Jump to content
Sign in to follow this  
miixhu

Pornire Aveo La Peste 30gc.porneste Mai Greu

Recommended Posts

sal'la toata lumea!nu stiu ce se intampla cu masina atunci cand sta afara la soare si e temp mai mare de 30gC,nu porneste la prima cheie,ca si cum nu ar avea benzina.am fost la gtt de unde am cumparato si...au dat din umeri.am folosit benzina de 95 si 99 petrom,la fel cu ambele.dati mi o idee,un indiciu de unde ar putea fi pornirea greoaie cand sta in soare,daca a mai patit cineva asa ceva..?


Share this post


Link to post

Amea sta in soare aproape toata ziua dar niciodata nu a avut nici un fel de probleme. Curios!

Share this post


Link to post

Cand ai fost la GTT, a facut masina asa?

Cand pornesti masina, astepti amorsarea pompei?

Share this post


Link to post

Nu am avut rabdare sa stau 2-3 ore. I-am povestit constatorului cu lux de amanunte cum si ce se intampla... Raspunsul lui a fost ca "nu s-a mai intamplat la alte masini si sa revin". Credeam ca e o problema generala si nu vor sa o recunoasca.

Pornirea o fac cu timpul de asteptare pt ammorsarea pompei... ba chiar am incercar punand de 2 ori contactul... acelasi raspuns

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu-i o problema generala, esti singurul care ai reclamat asa ceva. Cere-le sa-ti puna masina pe scaner si sa se uite la valoarea minima de la TPS, indiferent de temperatura. Sa corectecteze aceasta valoare prin reglaj pozitionare sau schimbare senzor.

Share this post


Link to post

Pai de unde stii ca motorul lui are tps?Oricum nu conteaza pentru ca nu are nicio legatura cu faptul ca nu porneste la cald.

miixhu @Umblii cu rezervorul pe minim?La desfacerea busonului de la rezervor ai presiune in rezervor?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

As avea si eu o intrebare stupida: calci cumva acceleratia?

Share this post


Link to post

O tin in fata blocului si sta cu zilele in soare , dar nu am avut niciodata astfel de probleme.

Share this post


Link to post

@buddy ce benzina ai in ea. Pe cat laud eu lukoil98, dupa vreo 3 saptamani de mers cu Agip95 ieri si azi de cand am bagat iar Lukoil98 mi s-a intamplat de vreo 3-4 ori sa tin mai mult de 3-4 secunde demarorul activ ca sa porneasca masina, dar asta se intampla doar daca opresc masina si la cateva minute o pornesc, deci cu motorul cald. Si la mine sta in soare toata ziua dar nu am probleme la pornire cu motorul rece. Oricum cred ca nu am asteptat amorsarea pompei. Apropo cum pot dezactiva beep-urile masi din bord ca ma dispera la fiecare pornire? :spumelagura:

 

@Ovi_jer

Care-i faza cu presiunea in rezervor? La mine nu se aude niciun fas cand scot busonul, daca la metoda asta de verificare te referi. :scarpin:

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

de la presiunea din rezervor cred ca este. Mi s-a intamplat si mie...

Share this post


Link to post

Asa si trebuie,adica sa nu fie presiune de vapori la deschiderea busonului.Daca exista presiune atunci este o problema la canistra de vapori sau electrovalva de purjare.

Share this post


Link to post

Ok, m-am linistit. Thank`s. :uff: :drinkers:

Oricum aviz amatorilor cu LUK98, acum mi-am amintit ca parca si asta iarna am patit-o sa-mi porneasca mai greu (cred ca am si postat pe aici cand s-a intamplat) dar cu toate astea o voi folosi in continuare ca-mi place cum merge motorul cu ea. E mult mai silent si trage mai bine la turatii mici + AC. :-

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Am si eu aceeasi problema la matiz ca miixhu. Daca dimineata porneste la sfert de cheie, dupa ce ies de la serviciu motorul invarte de 3-4 ori pana sa porneasca, uneori fiind nevoie si de a doua cheie. Dupa ce circul putin insa, pornirea e din nou foarte buna. Am verificat daca am presiune in rezervor - nu e, benzina bag numai euroluk 95 ... Sa astept sa vina iarna :rolleyes: ?

Share this post


Link to post

pt Night Elf : din decembrie de cand am luat-o merg numai cu Efix de la Rompetrol(CO 95).

Share this post


Link to post

nu,nu prietene,nu umblu cu rezervorul pe minim,nici presiune in rezervor nu am,am mai auzit treaba asta cu presiunea in rezervor,chiar si mecanicul de acolo mi a recomandat sa desfac busonul inainte de pornire sa vad daca mai face,asa am facut,chiar am dat o gaurica mica in capac sa fiu mai sigur,degeaba...

Share this post


Link to post

Mergi la service si spunele sa puna scannerul pe ea si sa execute T.E.C.

Share this post


Link to post
Am si eu aceeasi problema la matiz ca miixhu. Daca dimineata porneste la sfert de cheie, dupa ce ies de la serviciu motorul invarte de 3-4 ori pana sa porneasca, uneori fiind nevoie si de a doua cheie. Dupa ce circul putin insa, pornirea e din nou foarte buna. Am verificat daca am presiune in rezervor - nu e, benzina bag numai euroluk 95 ... Sa astept sa vina iarna :rolleyes: ?

 

Fix asa patesc si eu la Matiz E2, dimineata o ia usor, dar la a doua pornire da sa moara, dar reuseste sa tina cumva relantiul. Se intampla sa porneasca si greu, tot dupa ce sta in soare..

Edited by andy

Share this post


Link to post

@andy > la tine-i problema de Idle Learn la IAC. Citeste pe sectiunea Probleme Tehnice Matiz.

Share this post


Link to post
pt Night Elf : din decembrie de cand am luat-o merg numai cu Efix de la Rompetrol(CO 95).

Merci de sfat, dar nu mai bag balaria aia in masina. Am avut niste consumuri astronomice cu ea. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Ma bag si eu cu o intrebare: userul miixhu a zis ca a dat o gaura mica in busonul de benzina. Este normal? Nu afecteaza mersul motorului?

Share this post


Link to post

E normal (userul), dar nu este bine. La sistemele acestea de injectie, rezervorul trebuie sa fie etans, motiv pentru care producatorul recomanda strangerea busonului pana se aud numaistiucate clickuri. Busonul are supapa de presiune maxima.

Share this post


Link to post
producatorul recomanda strangerea busonului pana se aud numaistiucate clickuri.

 

"Cateva" ;)

 

Acum ontopic:

Am patit o singura data ceva similar cand am stat cu masina in soare si capota ridicata. A batut soarele vreo jumatate de ora in motor si in galeria de admisie si cand a incercat tata sa o porneasca n-a reusit decat la a treia cheie. A fost a doua oara in viata lui cand incercase sa-mi porneasca masina... Asta asa, ca fapt divers, ca am pretentia ca dupa 35 de ani de condus stie sa porneasca o masina. A lasat pompa sa se amorseze pana la final si pe urma a actionat demarorul circa 6-7 secunde, motorul n-a pornit, a dat cheia inapoi, a incercat iar (cu amorsare completa), a incercat iar vreo 10 secunde la demaror, tot n-a pornit, dupa care l-am dat jos din masina, m-am urcat eu, am lasat iar sa se amorseze si am dat la demaror. A pornit absolut normal (in prima secunda de actionare a demarorului). Paranormal sau nu, nu stiu, dar am pus totul pe seama faptului ca a batut soarele in galeria de admisie pentru ca nu a mai facut niciodata asa, nici pana atunci si nici de atunci incoace. Ciudat e ca atunci, desi era soare, nu era foarte cald afara (era luna Mai, pana in 30 de gr.C la umbra). Pe caniculele de acum, cu masina in soare, n-a mai facut, dar nici nu am lasat-o cu capota ridicata sa bata soarele in motor. Am zis ca o sa incerc totusi sa repet situatia cand o sa am timp si sa vad daca face la fel.

Voi aveti vreo parere in legatura cu asta?

Share this post


Link to post

Remediul: se porneste motorul cu pedala de acceleratie apasata partial.

 

Cauza:

- temperatura aerului mult diferita decat cea reala vazuta de senzorul MAT datorata inertiei termice mari a materialului din constructia colectorului de la galeria de admisie (fenomen observat la motoarele care au senzorul MAT montat pe colector spre deosebire de cele care au senzorul aproape de filtrul de aer);

- avans static la pornire mic, speceific motoarelor de la euro3 in sus (fenomenul nu se observa la motoarele care au avansul static apropiat de 10').

Efectul: amestec impropriu (sarac) in conditiile unei benzine departe de cea scontata.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@tolin, deci spui ca a fost intradevar de la soare? De ce nu se manifesta atunci cand las masina cu capota inchisa in soare in zilele mai calduroase decat aceea sau cand e motorul deja fierbinte (dupa un drum)?

Inca o precizare: cand nu a pornit, demarorul actiona motorul sec, adica fara nici o tentativa de aprindere, ca si cum motorul ar fi fost uscat fara nici un pic de benzina.

Edited by root

Share this post


Link to post

la fel patesc si eu... si tare curios as fi sa stiu cum se remediaza...ca ma gandesc deja s-o vand (are 2 luni jumate) nu-mi place chestia asta

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...