Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Au fost montate 100 de kituri, 50 pentru Militie si 50 pentru competitii. S-ul avea proiectoare cu halogen, pneuri Dunlop, carb Webber dublu corp, suspensie imbunatatita (alte arcuri, alte amortizoare), turometru.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Bre tu te auzi? Este o masina pentru oameni ieftini si atat.

 

Nimeni care iubeste masinile si are ceva bani nu cumpara hidosenia asta facuta pentru tarani.

 

Inafara de faptul ca ai o formulare agramata ne si freci la icre cu tigaia de la mioveni, numa' pe timpul odiosului mai era unul ce vroia sa avem toti acelasi cazan, ca era buna si ne faceam treaba cu ea.

Imi spui si mie ce vrei sa spui cu "oameni ieftini" ?

Dar ca masina este facuta "pt tarani"?

Pai in cazul meu daca nu am avut bani pt alta si mie sincer , asa cum a spus si tarzy, mi-a convenit raportul calitate-pret, inseamna ca sunt taran????? Sau un om care a strans niste bani munciti sau poate mai rau a facut un credit si si-a luat logan , pt ca fata de alte marci, la revizii nu i-au aia pielea dupa tine, inseamna ca sunt tarani?????

Daca tie iti place sa te lafai in TOYOTA CORROLA lafaie-te fara sa jignesti lumea care nu are atatea posibilitati financiare...

Ce imi este mie sila de atatia indivizi care vorbesc numai din ce aud pe la unul sau pe la altul dar care nu condus cativa ani un logan si sa vada daca intr-adevar e atat de proasta precum spune lumea. Gandeste-te ca in ROMANIA sunt poate cateva sute de mii de loganuri ( sper sa nu gresesc) si e normal ca din alea sa fie o gramada si cu probleme.

Sa nu crezi ca eu daca am logan o sa il ridic in slavi ca e nemaipomenit. In nici un caz. Dar pur si simplu m-am sictirit de atitudinea unora care comenteaza doar ca sa se afle in treaba.

Edited by mad_voly

Share this post


Link to post

Pina la urma Loganul atrage pe cei care vor sa dea max 7000 pe o masina eventual in leasing si 2-3 ani sa aiba garantie. La pretul asta nu prea gasesti o berlina decit SH. Mai sint taximetristii...

Asta e unii prefera sa dea 4000 si in 2 ani sa mai bage 1000 sa o repare...vorbeam de Cielo si subsemnatul... =)) dar sa am AC de ex si geamuri electrice in pretul asta... poate altii nu pun mare pret pe AC...

Apropo de aspect ... gusturile nu se discuta...

Share this post


Link to post

M-am tot codit sa scriu asta, dar iata:

La firma, unul din logane s-a intors din deplasare un pic.."sifonat", mai precis rasturnat. Ce s-a intamplat mai precis: intr-o comuna, tipa care il conducea a vazut un caine pe strada. Cum nu mai avea timp sa franeze a ales sa-l ocoleasca. Proasta alegere. La 60km/h pe ora a facut stanga-dreapta si fara sa atinga ceva s-a dat cu roatele in sus. Mai mult, bratul suspensiei de pe stanga-fata este rupt, repet, fara sa atinga bordura sau ceva. Mi se pare extrem de dubios sa te rastorni la viteza asta. Masina arata destul de nasol, dovada ca plafonul nu este foarte ranforsat(sudura cedata in dreptul usii spate stanga).

Share this post


Link to post

Asa-i cand vrei masina inalta, cu jante de 15" si pneuri slabe, cu talon inalt (ieftinake). Cand mergi cu tancul pe sosea nu mai ocolesti, iei in plin.

Share this post


Link to post
La 60km/h pe ora a facut stanga-dreapta si fara sa atinga ceva s-a dat cu roatele in sus. Mai mult, bratul suspensiei de pe stanga-fata este rupt, repet, fara sa atinga bordura sau ceva. Mi se pare extrem de dubios sa te rastorni la viteza asta. Masina arata destul de nasol, dovada ca plafonul nu este foarte ranforsat(sudura cedata in dreptul usii spate stanga).

Si de unde stii tu ca avea doar 60 si cum s-a rasturnat?

Bratul rupt, e intr-adevar groasa insa.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Pentru ca a spus tipa, pentru ca nu se vad urma de lovituri, nu se vede pamant pe undeva (deci nu s-a dus pe pamant), se vad urme de frecare intre asfalt si masina(a mers pe capota ceva).

Share this post


Link to post
Masina arata destul de nasol, dovada ca plafonul nu este foarte ranforsat(sudura cedata in dreptul usii spate stanga).

E sudata acolo si in pe prag. Masina are pragurile si plafonul din 2 bucati... Niste poze pentru necredinciosii intru Logan, ai?

Share this post


Link to post

A incercat manevra de la testul elanului pentru a ocoli un caine ? Ai vazut la testul ADAC, un pilot profesionist are probleme cu aceasta manevra, biata fata nici nu stie cand era cu capul in jos. Pentru dimensiunile unui caine nu este nevoie de asa o manevra, este suficient un tac-pac. La viteza aceea n-ar trebui sa se simta nici in Logan, daca manevra este facuta "din scurt". Daca a incercat si o frana, abia atunci incep problemele, tangajul. Volanul trebuie manevrat foarte rapid si foarte scurt, alternativ, deoparte si de alta a axului imaginar al drumului intr-o oscilatie amortizata (cine stie cum arata aia).

Share this post


Link to post

Nu cred ca doar dimensiunea destul de taraneasca a anvelopelor .. 185/65r15 e de vina. Pe focus, golf, octavia e standard 195/65r15.. deci un balon mai inalt, si sunt masini ce stau bine pe drum, intr-adevar sunt mai grele. Cred ca intreaga e proiectata prost, cu un centru de greutate ciudat si am mai observat ca e dezechilibru mare intre fata-spate, iar balansul pe curbe e greu de intuit.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Pentru ca a spus tipa, pentru ca nu se vad urma de lovituri, nu se vede pamant pe undeva (deci nu s-a dus pe pamant), se vad urme de frecare intre asfalt si masina(a mers pe capota ceva).

 

si eu am incercat manevra asta cu ocolitul cainelui, de obicei nu o fac si asa am ajuns sa am pe constiinta 3 patrupezi dar in cazul de fata era mama + un pui si nu m-a lasat inima sa-l fac materie prima ptr mici, si nu am avut nici o problema mi-a iesit manevra fara nici o emotie ... a facut balas de mama mama dar rotile au ramas pe asfalt, e drept ca nici frana nu am atins-o.

 

Asa-i cand vrei masina inalta, cu jante de 15" si pneuri slabe, cu talon inalt (ieftinake). Cand mergi cu tancul pe sosea nu mai ocolesti, iei in plin.

 

latimea anvelopelor la Logan - de 185 este suficient de buna ptr a asigura stabilitate masinii. Loganul este o masina mult mai stabila decat pare ... o ajuta anvelopele mai late decat ale suratelor din acelasi tip si ecartamentul.

 

asta nu inseamna ca este de nerasturant ...

 

aici

un test al elanului la 72 Km/h - e drept ca in conditii ideale - sofer cu ooa, poligon, drum drept, asfalt uscat

 

aici

unu care a facut o tumba si-a ramas pe plafon arata destul de binisor Edited by tarzy

Share this post


Link to post

Poze o sa fac maine. Tipa nu avea de ce sa minta, masina este a firmei dar este asigurata si astfel ea nu pateste nimic. De asemenea, nu cred ca voia sa denigreze loganul printr-o poveste aiuristica. Prima data cand am vazut masina mai de departe am crezut ca este povestea clasica, derapat, iesit de pe drum->rasturnat in camp. Dar masina nu are pic de iarba/pamant prins pe undeva. Nu stiu insa cum sa explic ruperea basculei fata stanga, este chiar dubios. Un scenariu ar fi ca s-a rupt in momentul in care a incercat sa redreseze masina(initial a luat stanga->greutatea s-a lasat pe dreapta), deci a virat dreapta->greutatea s-a lasat pe partea stanga a masinii->s-a rupt ceva la roata fata->masina s-a rasturnat. Alt scenariu nu-mi vine in minte.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Deci cu matizul dau de doua ori TARE cu aceeasi roata in groapa si nu se rupe nimic, iar asta la un viraj mai brusc se rupe bascula? Da-o-n pisicii ma-sii, ce material de kko se foloseste la piesele da orijine?!

Share this post


Link to post
....deci a virat dreapta->greutatea s-a lasat pe partea stanga a masinii->s-a rupt ceva la roata fata->masina s-a rasturnat. Alt scenariu nu-mi vine in minte.

Alo, domnu'?

Pai, inteleg ca nu inghiti ligheanu (ca multi altii, nici eu, in totalitate), da' nici chiar asa.

Adica ligheanu are ceva la roata din plastilina?

Ai mers pe serpentine?

Ai vazut vreun lighean, cu roti rupte, alte piese rupte, pe la roti, sau rasturnate, aproape in fiecare curba?

Te intreb, pentru ca sunt multi care alearga cu ligheanele pe serpentine (inclusiv eu) si nu am vazut niciunu pe dreapta, pe stanga, in sant, in prapastie, nici nu am auzit, de vreun lighean, sa i se rupa vreo chestie de la roata si sa se rastoarne.

Exemplul cu serpentinele, ti l-am dat, pentru ca acolo, vii tare, franezi si tragi de volan (mai tare, sau mai incet, depinde de curba si de draivar) si se intampla exct, ca in scenariul tau.

Ca sa nu mai vorbim, ca in toata tara, sunt mii de taxi-uri ligheane (nu mai zic, de ligheanele de firma, care numai menajate, nu sunt), care au zeci de mii de km, unele au peste cateva sute de mii de km, au luat la gropi, fara numar si inca merg si nu cred ca ele merg deoarece, li s-au schimbat acele piese, de plastilina, care se rup aiurea si provoaca rasturnarea.

Deci, parerea mea, care este, ligheanu colegei tale, s-a rasturnat pentru ca:

-1. avea ceva probeme, se poate sa fi fost de curand la service si idiotii sa fi uitat sa stranga vreo piulita, sau mai stiu eu ce,

sau

-2. a tras de volan foarte tare si aia a fost, s-a rupt, acea piesa, cand a decolat, cand zbura, sau cand a aterizat to the earth.

Share this post


Link to post

Alooo, domnu!

Ce decolare? Ce aterizare? Ce zbor? Despre ce film vorbim aici?

S-a rasturnat in mijlocul strazii, pe asfalt si a ramas pe plafon si capota motorului, partea din fata a ei(pe care a si mers cati metrii). Nu-mi spune, ar fi primul logan caruia i se rupe ceva pe la suspensia fata..din senin? Nu, eu ma gandesc ca pe la toate trecuse un pitic cu barba roscovana care cu ciocanelul sau mic a dat pana a rupt cate ceva pe acolo.

 

A, by the way: cum poti sa tragi de volan "atat de tare" incat sa rupi ceva la suspensie? Eu nu pot intelege, cum?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Aaaa, nu vorbeam de scenarii?

Ma scuzi, nu stiam.

Deci, ligheanu asta fermecat, a sarit de pe roti, direct pe plafon si pe capota motorului, iar lateralele sunt intacte?

Daca a calcat pe vreo mina? =))

Mai terminati cu prostiile astea.

Din cate ligheane s-au vandut in tara si la export, cam cate s-au rasturnat, asa din senin, in mijlocul strazii, ramanand pe plafon si pe capota motorului?

Cam cat la suta? In procente, te intreb.

Asta a fost un caz, izolat si acum gata toate ligheanele, e proaste, ca se rastoarna.

Piticu?

Aaaaa, piticu, o fi trecut cu o brigada de pitici si a luat la ciocanit saracu lighean, sa-i rupa vreo piesa, ca sa-l rastoarne.

De volan cum sa tragi?

Tragi cum vrei, intelegi ce am spus, cum vrei, usor, cu blandete, sau, tare, ca animalu, ca disperatu, ca speriatu.

Eu am spus, ca a tras de volan tare, a pierdut controlul masinii si din acel moment, pana a ajuns cu "roatele" in sus a primit un soc puternic si s-a rupt acea piesa, sau chiar roata.

Share this post


Link to post

Da sunt loganuri care au naparlit de roti (design flaw la nivelul fuzetei) dar au fost cazuri destul de rare. Mai mult, cred ca faptul ca a auns cu rotile in sus e 80% sofer si 20% masina. E siplu: o masina inalta e mai usor de rasturnat decat una joasa (vezi cate SUV-uri sfarseau cu rotile in sus in SUA). Dar oricum ar fi si orice manevra as face eu ca sofer mi-as da seama ca am pierdut o roata sau nu, e f simplu sa-ti dai seama...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Eu nu am auzit de asa ceva pana acum.

Merge omu' normal, cu ligheanu lui linistit pe strada si poc, s-a fisurat o piesa, imediat e cu rotile in sus.

Mie unu mi se pare cam SF.

De acord, cu tine andreib, aproape in totalitate si anume, mai mult de 90% e vina soferului, iar restu, se imparte frateste, intre lighean (ca de el e vorba) si starea drumului.

Edited by bebelushu

Share this post


Link to post

Cred ca ai mai citit topicul asta si e bine stiut ca loganurile naparlesc mai usor de roti decat multe masini (o groapa mai mare, o bordura etc) iar in unele cazuri chiar fara nici un factor evident declansator. TIne de materialul din care e facut bratul inferior si fuzeta...

Share this post


Link to post

Aici nu poate fi vorba si de o dezmembrare controlata (sau mai putin) a pieseor in caz de impact pentru a reduce din soc si a proteja "celula" pasagerilor? Francezii au reusit totusi sa creeze masini cu 5 stele la NCAP si poate ligheanul a beneficiat de o parte din cunostintele lor despre siguranta.

Poate drumul a avut o groapa si masina a lovit cu roata exact in ea in timpul virajului, fapt care poate cauza ruperea rotii...

Share this post


Link to post

Da, am citit si ce sa zic, gura lumii e sloboda, spune multe.

Masini cu "roatele" rupte, am vazut, diverse marci si modele, rasturnate si lovite, am vazut multe, diverse marci si modele, dar, rasturnate si intacte, eu nu am vazut decat in filme.

Un om, are grija de masina lui, mai evita o groapa, urca usor o bordura, pe cand altii, cu masinile de firma (marea majoritate), sunt rupte in 2 si de barbati si de femei.

Renou?

Pai renou o avea 5 stele, dar e mai scump ca ligheanu, e la alti bani.

Ligheanu, e mai ieftin, ma mir ca a scos 3 stele, sau cate o avea, ca nu m-a interesat asa ceva.

Share this post


Link to post
Eu nu am auzit de asa ceva pana acum.

Merge omu' normal, cu ligheanu lui linistit pe strada si poc, s-a fisurat o piesa, imediat e cu rotile in sus.

Mie unu mi se pare cam SF.

De acord, cu tine andreib, aproape in totalitate si anume, mai mult de 90% e vina soferului, iar restu, se imparte frateste, intre lighean (ca de el e vorba) si starea drumului.

Cred ca am scris de unde a pornit toata chestia..dar ma rog, sunt eu rau intentionat si mincinos pe deasupra...

 

By the way, masinile de la noi arata chiar bine si merg ok, toate(nu sunt numai logane). Nu lucrez la firma de distributie sau la firma de constructii, iar oamenii care folosesc masinile alea nu sunt cine stie ce agarici. Oricum, maine o sa ma bag pe sub masina aia, sa fac o poza la ce s-o fi rupt pt acolo. A dracului piesa s-a rupt insa janta e intreaga. Mai rar asemenea jante rezistente.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Stai linistit, nu am spus ca esti rau intentionat, nici ca esti mincinos.

Eu vroiam sa spun, ca este o intamplare, ca este o raritate, ca exista o sansa mica sa se intample, cum ai spus tu.

Adica, merge omu normal se rupe roata si se rastoarna, sau, trage stanga de volan, ligheanu, se inclina in dreapta si se rupe roata, pe care cade greutatea masinii in momentul ala.

Ce Dumnezeu, nu suntem copii, cat de prost o fi ligheanu ala, nu e din plastilina, nu e din lego, am si eu un lighean, nu-l ridic in slavi, am mai luat si eu o groapa, am mai urcat o bordura, incet, nu ca animalu, ca e masina mea, dar totusi, cat de firava, cat de sensibila sa fie acea fuzeta, acea bascula?

Share this post


Link to post
... latimea anvelopelor la Logan - de 185 este suficient de buna ptr a asigura stabilitate masinii ...

Ce legatura are latimea cu flexibilitatea talonului ? Sunt chestiuni diferite. Deformarea sectiunii tranversale tine de inaltimea talonului si de calitatea materialului. Efectele nefaste ale acetei deformari se vad si in filmul testului elanului. Cand acest neajuns al pneului determina ca marginea jantei sa atinga carosabilul putem ajunge in cazul savantului: "dati-mi un punct de sprijin si rastorn tot universul !"

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...