa clipeasca dupa ce turez motorul dupa vreo 2-3 km. Pun benzina de 98 de la MOL, ultima oara am pus EVO, i-am pus de doua ori aditiv GUNK de curatare si degeaba. Masina trage nu ma plang, dar nu stiu ce sa fac cu becul ala. Ma gandesc sa aplic la o viza in Coreea sa ma duc sa ma angajez la Daewoo - Chevrolet sa fac un training ceva...Bafta tuturor!

Share this post


Link to post

Si eu am exact aceeasi problema de aproximativ 1 saptamana la acelasi model de kalos. Dupa ce i-am bagat octane buster si benzina de 100 de la omv am sperat ca se rezolva dar nimic. De la zi la zi a facut din ce in ce mai rau.Tremurat la ralanti, lipsa demaraj, bec aprins. Azi am dus-o la service sa o curete. Sa vedem daca iese ok de acolo.

Share this post


Link to post

Asa, si daca mergi la oras cu ea si scoti medie de sub 20 la ora.. poti sa-i pui si mama aditivilor, ca e dubla frectie la picior de lemn.

Share this post


Link to post

Jinks, e vorba de WaKa de la Sato? Ca daca da, atunci chiar e interesant.

1. Din cate stiu eu, parca Sato n-a raportat aprindere de bec. Adevarat sau fals?

2. E traseul tau comparabil cu cel al lui Sato? Daca nu, de ce?

3. E stilul tau comparabil cu al lui Sato? Daca nu, de ce?

4. Ce alte deosebiri crezi ca ar mai fi? (benzina?)

Share this post


Link to post
Asa, si daca mergi la oras cu ea si scoti medie de sub 20 la ora.. poti sa-i pui si mama aditivilor, ca e dubla frectie la picior de lemn.

 

Absolut corect. Aditivii din cate am inteles de la Sato si alti tipi mai priceputi ca mine isi fac efectul daca o tii peste 2500 de ture.

 

Da octane buster de ce ai bagat? :shock:

 

Mareste cifra octanica => automat arderea este mai puternica => depuneri mai putine.. Asta teoretic. Cat am avut in rezervor solutia asta am simtit o imbunatatire.. Cand s-a terminat..s-a terminat si norocul meu

 

 

 

Este vorba de WaKa Mugitoare da :D

 

Jinks, e vorba de WaKa de la Sato? Ca daca da, atunci chiar e interesant.

1. Din cate stiu eu, parca Sato n-a raportat aprindere de bec. Adevarat sau fals?

2. E traseul tau comparabil cu cel al lui Sato? Daca nu, de ce?

3. E stilul tau comparabil cu al lui Sato? Daca nu, de ce?

4. Ce alte deosebiri crezi ca ar mai fi? (benzina?)

 

 

1.Nu a mai avut probleme de bec aprins

2.E de 2 ori mai lung.

3.Ca stil de conducere..sunt agresiv, chiar prea agresiv(in nici un caz nu merg subturat).

4.Benzina am bagat f mult 95 de la Lukoil. Si daca nu Omv. Coincidenta sau nu, inainte de prima zi cand am avut becul aprins am pus in premiera benzina de la Agip pentru ca eram pe rosu si era cea mai apropiata benzinarie de serviciul meu.

Edited by Satori
Satori: invata sa postezi!

Share this post


Link to post

Ca teme preliminare de meditatie dupa aceste constatari:

a) sa se "ataseze" ECU atat de mult de o benzina (chiar daca e de la o firma blamata de multi), ca atunci cand o schimbi sa se... supere?

b) sa fie totusi stilul "prea agresiv" o cauza (... cauzata de confuzia intre a merge mai turat si a apasa pe acceleratie ca la raliuri)?

c) ce cifra octanica va avea o benzina de 100 dupa ce se pune peste ea octane booster (sau viceversa)?

 

Repet, chestia e interesanta rau de tot:

- Sato a mers cu masina asta destul de "turat" din cate stiu, fara probleme

- Jinx o ia, baga Luk si zice ca mai multa talpa in ea si... zbang!

Share this post


Link to post

Adica, ceea ce zici, este ca schimbarea de la Lukoil la altceva aduce MIL aprins ?

Share this post


Link to post

@AB >

a) ce rol are Long Term Fuel Trim, nu de adaptare a ECM la conditiile impuse motorului ?

b) stilul agresiv pe motor rece are rezultate comune cu "loganeala" in orice conditii;

c) probabil, cifra octanica este mai mica. Benzina cu CO mai mare de 95 se obtine aditivand benzina de 95 in proportii impuse de reguli strict dictate de legile chimiei. A adauga alt produs peste reteta producatorului nu poate duce decat la un produs mai rau.

 

Cand au de gand userii acestui forum sa inteleaga ce inseamna cifra octanica la o benzina si de ce se comercializeaza benzine cu cifre diferite ? In niciun caz pentru evitarea missfire si nici pentru evitarea depunerilor de care nu scapa vreun motor cu norme euro. Pe perioada sezonului rece (1 Oct. - 30 Apr.), producatorii sunt obligati sa comercializeze benzina cu un grad mai mare de volatilitate cu vreo 25%. Gradul de volatilitate n-are vreo legatura cu CO. Poate ne raspunde cineva din domeniu, cat tip zace o benzina prin rezervoarele rafinariilor, prin conductele de transport sau prin rezervoarele depozitelor de la productie si pana cand ajunge in rezervoarele de la pompele de livrare si cine este obligat sa transforme o benzina de vara intr-una de iarna ?

 

Referitor la cazul "acelasi motor, utilizatori diferiti, efecte diferite" exemplul acesta este o proba clara a ce-am afirmat mai demult (b.u.) cu riscul de-a crea noi prieteni.

 

Altfel, un clasic in viata a spus demult ca "iarna nu-i ca vara", deci, in cazul nostru se treduce prin benzinele bune si producatorii cinstiti se vad iarna. La fel, am vazut ca un singur user (ma rog, el are in parcul curent masini foarte diferite), a remarcat ca benzina produsa de un producator se potriveste cu harta de avans la aprindere din ECM-urile unor modele de masini si ca alta benzina se potriveste cu harta din ECM-urile altor modele. In schimb, un lucru este cert, foarte putine motoare euro3-4 aflate pe masini noi sunt pregatite sa suporte excursii zilnice bara la bara prin aglomeratiile urbane de la noi. Atata timp cat piata din RO este nesemnificativa pentru un producator, acesta n-o sa studieze si n-o sa-si adapteze mapele din ECM la particularitatile romanesti.

 

Niciodata n-am sa inteleg de ce un utilizator care nu suporta sa auda un motor si care merge cu masina de parca ar face transporturi speciale (apa, nitroglicerina, ...) isi cumpara o masina cu un motor a carui cuplu maxim se gaseste in ultima treime a turometrului, asa cum nu inteleg de ce un alt utilizator porneste motorul rece, apeleaza un numar la mobil si apoi pleaca din loc pe motiv ca-i grabit. Eu n-am vazut pana acum pe cineva sa faca bine doua lucruri deodata, de obicei, ambele ies prost, iar timpul castigat se pierde inzecit in alte locuri, nedorite.

Share this post


Link to post
1. Din cate stiu eu, parca Sato n-a raportat aprindere de bec. Adevarat sau fals?

 

Am "raportat".

 

Fostul meu Kalos a dat un P300. Intamplarea a survenit imediat dupa ce s-a mers considerabil cu masina pe rezerva de combustibil si intr-una din diminetile acestea, cele mai friguroase de cand am vandut masina. Nu mi se pare deloc surprinzator in aceste conditii.

 

Intotdeauna am incercat (si reusit) sa nu merg cu foarte putina benzina si, intotdeauna, am dat un reset si un idle learn in momentul in care relantiul devenea, sa zicem, instabil (ceea ce se intampla de obicei odata cu venirea frigului). Si nu am avut probleme.

Dar uite ca se poate... Mai bine o faceau cum face Reno masinile, sa "taca" si sa "sufere". Cei carora chiar le pasa de masina oricum s-ar fi prins ca ceva e in neregula iar restul nu ar fi deranjati si ar chinui-o in continuare.

O sa va tin la curent cu rezolvarea situatiei, desi nu depinde doar de mine. Oricum, service nu o sa vada decat in ultima instanta, garantia s-a dus.

 

3. E stilul tau comparabil cu al lui Sato? Daca nu, de ce?

4. Ce alte deosebiri crezi ca ar mai fi? (benzina?)

 

Nici o treaba. Talpa cand e rece, plecat cu aeroterma pe cald cand e rece + talpa, bagat benzina de unde se poate (btw, alimentarea la Agipul de la Chibrit era strict interzias - era singura benzina cu care am avut pornire ratata), mers pe fund de rezervor... The works.

 

+

 

Eu am zis Fuel Injector. El a bagat Octane Booster.

Bujiile si-au trait viata. Nu au fost schimbate la timp.

Masina nu da P300 dintr-o data. Relantiul devine neregulat cu ceva timp inainte de asta. Dar poti sa il ignori, lasi rezervorul gol si ii dai talpa, mai ales cand e rece! (procedura mea era curatat IAC + idle learn si schimbat ce se apropia de termen, mai ales daca incepea vremea rece => niciodata nu am avut placerea sa vad P300)

Filtrul de aer este absolut imputit. Este verde iar sub el era plin de frunze si nisip.

Masina a vazut ocazional (trial) la mine LUK. Nu mi-a placut si nu am continuat experimentul. Nu ma pronunt in privinta calitatii ei, pur si simplu nu a trecut testele preliminare.

IAC-ul era absolut plin de mizerie. Nu am mai vazut asa ceva si mi-am bagat mana prin cateva astfel de jucarii.

 

Masina a fost in service si, probabil, au aruncat cu putin spray si au sters codul. Si "merge minunat". Ceea ce inseamna, sper ca nu e cazul din nou, ca se poate continua in acelasi stil.

 

PS: Recunosc, sunt mega nervos de faptul ca masina are probleme. Si nu-s singurele, dar restul nu se incadreaza in acest topic. Si nu, nu este vina ei.

Share this post


Link to post

Singurul lucru pe care vreau sa il scot in evidenta e ca de cca. 1,5 ani si 25k km masina mea a mers numai cu Lukoil, si se comporta excelent. Justificarea ca benzina de la Luk ar avea ceva nu o cred.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...