Alinutz Posted April 28, 2007 Am observat ca in treapta 1 parca agata un pic cutia de viteza. Se poate face ? Share this post Link to post
tolin Posted April 28, 2007 Agata sau nu intra din prima ? Incearca la viteze diferite, vezi de la ce viteza in jos intra usor. Share this post Link to post
Alinutz Posted April 29, 2007 Agata ... nu conteaza viteza. Ori ca stau pe loc, ori ca sunt in mers. Nu are cursa liniara, se opreste undeva, la care tre sa imping mai tare sa trec de acel "hop" si sa intre in viteza. Share this post Link to post
tolin Posted April 29, 2007 Daca eliberezi ambreajul si il apesi din nou ? Share this post Link to post
Razv Posted April 29, 2007 Daca eliberezi ambreajul si il apesi din nou ? La mine asta e solutia cand se "chinuie " sa intre in treapta 1 ... ( face asa cand e rece ). Why ? Share this post Link to post
tolin Posted April 29, 2007 ... ( face asa cand e rece ). Why ? Uleiul, alta explicatie nu este. In plus, faptul ca treapta a I-a nu este sincronizata (n-are cu cine sa fie !), deci, asa-i la toate. Probabilitatea de a intra din prima este la medie de 50%. Share this post Link to post
Dan55 Posted April 30, 2007 Eu stiam ca de prin anii 70 cutiile au sincron pe treapta I, pana si o banala Dacia 1300 are sincron pentru treapta I-a. Fara sincron rata de succes de a intra in viteza cu rotile in miscare in trapta I-a este de sub 1% si asta cu un carait de nu iti mai vine sa bagi a doua oara. Marsarierul (nu stiu daca este scris corect) este singurul fara sincron. Acum nu sunt sigur 100% dar eu asa stiam ca viteza I-a are sincron si mai am o banuiala ca ar avea ceva protectie sa nu poti baga in viteza I-a sub o anumita viteza si daca esti la limita acelei viteze tinde sa agate sau sa nu intre pana ce viteza nu scade. Alte probleme ar fi uzura sincronului care cred ca este din bronz sau reglajul ambreiajului si acesta sa nu se decupleze total la debreiere. Share this post Link to post
Schumy Posted May 4, 2007 (edited) ... salut si eu am probleme cu treapta a 2 -a, adik bag 1 nu am probleme intra perfect, cand schimb a doua parca imi arunca schimbatorul (schimb la 2500-3000) vreo explicatie ? Citeste Regulamentul. Edited May 4, 2007 by tolin Share this post Link to post
tolin Posted May 4, 2007 @Shumy> completeaza profilul cu tipul de motor de pe masina ta, cutiile sunt diferite, precum si actionarea lor. Share this post Link to post
BGeo Posted August 1, 2007 (edited) Pe mine incepe sa ma deranjeze la schimbarea din doi in trei... Aveo Sedan, 1.4... De cand am luat masina, schimbarea trebuia sa o faci cu putina atentie... adica daca nu erai perfect centrat pe mijlocul "dreptunghiului" de manevrare al schimbatorului, nu intra. Cateodata, cand intra, simteam o mica "impotrivire", un fel de agatare. Acum am observat ca daca ma dau la ea, intra mai greu (adica daca schimb la turatie mare, peste 4.000), cu acelasi "agatat", dar mai pregnant. Treapta 1 intra bine (putin mai greu in primele minute dupa ce pornesti masina, apoi insa merge bine, daca nu am viteza mare), marsarierul la fel, nu ma pot plange de ele deloc... Are rost sa ma stresez sa cer verificare / reglare timonerie ? Edited August 1, 2007 by BGeo Share this post Link to post
Satori Posted August 7, 2007 Cand ma dadeam la ea, nici eu nu nimeream a III-a uneori. Cum o sa sune plangerea ta la service: "cand ma dau cu masina, nu nimeresc a III-a"? Caci sunt sigur ca la mers normal nu o sa gaseasca probleme. Share this post Link to post
BGeo Posted August 7, 2007 Mda, cam la fel ma gandeam si eu... eram curios daca mai au si altii problema asta. Si in plus, toate celelalte trepte merg ok. Este o cutie ok, nici prea-prea, nici foarte-foarte, nu are rost sa avem pretentii de BMW / Audi pentru ea. Tocmai ce am mers cu un Ford Focus nou, de vreo 8 mii de km, si nici cutia aia nu era stralucita deloc... asa ca m-am calmat. Share this post Link to post
BGeo Posted August 7, 2007 Diesel Duratorq de 1.6 sau 1.8, nu mai stiu exact, cutie manuala cu 5 viteze. Share this post Link to post
rm.popa Posted August 8, 2007 Eu am altă drăcie la cutia de viteze. De câteva luni, la retrogradarea din 3 în 2, dacă viteza e mai mare de 20-25 km/h, cârâie cam ca o Dacie care nu intră în marşarier. Dacă insist, cârâie în continuare, apoi face un "clânc" şi intră. Dacă nu insist, reduc viteza şi intră fără probleme. Le-am spus la revizie celor de la GTT care e buba, au luat-o o tură şi au constatat şi ei şi mi-au dat "diagnosticul": "dacă se accentuează veniţi cu ea şi o desfacem; durează cel puţin 3 săptămâni". În principiu, nu mă deranjează foarte tare, m-am învăţat să retrogradez din 3 în 2 doar după reducerea vitezei, mai nasol o să fie pe gheaţă, când o să am nevoie de frână de motor. Totuşi, nu ştiu ce să fac. Să o las aşa, pe principiul "dacă merge, nu umbla în ea"? Sau să mă duc, cât mai e maşina în garanţie şi să stau câteva săptămâni fără ea? A mai păţit careva chestia asta? Share this post Link to post
Mircea Posted August 8, 2007 Suna ca si celebrele 3-2 la matiz, cauzate de incapatanarea service-ului sa puna si alt ulei decat cel recomandat de producator si mai putin, pe principiul merge si 2 litri in loc de 2,2! Dar totusi - 3 saptamani sa desfaca o cutie??? Ce mama dracu, intr-o zi n-ai ce face. Bine, daca te pricepi si stii ce faci... Share this post Link to post
Lucian M Posted August 8, 2007 Cutia mea si a tatei inca merg struna, n-aoi vorbi intr-un ceas rau. In special a tatei- merge mult mai lin decat a mea. Si inca ceva: am eu impresia sau la sedan e ALTA cutie de viteze? Ca la mine cu a V-a la 100/h am ~2800 rpm, iar cu a lui- pt aceeasi viteza- ii sunt necesare 2500 rpm. Si iarasi poate mi se pare, dar motorul lui trage mult mai bine ca al meu. Si ca sofer, si ca pasager- tot impresia asta o am. Share this post Link to post
rm.popa Posted August 8, 2007 Durează pe principiul "desfacem pacientul, constatăm problema, comandăm piesele (că noi n-avem nimic, niciodată, pe stoc), schimbăm şi închidem pacientul". În cutie nu s-a umblat, maşina are 1 an şi câteva luni, 9000 km şi nu s-a pus încă problema schimbării uleiului. Şi nici nu am observat vreodată pete de ulei sub maşină. Cum aş putea verifica personal nivelul uleiului în cutie? Share this post Link to post
tolin Posted August 8, 2007 Trebuie sa existe un buson de verificare nivel pe unde se si alimenteaza. Uleiul trebuie sa fie pana la acel nivel. Dar pentru asta trebuie sa te bagi pe sub ea. Dar pana atunci, eu zic sa procedezi la un reglaj al cablului de la pedala de ambreiaj, sa ridici putin pedala (scurtezi cablul cu 1-2 ture de piulita). Share this post Link to post
rm.popa Posted August 9, 2007 Am umblat deja la piuliţa de reglaj al cablului şi, din păcate, n-a avut nici un efect (mă rog, am pedala mai sus, dar tot cârâie). Mă gândesc să o trec prin încă o iarnă (dacă n-o fi ca anul trecut...), s-o forţez puţin cu frâne de motor şi la revizia de 2 ani să-i pun să o desfacă. Share this post Link to post
bogogica Posted September 17, 2007 la mine marsalierul (sau cum se scrie) beneficiaza de aceste simtome..dar vad ca din ce merg mai mult cu ea (acum am trecut de 4500 km) de-aia face mai rar figuri. Share this post Link to post
tolin Posted September 17, 2007 http://dexonline.ro/search.php?cuv=marsarier Share this post Link to post
ptr1aa Posted September 19, 2007 Si eu am observat problema la inceput cu marsalierul.La inceput credeam ca a intrat in marsarier si cand faceam forfecarea caraia ca nu bagasem acum sunt mai atent si trag bine de schimbator sa fiu sigur ca intra si trag si presul (mi-am luat niste presuri din cauciuc) de sub pedala ca am obiceiul sa aduc presul ala de nu se mai duce pana jos ambreiajul din cauza la pres.Inca ceva la inceput mi s-a parut cam nasola cutia de viteze la aveo intra cam greu in viteze si ma chinuiam sa nimeresc vitezele (3 - 4 retrogradam in a 2 din a 3 cam greu) dar acum parca merge mai bine poate o fi rodajul nu stiu dar parca si-a dat drumu intra foarte usor in viteze acum si asta de pe la 250 km acum am 298 km la bord ori m-am invatat eu cu ea . Share this post Link to post