Jump to content
Sign in to follow this  
Marius*

Taxa De Prima Inmatriculare

  

256 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

...nu e bine unde, dar scriu:

 

Situatia: Leasing finalizat, detinatorul - societate comerciala (aflata in procedura de faliment), actele - fisa inmatriculare, talon, cartea si atestatul fiscal al societatii de leasing.

 

Ok. Dorinta mea este sa inmatriculez acest (mare fel) de matiz, pe numele meu (persoana ...fizica) pff...

 

Rezolvarea?

Share this post


Link to post

Pai n-au nici o treaba masinile achizitionate (fie si in leasing) inainte de 1 ianuarie 2007.

Share this post


Link to post
Pai n-au nici o treaba masinile achizitionate (fie si in leasing) inainte de 1 ianuarie 2007.

 

stiu... problema mea este alta...

Share this post


Link to post
Al doilea precedent Deocamdata se asteapta recursul Finantelor Publice. Ramane de vazut care va fi rezultatul.

Share this post


Link to post

Probabil rezultatul va fi acelasi ca si prima data. Adica favorabil "pagubitului".

Asta e un lucru bun, mai ales ca din ce in ce mai multi avocati "se ofera" sa pledeze in defavoarea taxei.

Share this post


Link to post

Se pare ca taxa va suferi modificari.. Ca la noi la nimeni, mai modifica azi ceva, maine ceva, important e sa se aprobe intr-o forma ce chiar n-are importanta, atat timp cat aduce bani la buget :| .

Share this post


Link to post
atat timp cat aduce bani la buget

vrei sa spui la " buget" cu ghilimele da ?

Share this post


Link to post

Normal, la bugetul celor care au interes in acest sens (si nu numai).

Share this post


Link to post
Se pare ca taxa va suferi modificari.. Ca la noi la nimeni, mai modifica azi ceva, maine ceva, important e sa se aprobe intr-o forma ce chiar n-are importanta, atat timp cat aduce bani la buget :| .

Eu imi bag ceva in gura lor. Atata timp cat nici o lege de luat bani nu sunt in stare sa o dea, se mai gasesc sa modifice cate ceva, eu pot sa zic ca sunt niste cretini care nu stiu cum draku au ajuns in fotoliile alea confortabile. Bine, stiu cum, dar nu are relevanta.

Share this post


Link to post

Comisia Europeană a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propuse de guvern, în care emisiile de dioxid de carbon sunt luate în considerare la taxarea maşinilor Euro 3 şi Euro 4, iar pentru autovehiculele noi sunt plătite sume mai mari decât pentru maşinile vechi, considerându-se că vor avea o durată mai mare de folosire şi, deci, vor polua mai mult timp. Criteriul principal de calcul va fi însă acela al emisiilor poluante, taxele fiind reduse comparativ cu propunerea avansată în luna ianuarie.

Criteriul emisiilor de dioxid de carbon va fi luat în calcul nu doar pentru maşinile Euro 4, ci şi pentru cele Euro 3, care au inclus acest indicator în cartea tehnică. Proprietarii maşinilor Euro 3, pentru care emisia de dioxid de carbon nu este inclusă în cartea tehnică, vor putea opta între a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Român, ceea ce va implica însă cheltuieli suplimentare, sau a accepta impozitarea în funcţie de celelalte emisii de poluanţi.

Share this post


Link to post

Nu sunt si n-o sa fiu de acord cu taxa asta oricare ar fi forma ei. Daca tot se bat cu pumnul in piept de poluare sa instaureze taxa verde anuala in functie de poluare. Eu n-o sa fiu castigat la masina pe care o am insa asa ar fi corect. Si asa n-o sa mai avem rable pe strazi fiindca taxa la un noneuro din 1900 toamna ar fi prea mare si n-ar mai fi rentabil sa detii o asemenea masina. Iarasi masinile de epoca (trecute de 20-30 ani) in stare buna sa fie scutite de aceasta taxa dupa un control RAR eficient. Parca in Anglia asa e.

Share this post


Link to post

Se restituie diferenta de taxa de la cea noua la cea veche...

Despre anularea taxei pt. rovignieta stiti ceva?

Edited by rapido83

Share this post


Link to post

500 de euro am platit ptr 1,9 :( (masina NOU NOUTA ) ...am votat NU si sper sa`mi recuperez banii dati degeaba

 

de rogvinieta ce sa mai spun , ca dam banii degeaba , nu se face nimica , avem 400 km (cu indulgenta) de autostrada

Share this post


Link to post
Despre anularea taxei pt. rovignieta stiti ceva?

Da, tot de la 1 aprilie se va anula. Chef national!!!

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
de rogvinieta ce sa mai spun , ca dam banii degeaba , nu se face nimica , avem 400 km (cu indulgenta) de autostrada

 

NU avem nici macar 1 km de autostrada.

Cele de la noi NU intrunesc standardele ca sa intre in categoria Autostrada ( cu camere, telefoane, benzinarii, moteluri, denivelari mai mici de x %, pancarde informationale, canal de radio samd ) !

Share this post


Link to post
AUTOMOBIL CLUBUL ROMAN

Membru al Federaţiei Internaţionale a Automobilului (FIA)

AUTORITATE SPORTIVĂ NAŢIONALĂ

Premiul de Excelenţă al Uniunii Europene - 2007

010353 Bucureşti, Sector 1, Str. Take Ionescu nr. 27

Tel: 021/222.22.22; 021/315.55.10; Fax: 021/312.84.62

Email: acr@acr.ro; Internet: www.acr.ro

 

 

COMUNICAT DE PRESA

Taxa auto prilej de batjocorire a populatiei

 

Consiliul de Conducere al Automobil Clubului Roman, asociatia automobilistilor din Romania intrunit in sedinta extraordinara astazi, 2 aprilie 2008, la Alba Iulia, protesteaza in numele cetatenilor onesti, detinatori ai unui automobil, fata de informatiile transmise public de doi membri ai Guvernului in ziua de 1 aprilie 2008 (informatie antedatata 31.03.2008).

Taxa auto instituita prin Codul Fiscal in anul 2007 se aplica pana la 30 iunie 2008, in contradictie cu normele europene, cu avertizarile Comisiei Europene si cu vointa populara.

Toate actiunile Guvernului Romaniei ignora cu buna stiinta protestul popular si realitatea ilegalitatii taxei auto.

Cei doi demnitari guvernamentali ne-au explicat in extenso modul in care se incearca introducerea unei taxe noi, denumita de mediu, sau „pe poluare”, care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare, care, iata, se “sugereaza” ca a fost ilegala din moment ce ni se promite (fara suport legal), restituirea unei eventuale diferente intre cele doua taxe.

Ni se explica o discutie neoficiala din Guvernul Romaniei si care a fost agreata de Comisia Europeana. Concluzionand, afirmam ca, daca pana in prezent, organismul comunitar ne-a aparat pe noi cetatenii de agresiunea Guvernului, urmeaza ca aceasta agresiune sa se desfasoare fara apararea existenta astazi.

”Nepriceputi si creduli naivi” ne mai cred guvernantii !! (ne cerem scuze pentru expresie)

Noi cetatenii onesti, platitori de taxe, suntem „informati oficial” de „decizii neoficiale” care s-ar adopta urmare a unui test civic realizat de o obscura si necunoscuta asociatie a societatii civile, asociatie care ne-a explicat prin glasul presedintelui sau, ca va folosi „experti specializati” pentru a testa civic opiniile cetatenilor fata de taxa auto intr-o zi anume, pe baza unei expuneri scrise de trei pagini (nu se spune pe ce format de hartie si cate semne ortografice trebuie sa cuprinda) sau discurs de trei minute, cu expunere prealabila, in scris, tot pe trei pagini si toate intr-o sala a Parlamentului Romaniei, unde orice cetatean stie, ca nu se intra ca in „gara”!

Intuim insa rezultatul final al sintezei „expertilor” folositi si vom vedea ca „cercetarea stiintifica” va prezenta dorinta poporului roman de introducere a taxei „pe mediu”, „pe poluare” sau cum i se mai spune, iar marja de eroare va fi situata intre 3 – 5 %.

Rugam automobilistii onesti sa retina aceasta constatare si sa o compare cu cea „stiintifica” care va fi data publicitatii de asociatia respectiva aleasa de Guvernul Romaniei fara licitatie dar pe baza de „vasta experienta” care se reflecta in „abordarea in premiera a unei audieri publice la nivelul Guvernului” (citate din Comunicatul Guvernului).

Nu ne dam seama cum poate aceasta minuscula asociatie sa apere interesele consumatorilor, deoarece toti membrii ei fondatori sunt organizatii patronale din Judetul Timis.

Se mai retine ca „Activitatea de Advocacy pentru sectorul privat, adica demersurile de influentarea a deciziilor si politicilor publice in favoarea mediului de afaceri, este activitatea principala a Academiei de Advocacy.” (citat de pe site-ul oficial al Advocacy Academy, www.advocacy.ro)

Am prezentat diletantismul si anomaliile existente in „Briefingul de presa” de la Guvernul Romaniei din 31 martie 2008 si de site-ul asociatiei cu o vasta experienta!

Domnilor guvernanti, va rugam, in numele automobilistilor platitori de taxe, sa ne acordati respectul cuvenit!

Suntem “consumatori” de autoturisme, asa cum ele se comercializeaza in Romania, alaturi de aparatura electronica, produse audio si video, carti, etc si pentru care se incaseaza timbre speciale.

Taxa auto este tot un “timbru” special, dar spre deosebire de celelalte, acesta se incaseaza separat si nu odata cu cumpararea produsului, respectiv automobilul. Nu ne mai oferiti “explicatii academice”, anevoioase, deoarece nu mai credem in ele!

Introduceti aceasta taxa in pretul automobilului si sa fie achitata la vanzator. Din care motiv aceasta taxa auto este separata de pretul de achizitie. Atunci cand cumparam o carte avem timbrul literar, alaturi de pret si nu ni se vinde cartea fara timbru. Nu cumva se continua doar protectia vanzatorilor de automobile?

De asemenea, nu intelegem motivele pentru care, daca Guvernul doreste o noua taxa, nu o solicita fabricantilor de automobile poluante. Noi consumatorii nu putem si nici nu avem dreptul legal de transformare a automobilelor.

Sunt intrebari si constatari la care automobilistii nu primesc un raspuns, indiferent de cat de lungi vor fi expozeurile guvernantilor.

Din cate cunoastem, automobilul este singurul „ bun proprietate privata” dublu impozitat la detinator si care nu are toate taxele cuprinse in pretul de vanzare, spre deosebire de marfuri sau bunuri, care se impoziteaza global la cumparare si avem in vedere combustibilii auto, aparatura electrocasnica, produsele de cultura, etc.

Si mai exista o constatare cu caracteristica de unicat: Guvernul Romaniei protejeaza fabricantii, producatorii de automobile, agresand concomitent proprii cetateni, consumatorii si in final umilii alegatori!

Daca inainte de integrarea in Uniunea Europeana ni se explicau aceste aspecte suntem convinsi ca sprijinul popular era serios afectat!

Solicitam Guvernului Romaniei sa-si revizuiasca politica de taxe auto deoarece nu suntem dispusi sa corectam greselile de management guvernamental.

Pe “colegii nostri” din asociatia neguvernamentala care vor face “audierea publica” in premiera in Romania ii rugam sa nu se considere singurul ONG priceput la asa ceva deoarece exista suficiente alte organizatii neguvernamentale nationale de profil si sa nu ignore cele 130.000 de semnaturi reale ale cetatenilor Romaniei care s-au legitimat cu optiunea lor impotriva taxei auto!

La afirmatia unui membru al Guvernului ca doar un sfert din familiile din Romania detin automobile si trei sferturi nu, amintim ca aceasta taxa ii priveste pe cetatenii din acel sfert si nu suntem in perioada haiduciei cand se “luau de la unii si se dadeau la altii”! ( Nu luam in calcul faptul ca afirmatia respectiva nu are suport real).

Aceste explicatii le consideram arogante si jignitoare!

In final, cu optimism, in cel de al “doisprezecelea ceas”, acceptam gluma de 1 aprilie!

Briefingul Guvernului este o mostra de explicatie neconcludenta si cu aspect de manipulare grosolana!

 

 

02 aprilie 2008 Consiliul de Conducere ACR

 

 

 

P.S. Ne cerem scuze de la cititori pentru dimensiunea acestui comunicat de presa, dar este, cu mult mai scurt decat „Briefingul guvernamental”.

Share this post


Link to post

Eu nu sunt de acord pt. ca oamenii muncesc din greu (unii) sa-si cumpere o masina si apoi li se baga pe gat n taxe!In schimb fac pariu ca viitorul guvern o va scoate!

Share this post


Link to post

Eu fac pariu ca in campania electorala unii se vor lauda ca o vor scoate si daca vor ajunge la putere vor uita. :D

Share this post


Link to post

Poate fi un pct de vedere!!!

Share this post


Link to post
!In schimb fac pariu ca viitorul guvern o va scoate!

Yeah, right. Vezi sa nu...

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Calculator pentru noua varianta a taxei: http://www.protv.ro/stiri/taxa-auto/protv-...-taxa-auto.html

Are mici bug-uri. Cel vechi (e un link mai jos: Click aici şi fă o comparaţie cu vechea taxă auto) pare ca nu calculeaza deloc bine.

Am pus si eu un calculator aici:

http://www.taxapoluare.com/calculator-taxa.htm

Site-ul e facut de mine. Daca deranjeaza si se considera reclama rog adminii sa stearga link-ul.

Share this post


Link to post
... In schimb fac pariu ca viitorul guvern o va scoate!...

Corect ... si iti va lua impozit pe salariu 40%.

Share this post


Link to post

S-a modificat schimbarea...

România are o formulă - se presupune: finală - de calcul a taxei auto. Acum se numeşte Taxa pe poluarea produsă de autovehicule. Guvernul a adoptat astăzi o Ordonanţă de urgenţă care instituie taxa pe poluare plătită la prima înmatriculare şi stabileşte ecuaţia după care proprietarii vor plăti taxele datorate statului, începînd cu 1 iulie 2008. Taxa nu va fi plătită decît pentru maşinile înmatriculate prima dată, adică rablele existente şi înscrise în circulaţie nu datorează nimic bugetului.

http://www.realitatea.net/179387_Guvernul-...axei-auto-.html

http://www.antena3.ro/Guvernul-a-aprobat-o..._48255_ext.html

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...