Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

...ar fi intreresant de vazut daca aceasta schimbare aduce alte efecte decat cele psihologice de autosugestie...

 

Deja sunt trei insi care zic acelasi lucru... Chiar crezi ca e vorba de hipnoza in masa? Sau daca nu masoara in cat scot suta, e placebo?

Cel putin pe mine, asta e ultima chestie care ma intereseaza. Imi place mai mult cum merge asa si gata!

Share this post


Link to post

mai o sa increc si eu...o sa scot si rezonatorul dar io chiar o sa fac testele alea inainte si dupa...asa de dragul ,,stiintei''.oricum eu vreau un oic mai multa putere de la masina.daca ii scurteaza viata nu prea ma intereseaza...nu o tin mai mult de 3 ani ca nu e de tinut la cat de prost e facuta.

Share this post


Link to post

In furnitura standard, Matizu' meu se plafona intre 140-150 km/h, fara sa intre limitarea in functiune. Adica ca la carte. Deci vitezometrul este destul de precis. Dupa ce am renuntzat la priza de aer, la rezonator si la restrictor, masina a castigat +20 km/h. Ce dovada practica mai trebuie, cele tehnice vad ca impresioneaza doar pe cunoscatori?

  • Like 1

Share this post


Link to post

sa inteleg ca ai mers cu 170kmh cu matizul?hmmmm...eu pana acum nu am reusit sa trec de 160 dar cand are matizul chef sa mearga bine am 150 cu pedala apasata la o treime(vb serios,eu rareori ating blana cu toate ca conduc ceva cam sportiv)...chiar o sa incerc chestia cu restrictorul si rezonatorul.mai este o mica problema-unde pozitionezi noua admisie de aer?tot unde era si cea veche?nu se poate gasi un loc cu un flux mai mare de aer(la viteza ar trebui sa conteze pentru ca ar fi fortat mai mult aer spre motor. nu?)?sugestii?

Share this post


Link to post

Cine a fost la a doua intilnire, la munte, a vazut. Din pacate n-am nici o poza. Sa fac rost de un aparat.

Share this post


Link to post

am scos si eu restrictorul...aveati dreptate masina are mai mult zvac la acceleratie :veneratie: .nu am apucat sa ies din oras dar la semafoare acceleratia e mult mai buna(remarcabil in special in treptele 2, 3, 4).multumiri pentru idee...o sa vad cum merge in afara...vreau sa-i dau 170 :thumbl:

Share this post


Link to post
sa inteleg ca ai mers cu 170kmh cu matizul?hmmmm...eu pana acum nu am reusit sa trec de 160 dar cand are matizul chef sa mearga bine am 150 cu pedala apasata la o treime(vb serios,eu rareori ating blana cu toate ca conduc ceva cam sportiv)...

Acceleratie fara blana pe un motor cu injectie controlata nu se justifica pentru ca asa functioneaza toate "smecheriile de protectie a mediului", adica PCV-ul, EGR-ul, O2, care reduc consumul si dau un amestec "curat". Doar la WOT (? >75% TPS) motorul este alimentat la maximum de performantza si cu un avans la scanteie optim.

Share this post


Link to post

Pe mine la smekeria asta ma intereseaza in primul rind consumul. Cu cit creste? Sau cu cit scade (da' n-as crede) ?

Eu in primul rind as vrea o masina economica. Nu-mi trebe liniutze!

Share this post


Link to post

atunci "las-o asa, la punctul mort" !!!

Share this post


Link to post

dupa 200km facuti fara restrictor am observat urmatoarele:

1. masina este mai agila in oras, in special la turatii inalte

2.in afara localitatilor, la viteze de peste 120 e absolut moarta:mananci un covrig de la 120 la 140(mai mult nu a vrut pe o portiune dreapta de 5 km).

3.acceleratie mai responsiva in prima jumatate a cursei pedalei, a doua jumatate la viteze de peste 120 e inutila, masina nereactionand decat f putin si greoi

4.WOT la mine nu produce nici un efect fulminant, la viteze mari masina mergand mai slab la wot decat la jumatatea cursei, aceasta tendinta accentuindu-se acum

5.masina ajunge la viteza maxima doar daca este tinuta in a patra pana pe la 140 si apoi dat a cincea

Share this post


Link to post

Vezi ca ai ceva. Filtrul de aer ? Bujii ? Cabluri aprindere ? Benzina proasta ? Filtrul de benzina ? EGR deschis ? PCV blocat pe deschis ? Restrictia de aer actioneaza pe sarcini mari si turatii ridicate.

 

Eu n-am mers cu priza de aer + rezonator si - restrictor. Primul lucru facut: am scos priza si rezonatorul. Le-am inlocuit cu un tub flexibil de Al de 1m si fi 60 mm care culege aerul din grila spoilerului, dar evit trecerea prin apa. Cablurile sunt Champion si bujiile sunt Bosch Super4 de 1,1mm.

 

Este adevarat, am observat si o crestere de cuplu pe turatii joase. Dar pe WOT te lipeste de scaun, ca sa zic asa.

Treapta a V-a este subunitara, asa ca nu aduce plus de viteza. Ea este doar pentru croaziera la viteza constanta si pentru consum redus. Plafonarea intr-a V-a este fireasca.

Share this post


Link to post

Am 22kkm si nimenni nu s-a obosit sa verifice bujiile...Problema este un mers neregulat al motorului in timp care l-am constatat de cand am masina-uneori merge foarte bine, altadata f prost. De ex daca merg prin oras forja, turata, calcata cand ies in afara trage ceva mai bine chiar si in treapta a 5-a, dar daca schimb a 5-a la 90-100 si am mers calm inainte trage mai rau ca o raba. Benzina nu cred ca e de vina pentru ca ciclurile astea se intampla cu acelasi plin. La reprezentanta au pus testerul si au spus ca am un timp cam mare de raspuns la injectoare (poate sunt infundate sau poate e numai o greseala de tester) dar trebuie sa platesc demontarea si curatarea. Totusi nu cred ca injectoarele infundate ar reactiona asa..ar merge prost tot timpul si plus ca la mine se intampla asta de mult... Oricum aseara am constatat la o acceleratie prin oras ca totusi are mai multa vlaga la turatie, in treptele inferioare dar asta se schimba de la o zi la alta la masina mea...

Share this post


Link to post

E posibil sa ai gunoi in injectoare sau in filtrul de benzina. Mai repede il schimbi pe asta si mai vezi. Injectoarele pot fi curatzate si cu solutii Injector Cleanner. Americanii recomanda marca Gunk, care se gaseste si prin benzinariile noastre. Bune sunt si TPS sau 2+2. Eu fac treaba asta inainte cu un rezervor de benzina de schimbul de ulei.

Daca bagi a V-a la 90-100 sa nu te astepti la demaraj. Repet: a V-a are raport subunitar (nu este cutie sport), este pentru rulaj constant si economic, adica te duci in a IV-a la viteza dorita, apoi bagi a V-a si ramai acolo. Atunci cand vrei cuplu din ea (o panta usoara) cererea de benzina este mare, iar daca filtrul de benzina sau injectorul este partial obturat raspunsul nu este cel dorit. Un "gunoi" nu este o sedimentare si deci nu este stabil. Curatzarea injectoarelor prin alte metode este delicata, costisitoare si se face la kilometraj de 5-6 ori mai mare decit al tau, cind gunoiul se sedimenteaza.

La motoare asa mici, depasirile cu a V-a se fac doar "lansat", altfel se baga a IV-a. Stilul de mers pe care il prezinti tu se preteaza la motoare cu cilindree mai mare. Nu uita ca Matizul are jumatate din cilindreea altor masini, iar greutatea este mai mica doar cu 50%. Motoarele mici au putere doar din turatie, iar la Matiz plaja este mica aprox.3500 - 5500 rpm.

Bujiile si alte componente consumabile se verifica si se curatza la fiecare 5-6 mii km, adica la fiecare schimb de ulei. Asta iti va spune orice sofer cu multi km la bord. Masina este ca femeia: daca ai grija de ea, atunci nu te lasa.

Share this post


Link to post

Pentru ca de catva timp am pus restrictorul la loc (asa, de proba ;) sa vad cum se mai comporta), am observat o chestie:

Fara restrictor, motorul se incalzaste un pic mai repede! In circa 15-20 min de mers "in gol", acul de la termometru e la 'jumate, unde sta de obicei, cand e motorul cald.

Azi, (cu restrictor), dupa un sfert de ora, acul nu era inca la sfert (prima linie) asta in conditii meteo asemanatoare.

Am urmarit chestia asta, sigur nu mi s-a parut. Plus un consum usor mai mare cu restrictorul pus... (probabil din cauza asta).

A mai observat cineva?

Share this post


Link to post

EU cred ca e ffffffffffff mica diferenta. :-? . Creca o sa-i scot filtrul de aer sa vad daca e vreo diferenta :) ) . Acum f serios, cred ca o sa probez pe vreo 4-5 km(asftalt extraurban) sa vad cum merge jucaria fara filtru ca sa-mi dau seama daca ar merita un filtru sport(debit de aer crescut). :mrgreen:

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@andreib > nu trebuie sa scoti filtrul, scoate tubul de cauciuc din galeria de aspiratie si lasa-l alaturi. Masina zboara. Asa ca un filtru conic montat chiar pe galerie este cea mai buna solutie. Vei constata ca tot circuitul de aer de la Matiz nu face decat sa limiteze posibilitatile motorului. In plus, sunetul incanta urechea.

Si o sugestie: chestia cu "eu cred" nu se potriveste la motoare, doar experimentul si masuratoarea.

 

@sprite > asa este, dar n-am fost crezut. S-a mers pe logica ca mai mult aer inseamna mai multa benzina. Se uita ca la injectia de pe Matiz se calculeaza doza de benzina pe baza presiunii de aer din galerie, a temp. din filtru si a volumului galeriei, dar nu spune nimeni daca tot aerul din ea poate fi transferat in cilindru datorita obturarii data de restrictor care limiteaza refillul. Se pare ca pe motorul euro3 s-a corectat asta si asa s-a ajuns la un consum mult mai mic. La acesta, micsorarea puterii poate proveni de la EGR, care probabil intoarce mai multe gaze din evacuare pentru a se incadra in norma de poluare. Altfel, datele tehnice identice cu cele de la vechiul motor (cilindree, compresie, turatie) nu justifica scadea de 4 CP.

Simplificarea aspiratiei, combinata cu un ulei 5W30, benzina CO95, trecerea comutatorului de CO pe 91 si cabluri Champion la bujii mi-au permis consumuri in urban mult sub cele declarate chiar si in conditiile unui rulaj "hotarat" (aprecierea lui Claz). Pe cel mai recent rezervor am 6,5%, iarna, exclusiv urban. In plus, viteza maxima am ridicat-o cu 20 km/h fara sa intre limitarea in functiune.

Share this post


Link to post

Acum, ca am vacanta (unde erau intalnirile, in tineretului?) si dupa ce duc animalu la revizia de 30k, o sa-i scot restrictoru...

 

Intrebarea mea e: La Maty E3 mai ezista restrictor au ba?

Share this post


Link to post
dar nu spune nimeni daca tot aerul din ea poate fi transferat in cilindru datorita obturarii data de restrictor care limiteaza refillul. Se pare ca pe motorul euro3 s-a corectat asta si asa s-a ajuns la un consum mult mai mic.

Există, în continuare, şi la euro 3 atât restrictorul, cât şi conducta de bypass...

Share this post


Link to post

Revenim:

Uitati-va ce curat a facut pe acolo Chevrolet la Spark.

post-14-1146691366_thumb.jpg post-14-1146691411_thumb.jpg

Corect. Dar restrictorul nu stim daca este... La rezonator, au renuntat intr-adevar... dar motorul are si un cilindru-n plus... tre' mai mult aer.

Eu inca nu m-am hotarat cum e mai bine. Am facut fel de fel de teste. Totusi, la un mers predominant urban, in plaja joasa de turatii si fara restrictor, am senzatia de motor lipsit de vlaga.

Share this post


Link to post

Lipsit de vlaga? Eu ma gandeam ca e invers... Dar consumul ai idee cum a fost influentat? Ma cam bate gandul sa fac si eu niste probe... doar sa nu uit la revizie cand ma duc sa-l pun in prealabil la loc. Le Maitre, dumneavoastra cum ati tinut Matizul? Cu sau fara restrictor? (asta ma intereseaza deocamdata, la rezonator nu m-as baga)

Share this post


Link to post

Consumul mi s-a parut usor mai mic, cu foarte putin; probabil pentru ca motorul se incalzeste un pic mai repede, plus aer la discretie => ardere mai buna.

Lipsa de vlaga apare la cald (in ciclu urban) si e sesizabila mai ales cu masina incarcata (min. 3 pers.). La drum intins, e altceva.

In ambele cazuri, nu-mi place "sound"-ul.

 

Paranteza: l-am scos si l-am pus la loc de atatea ori, incat am reusit sa-l sparg! Bucatica cu ghidajul nu mai exista. :D

Share this post


Link to post

Spark-ul nu are rezonator nici pe motorul de 800cmc.

 

Nu pot comenta f bine schimbarile, mie mi se pare ca trage ceva mai bine fara restrictor iar sunetul de aspiratie este demential (un suierat ca de turbina la turatii medii-ridicate). Consumul nu stiu cum s-a modificat, al meu a consumat putin intotdeauna (5% in afara cu 120-140, 5.5%traseu montan cu forja la maxim, mixt 6.2-6.3%).

Share this post


Link to post

Dupa iesirea din garantie si pana la vanzare Matizul meu a mers fara rezonator si fara restrictor. Eu sunt de parere ca un motor trebuie sa se auda cand merge, inclusiv la ralanti, iar pe traseul pana la clapeta sa fie cat mai putine piese. Acelasi lucru voi face si la Kalos.

Share this post


Link to post

Dar de ce dupa iesirea din garantie (inteleg ca nici Kalos-ul nu va "respira" usurat pana la terminarea garantiei, nu?). Cum si-ar putea da seama ca i-am scos restrictorul (la revizii il pun la loc), si ce influente negative ar putea avea asupra motorului scoaterea acestul restrictor?

Aseara am facut si eu probe: la turatii mici nu prea vad nici o diferenta, nici in bine nici in rau. In schimb la "talpa" de la 80 in sus creste in ture mult mai frumos ca inainte (si chiar in treapta 4). Acum ramane sa vad si consumul. Diseara o scot la "o tura" de autobahn, sa vedem si acolo cum se comporta. Inca nu i-am dat reset si/sau Idle Learn, ar fi vreo diferenta daca fac si asta? (ma gandesc ca idle learn nu e asa important ca tine ralanti-ul bine, dar un reset sa se invete apoi cu noua "briza" ar fi bun, nu?)

Share this post


Link to post

La turatii joase n-are ce sa se vada, diametrul de 25 mm este suficient pentru cantitatea de aer necesara.

Influenta negativa = niciuna.

Producatorul conditioneaza garantia de modificarile la motor. Acum, in lipsa unei liste clare, orice poate fi interpretat de catre oricine.

In privinta consumului, o umplere mai buna cu aer a cilindrului nu-l poate inrautati, din contra.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...