Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Opel Tigra 2000 - Masina Nevestei

Recommended Posts

Nu are directie asistata variabil... Asa si? mai bine e 20 de ani s-au facut masini asa...

Share this post


Link to post

Poti sa incluzi in aceasta categorie fara probleme si masinile fara servo si, deci, sa adaugi la aia 20 de ani.

Dar deh, suntem amandoi offtopic, vremurile cer sute de airbaguri, sevouri destepte, esepeuri... numai sa stii sa conduci nu.

Share this post


Link to post

N-am zis mai ca e o crima, doar ca am sesizat asta.

Sunt chiar foarte multumit de masina tinand cont ca are 8 ani se tine ffff bine pe drum si e foarte usor de condus.

Strict din punctul meu de vedere ma deranjeaza ca are colanul mic in diametru ( ca toate opelurile ) si deci nu poti tine cotul stang pe fata de usa si sa mai si ajungi la volan.

Dar iarasi zic, un mic inpediment. Poti sa ti foarte lejer volanul din partea lui inferioara cu cotul sprijinit pe genunciul stang pt ca nu ai nevoie sa ti piciorul indoit, deh, automata.

Share this post


Link to post

Am gasit un mecanic de care pana acum imi place.

Urmeaza sa fac urmatoarea "reparatie"

 

1. reparatie luminii interioare ( nu mergeau decat martorii )

2. schimbare garnitura de chiuloasa

3. schimbare curea transmisie

4. schimbare role curea

5. schimbare ulei + filtru motor

6. schimbare antigel + verificarea sistemului pt eventuale pierderi

7. rectificare chiuloasa

8. schimbare pompa apa

9. schimbare filtru polen

10. umplere cu freon + solutie

11. schimbare filtru benzina

12. schimbare filtru aer

 

Zice omul ca piesele noi ar fi vre-o 11,5 mil ( pe factura ) ( cu tot cu freon ) si pt manopera mai cere 5 mil.

 

E mult, e putin ?

 

Mi-a placut de el ca s-a miscat ffffff repede, in primele 12 ore a rezolvat luminile si cica pana vineri da totul gata ( tocmai i-am dat banii de pise ) .

Intreb daca e pretul ok pentru ca sa stiu daca pe viitor mai apelez la el.

 

In acest pret intra si diagnoza in sine precum si un test de compresie.

Era impuscata garnitura de chiuloasa ( asa zice el si il cred ) si era compresia : 12,8 pe primii 2 cilindrii ; 11,3 pe al 3-lea si 9.8 pe al 4-lea.

 

 

Parerea voastra despre preturi va rog mult !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Am gasit un mecanic de care pana acum imi place.

Urmeaza sa fac urmatoarea "reparatie"

 

1. reparatie luminii interioare ( nu mergeau decat martorii )

2. schimbare garnitura de chiuloasa...50

3. schimbare curea transmisie.....50-70

4. schimbare role curea....50-90

5. schimbare ulei + filtru motor....100+20

6. schimbare antigel + verificarea sistemului pt eventuale pierderi...30

7. rectificare chiuloasa..........150

8. schimbare pompa apa.........100-140

9. schimbare filtru polen..........40

10. umplere cu freon + solutie.......150

11. schimbare filtru benzina......30

12. schimbare filtru aer............45

 

Zice omul ca piesele noi ar fi vre-o 11,5 mil ( pe factura ) ( cu tot cu freon ) si pt manopera mai cere 5 mil.

 

E mult, e putin ?

 

Mi-a placut de el ca s-a miscat ffffff repede, in primele 12 ore a rezolvat luminile si cica pana vineri da totul gata ( tocmai i-am dat banii de pise ) .

Intreb daca e pretul ok pentru ca sa stiu daca pe viitor mai apelez la el.

 

In acest pret intra si diagnoza in sine precum si un test de compresie.

Era impuscata garnitura de chiuloasa ( asa zice el si il cred ) si era compresia : 12,8 pe primii 2 cilindrii ; 11,3 pe al 3-lea si 9.8 pe al 4-lea.

 

 

Parerea voastra despre preturi va rog mult !

 

Preturile pentru piese ar fi cele pe care ti le-am pus in dreapta. Acum depinde si de producator, dar de regula mecanicii cumpara ce e mai ieftin.

Ca o parere personala piesele ti le 'scoate' cam scump, la manopera as zice ca e ok. Daca insa o sa iti puna curea Conti sau Lemforder, filtre Mann, rola SKF sau Ina, garnitura Elring sau Payen, pompa de apa Hepu sau Graf sa fii linistit ca sunt piese de calitate. Incearca sa mai negociezi.

Share this post


Link to post

Pur estimativ si mergind pe niste preturi de bun simt (asa le consider EU), am facut un calcul si am ajuns cam pe la 1600-1700 RON, in conditiile in care am considerat piesele la acelasi nivel cu ce pot lua eu pentru Leganza.

 

Daca omul iti ia piese de calitate buna, asa cum bine zicea Celtic , eu zic ca e OK

Share this post


Link to post

Frumoasa masina,sa aiba grija de ea si sa o poarte in trafic fara evenimente.

offtopic: nu o sa fie o suma cam mare cand o sa tragi linie?

Share this post


Link to post

Pai deja am asa ( in euro ) :

6000 - achizitia cu tot cu drum si cumparaturile facute pe acolo ( in suma asta intra si distractia )

2400 - reviziile initiale + RARurile ( ca au fost 2 ) + omologarea + inscrierea ( o mica parte ar fi fost la orice masina )

550 - cauciucurile de iarna + alarma cu pornire motor ( astea ar fi fost la orice masina valabile )

500 - revizia si reparatia actuala ( asta ar fi fost la orice masina )

...

9450 Euro in secunda asta si tot ce i-ar mai trebuii acum ar fi un carpit vopsea si un polish profi ( 100 E ), operatiune pe care am amanat-o ca sa termine nevasta-mea cu loviturile si zgarieturile.

 

Suma e imensa numai ca la momentul achizitiei aveam toti banii 6000 E si vroiam si eu si ea aceasta masina iar in .RO nu se gasea.

In .RO la acel moment erau Tigre intre 4500 si 6000. Toate manuale si toate destul de obosite ( la asta interiorul e ABSOLUT IMPECABIL ). Si niciuna care sa aibe toate "optiunile" pe care le are asta.

+ ca odata facuta actuala reparatie masina va fi in proportie de 98% in stare PERFECTA. Restul de 2% e o zgarietura urata ce a facut-o sotia pe toata partea dreapta si polishul.

 

Una peste alta s-au agat bani multi in ea si am avut discutii serioase in ceea ce priveste termenul "amortizarii". El este.. niciodata deci daca nu e absolut 100% convinsa ca e masina pe care o vrea nu merita bagati. A zis DA.

Acum ii mai fug ochii dupa tot felul de buburuze d-astea noi si acum dupa ce a prins ceva ceva experienta nu ar fi zis nu la un Johny sau ceva de genu asta. Bine, ca ii s-a suit la cap si se uita cu jind si dupa TTuri samd... sa fim seriosi, alti bani alta distractie.

Numai ca la momentul ala cu cei 6000 E nu puteam lua nimic din ce era cat de cat atractiv pe piata si cu 2 Airbaguri, geamuri alectrice, ABS, incalzire in scaune, full piele, aer conditionat, oglinzi electrice heliomate incalzite, cutie automata, buton winter pt antiderapaj la plecare, buton sport pentru mentinerea in turatie, proiectoare, samd.

 

N-aveam de unde sa stiu la momentul ala ca la doar 3-4 luni dupa urmau sa imi intre niste $ care mi-ar fi permis sa aleg dintr-o gama mult mai variata.

 

Asta e, ei ii place. Eu sunt multumit daca ii place.

Daca vre-odata va circula mai mult de 500 km/luna nu exclus si posibilitatea montarii unui GPL cu toroidala.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Din ce am discutat acum cu mecanicul ( sunt partial multumit de comportamentul masinii partial nemultumit , descriu mai jos ) s-au efectuat urmatoarele :

 

Toate piesele sunt originale ( astept factura sa vad ) :

 

1. Schimbare curea distributie

2. Schimbare Rola intinzatoare

3. Schimbare Role ghidaj

4. Schimbare pompa apa

5. Schimbare garnitura chiuloasa

6. Schimbare ulei + filtru ulei

7. Schimbare filtru aer / polen / benzina

8. Schimbare garnitura capac tacheti ( habar n-am ce e aia )

9. Schimbare garnituri admisie + 2 bucati chiuloasa ( iarasi habar n-am )

10. Rectificare chiuloasa

11. Schimpare paliere plastic

12. Schimbare bujii

13. Curatare admisie + IAC

14. Schimbare nu stiu ce furtunase la AC si reumplere cu freon.

15. Reparatie lumini bord + portbagaj.

16. Schimbare antigel.

 

Pret cu totul 17,5 mil.

 

Mai raman de facut : schimbare curea alternator + schimbare lichide servo + dubioasa de mai jos.

 

Acum dupa cum am mai zis ssasaie ceva cand dau drumu la AC si respectiv NU incalzeste . Se presupune a fi nu stiu ce cablu nepus bine la loc atunci cand au demontat bordul sa refaca luminile + eliminare dubioasa problema de sunet a motorului. Desii nu varieaza turatia are un trepidat din cand in cand, nu continuu si se aude ca si cum NU ar merge rotund. + ca daca pornesc la relanti toti consumatorii ( proiectoare, faza lunga, faza scurta, incalzire in scaune, dezaburire, AC trepideaza destul de tare si nu imi place )

+ lumina scrumiera ( asta au uitat-o )

 

Altfel masina trage ffff bine , exact cum tragea cand am venit cu ea. M-am intins la drum cu un Mondeo 2.0 turbo chipuit si pe 400metrii nu a luat decat 6 metrii in fata.

 

Dupa ce le rezolv si p-astea o bag la donatii :P

NOOOT !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Foarte frumoasa masina mai ales ca are piele si e automata.sa o stapaniti sanatosi. Toba cum se comporta? vei face ceva schimbari la capitolul acesta?

Share this post


Link to post

10x !

Toba are un sunet foarte fioros, mai ales pentru un motor de 1.4

Am discutat cu ea despre eentuale tuninguri dar nu o intereseaza decat eventual ceva estetic. NU are sens sa bag bani in putere pt ca nu s-ar recupera.

Nevasta-mea NU sare de 3500 ture si nu circula mai mult de 300 km/ luna. Deci un eventual cip nu si-ar scoate banii.

Cercetez insa ideea unei capote decupate pt racirea motorului.

Acum ca s-a mai obisnuit cu masina cred ca ii pun o folie 50% si daca e cuminte poate ii dau si un polish si deschidere portbagaj din buton + lumini de podea.

Share this post


Link to post

Eu zic ca pentru o masina mai mica cum ie tigra motoru acela de 1.4 si 90 hp e foarte bun.am citit topicu dar nu am vazut cam ce greutate are masina ca daca stau sa ma gandesc tico al meu are cam 650 kg si cam 45 de hp si am demaraj cu el bun.imi mai place la masina ca are 2 usi arata sport.f buna alegere(mai ales pentru o femeie)automata si mica :D

Share this post


Link to post

870 kg sau 920 kg, ceva de genu'.

Share this post


Link to post

Salut! sa stii ca nu e singura tigra de 1.4 automata din RO mai este una in braila

Share this post


Link to post

Mai este una rosie care s-a vandut zilele trecute in Bucuresti dar din '97 deci cu motorul vechi.

Cand am fot la RAR cu asta a trebuit a se face omologarea pt ca nu mai fusese nici una inscrisa pana atunci in .ro cu acest motor si cutie automata.

2 la mana, e unicat prin optiuni :P

Iar 3 la mana, evident ca numai la un anumit moment dat e ceva undeva unicat, apoi apar si surorile si deci nu va mai fi.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Am observat intamplator o chestie.

Daca usile sunt inchise, geamurile ridicate si deschizi portbagajul se deschide automat geamul din dreapta aproximativ 35 cm iar DUPA ce inchizi portbagajul se inchide automat si geamul din dreapta.

Probail solutia e gandita ca sa nu se creeze presiune mare la inchiderea portbagajului , usa acestuia fiind imensa.

Nice touch !

 

Si abia ieri am observat ca geamurile sunt cu comanda "one touch open/close" si trebuiesc educate dupa scoaterea bornei :P

Share this post


Link to post

Stii cum i-a zis Bula invatatoarei? "De fapt e aia care are inelul pe deget, dar imi place cum gandesti". =))

Share this post


Link to post
Daca usile sunt inchise, geamurile ridicate si deschizi portbagajul se deschide automat geamul din dreapta aproximativ 35 cm iar DUPA ce inchizi portbagajul se inchide automat si geamul din dreapta.

Probail solutia e gandita ca sa nu se creeze presiune mare la inchiderea portbagajului , usa acestuia fiind imensa.

Nice touch !

 

Niet, tovarisci. Nu se poate asa ceva. Pana sa montezi alarma, la fel facea? :)

Share this post


Link to post

Da !

Daca vrei testam.

Share this post


Link to post

Nu mai e in familie, se poate inchide, multumesc !

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...