Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

De Ce Nu Lacetti Diesel?

Recommended Posts

1. Chevrolett Lacetti SW 2.0 dti platinium 121 CP pret circa 16500 euro

 

atentie la service-uri. Am un prieten care si-a "botezat" lacetti-ul acum doua luni si inca nu a iesit pe poarta servic-ului, nu-i dam nume sa nu facem anti-reclama. Asteapta nu stiu ce componenta de la sistemul de la servo-directie care a fost afectata in timpul lovirii. In schimb, tot de la el, n-a simtit nimic in momentul impactului si e multumit de modul cum s-a comportat masinuta, dar s-a jurat ca o vinde din cauza celor patite la service. Alt aspect neplacut, taxele de cind am trecut de pe matiz la 1,9 simt asta, dar pentru tine nu o sa fie sesizabil pentru ca ai un motor similar

 

2. Renault Megane estate 1,5 dci Manager 85 CP pret circa 14500 euro

 

cam mic motorul pentru estate. Am mers cu el, nevasta-mea are acelasi motor pe clio si se simte ca e mult mai usoara, la 1,9 dci e alta poveste dar cred ca iesi din buget la motorizarea aia. Avantaje ar fi ca Reno e bine infipt la noi pentru service, si eventual alte probleme. Socra-miu a avut megane , s-a jurat ca nu-si mai cumpara dupa ce in 50.000 a schimbata de 2 ori caseta de directie, si a facut odata toata bucsaraia si kitul de amortizoare. In schimb noi (bat in lemn) suntem destul de norocosi cu clio, in afara de un parbriz crapat n-am avut nimic la el in aproape 4 ani

 

3. Fiat Linea 1,3 Multijet Emocion 90 CP pret circa 16500 euro

 

Motorasul e sanzatie, ti-o pot confirma si toti astristii, dar la fiat e rau famata partea electrica. Masina arata pre bine ca sa fie adevarata, si e noua, deci ar putea avea bubele copilariei, daca ai mai putea sa astepti sa vezi cum se comporta, eu la el as opta. Stii ce se spune despre motoarele marca FIAT, si e adevarat: Am incercat in Bulgaria pe drum lejer sa ma tin dupa un stilo waggon si nu am reusit, in conditiile in care ala era plin ochi, iar eu veneam lansat, deci nu se punea problema turbinei. Din ce-am auzit nici AutoItalia nu e prea tare la reteaua service, dar eu unul la ea m-as opri. Poate o sa bag un drive test cu ea, deocamdata ma concentrez la noul Ford Mondeo, care cel putin la prima strigare mi se pare o bijuterie.

Edited by keluboss

Share this post


Link to post

La Accent 1.5 CRDI nu s-a gandit nimeni ? :-?

Share this post


Link to post

Nu stiu daca optiunea Skoda iese din discutie... dar o Octavia tour cred eu, ca e tocmai potrivita pentru un viitor "familion". In ce priveste pretul, in 15000e ai tot pe ea. (Si motorul TDI 1.9 PD sa stii, ca nu e chiar asa "nashpet" cum il vor unii).

Eu unul, cand a trebuit sa aleg pentru "familion"(aici intelegandu-se eu nevasta si copilu' inca nenascut) am cautat si una peste alta a iesit Skoda.

Daca ai prins sa mergi cu ea cred ca ti-a placut. Daca nu incearca un drive test...

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post

Si ce diferenta ai la spatiu intre un Accent si un Kalos?!

Share this post


Link to post

e alta clasa, e mult mai mica raspuns la intrebarea cu accentul

Edited by keluboss

Share this post


Link to post
La Accent 1.5 CRDI nu s-a gandit nimeni ? :-?

 

NU > :)

Si nu are rost sa reluam eterna obsesie diesel-benzina...

1.5 crdi full nu e chiar full. Daca vorbim de Accent si vrem dotari mai serioase, raspunsul e 1.6 full. :thumbl:

 

Si ce diferenta ai la spatiu intre un Accent si un Kalos?!

Ai. :D Apuca-te de masurat. De exemplu, la spatiu pentru picioare in spate e peste Bora. :thumbl:

 

e alta clasa, e mult mai mica raspuns la intrebarea cu accentul

E alta clasa, e mai mica, dar nu mult. Doar la pret. :D

Edited by RaZoR-07

Share this post


Link to post
Fara exagerare dar la 120 de km/h o opresti in mai putin de 20 de metrii.

Si te-ai si oprit?! :)

 

@Mircea: daca vrei siguranta, te chem in familia lu citronel :mrgreen: C4 a luat 5 stele la testele aruncate in cap iar in varianta SX cu motorizare diesel vine cu 6 airbag-uri, ABS, EBD, BA, ESP si ASR. Nu mai zic ca beepaie la fiecare usa deschisa(inclusiv portbagaj) sau centura scosa in timpul mersului ;)

 

Cat despre capacitati de franare, eu pot face, ce se povesteste in citat insa imi trebuiesc vreo 35-40 de m dar ma opresc, sunt patit! :rolleyes:

Share this post


Link to post

Bai... si cand zic si eu "uite parerea asta merita luata in considerare", trantiti o frana din asta in 10cm (10,4 cm ca sa fim mai exacti) si se duce naiba tot postul.

@masterbobs, Skoda este o Dacia a tarilor spalate. Desi este demn de luat in considerare, prefer sa ma gandesc la masina mea ca totusi avand in design pinifarina, giugiaro sau ... naiba stie, ceva misto, nu o chestie banala.

 

Citronadele sunt misto. Singura marca franceza ce ma atinge la acordeon intr-un fel sau altul. Nu prea stiu cum e cu serviceurile, dar poate ne povestiti voi.

Share this post


Link to post

@Mircea: Din ce ai enumerat tu pot sa zic 2 vorbe de Megane II (model anterior face-lift-ului) motor 1.5 dCI 80 CP.

Plusuri: Spatioasa (mai ales pe bancheta din spate), confortabila pe denivelari, consum mic rau (7% urban in Bucuresti pe acelasi traseu unde eu consum 12-13% cu 1.6 benzina), bine dotata. Motorul e ok desi e cel mai mic din gama. Nu e o sportiva clar dar am atins si 170 kmh si nu era la blana (mi-a luat ceva dar totusi...). Frane bune - te poti baza pe ele. Motor silentios.

Minusuri: Suspensia prea moale poate deranja la un condus mai sportiv deoarece masina devine cam barca. Pedala de frana nu e progresiva (am inteles ca la face lift au mai rezolvat chestia asta). Directia total fara feed back (din nou am inteles ca la modelul actual e mai ok). Daca esti inalt scaunul de la sofer este prea sus chiar si in pozitia cea mai de jos (eu am 1.72 si incap dar nu mai e mult loc in sus). Portbagaj mare dar pierde puncte la gura de acces f. ingusta (tu daca iei estate n-o sa ai problema asta).

Acum dupa 2 ani de folosire pot sa spun ca isi face banii (14.500 EUR ddp). Lucruri remarcate recent: motorul parca e o idee mai zgomotos decat la inceput (s-a accentuat zgomotul de tractoras la interior) si exista niste mici greierasi pe la interior care se mai aud la denivelari (nederanjant). La 2 ani am schimbat placutele de frana si s-a ars pompita de spalat parbrizul. In rest nimic in afara de reparatii necesitate de diverse mici accidente (tinichigerie). Despre securitate sper sa fie ok si sa nu ai nevoie (eu nu am avut). Daca poti ia climatronic ca face toti banii.

Share this post


Link to post

In Megane stai ca pe toaleta. Scaunele sunt scurte. Asa inteleg ei sa faca spatiu pentru picioare.

Sportiva, Dane? Te rogi de ea.

Share this post


Link to post

Civic 1.8 Sport HB, f spatios , portbagaj de 415 L, magic seats ;) , 140 cai, 0-100 8.9 sec , 6 viteze ...

sau Civicu sedan , aceeasi motorizare ca mai sus, ...

Lancer 2L Sport 135 cai - iarasi f spatios, dotari sport suspensie coborata cu 3 cm din fabrica , interior de Evo (volan , bord si schimbator) ..

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Te-ai dus cam departe...Civicul e scump, oamenii astia vorbeau de un buget.

post-1228-1185296828_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Doar Civicul Comfort se incadreaza oarecum in buget, dar merita, masina arata superb si la interior si la exterior plus ca la Honda nu se face diferentiere la capitolul siguranta intre masini, si au o gramada de sisteme pasive si active.

Share this post


Link to post

Dar la dotari tot Lacetti cred ca iese castigatoare! In + (care de fapt e un minus) pretul e mai mare cu ~ 2 mii euro!

Iar motorizarile sunt diferite... una e otto una e diesel :scarpin:

Share this post


Link to post

El nu cauta motorul diesel pentru consum, ci pentru ca i se parea cel mai bun din gama chevrolet. Nu cred ca motorul 1.8 I-VTEC Honda de 140cp si Honda ca marca este o masina inferioara si cel putin la siguranta, aspect ce-l intereseaza in mod direct, Honda Civic este superioara chevroletului. Plus ca designul masinii este absolut bestial, si la interior si la exterior.

post-5484-1185302120_thumb.jpg

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Din pdv-ul meu trebuie sa fie:

1. Facuta in Asia (aka Japonia/Koreea). Sunt sigur ca nici o masina ,,latina'' nu va satisface exigentele tale, toate au micile lor ,,carente'' de gandire si constructie.

2. Mare grija la reteaua de dealeri si service-uri: din seria decat Kia mai bine Dacia :|

3. Urmatoarea masina care o voi lua voi face tot posibilul pt un testdrive prelungit, daca nu voi cauta sa inchiriez cateva zile acel model de masina.

 

Cat despre diesel... Depinde de la model la model, de promotii si de oferta curenta. O instalatie desteapta de GPL este intotdeauna o solutie pt un consum ingrijorator la o benzinara.

 

Iar daca e sa fie diesel sa fie common rail (nu PD sau alte inventii VAG), preferabil sa vina din magazia de la fiat.

Share this post


Link to post

Mai, ori eu or voi nu stiti bugetu' real :P

Iar daca face drive test, isi ia Civic HB/sedan sau Accord ... this is my bet :)

Edited by dinoc

Share this post


Link to post
e alta clasa, e mult mai mica raspuns la intrebarea cu accentul

 

 

Ai. :D Apuca-te de masurat. De exemplu, la spatiu pentru picioare in spate e peste Bora. :thumbl:

E alta clasa, e mai mica, dar nu mult. Doar la pret. :D

 

 

Luati de studiati:

 

http://www.chevrolet.ro/aveo-4usi/aveo-4us...dimensiuni.html

http://www.hyundai-motor.ro/showroom/index...32&action=3

 

Sa nu imi spuneti ca interiorul e mai mare la accent caci nu e asa.

Mai avem putin si comparam accentul cu un SUV, si nu cu masini din clasa mica, clasa din care face parte.

Mi-a placut la un moment dat accentul, dar varianta veche nu asta umflata de acum. La momentul respectiv oferea prea putin ca dotari fata de un Kalos.

 

NB. Nu am gasit dimensiunile unui Kalos dar nu difera fara de cele ale lui Aveo.

Share this post


Link to post
Iar daca face drive test, isi ia Civic HB/sedan sau Accord ... this is my bet :)

 

Nu o sa inteleg niciodata nebunia asta a proprietarilor de Honde. Se pare ca odata ce ti-ai cumparat una nu mai exista altceva.

Am mers cu un Accord inainte sa cumpar Epica si nu m-a impresionat deloc. Varianta fara absolut nici o dotare era cu 2 mii de euro mai scumpa decat Epica full-option iar din punct de vedere al insonorizarii interioare Epica e net superioara.

Intr-adevar, motorul de la Honda nu are nici o legatura cu cel de la GM dar in rest... cam atat, din punctul de vedere al utilizatorului final care nu pune botul la teste ncap si alte chestii de marketing.

 

Ori sa dau 4-5000 de euro in plus doar pe un motor cu o tehnologie mai recenta si 10hp suplimentari... asta nu prea mi se pare ok.

 

 

Repet: Nu sustin ca Epica e best-buy in categoria ei, doar ca mai exista si altceva in afara de Honda. Spre exemplu, am mers cu un Mondeo din 2001 si 200 de mii de km la bord caruia nu-i dadeam mai mult de 50 de mii dupa aspectul interior si tinuta de drum.

Share this post


Link to post
Nu o sa inteleg niciodata nebunia asta a proprietarilor de Honde. Se pare ca odata ce ti-ai cumparat una nu mai exista altceva.

...

Intr-adevar, motorul de la Honda nu are nici o legatura cu cel de la GM dar in rest...

 

Ti-ai explicat singur.

 

 

PS: Mai e o varianta de explicatie: stii nebunia Apple?

 

 

Da, Civicul este mai scump. Dar bugetul se calculeaza per ani. Sunt sigur ca as tine mai mult Civicul decat un Lacetti.

 

 

De bubele 2.0 nu stie nimeni nimic? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Pot sa-mi exprim o parere despre Accent crdi? Nu iti va place interiorul, sunt convins, si nu o vei lua in considerare. Dar motorul este suuuuper misteaux. Gandeste-te la un comportament dinamic mai bun decat al lui BogdanG. Problema cu asta este ca nu vei avea un consum mic deoarece te va imbia sa o calci nonstop. Cumnata-miu nu prea reuseste sa scoata sub 8-9 in bucuresti asta dupa ce matizul il subtura sa consume cat mai putin :D .

 

Man, nu te complica cu prostii, Get a Honda! Costa mai mult, asa si? MERITA! Parca asa imi explicai tu acum fro 3 ani cand tu ti-ai luat Kalos si eu Logan, nu-i asa?

Share this post


Link to post

Multumim, multumim. Din pacate Dinoc, nu ma incadrez in buget.

Problema se pune cam "si cu dansa-ntr-ansa si cu sufletul in rai" :D

Adica:

Vreau masina cu spatiu interior mare si portbagaj asemenea (in momentul actual in portbagajul meu incape caruciorul lui Steff si o punga de metro cu haine. Si butelia de GPL...)

Vreau masina mare cu nivel de siguranta ridicat.

Vreau masina mare cu nivel de siguranta ridicat si cu dotari multiple (spre exemplu, cand ai un copil in spate, sunt mult mai sigure geamurile electrice, decat cele manuale. La cele manuale, singura posibilitate de a te asigura ca pustiu nu deschide geamul sa arunce cotorul de mar in freza vreunui pieton, e sa scoti manivela, pe cand cele electrice se blocheaza) necesitatea unei climatizari automate se impune atunci cand ai un copil in masina. Eu, cand merg singur dau AC-ul de-mi ingheata toate cele, cand sunt cu Steff ma uit pe termometru tot timpul si ba-l opresc, ba-l pornesc. De sisteme de siguranta nu mai vorbesc, iti doresti sa nu ai nevoie niciodata de ele, dar parca e mai bine sa fie acolo la nevoie.

De megane am auzit de bine la consumuri. Numai de bine. Accesul ingust la portbagaj in versiunea sedan l-am remarcat si eu, de-aia am zis din start Estate. N-am auzit de bine insa la capitolul reparatii. O reparatie a sistemului de injectie- celebrele pompe delphi- duce pe la vreo 4000 euro. Adica 1/3 din costul masinii...

De linea nu stiu ce sa zic, e nou aparuta. Am condus motorasul ala de 1,3 pe un punto incarcat full - 4 persoane + bagaje, pe autostrazile din Italia si mi-a placut rau. In plus, motorul ala are turbina cu geometrie variabila! De problemele de fiabilitate Fiat, eu le zic BASME! Am in familie o albea din primele modele, care are un rulaj de circa 50k km in 3 ani. Singura piesa care a cedat in garantie a fost un amortizor pe spate. Si la autoitalia s-au schimbat ambele "pentru ca asa e regula" Un + pentru ei. Un minus este ca trebuie sa faci programarea la service cu o luna inainte in Bucuresti. In plus, masina are un design superb , un portbagaj de 500 l si un ampatament de 2,6 m, iar nivelul de echipare pe versiunea de top este foarte bun. Practic tot ce mai poti pune pe ea sunt alte jante - de 17" - sistemul de senzori de parcare si plasa de siguranta bagaje. Din pacate, versiunile de baza sunt foarte saracacioase, unele neavand nici macar tetiere spate :( Din fericire pot fi puse suplimentar aproape orice echipament valabil pentru versiunile superioare, dar cam scump.

Chevrolet lacetti este de fapt Nubira. O leaca modificata. Si mi-e teama de bolile nubirei- bucsi bascule, bielete antiruliu, suspensie barcuta. Normal la diesel ar trebui sa aiba alte bare stabilizatoare, alta suspensie, dar nu se stie. Pe varianta de varf are standard TCS si ABS, senzor de ploaie, airbag frontal si lateral fata. Cam putin... Mai ales pentru o masina cae nu sta bine la impactul lateral. In plus, motorul 2.0 vcdi este nou. Nu exista feed-back pentru el.

Octavia tour a fost o optiune, dar este un model fiabil, foarte scump pentru un design neschimbat din anii 95. Masina aia nu spune nimic, nu e genul de masina dupa care sa intorci capul pe strada.

Similar pot spune de Astra clasic breck. Masina veche, urata, in colturi, taiata parca din topor.

In optiuni ar mai intra si New Astra Wagon, dar nivelul de echipare baza este saracut, iar cu optionale sare bine de 18k euro.

Greu...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Atentie, pe tour nu se mai pune decat motorul PD de 105 cp, fiabilul de 90cp nu mai exista. Nu spun ca PD nu e bun dar nu exista comparatie intre el si cel de 90...

Share this post


Link to post
Luati de studiati:

http://www.chevrolet.ro/aveo-4usi/aveo-4us...dimensiuni.html

http://www.hyundai-motor.ro/showroom/index...32&action=3

Sa nu imi spuneti ca interiorul e mai mare la accent caci nu e asa.

Mai avem putin si comparam accentul cu un SUV, si nu cu masini din clasa mica, clasa din care face parte.

NB. Nu am gasit dimensiunile unui Kalos dar nu difera fara de cele ale lui Aveo.

 

Suntem off-topic

Nu am de gand sa declansez o discutie "Accent vs. restul lumii"

Cand am zis mai sus de Accent 1.6 full, pentru cei care vad partial, era in gluma.

Altcineva a venit destul de serios cu 1.5 crdi si ati sarit pe el cu niste argumente inutile. De fapt, oamenii vor altceva.

Iar eu vorbeam de dimensiuni la interior, nu la exterior (Kalos-Accent, nu Aveo-Accent) dar, repet, discutia nu-si are locul aici.

Share this post


Link to post

Grande punto... 1.9 jtd - 130 cp full la 16-17k ddp. Pacat ca nu e chiar de familie... sau mai bine spus din fericire :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...