Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Scump raportat la pretul de achizitie. Nu discut de pretul service-urilor de marca. Pretul pieselor de schimb insa este o problema. Iar la Logan este exagerat. Un far de logan 1 este aproximativ 450 ron. Un set de placute de frana de logan este 230 ron. Un set de placute pentru Nubira este in jur de 80 ron, un set de lacetti in jur de 100 ron. Cum pusca ma-sii la o masina de 11000 euro costa 80 ron, la una de 14000 costa 100 ron si la una de 7500 costa 200 si ceva de ron?

 

 

Aici iti dau dreptate. Piesele sunt scumpe raportat la pretul masinii care este ieftin, dar ... asa cum am mai spus gasesti fix aceleasi piese la alte magazine nu cele din service cu mult mai ieftine, in service e jecmaneala pe fata. In plus cum am mai precizat fiind inca la inceput cu majoritatea masinilor vandute inca in garantie nu s-a dezvoltat foarte mult piata aftermarket, si la Nubira in primii ani piesele erau cu mult mai scumpe decat acum.

 

In plus, constructiv piesele sunt cam aceleasi motoarele de pe logan se regasesc si pe reno care e dublu la pret de achizitie.

 

Asa cum spun si colegii nu este fair sa face comparatii de genu:

- cost piese service autorizat vs piese aftermarket de la magazin

- cost revizie cumultata vs cost revizie normata

etc

 

Parerea mea ca Loganul ramane cea mai ieftina masina si totodata chiar si intretinerea (cu un minim de interes) este cea mai ieftina, atat timp cat te feresti de tepe.

 

 

...

 

P.S: Pompa de apa nu se schimba preventiv la 100.000km, la fel cum se face si la Daewoo-uri?

...

 

Pompa de apa nu este considerat "consumabil" ... in mod normal se schimba atunci cand e cazul, dar in practica in mod neformal este indicata schimbarea ei (de fapt doar a capacului) odata cu schimbarea distributiei, adica ptr benzinare la 60.000 sau 4 ani.

Edited by tarzy

Share this post


Link to post
- cost piese service autorizat vs piese aftermarket de la magazin

 

Mestere, una este o piesa aftermarket si alta este o piesa originala. Eu m-am referit la cost piese originale dar una cumparata din service iar alta din magazin de specialitate.

 

- cost revizie cumultata vs cost revizie normata

 

Scade costul distributiei din ecuatie si ai sa vezi cu cat ramai, care nu este tocmai un pret mic.

Share this post


Link to post

corect ... aftermarket sau de la magazin

 

scad ce vrei tu ... si tot imi da cea mai ieftina revizie ...

 

poate nu suficient de ieftina ... si eu as vrea sa fie mai ieftina ... nu inteleg de ce naiba ma faceti sa sustin partea lor ca eu sunt in principal afectat

 

dar acesta e adevarul - Loganul are cea mai ieftina revizie

Edited by tarzy

Share this post


Link to post

Nu Toma. Service-ul unde dai cu sapa e si Dacia sau doar Renault?

Uite facturile:

Dacia Logan 1.4 MPI, revizie de 95000 km:

Manopera:

post-1012-1226652273_thumb.jpg

Piese:

post-1012-1226652298_thumb.jpg

Revizie 30000 logan 1.5 dci MCV:

post-1012-1226653033_thumb.jpg

 

Se pare ca aceste lucruri se gasesc si la alte marci de masini de exemplu chevrolet. Luand in considerare aceste lucruri poti spune ca si aveo e o masina scumpa la intretinere in ciuda pretului normal de achizitie.

post-5174-1226677224_thumb.jpg

Edited by zeus85

Share this post


Link to post

DA man, dar teoretic asa e normal. Piesele pentru Aveo vin din import, cele pentru Logan de la intern. Ti se pare normal ca alea care vin cu vama, transport etc sa fie mai ieftine decat cele care vin din intern?

Share this post


Link to post

Preturile astea se stie ca sunt iesite tin tipar si sunt niste cazuri izolate care nu reflecta realitatea.

O revizie de 60.000km nu sare de 800-900 ron atat la logan cat si la aveo ceea ce nu mi se pare mult deloc.

Share this post


Link to post
DA man, dar teoretic asa e normal. Piesele pentru Aveo vin din import, cele pentru Logan de la intern. Ti se pare normal ca alea care vin cu vama, transport etc sa fie mai ieftine decat cele care vin din intern?

Nu vin toate piesele de la intern. Multe din piesele de pe Logan se monteaza si pe Clio, vin in ambalaje de origine Reno (cutii galben cu gri), si au diferite proveniente, gen Tunisia, Spania, Turcia, etc.

Share this post


Link to post
Calitate beton, presupun, la astia 360 ron.
Calitate mult mai buna decat la alea de fabrica.
Da, mai ales cand costa cat unul singur de matiz Sachs
Deci Matizul este mai scump!
Iar la Logan este exagerat[...]Un set de placute de frana de logan este 230 ron
Mai exact 66RON Ferodo FSL845.

Share this post


Link to post
Mai exact 66RON Ferodo FSL845.

FSL-urile, daca nu ma insel, sunt cele mai slabe de la ferodo!

Un set de Ferodo Premier costa 90 de ron la matiz! FSL-urile costa probabil ~50 ron.

 

Si apropo, da-mi si mie un link catre un site ceva care comercializeaza amortiozare Monroe Originale cu 90 Ron bucata, pentru logan. Eu n-am gasit mai ieftin de 500 si ceva de ron, toate 4.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Calitate mult mai buna decat la alea de fabrica.

...

Nici n-are rost sa imi mai bat capu cu tine, daca vii cu prostii din astea ... Amortizoarele Monroe sunt slabe calitativ. Pentru unu care face 5000 km/an probabil ca sunt culmea fiabilitatii, dar daca vorbim de chestii serioase, adica de masini forjate 80kkm/an pe firma, taxi sau mai stiu eu ce iti recomand sa te abtii decat sa te faci de ras cu afirmatii de genul asta...

 

P.S : Sa inteleg ca firma Monroe a gasit reteta mult cautata, aceea de a produce marfa de inalta calitate pe degeaba ?

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
FSL-urile, daca nu ma insel, sunt cele mai slabe de la ferodo!
Nu sunt slabe, sunt moi. Le schimbi mai des, frane mai bune/discuri mai putin uzate.
Nici n-are rost sa imi mai bat capu cu tine, daca vii cu prostii din astea ...iti recomand sa te abtii decat sa te faci de ras cu afirmatii de genul asta...
Puteam sa spun Bilstein sau Sachs la 400-450RON setul. Da, se pot cumpara la pretul asta in Romania.
da-mi si mie un link catre un site ceva care comercializeaza amortiozare Monroe Originale cu 90 Ron bucata, pentru logan. Eu n-am gasit mai ieftin de 500 si ceva de ron, toate 4.
Imi pare rau, dar ma fac de ras.

 

Chiar nu stiu de ce am scris pe topicul asta, este ultimul post. Succese domnilor.

Edited by edpbr

Share this post


Link to post
DA man, dar teoretic asa e normal. Piesele pentru Aveo vin din import, cele pentru Logan de la intern. Ti se pare normal ca alea care vin cu vama, transport etc sa fie mai ieftine decat cele care vin din intern?

 

 

cu toti traim un fenomen ... se cheama "globalizare", lucru care face ca pretul de vanzare sa aiba foarte putin de-a face cu costurile de productie, dar foarte mult cu capacitatea (atat finaciara cat si mintala) a clientilor de a plati

 

ai vazut preturile masinlor de lux din state? sunt cam jumatate fata de alte piete

 

sau electronicele ...

 

si nu mai vorbesc de calitate ... in USA mai toate sunt mai ieftine si mai bune

Share this post


Link to post
Scump raportat la pretul de achizitie. Nu discut de pretul service-urilor de marca. Pretul pieselor de schimb insa este o problema. Iar la Logan este exagerat. Un far de logan 1 este aproximativ 450 ron. Un set de placute de frana de logan este 230 ron. Un set de placute pentru Nubira este in jur de 80 ron, un set de lacetti in jur de 100 ron. Cum pusca ma-sii la o masina de 11000 euro costa 80 ron, la una de 14000 costa 100 ron si la una de 7500 costa 200 si ceva de ron?

 

Unde ai vazut placute de frana pt. lacetti la 100 roni ? Sigur nu la reprezentanta g&p unde pana si la un aveo te rup reviziile, sub 7,5mil nu scapi :D . Totusi la logan reviziile sunt pana in 250 lei, iar placutele de frana le gasesti cu 60 lei sau dupa preferinte..oricum se schimba dupa 30kkm sau chiar mai mult.

Share this post


Link to post

Amortizoarele de spate pentru Logan le-am gasit la 125 ron/buc, se potrivesc si la Clio.

Share this post


Link to post

Cum vine asta cu se potrivesc, au aceleasi cote dar amortizoare diferite?

Pentru ca e o diferenta mare de tinuta de drum intre logan si clio.

 

Chiar nu stiu de ce am scris pe topicul asta, este ultimul post. Succese domnilor.

Si tie pe logan punct ro, poate acolo ai bunul simt sa completezi profilul.

Share this post


Link to post

Sa va povestesc o istorioara cu piese neoriginale: Acu vreo 3 luni, unui prieten i s-a rupt cureaua de distributie pe care doar ce o inlocuise cu vreo 10kkm in urma. Scandal mare cu meseriasu, ala logic n-a vrut sa plateasca nimic, asta logic ca si-a facut chiulasa pe banii lui. A reparat-o intr-un service autorizat. N-a facut 900 km si in timp ce urca o panta cu masina, ce credeti ca i s-a intamplat ? Da, i s-a rupt cureaua de distributie ... Din nou ! La nici 900 km dupa ce reparase chiulasa si inlocuise toata distributia ... S-a dus iar s-a certat cu service-ul, cu vanzatorul de piese, scandal mare, ce sa mai ... Aia de la service au zis ca ii ofera manopera gratuita, iar furnizorul de piese i-a dat o alta curea. Dar doar atat. A rectificat omu iar chiulasa, a pus alta curea si a reparat masina. A bagat-o in garaj si a scos-o la vanzare ... Din cauza preturilor in scadere, n-a reusit sa o vanda cu cat spera si zacea pana astazi tot la el in garaj ... Eu ieri am fost nevoit sa inlocuiesc pompa de apa la Logan. M-am dus ca tot omu sarac si am luat una neoriginala cu 70 lei cand aia originala era 230 lei. Am dus-o la mecanic, potrivire perfecta, pusa pe masina, totul mergea struna ... M-a sunat mecanicu sa imi zica ca nu e buna ... M-am intors la el, ma uit la ea, potrivire perfecta, cel putin aparent. Mi-a aratat el unde era problema. Distanta masurata cu sublerul intre planul de separatie si dunga de ghidaj a curelei de pe fulie era la asta neoriginala de 21.94 mm, pe cand la cea de fabrica avea putin peste 19 mm. Deci pompa neoriginala tragea cureaua de distributie cu 3 mm mai in afara, iar mecanicul a observat acets "mic" inconvenient la timp ... Inarmati cu sublerul am plecat sa cautam pompa cu distanta asta corecta. In afara de cele originale, care aveau dimensiunea corecta, din 16 pompe diferite de la producatori diferiti 14 aveau diferenta chiar de 5 mm !!! am avut noroc ca am gasit pana la urma intr-un amarat de magazinas o pompa facuta de o firma englezeasca care avea exact aceeasi distanta cu una din fabrica. Era o cutie negru cu rosu, osa ma uit si ce firma era ... Oricum, ideea era ca l-am sunat pe prietenul si l-am intrebat daca nu cumva a scgimbat pompa de apa. Mi-a spus ca da ! Cand am mers cu mecanicul la el (el nu mai avea curaj sa mearga cu masina) a demontat distributia si pompa, la masuratoare a reiesit ca pompa lui era din cele care aveau distanta respectiva cu 5 mm mai mare ... Deci din cauza unei pompe de apa neoriginale a facut varza chiulasa de 2 ori ...

Share this post


Link to post

Nu esti singurul cu problema asta, un amic cu un matiz a avut aceeasi soarta. Cu distributia nu-i de joaca, cel mai bine este sa cumperi piesa de origine si s-o schimbi in service autorizat.

Share this post


Link to post

Si eu am facut varza 2 curele de accesorii din cauza unei fulii de alternator ce s-a stricat si am pus una care nu se potrivea. La reprezentanta ar fi costat mai putin decat m-a costat pe mine toata tarasenia.

Nu mai zic ca, lucrand in service, vad zeci de situatii in care piesele non-origine dauneaza.

Asadar, daca nu te pricepi, mai bine mergi pe mana reprezentantei.

La Loganul lui Ado revizia simpla a costat 230 ron, la reprezentanta. Doar a facut programare, a venit, a lasat masina acolo, a servit o cafea si a platit la sfarsit, si a plecat. Ne vedem la anu'.

Dar daca romanului ii place sa umble pe la toate magazinele de piese in de consumabile la rabla sh adusa de afara ca deh, in Logan nu se suie, asta e. Fudulia costa.

Eu nici placutele de frana nu le-am schimbat cu altele non-origine pana nu m-am asigurat ca cele non-origine sunt moi si ca nu-mi strica discurile.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Eu am schimbat placutele la Lacetti(acum 2 sapt) in reprezentanta cu placute de la ei si cu tot cu manopera a fost vreo 220 lei(placute de origine cca150 lei +manopera cca70lei) Cred ca nu se compara cu frigiderul...Sunt 2 masini total diferite. Lacetti-ul este net superior..cu costuri de intretinere mai mici...exemplu concret... Lacetti vs Logan, Loganul este mai scump la intretinere si mai prost ca si masina! Si presupun ca nu este singurul exemplu...nu stau sa mai caut.

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=a...st&id=48167

 

 

@luisspeed - stimabile o fi Laceti asta mai masina decat poate si Bugati dar mai tai-o un pic la costurile de intretinere

 

uitate te rog cat a platit colegul Mircea (nu vorbesc de faptul ca in cazul dumnealui e teapa cu Tz mare) pe setul de placute la MCV Diesel (care daca nu ma insel sunt mai scumpe decat la benzinare), mai uitate te rog si cat e ora de manopera in service autorizat dacia ... ptr schimbat placute nu cred sa si fie alocat mai mult de 1h. deci daca e sa-ti dea o diferenta aceasta ar fi de maxim 30 lei

 

si am si eu o curiozitate. la laceti exista revizii care contin doar schimbul de placute? sau lucrarea nu a avut loc in cadrul unei revizii normale

Edited by tarzy

Share this post


Link to post

Sa va mai zic una in cadrul istorisirilor Logan: Am dat astazi cu roata dreapta intr-o bordura cu un diesel care avea 80k la bord. Ca sa va faceti idee despre taria loviturii va spun ca anvelopa n-a avut nimic, doar janta s-a indoit. Dar ... s-a rupt bratul fata !!! Am aflat totdata cu surprindere ca difera bratul stanga fata de ala dreapta. Datorita formei simetrice, nu m-as fi asteptat la asta ...

Share this post


Link to post

La orice marca, la revizie se verifica placutele de frana si se schimba daca e cazul.

Share this post


Link to post

Idem, un prieten taximetrist a alunecat iarna si a lovit cu roata dreapta o bordura la cca 15km/h. Janta putin indoita, cauciuc ok, brat rupt. Tare inventie!

Share this post


Link to post

Un coleg de serv. a patit aceeasi chestie la un grande punto din 2007..asa ca nu-i mare scofala :D , sunt autoturisme nu taburi, oricum trebuie sa lovesti serios bordura ca sa rupi bratul sa fim corecti.

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Depinde ce inseamna lovitura serioasa, dupa parerea mea o lovitura dupa care anvelopa bnu are nimic, iar janta este un pic indoita nu mi se pare o lovitura serioasa ... Oricum, e prima masina la care vad brat rupt. Pana acum, recunosc, n-am mai vazut niciodata. Si de obicei eu intru in contact numai cu masini forjate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...