Jump to content
Sign in to follow this  
florinbad

Pregatirea de IARNA

Recommended Posts

E mai buna glicerina pura? Eu am luat asa ceva da la farmacie, parca 2 RON /100g. Dar am folosit-o primavara si s-au lipit o gramada de petale si polen de chedere :-?

Share this post


Link to post

La dracu!!!! Am uitat de glicerina si diseara plec la munte. Am plecat la farmacie... :>

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca nu am gasit, sau nu am cautat suficient :wallbanger: , un topic de lanturi pentru Cielo, va rog sa-mi spuneti ce recomandati? Aici ma refer la marca, usurinta in instalare precun si "profil".

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Hai sa va spun si eu cateva lucruri (folositoare, cred) pt iarna !

Voi dati bani pe solutii antiderapante, eu folosesc cateva kg de nisip amestecat cu cateva farase de cenusa (atentie, fara eventualele cuie ramase in ea). Se amesteca in proportie de 3/1 nisip/cenusa, se pune amestecul in doua sacose (e bine si intr-una, dar e mai sigur in doua, puse una intr-alta). Rezultatul: te scoti pt cel putin 2 iesiri din nameti, daca in prealabil ai dat o tura in bazar (asa se cheama la noi) si-ti iei o lopata de 50 cm+coada aferenta (1,2-1,4m) si te apuci de curatat in jurul ei. Am dat pe acea lopata 15 ron, urmeaza sa-i pun o coada- chiar maine ma apuc, si-asa n-am ce face p-acasa. Lopata are si o margine de metal in fata, ca sa nu se buleasca asa usor in cazul in care se forteaza.

Cu racleta pt gheata eu nu prea ma ocup, prefer sa incalzesc motorul (uneori se baga afara o tigara, deci trece repede timpul), cand vad ca temperatura e aproape de nivelul normal, dau drumul la maxim pe degivrare parbriz-> eficienta maxima, si nici nu stric lamelele stergatoarelor.

Atentie mare si la gheata de dinauntrul capacelor- cei care au, pt ca veti avea srpriza sa va fuleze rotile si nu veti sti de ce.

Mergand in special pe distante scurte (2x5km pe zi) imi puneam in fata grilei de admisie de jos la Matiz un carton/linoleum prins cu sarmulite, care ajuta motorul sa se incalzeasca ceva mai repede (dar nu e prea bun la drumuri intinse, din cate am inteles). Rezultatul: pe ger puternic mi se incalzea bine masina in max 2 min, aici neintrand max 1 min de cand porneam, pana scoteam masina din curte).

Nu uitati de degivrarea lunetei, dupa ce se usuca - decuplati, consuma mult curent, duce la "imbatranirea" rezistentelor de pe ea.

Nu dati pe recirculare aer cand se merge la drum intins (sau prin oras), se abureste in draci, nici cu AC pornit nu se rezolva nimic (injuram ca fraierul, dupa ce sesizam comutatorul pus pe recirculare, imi dadeam seama de ce dracuiesc). Merg in special cu comutatorul pus pe "aer de afara".

Pornesc motorul prin urmatoarea metoda: ambreiaj la fund, cheie, 5 sec, cheia scurta (porneste, bine, nu porneste, mai bine), astept din nou 5 sec, dau cheie si motorul porneste la sfert, mai tin ambreiajul inca max 5 sec clacat, apoi imi fac de treaba prin masina: dau drumul la muzica, aranjez evantualele bagaje, pun laptele pt taica-meu in spatele scaunului, deschid ambele usi ale garajului etc. Asa voi proceda si la Aveo.

Am pus iarna trecuta lichid pt pabriz cu punct de inghetare la -30 grade. La fel si iarna asta (aiarna trecuta au fost si -25 grade pe la noi, deci mai bine nu ma risc).

Atentie si la antene (cei care au), daca ingheata, se pot rupe daca sunt fortate.

Nu fortati geamurile electrice: daca nu se misca la primul impuls- nu mai incercati, ca se smulg din suportii de jos si e distractie mare pana se remediaza problema (patit la geamul soferului).

Ce mai e de spus, au spus altiimult mai bine decat as putea eu mult inaintea mea.

Era sa uit, final advice: nu luati pasageri in spate decat daca e musai- fac nenorocire la urcare si la coborare si va lasa in plus- unele dame- un par foarte "usor" de aspirat pe banchete. Sunt patit doua ierni, insa iarna asta voi fi gros de obraz si nu o voi mai lua pe respectiva colega de serviciu cu mine, poa' sa faca botu' de 1 metru :D .

Daca am fost de ajutor, bine, daca am spus ceva rau, gazeta de perete ! )

 

@Wolfman: stii care e treaba, cand trebuie sa-ti faci loc pe troturalul de vis-a-vis de scoala, dupa ce a trecut grederul si a facut un mal de aproape 1 metru, nu te mai gandesti decat la lopata. Dupa aia, cand vrei sa iesi, te gandesti unde ai antiderapantul, degeaba e masina pe loc drept. Bani de gume de iarna nu au toti, deci la mine-unul, e buna solutia cu nisip+cenusa (nu multa cenusa, cel mult o parte din 3). Prin orase se da cu lame, cu material antiderapant etc. La noi da (daca este cine) cu o lama (de anul asta avem wola Hanomag la primarie), apoi vin marlanii si dau cu nisip cu sare (ma umblu de bucurie and vad santurile alea formate de sosea). Iar pt iesiri grele din zapada, e buna combinatia nisip+cenusa, credeti-ma.

Ai dreptate, o sufa si niste manusi sunt iarasi bune in orice portbagaj.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Doamne, cenusa sau nisip n-am carat nici pe vremea daciei, acum ma rezum la cauciucuri de iarna si la o sufa pe care am folosit-o pana acum doar la scoaterea altora din zapada (ultima data acum trei zile am scos o Corolla din curtea vilei unde am petrecut Craciunul). Am exagerat la ultimul drum doar cu un bidon de parbrizol de iarna pe care l-am aruncat in portbagaj si de care n-am avut nevoie, cei trei litri din vas ajungandu-mi in 600 km.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: La Matiz, iarna, e bine sa se traga frana de mana atunci cand stationez pentru mai mult timp sau nu? Intreb deoarece ma cert cu tata pe acest subiect de cand a inceput sa ninga si sa fie mai rece si pe la noi deoarece eu stiu ca iarna nu se trage frana de mana atunci cand stationezi mult timp (sau peste noapte) deoarece exista riscul ca acel cablu de la frana sa inghete si sa nu poti pleca de pe loc. Deci, pana la urma cum e bine???

 

 

Cu toata stima,

 

MAVERICK_SS

Share this post


Link to post

Eu de 8 ani de cand am carnet trag frana de mana la fiecare oprire, indiferent de anotimp sau de zi/noapte. Nu a inghetat nici macar la dacie.

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat mie. Tehnic vorbind, se intampla la orice masina cu frana spate pe tambur, daca ai trecut printr-o baltoaca mare inainte sa ajungi seara acasa, si peste noapte a venit gerul crunt.

Share this post


Link to post

La Matiz n-am stiut niciodata ce e aia sa inghete ceva la frane. E drept ca, dupa ce o scoteam dimineata din garaj, mai trosnea ceva in fata, dar aia era gheta care se forma la roata (si la burduful planetariei uneori- iarasi bogdaproste ca nu au patit niciodata nimic). Aproape in orice loc o lasam, loc drept sau in panta, trageam frana de mana. NU a inghetat niciodata, dar nici nu ma bagam in toate baltoacele pe care le intalneam. Mai e o vorba: baza buna trece primejdia rea. Daca uiti intr-o zi sa bagi in viteza, iesi din masina si te uiti dupa ea ca la reclama aia de la TV? Nu-ti doresti sa fi tras frana de mana? Mai ales ca ai masina cum am avut si eu, nu cred ca vei avea probleme cu frana de parcare. La multi ani (si la multi bani ! :D ) !

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri. Am intrebat doar fiindca la Dacie am patit-o de 2 ori si a trebuit sa ma chinui mult pana am reusit sa plec de pe loc. Oricum, totusi am sa trag frana de mana si peste noapte...sper sa nu am surprize...daca da, va anunt :)

 

@Lucian M: Multumesc, iti doresc la fel.

Share this post


Link to post

Am primit aceste sfaturi pe mail

Poate multi dintre voi le stiti dar paoate sunt si dintre voi la care le vor fi folositoare

Fiti pregatiti.

 

1.Inainte de a porni la drum, asigurati-va ca masina dvs este echipata corespunzator. Adica cauciucuri de iarna si lanturi.

 

 

2.Incetiniti.

Sofatul cu viteza este cea mai mare greseala pe care o puteti face. Fiti atenti la drum si alegeti viteza corespunzatoare. Strazile alunecoase fac ca orice gresela sa se intample mai repede si mai dramatic. Si nu va ganditi ca sistemele ABS, de stabilizare sau alte mecanisme de control va vor ajuta daca alunecati. Daca mergeti prea repede veti iesi de pe sosea si nu exista nimic care sa impiedice acest fapt.

 

 

3.Uitati-va in fata.

Atunci cand sofati in conditii de iarna, trebuie sa va folositi ochii mai eficient. Nu doar ca ar trebui sa fiti atenti la gheata de pe drum si alte zone alunecoase, dar ar trebui si sa dublati distanta dintre dvs si masina din fata. Iata un calcul simplu pentru aceasta distanta: patru lungimi de masina pentru fiecare 15 km/h. Adica daca mergeti cu 60 km/h, distanta ar trebui sa fie de 16 lungimi de masina. De asemenea, trebuie sa va uitati in fata, sa fiti atenti la viraje sau obstacole si sa va pregatiti pentru ele. Un sofer bun anticipeaza problemele, in timp ce unul neatent va fi fortat sa reactioneze brusc.

 

 

4.Franati inainte de a vira.

Franati usor inainte de a vira, apoi eliberati frana si folositi stabilitatea masinii la viraj. Dupa ce ati iesit din viraj, accelerati. Daca intrati intr-un viraj cu viteza prea mare si apoi incercati sa ajustati viteza, veti pierde aderenta. Atunci cand se blocheaza rotile, suprafata lor devine statica si se pot comporta ca niste pucuri de hochei, miscandu-se in mai multe directii (adica sa se roteasca). Daca acest lucru se intampla, veti pierde controlul masinii.

 

 

5.Exersati folosirea eficienta a mecanismelor de controlare a masinii.

Volanul poate crea cele mai multe probleme; rezultatul unui control prost al volanului este dezechilibrul masinii. Atunci cand acest lucru se intampla, probabil ca veti aluneca. Prin urmare, este important sa controlati mereu distributia greutatii masinii dvs. Pentru a face acest lucru, trebuie sa intelegeti dinamica fizica a masinii dvs.

 

 

6.Fiti informat.

Indiferent de felul de tractiune pe care o are masina dvs, rezultatul unei pierderi de echilibru este acelasi. Trebuie sa intelegeti unde este centrul de greutate al masinii si cum poate fi afectat de puterea motorului. De exemplu, la o masina pick-up, greutatea se afla in fata, la motor si cabina, prin urmare, rotile din spate au putina greutate deasupra lor, si spatele poate foarte usor sa alunece. In acelasi fel, la masinile puternice, cu tractiune pe spate, spatele poate pierde aderenta pe o sosea alunecoasa. O masina cu tractiune pe fata, cu motorul in fata, are de asemenea un spate usor, si daca franati brusc la un viraj, greutatea se muta in fata, si spatele pierde aderenta. Rezultatul este ca masina se va duce spre o laterala a drumului si se va roti in afara acestuia.

 

 

7.Invatati cum sa controlati o alunecare.

Desi este mai bine sa invatati acest lucru la o scoala speciala, iata ce ar trebui sa faceti: trebuie sa va impotriviti tendintelor dvs naturale. Rotiti in directia alunecarii. De asemenea trebuie si sa accelerati. Chiar daca acest ultim sfat va sperie, multa lume nu se gandeste la acceleratie ca la o modalitate de a controla masina. Totusi, multe alunecari la care se roteste volanul prea mult pot fi controlate, si un dezastru evitat, doar eliberand frana si apasand usor pe acceleratie. In acest fel tranferati greutatea, de la rotile din fata la cele din spate, ceea ce permite virarea in directia alunecarii, si sa preluati controlul masinii si sa va continuati calatoria in siguranta. Daca conduceti o masina cu tractiune pe spate, aveti grija sa nu accelerati prea tare, sau rotile se vor roti prea mult si veti aluneca din viraj. La o alunecare la care s-a rotit volanul prea putin (atunci cand masina dvs refuza sa se intoarca si continua sa alunece), in nou, este important sa nu reactionati instinctiv, corectand prea mult volanul, franand sau facand aceste doua lucruri simultan. Rotirea prea putin a volanului apare atunci cand intrati intr-un viraj prea rapid si abia apoi rotiti de volan. Pentru a vira eficient, rotile au nevoie de aderenta. Daca reactionati la o alunecare cauzata de o rotire a volanului prea putina, prin rotirea volanului, aveti nevoie de mai multa aderenta, care nu este disponibila. Acelasi lucru se intampla daca franati. In loc sa franati intr-o alunecare datorata rotirii prea putin a volanului, ajustati cu grija volanul pana cand capatati un pic de aderenta la rotile din fata. Odata ce ati recapatat aderenta, virati cu grija si cu precizie. Bineinteles, aveti nevoie de loc de manevra, dar daca lasati suficient loc intre dvs si masina din fata, ar trebui sa aveti suficient spatiu.

Pentru a controla bine masina in zapada si in alte conditii de iarna, este nevoie de experienta si de cunoasterea tehnicilor potrivite de sofat. In timp, veti putea sa intuiti modul in care se va comporta masina dvs, in functie de conditii.

 

Pana atunci, mergeti cu viteza redusa. Sau stati acasa si beti ciocolata calda :mrgreen: .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...