Jump to content
Sign in to follow this  
Marius*

Taxa De Prima Inmatriculare

  

256 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Interesant este faptul ca tot statul este responsabil, dupa mine, de parcul auto invechit al romanilor. Pentru a nu supara electorul, politicienii au amanat cat au putut masurile de asanare. Cine plateste ? Electorul si o face de 2x:

- a circulat atatia ani cu masini nesigure si poluante;

- plateste acum taxa pentru inmatricularea altor masini nesigure si poluante (la nivelul anului (2009).

 

Singurul care si-a riscat cariera politica pentru a rupe acest cerc vicios este si cel mai injurat, iar ticalosii care au permis acest lucru sunt considerati politicieni de valoare si primesc premii de excelenta !

 

Vad ca se repeta cauza crizei actuale: umflarea valorii bunurilor. O masina de 700 de euro in Germania este o masina de 700 euro si in Romania (traim in aceeasi comunitate, dupa aceleasi reguli). Costul transportului intra la alte cheltuieli, iar taxa de inmatriculare se poate asimila cu o amenda (o penalizare). Cine le inglobeaza in valoarea masinii se pacaleste. Deobicei, se confunda costul la o marfa cu valoarea ei de vanzare. Samsarii care au un simt economic mai ridicat au intuit bine acest lucru si profita de el.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Vad ca se repeta cauza crizei actuale: umflarea valorii bunurilor. O masina de 700 de euro in Germania este o masina de 700 euro si in Romania (traim in aceeasi comunitate, dupa aceleasi reguli).

Nimic mai neadevarat. Ar trebui ca in Bucuresti sa fie aceleasi preturi la garsoniere ca la Onesti. Si asta se poate extinde si la chestii de larg consum, cum ar fi revistele. Daca te uiti la alea editate afara au preturi diferite tiparite pentru tari diferite (in aceeasi moneda unica).

 

Oricum, problema cu taxa de inmatriculare nu e ca s-a introdus ci ca s-a introdus peste noapte. O mai si dau de gard ca "cica dintr-o greseala" a aparut in modul in care a aparut. Ah, deci recunosc ca sunt incompetenti. Ciuciu riscat cariera politica, pur si simplu incompetenti. Ca sa nu vorbim, ca si-a riscat cariera politica acum vreo 2 ani pentru ciolan si de atunci se tine cu dintii de el.

Share this post


Link to post

Care ar trebui sa fie valoarea medie a unei masini pe care un roman ar trebui sa o cumpere? Va rog sa va raportati la salariul mediu pe economie. Ma intreb de cate ori e mai mica decat valoarea celei mai ieftine masini noi de pe piata. Daca stiti raspunsul, nu va mai mirati de ce romanul vrea sa-si cumpere masini relativ vechi si ieftine. Atat poate el. De atat are bani. De ce statul il forteaza sa-si ia ceva mai scump? E vina cetateanului ca e sarac? E vina lui ca traieste in Romania?

Share this post


Link to post

Taxa trebuie, nu comentez valoarea ei. Totusi din ordonanta emisa de guvern lipseste o formulare de genul "se aplica autoturismelor intrate in tara dupa data de...(daca se mai poate verifica asta) sau "autoturismelor programate la RAR dupa data de...".

Am o intrebare: cati din participantii la manifestatiile de protest impotriva taxei sunt samsari?

Risc si un raspuns: peste 90%. Si nu le plang de mila!

Desi nu-l cunosc pe @tolin (desi mi-as dori :) ) pentru a n-a oara ii dau dreptate.

Si inca ceva: poate ar trebui ca guvernantii sa-i scuteasca de taxa pe cei ce renunta la o masina noneuro.

Share this post


Link to post

Zmeule, iar amesteci eprubetele. Un gunoi in Germania este un gunoi si in Romania. Daca neamtul vrea sa recupereze niste bani pe acel gunoi in loc sa plateasca o taxa de reciclare, iar romanul este dispus sa plateasca, se ajunge la situatia actuala. Dar asta nu schimba scara valorilor. Vei vedea cum se vor schimba si valorile apartamentelor cand se vor lua in calcul toate conditiile. Deocamdata, la noi nu exista o piata reala care sa valorizeze real marfurile.

 

Avand in vedere situatia actuala a industriei auto si a parcului auto invechit de la noi, dorinta romanului de a circula cu o masina personala cu orice pret va forta autoritatile la interdictii. Pana acum se prevedeau 3 ani pana atunci. Acum, termenul s-ar putea sa scada. Comunitatea europeana si-a propus un plan foarte ambitios saptamana trecuta. Daca te uiti pe harta la suprafata si la densitatea populatiei, planul nu-i o aiureala in raport cu celelalte continente.

 

@Amentys > vina este a cetateanului (discutia depaseste topicul).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asa e. Cel mai mare vinovat e cetateanul. Isi merita soarta, nenorocitul.

Totusi: se da un vinovat de rand, cu un salariu mediu de 340 E (o fi mult, o fi putin).

Rezulta: X inmultit cu 340 = Masina. Cu cat ar trebui sa fie egal X ?

Sau: cu cat ar trebui sa fie egal X pentru ca vinovatul sa-si poata cumpara o masina euro 4 ? Ca tot se vorbeste atat de poluare...

 

Si se mai vorbea si de gunoaiele de pe strazile noastre. De unde naiba vin atatea gunoaie? Din Germania, parca. Asta inseamna ca nemtii sunt imputiti si murdari ? Oare ce se fac ei cand trebuie sa duca masina pentru efectuarea ITP-ului ?

 

Nu stiu ce sa zic, dar eu, cand ma uit sub avatarul multora de pe forum, vad ca multi au gunoie euro 2, 1 , 0...

Dom'le, astia ar trebui interzisi, taxati, amendati, batuti pentru faptul ca circula cu asemenea ciururi.

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

In mod normal, dintr-un venit anual de, doar, 12x 340 euro nu-si permite cineva sa-si cumpere o masina, s-o intretina si sa bage combustibil in ea, in Europa. In India este posibil, ca au probleme cu supra-populatia.

 

Si mai este o problema care se ignora: norma unui motor depinde de buna functionare a sondei lambda si a catalizatorului. Dupa cati ani se schimba acestea si cati o fac ? Majoritatea considera ca-i mai ieftina o spaga data unde trebuie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Nu stiu ce sa zic, dar eu, cand ma uit sub avatarul multora de pe forum, vad ca multi au gunoie euro 2, 1 , 0...

Dom'le, astia ar trebui interzisi, taxati, amendati, batuti pentru faptul ca circula cu asemenea ciururi.

 

Nu asta e ideea, nu stiu de unde ai scos-o.. ci randul lor sa nu fie marit prin alte gunoaie, si ei trecuti la masini mai bune prin programu rabla.

 

La 340 de euro se poate un golan de ala chior, de ce nu? :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Si mai este o problema care se ignora: norma unui motor depinde de buna functionare a sondei lambda si a catalizatorului. Dupa cati ani se schimba acestea si cati o fac ? Majoritatea considera ca-i mai ieftina o spaga data unde trebuie.

Ma gandesc ca nemtii schimba consumabilele respective.

Romanul da spaga... ca are cui. Deci, asta e adevarata sursa a poluarii ? Angajatul care efectueaza ITP-ul ? Oare, din cauza acestuia, trebuie "pedepsiti" toti cei care vor sa-si cumpere o masina mai buna ? Ca nimeni, din cate stiu, nu a renuntat la vreo masina euro 3-4 pentru una din deceniul trecut. Cu toate, ca, in multe cazuri (de tipul: mi-am luat A4, dar il tin in parcare ca am ramas fara bani) s-ar cuveni...

 

Nu asta e ideea, nu stiu de unde ai scos-o.. ci randul lor sa nu fie marit prin alte gunoaie, si ei trecuti la masini mai bune prin programu rabla.

 

La 340 de euro se poate un golan de ala chior, de ce nu? :)

Uita-te la numarul masinilor nou-intrate in circulatie, iar, apoi, uita-te la numarul rablelor... din program. Vreo diferenta ?

 

La 340 se poate, dar daca te indatorezi. Altfel, vinovatul de rand, cati ani ar trebui sa astepte pentru a strange in pusculita ~6000 E ?

Share this post


Link to post

Lipsa veniturilor nu-i un argument in niciun domeniu. Din contra, daca ne uitam la exemplul altora, dupa razboi: "suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine". Si uite unde au ajuns. Ce am invatat eu din exemplul lor: intotdeauna te afli la nivelul aspiratiilor, vrei jos, stai jos, vrei sus, ajungi sus. Eu inteleg ca nerabdarea-i mare cand ai trecut de 18 ani si ai un carnet, dar si vorba aia: "graba strica treaba" n-a aparut din senin.

Share this post


Link to post

Fie ca are bani romanul (sau omul de oriunde), fie ca nu ... aerul curat devine din ce in ce mai rar. Nu stiu daca ar trebui trosniti cei care au (avem) masini mai vechi de EUR 3, insa consider ca e normal ca restrictiile privind inmatricularile (sau taxele) sa creasca odata cu dezvoltarea tehnicii. Nu cred ca e constructiv sau evolutionist sa gindim de genul "in urma cu X ani norma EUR2 era satisfacatoare, de ce nu ar fi si azi ?" In urma cu X ani si fumatul era "liber" oriunde. Azi, e interzis in locurile publice (macar legal :P )

Share this post


Link to post
Lipsa veniturilor nu-i un argument in niciun domeniu. Din contra, daca ne uitam la exemplul altora, dupa razboi: "suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine". Si uite unde au ajuns. Ce am invatat eu din exemplul lor: intotdeauna te afli la nivelul aspiratiilor, vrei jos, stai jos, vrei sus, ajungi sus. Eu inteleg ca nerabdarea-i mare cand ai trecut de 18 ani si ai un carnet, dar si vorba aia: "graba strica treaba" n-a aparut din senin.

Cu buzunarul gol, "stai jos".

Vad, totusi, ca ai inteles ca romanul obisnuit e sarac. Saracul Europei. Pai, cum ai vrea sa detina aceleasi masini performante ca un neamt, francez, italian s.a.m.d. ?

Si-apoi, daca esti indopat cu taxe, e greu sa te mai ridici. Oricum, e prea mult de discutat.

 

Pana la urma, nu vad ce beneficii ar putea aduce Romaniei mentinerea acestei taxe. Inafara de sporirea nr de masini noi. Acest lucru se traduce prin fonduri, ce pleaca, in majoritate, in strainatate.

Contrar, prin cumpararea de masini sh, in stare tehnica buna , media fondurilor puse la bataie pentru achizitionarea masinilor, scade. Implicit, banii din buzunarul romanului... raman acolo sau sunt distribuiti spre domenii noi. Astfel, orizontul poate fi vazut ceva mai de sus. Abia atunci economia (in adevaratul sens al cuvantului) se face simtita.

 

Mai e inca ceva. In capitalism, piata isi decide singura directia. Intelegi ce vrei de aici...

 

Fie ca are bani romanul (sau omul de oriunde), fie ca nu ... aerul curat devine din ce in ce mai rar. Nu stiu daca ar trebui trosniti cei care au (avem) masini mai vechi de EUR 3, insa consider ca e normal ca restrictiile privind inmatricularile (sau taxele) sa creasca odata cu dezvoltarea tehnicii. Nu cred ca e constructiv sau evolutionist sa gindim de genul "in urma cu X ani norma EUR2 era satisfacatoare, de ce nu ar fi si azi ?" In urma cu X ani si fumatul era "liber" oriunde. Azi, e interzis in locurile publice (macar legal :P )

 

Aerul, prin natura sa, are tendinta de a se omogeniza. Daca s-ar interzice complet circulatia masinilor, oare gradul de poluare din tara s-ar modifica drastic? Cat timp "plamanii verzi", atat ai tarii, cat si ai planetei, se vor micsora intr-un ritm galopant, implicit, ne vom sufoca tot mai mult.

Asta e. Nou-nascutii Globului trebuie sa aiba si ei o casa, nu ?

Share this post


Link to post

Problema aici nu e ca s-a pus taxa. Foarte bine ca s-a pus. Problema e cum s-a pus. Au promis mai intai ca se scoate pentru masinile sub 2000cc (!!!!) dupa care printr-o miscare de condei, la data la care trebuia sa intre in vigoare respectiva lege, de fapt au marit-o. A fost cam ca la Radio Erevan. Ce inseamna asta? Inseamna ca au fost blocati o groaza de oameni. Multi, atrasi si de promisiunea scoaterii taxei, au achiztionat masinile si asteptau inmatricularea. Inmatricularea dureaza cam o luna din cauza programarii la RAR. Faptul ca majoritatea celor afectati sunt profesionisti, adica samsari, nu are vreo relevanta.

Share this post


Link to post
... Mai e inca ceva. In capitalism, piata isi decide singura directia ...

Rezultatul rationamentului tau se vede azi la Dacia. Si se va vedea si la anul. Deja au redus planul cu 50.000 de buc. Asta inseamna cam 20% somaj in domeniu.

 

In plus, in orice sistem, conditiile de inmatriculare si de circulatie pe drumurile publice nu sunt decise de catre piata. Autoturismele nu sunt creioane. Masura luata de catre guvern este una foarte clara: blocarea prin orice mijloace a inmatricularii in Romania de autoturisme vechi. Faptul ca, unii considera ca innoirea parcului auto trebuie facuta cu masini vechi este alta poveste, cand este vorba de interesul propriu, orice contradictie devine invizibila.

 

Zmeule rau, promisiunile politicienilor au creat cea mai mare aberatie: taxarea autoturismelor noi, create conform normei de poluare impusa. Eu vad ca asta nu deranjeaza pe cineva, vad ca regula la romani este: "bataie de joc sa fie, primesc, dar sa-i afecteze pe toti". Altfel, se poate spune asa, unii au mers la cacialma si nu le-a intrat cartea. Evident, anuntarea modificarii unor taxe trebuie facuta din timp. Tin minte ca incepand cu 2005 s-a impus un cod fiscal care reglementeaza acest lucru pentru a nu mai bulversa economia. Daca nu sunt presati parlamentarii sa reglementeze acest lucru pentru orice taxa, nu se va rezolva ceva. Protestul fata de un guvern aflat pe ultimii metri n-are sens. Nu m-ar mira ca aflati in opozitie, cei care au modificat niste reguli peste noapte, sa vina cu o initiativa care sa previna acest lucru.

Share this post


Link to post

Ai multa dreptate cind te referi la aspiratiile tinerilor de 18 ani .

In materie de masini nu vor sa auda decit de la Volkswagen in sus , nu stiu ca pe o scara e bine sa urci treapta cu treapta , pentru binele tuturor .

Si nu numai tinerii , am vazut si mai virstnici , fara un ban in buzunar , care s-au imprumtat 6-7 000 euro din banci sa ia o masina sh adusa de samsari , iar dupa aceea abandonind-o in parcare in marea parte a timpului datorita lipsei banilor de benzina .

In orice caz , marirea taxei brusca asa cum a fost facuta , tradeaza incompetenta guvernului Tariceanu de a prevedea fenomenele economice , daca ar fi vrut puteau s-o puna de la inceput asa , sa nu mai incurce pe altii .

Share this post


Link to post
Rezultatul rationamentului tau se vede azi la Dacia. Si se va vedea si la anul. Deja au redus planul cu 50.000 de buc. Asta inseamna cam 20% somaj in domeniu.

Nu cred ca ai inteles. Romanul se indreapta spre un sh din cauza potentialului financiar scazut. "Dupa buget, coane Fanica !"

 

Nu vad ce legatura are rationamenutul cu... Dacia. Dimpotriva, datorita acestei taxe prohibitive, cel putin 1.5 ani au inregistrat vanzari f mari. A-l obliga sa achizitioneze un bun cu un cost marit si o calitate indoielnica (a se citi Logan :P ), nu imi provoaca decat scarba fata de un guvern care face orice doreste, oricand doreste. Numai democratie nu poate fi numita.

Traiasca tov. Tariceanu !

Dar, priveste partea buna: parcul auto a fost reinnoit cu sute de mii de Loganuri. O masina noua, de ultima generatie, cu ABS optional (!!!), iar pe post de frana stau semnalizarile (cool !!!).

 

@scorpion - Cei cu masini abandonate in parcare isi merita soarta. Acest lucru nu tine decat de principiile si judecata unei societati bolnave, dornice de "a ajunge sus". Daca au privit doar in "sus", nu au vazut treapta putreda din scara, si si-au luat-o intre oo...

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

Eu am mai zis. Corect ar fi fost:

 

1. taxa de inmatriculare simbolica ptr orice masina;

2. taxa de poluare mare (nesimtit de mare) ptr masini non-euro, euro1, euro2

3. taxa de poluare acceptabila ptr masini euro3

4. fara taxa de poluare ptr masini euro 4 sau mai mult, fie ca sunt noi ori second.

 

Daca s-ar fi urmarit cu adevarat oprirea importului de rable si adoptarea unei masuri anti-poluare, asa ar fi trebuit sa arate lucrurile. Dar nu se urmareste asta. Se promoveaza doar vanzarea de masini noi, iar prin tinerea taxei de poluare ptr masini euro4 se promoveaza masinile noi cu motorizari mici. Binenteles, cea mai avantajata este dacia.

Sunt de acord cu tinerea taxei, imi doresc chiar o taxa aproape prohibitiva pentru masini vechi. Dar imi doresc o taxa care sa reflecte acest adevar si nu una care sa sustina o marca de cacao cum este dacia sau concerne frantuzesti prietenare cu tariceanu.

Share this post


Link to post

Corect. Dar uite ca romanu' pune taxa pe tot. Ai sa platesti taxa si pe aer, vei vedea. Cu cat e mai curat- cu atat ai sa pletsti mai mult.

Share this post


Link to post

chiar ca. am avut noi si taxa de fumarit in timpu domniilor fanariote (daca scoteai fum pe cosu casei, plateai taxa). uite ca obiceiurile vechi mor greu... ceva in genu asta e si acum, doar ca e pe fumu care iese pe.. teava de esapament :) ))

Share this post


Link to post

Azi, în B., începând cu ora 11-11.30, din câte am auzit, e protest împotriva triplării taxei auto :)

Share this post


Link to post

Ma asteptam sa fie mai serioase manifestarile anti-taxa.

Share this post


Link to post

eu am votat pro taxa. in primul rand pentru ca nu am o masina din germania cumparata acum cateva saptamani pe care urmeaza s-o inmatriculez. in al doilea rand ar trebui sa incetam sa fim gunoiul Europei, sa le cumparam lor toate rebuturile de masini in timp ce ei isi innoiesc parcul auto. in al treilea rand pt ca sunt mult prea multe masini in tara asta, cel putin bucurestiu este sufocat, nervii nostri sunt sufocati. Daca fiecare familie ar avea cel mult o masina am respira mult mai usor. Cumparati dacii frati romani! e scumpa, e proasta dar e a noastra! Si cu toate ca taxa asta e doar un pretext de a mai fura din banii publici, de a lasa romanul cu gropi in asfalt, de a sustine anumite productii, are si un recul folositor - cel putin eliminarea taxei pt masinile noi sub 2000cc este un lucru bun.. nimeni in lumea asta nu are nevoie de o masina cu un motor mai mare de 2000cc. Daca tot am luat cu japca de la natura toate resursele macar sa le folosim ponderat.

Share this post


Link to post
Cumparati dacii frati romani! e scumpa, e proasta dar e a noastra!

Ma pis cu bolta pe nationalismul asta! Pe principiul asta iti iei des teapa.

nimeni in lumea asta nu are nevoie de o masina cu un motor mai mare de 2000cc

Daca e turbo si are cel putin 250 de cai- nu mi-ar trebui altceva.

 

Ai intrat in forta pe forum. Take care!

 

LE: daca tu ti-ai luat matiz sa ocrotesti natura, asta nu inseamna ca toata lumea tre sa-ti urmeze exemplul. Spune-i lu' taica-meu care are 1,84 si o suta de kile sa-si schimbe aveo sedan cu un matiz. Sa vezi ce-ti zice. Nu zic ca matizul e o masina slaba (daca era, nu-mi luam- dar faptul ca am avut un SE power timp de 2,5 ani inseamna ceva- daca era prost- il schimbam dupa prima saptamana sau la prima problema pe care o aveam cu el). Cand or fi masini de serviciu la senat si CD puse masini mini ca polueaza putin si bla-bla, o sa-mi iau si eu.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
Daca fiecare familie ar avea cel mult o masina am respira mult mai usor.

 

Nu pui si o poza cu regretatul?

Share this post


Link to post
Cumparati dacii frati romani! e scumpa, e proasta dar e a noastra!

Băsescu?

...dar uite ce frumos atârnă!!!

.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...