Jump to content
Sign in to follow this  
iuli

Stabilitate Si Securitate Matiz !

Recommended Posts

Acest topic se adreseaza posesorilor de masini MATIZ cu scopul de a ne lamuri in privinta stabilitiatii masinii in conditii variate de drum , starea vremii ,incarcare vehicul , conditii tehnice , stil de condus.

Si pe langa sa discutam despre asa zisa slabiciune enorma a MATIZ-urilor , si anume securitatea la impact .

Cu multe persoane implicate in domeniul auto am discutat si o parte din ei au spus ca Tico si Matiz sunt "CUTII DE CHIBRITE mortale pe roti "

Stiind ca s-au facut teste multe atat la conceperea motorului , aerodinamica etc haideti sa abordam in amanunt si subiectele acestea !!!! :spumelagura:

Share this post


Link to post

Nu stiu despre tico, dar la matiz poti sa vezi filmuletele de la ncap. Nu se comporta chiar atat de rau raportat la dimensiunile lui. Ai sa vezi ca structura habitaclului ramane intreaga, chiar si la impactul cu o masina mai mare(vezi testul facut de rusi). Iar in problema stabilitatii, ca orice masina, are limitele ei si modul ei de a fi condusa. Daca nu stii o sa manevrezi..te da de asfalt. In general, din ce am observat eu, trebuie sa abordezi virajele foarte lin, daca o bruschezi se dezechilibreaza foarte repede. Iarasi, daca ai mai mult de un pasager in masina plus bagaje, masina este si mai sensibila la abordarea virajelor.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Nu stiu despre tico, dar la matiz poti sa vezi filmuletele de la ncap. Nu se comporta chiar atat de rau raportat la dimensiunile lui. Ai sa vezi ca structura habitaclului ramane intreaga, chiar si la impactul cu o masina mai mare(vezi testul facut de rusi). Iar in problema stabilitatii, ca orice masina, are limitele ei si modul ei de a fi condusa. Daca nu stii o sa manevrezi..te da de asfalt. In general, din ce am observat eu, trebuie sa abordezi virajele foarte lin, daca o bruschezi se dezechilibreaza foarte repede. Iarasi, daca ai mai mult de un pasager in masina plus bagaje, masina este si mai sensibila la abordarea virajelor.

 

Un mecanic auto mi-a spus ca tipul "ciudat " de suspensii ale MATIZULUI sunt o catastrofa .

Nu sunt de meserie , dar poate reusim sa aflam cat mai multe detalii despre securitate .

Evident acesta ar fii numai un aspect . Am sa ridica aspectele pe rand pt. a nu fii prea multe de la inceput .!

Share this post


Link to post

Frate, ce stabilitate vrei tu de la o masina cu garda la sol de 15cm, cu diferenta dintre latimea masinii si inaltimea acesteia de 1cm si cu puntea spate mai ingusta decat puntea fata?? Nu ai ce sa-i faci.

Share this post


Link to post

Eu am mers 50 de mii de km in 2 ani si jumatate cu Matizul si nu m-a incomodat stabilitatea lui. In curbe, mai degraba avea tendinta puntea spate sa derapeze decat sa se rastoarne. Am fost multumit intotdeauna, poate si pentru ca eram sofer, in dreapta s-o fi simtit altfel.

Share this post


Link to post

Da, nici pe mine nu m-am incomodat pana acum pentru ca am inteles masina si modul in care trebuie abordat un viraj. Daca tragi de directie ca la o masina de dimensiune dubla, sigur dai cu roatele in sus.

Share this post


Link to post

Eu cu Matizul am luat o curba cu 130km , curba era aproape de 60grade si drumul avea 3 benzi pe sens , asfaltul era uscat singur in trafic , ziua ,Evident ca am taiat toate cele 3 benzi . Dar ideia este ca nu a facut nazuri si aderenta la sol s-a pastrat in conditii optime . "Cauciucuri Continetal "

 

Frate, ce stabilitate vrei tu de la o masina cu garda la sol de 15cm, cu diferenta dintre latimea masinii si inaltimea acesteia de 1cm si cu puntea spate mai ingusta decat puntea fata?? Nu ai ce sa-i faci.

 

 

Da ai dreptate , dar toate aceste aspecte constructive au fost folosite de proiectanti cu un motiv . Sa fie economia acel motiv , sau aerodinamica pt. imbunatatirea raportului km/consum.

Sunt unii care spun ca pt. a mari stabilitatea masinii cu 10% trebuie montate cauciucuri mai groase...

Share this post


Link to post

Gresit.

Atat la Matiz, cat si la Tico, stabilitatea in curbe si tinuta de drum se imbunatatesc odata cu cresterea incarcaturii, cu conditia incarcarii echilibrate.

Nu stiu de Tico, dar Matizul vandut in Romania are suspensii heavy-duty (+2 cm) ceea ce afecteaza negativ stabilitatea. Fiind incarcat la maxim, se micsoreaza mult garda la sol, implicit, creste stabilitatea. Fireste, efectul depinde, ca la orice alta masina, oricat de performanta, de densitatea incarcaturii. Daca centrul de greutate coboara, stabilitatea creste, daca urca, stabilitatea scade.

Eu am obtinut stabilitate maxima la plecarile in concediu, cu portbagaj plin, loc pasager fata ocupat de bagaje cu greutate egala cu a soferului, loc pasager spate dreapta ocupat de bagaje cu greutate egala cu a pasagerului din spate stanga, copilul in scaun special pe bancheta din spate pe centru, bagajele mai dense (geutate mare/unitate de volum) puse la podea.

Atata timp cat nu abordezi virajul cu viteza maxima pe care o permite masina in acel viraj, avand o rezerva de cca 10 km/h, poti sa mai si eviti ceva neprevazut, fara a pierde controlul.

Pentru deplasari fara incarcatura: cric & other stuff pe care de obicei le tinem in portbagaj, se muta sub scaunele din fata. Tot aici, 2-4 bidoane cu apa de max 6 litri, foarte utile la drum.

La deplasari cu bagaje putine, fara pasageri in spate, e mai bine pentru stabilitate sa pui bagajele intre scaunele din fata si bancheta spate.

Regula generala: Mare atentie la fixarea bagajelor de orice fel in habitaclu. La franare violenta/impact/viraje daca nu sunt bine fixate, acestea o iau razna prin masina, afecteaza stabilitatea si pot chiar sa raneasca pasagerii.

Cu privire la siguranta la impact, sunt relevante testele euroncap dar si povestirile membrilor forumului pe topicul de accidente.

Eu pun mare pret pe siguranta activa si la acest capitol Matizul sta bine: directie precisa, frane bine echilibrate stanga-dreapta, forta de franare suficienta pentru greutatea si performantele masinii, pe zapada are frana de motor eficienta, poate prea puternica daca se elibereaza ambreiajul brusc.

Oarece relevanta au si cauciucurile. Eu am dimensiunea mai lata si talon mic.

Voi ignora orice comentariu de la cei care nu au mers cel putin 10.000 km cu Matiz sau Tico. [-X

Share this post


Link to post

Nu fii exclusivist , e bine sa studiezi orice parere chiar daca e un incepator . Poate aflii ceva nou .

Share this post


Link to post

Nu sunt exclusivist, sunt obiectiv.

E nevoie de ceva km ca sa te obisnuiesti cu toate hachitele unei masini ieftine, sa le cunosti, sa inveti sa eviti punctele slabe si sa le folosesti in avantajul tau pe cele tari.

Si nici nu am de gand sa pierd timpul cu comentarii inutile generate de remarci rautacioase ale posesorilor de "masini adevarate".

Sunt destui pe forum si pe mine ma cam calca pe nervi cand incep sa se umfle.

Cu privire la modul cum a fost conceput Matizul, cred ca asta spune totul: Este masina ideala pentru mediul urban.

Share this post


Link to post

Corect, ai dreptate Razor, cand masina este incarcata full e o treaba, dar ce te faci cand pasagerii din fata(sa zicem eu si prietena mea) cantarim impreuna ~110kg si au un pasager in spate care cantareste 80kg, fara bagaje? Doar nu o sa stau sa pun lest in masina si sa mut toate alea de colo-colo. Sa fim seriosi. In cazul descris de mine, masina se comporta ciudat si trebuie sa ai grija. Plus ca sa nu uitam, daca masina este incarcata full, spatele se lasa si fata se ridica, masina nu se lasa la fel pe ambele punti, plus ca puntea spate este mai ingusta decat puntea fata.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Uite, eu in cei doi ani si jumatate cat am avut un SE Power am facut 34 k km- pot spune ca e o masina stabila pt gabaritul ei. Am un oarecare regret pt dinamica Matizului, s-a comportat excelent in marea majoritate a situatiilor. O singura data era sa ma rastorn- am facut o intoarcere cu frana de mana la 60/h pe o sosea cu denivelari si ceva gropite si m-a cam luat cu fiori, insa nu s-a rasturnat. Bune masini, m-am simtit foarte bine la bordul ei.

Share this post


Link to post
O singura data era sa ma rastorn- am facut o intoarcere cu frana de mana la 60/h pe o sosea cu denivelari si ceva gropite si m-a cam luat cu fiori, insa nu s-a rasturnat.

 

De cate grade?

Share this post


Link to post

Banuiesc ca si tu esti pe la 60-70.

Pune-l pe cel de 80 in fata dreapta si prietena pe spate centru.

Tuseste daca nu sta in fata? :) )

Share this post


Link to post
De cate grade?

 

Pur si simplu am facu intoarcerea fara sa ma uit ce viteza aveam, cand am vazut ca masina se inclina cam tarisor am pus frana de serviciu si s-a oprit. N-am mai facut experimente asa riscante dupa acea intamplare. Intoarcerea s-a facut doar la 90-100 de grade, deci aproape "in curmezisul" drumului- noroc ca nu venea nicio masina.

Share this post


Link to post

Eu am 62 si ea cam 45. Normal ca face urat, tu ce crezi? :scarpin:

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Referitor tot la capitolul securitate auto . Un mecanic mi-a spus ca instalatia electrica de la Matizurile de tip E sunt dezastru . Se referea la subdimensionarea firelor , la proasta izolare a lor , neignifugarea stratului izolant , traversarea acestora peste zone din masina prost gandite (adica cu muchii ascutite etc) .Lipsa unei sigurante martor generale . Cam atat mi-am adus aminte .

Ei cum e ...

Share this post


Link to post

Eu am avut o singura problema cu instalatia electrica, si anume s-a impuscat firul de alimentare a plafonierei. S-a rezolvat prin innadirea altuia in paralel. In rest, nici o problema, daca era dezastru, tot timpul as fi fost cu mana printre fire.

 

Cat despre stabilitate, este ok pentru cum e conceputa caroseria. Cine vrea mai mult, sa-si ia Ferarri.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

@Iuli: in primul rand, nu mai crede toti popandaii de prin te miri ce service-uri de toata kkoa! Daca nu-si baga nimeni coada la instalatie, aceasta nu are nici o treaba. De cate matizuri ai auzit tu pe aici cum ca ar fi luat foc din cauza instalatiei? De cate ai auzit sa se defecteze ceva important?

In al doilea rand, stabilitatea masinii nu este cum este din cauza cauciucurilor(gandeste-te ca aygo, c1, 107 au toate cauciucuri pe 155 si sunt mult mai stabile). Stabilitatea precara(faptul ca se inclina in viraje, de derapaje nu prea am auzit) este din cauza ca in primul rand s-a dorit a fii o masina de oras, nu de curse, deci stabilitatea la viteze mari nu a fost luata in serios in calcul. Apoi, s-a dorit maximizarea spatiului interior(toata lumea se mira cat de mare poate fii la interior) si in acelasi timp de a pastra dimensiunile reduse ale masinii. De accea au facut-o inalta. Nu cred ca a fost vorba de economie de ceva, sau aerodinamicitate. Nu te intereseaza prea mult aerodinamicitatea la o masina de oras. Cat despre suspensie, nu prea ai ce sa-i faci sa o imbunatatesti vizibil. Daca aceasta este intarita si mai mult, exista pericolul ca masina sa te pacaleasca(acum o simti cand nu mai poate pt ca se inclina) si sa zbori direct de pe drum. Masina asta este facuta cu un scop: Urban!. In afara, o viteza de 120km/h si multa atentie este destul.

 

LE: Poti sa o cobori la 5cm de sol si sa-i pui roti late, in afara de a strica trenul re rulare nu vei obtine altceva. Masina nu este stabila din cauza caroseriei.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

...

FELICITARI m-ai lamurit . Daca mai spun ca specialistul de la service aproape ca m-a obligat sa bag ulei 10w40 si cate altele mi-a spus ... sunt eu nou pe Matiz dar e foarte buna masina zau asa .

Edited by tolin

Share this post


Link to post

"Specialistul" :D , bine ca nu ai pus 20W40.

Share this post


Link to post

In primul rand, masina-i una de trafic preponderent urban. In al doilea rand, pneurile Continental puse pe ea sunt o alegere foarte proasta daca vrei sa ai stabilitate in abordarea cu viteza mare a virajelor. Daca cineva ar face un film care sa surprinda deformarea lor in viraje le-ati schimba instantaneu.

Greutatea mica pe puntea spate in cazul a doar doi pasageri, fara bagaj in portbagaj este un alt dezavantaj pentru cei care nu s-au invatat cum sa iasa (doar cu acceleratia), dar asta devine avantaj cand esti pus in fata evitarii unui impact frontal in urban, la viteze mici: o pui de-a latul usor si eviti tamponarea.

Nu stiu cati mecanici pot spune ca sunt specialisti in Matiz pentru ca aceasta masina este complet diferita de tot ce a facut Daewoo si nu are echivalent la alte marci.

Altfel, o caroserie foarte reusita, o nuca tare pentru oricine se loveste de ea, frontal, din spate si lateral (bari de protectie in usi).

 

Coreenii au corectat rapid, dupa un an (2000), gradul de submotorizare, doar la noi s-a produs numai Matiz I. Modelul preluat de catre Chevrolet si botezat Spark este echivalent Matiz III.

Share this post


Link to post

Pai e o masina mica, de oras, ce are calitatile ei. Asa ca stabilitatea e in limite destul de joase. Nu inteleg nici eu de udne atata apreciere pentru continentalele alea, nu stiu cu ce compara unii, dupa mine doar montanele le "bat" :) )

Share this post


Link to post
Pur si simplu am facu intoarcerea fara sa ma uit ce viteza aveam, cand am vazut ca masina se inclina cam tarisor am pus frana de serviciu si s-a oprit. N-am mai facut experimente asa riscante dupa acea intamplare. Intoarcerea s-a facut doar la 90-100 de grade, deci aproape "in curmezisul" drumului- noroc ca nu venea nicio masina.

 

Eu zic sa mai scazi din viteza aia de 60km/h. Ori erai pe nisip, ori pe gheata, ori pe ud cu montana, altfel nu prea inteleg cum nu ai ramas cu roatele in sus. Ia uita-te la asta, si nu are 60km/h: http://video.google.com/videoplay?docid=12...h&plindex=0

Nu de alta..dar sa nu incerca careva si sa-si faca masina zob degeaba.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Romanul mai trebuie educat in domeniul auto ,nu neparat ce este mare este si bun ,oricum in ultima vreme (fapt imbucurator)s-au inmultit masinile mici de oras !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...