Jump to content
Sign in to follow this  
silviustel

Discuri De Frana Nubira Ii

Recommended Posts

Dupa 1 an si jumatate si 25k km, m-am decis: nu mai suport trepidatiile la frana, nu ma mai intereseaza sa imi inlocuiasca nici o piesa la service pe "garantie" si vreau sa imi cumpar un set de discuri de calitate. Rugamintea mea este sa imi spuneti si voi parerile voastre, pentru ca eu m-am tot uitat prin magazine si am gasit discuri la preturi variate si produse de diverse firme, insa pentru a ma putea decide ma gandesc ca ar fi bine sa aflu inainte cat mai multe.

 

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Si exista vreun magazin in Bucuresti care sa fie partener sau importator si unde sa gasesc la un pret rezonabil? Nu de alta, dar de ATE auzisem si eu ca sunt Ok, insa 2 milioane un disc mi se pare mult avand in vedere ca pretul real e undeva intre 40-50 de euro.

Share this post


Link to post

Cel mai bine ceri o oferta pentru Nubira la augsburg, chiar online. O sa-ti trimita o oferta cu tot ce au.

Share this post


Link to post

Eu am rezolvat problema discurilor pe la 5000km printr-o rectificare pe strung. De atunci (acum a 30kkm) nu a reaparut. Discuri si placute sport nu iti recomand decat daca schimbi si tamburii/sabotii spate. Daca nu o sa ai frane mult prea puternice pe fata in comparatie cu cele spate iar ABS-ul va merge ,,pe de rost''. Si asa nubira are frane slabute pe spate (de vina e calicia DWR care a inlocuit EBD-ul coreean cu limitatoare), un set de discuri/placute mai aderente sport pe fata va cauza un dezechilibru si mai mare.

Share this post


Link to post

Sigur, cap-coada, inclusiv discuri spate, eu am zis.. si suspensii, ca prea se duce in bot la frana.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Da, s-ar putea sa ai dreptate... la asta ma gandeam si eu pt ca am vazut ca toti care au schimbat discurile cu ceva sport ziceau ca blocheaza imediat fata. Eu nu m-am hotarat la ceva sport in mod special, ma gandesc sa le schimb cu ceva asemanator dar de calitate mai buna, care sa nu se decaleasca la prima balta in care intru cu ele incinse. Pe langa asta, am deja 25 k km si discul de pe fata stanga mi l-au schimbat pe garantie. Am obs ca discul pus de ei, desi era nou ca am vazut cand l-a pus este de alta calitate decat cel original, a ruginit mai urat desi e mai nou, si roata stanga nu inegreste mai deloc si ma gandesc ca nu e in regula treaba asta, sa am o roata neagra de freodou si una curata. De franat franeaza bine adica nu trage stanga sau dreapta la frana mai puternica.

 

L.E.: @Tommy, nu am discuri pe spate, am tamburi/saboti.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Pentru siguranta fa un test de frane pe stand, ala iti spune exact dezechilibrele. Partea cu ruginitul, nu stiu ce sa-ti spun... Orice disc rugineste cand masina sta mai mult in parcare sau este vreme de ploaie/umeda...

Share this post


Link to post

Crede-ma ca am facut teste peste teste. La service mi-au schimbat un disc (desi in carte scrie ca se schimba pereche) si au zis ca e ok. Insa nu e ok, nu a fost nici un moment ok. Rulmentii sunt buni, jantele le-am schimbat intre timp pe toate 4 cu altele noi de aliaj si problema e la fel.

 

L.E.: se manifesta in halul urmator, o spun pt ca poate s-a lovit cineva de simptomele astea si poate ma poate indruma,: la viteza constanta, fara sa franez, intre 90 si 120 km/h apare o mica trepidatie in volan, numai daca accelerez eu mai tare, daca prind usor viteza nu apare. In aceeasi plaja 90-120 daca franez usor imi bataie volanul in mana si se simte foarte clar. Daca insa franez puternic, nu vibreaza decat in primele 2-3 secunde de frnare dupa care merge lin.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

La mine se manifesta in frnare usoara palierul 90-60km/h si se agrava cu cat masina era mai incacata. CU masina plina era dezastru, vibra volanul puternic!

Share this post


Link to post

:) ) Da ai dreptate! Uitasem sa scriu.. Daca am 4 persoane in masina te dor mainile daca le tii strans pe volan.

Share this post


Link to post

De aceeasi problema m-am lovit si eu: am schimbat ambele discuri pe garantie la 4.000, la 7000 au aparut din nou aceleasi simptome. Garantia nu pare a fi o solutie.

Share this post


Link to post

Pai de asta mi-e si mie teama. Nu vad rostul sa mai pierd vremea cu garantia. Tocmai am vb la telefon la Augsburg. Au discuri ATE pt Nubira, ventilate, la 326 ROn setul de 2. Si placute Ferodo la 105 ROn. Oare sunt ok la banii astia?

Share this post


Link to post

Doar daca nu dau un coeficient de frecare disc/placute mai mare decat cele vechi.

 

PS: Inainte de a cumpara altele de ce nu incerci sa le rectifici pe acestea, cum am facut eu, nu are cum sa fie mai mult de 50 ron.

Share this post


Link to post

Pai pentru ca unul e original pe dreapta si unul e cel schimbat pe garantie, care ti-am zis arata destul de rau, e zgrumturos si ma indoiesc foarte mult de calitatea lui. Ma gandesc sa fac o investitie sa rezolv problema si pentru linistea mea ca stiu ca am pus ceva bun pe masina si sa nu imi fie frica sa merg cu viteza sau sa apara alte probleme.

Share this post


Link to post

Sunt Ok discurile si placutele alea Silviu, de astea am avut si eu pe cielo, sunt aceeasi dimensiune si cu espero. E drept, e prea mare daraua cu discuri sport ca ar trebui sa schimbi si spatele.. :uff:

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Intre timp am vb si la autodaewoo si au discuri koreene pt Nubira si acum ma gandesc ce sa aleg intre ATE si cele koreene. Persoana de la autodaewoo m-a asigurat ca sunt piese ok, si cu garantie. Ca pret este indiscutabil mai avantajos sa iau coreene, insa la capitolul calitate stau inca in dubiu. Si dubiul e in sensul daca merita ATE, pentru ca nu sunt discuri sport sunt ca cele pe care le am, insa sunt fabricate unde trebuie. Pe de alta parte, doar pentru ca sunt mai scumpe nu inseamna neaparat ca sunt si mai bune, cel putin nu la noi in tara, unde la 2 magazine la 10 metri distanta acelasi produs poate suferi variatii uriase de pret.

Share this post


Link to post

Gata! Dupa ce m-am tot gandit, m-am tot uitat, am vazut in mare si ce parere aveti si voi, am fost azi la Augsburg in Militari si am luat un set de discuri ventilate Brembo (ATE nu aveau pe stoc si erau si mai scumpe, si tipul de la vanzari mi-a zis ca sunt foarte ok astea Brembo) si un set de placute Ferodo care de luni vor intra la datorie pe Nubirika mea. Mi s-a parut foarte ok magazinul, angajatii foarte amabili, preturile accesibile, ba chiar am ramas surprins, dupa cum am scris si in alt topic, am gasit stergatoare Valeo, care sterg excelent, la 28 RON setul.

Cat despre frane, sper ca vremea sa se indrepte si sa pot sa le montez luni, sau marti, si o sa incerc sa fac si poze cu procedura de schimbare discuri, care de altfel este incredibil de facila.

O sa postez primele impresii despre noile frane, si sper ca trepidatiile care m-au inebunit sa nu mai apara niciodata ... :)

Multumesc tuturor pentru interesul acordat problemi mele.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Sa mergi cu grija primii 100-200km si sa nu dai tare in ele :)

Share this post


Link to post

Clar! :) O sa merg super calm si o sa franez usor ca sa se pasuiasca cum trebuie placutele pe ele. Abia astept... :)

Share this post


Link to post

SI cand montezi etrierii sa nu uiti sa bagi un dinte de durea de distributie intre bratul etrierului si placute (ca sa nu zdrangane) :) .

Share this post


Link to post

eu aceeasi problema si la N2 si la CieloExe, la N2 al 4-lea rand in garantie la 20mii si la cielo al 2-lea, solutia am gasito Brembo 80ron/buc si placute ferodo 40ron setul , urmeaza N2,

Share this post


Link to post

Azi am fost si am ridicat discurile de la Augsburg.

 

post-2134-1171912446_thumb.jpg post-2134-1171912276_thumb.jpg post-2134-1171912459_thumb.jpg post-2134-1171912467_thumb.jpg

 

Placutele sunt Ferodo Premier. Maine le pun. Am sa ma straduiesc sa documentez cat mai bine operatia de schimbare.

 

@basti77: unde ai gasit Brembo la 80 RON, ca eu am dat mai mult si inca le-am luat bine...

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Gata :banana: . Am monta discurile si placutele noi pe masina.

 

Cand am ajuns la masina, am inceput operatiunile, si cand sa incep frumos sa fac poze nu aveam baterie la camera... :wallbanger: Am mai multi acumulatori identici, fara insemene particulare intre ei, si cum era si normal am ales 2 descarcati si pana l-am trimis pe fratimiu acasa sa aduca si restul sa incropesc o pereche functionala... pana a venit inapoi... am ajuns aici:

 

post-2134-1172006253_thumb.jpg post-2134-1172006266_thumb.jpg

 

Oricum, operatia este banala si, deci, lesne de explicat. Am procedat la demontarea etrierelor, exact cum a explicat Mircea in tutorialul dedicat, care sunt prinse cu doua suruburi, cu o cheie inelara de 14. Am pus etrierul deasupra sa nu ma incomodeze si apoi am desfacut suportul de etrier, care e prins si el cu doua suruburi, cu o cheie de 19. A durat ~ 5 minute. Apoi am desurubat surubul cap-cruce care tine discul si gata. Jos cu vechitura :D si apoi am efectuat operatiune inversa, si am pus discurile noi, impreuna cu placutele.

 

Dupa ce am facut aceeasi treaba si la cealalta roata, desigur am iesit la o tura. Primele impresii: dupa ce am mers ceva mai potolit vreo 10-20 km, sa nu fortez, am mers normal, fara insa sa franez brusc, sau prelungit. Frana tine mai bine, adica se opreste mai prompt masina. La viteza nu mai trepideaza (am iesit un pic pe A2), insa se mai simte intre 90-120 o mica vibratie in mers, fara sa franez care este cred eu de la jantele pe care nu le-am mai echilibrat de mult. Deocamdata am facut 130 de km pt ca nu mai aveam mult timp la dispozitie dar cu siguranta ca zilele astea le fac rodajul corespunzator.

 

Acum, cateva observatii:

- asa cum banuiam, discul de pe dreapta, cel original, care a "scapat" de "garantie" era mai uzat, l-am masurat cu sublerul si avea 23 mm, deci la 1/2 uzura. Placutele pe dreapta erau uzate dublu fata de cele din stanga. Roata dreapta neagra de ferodou. post-2134-1172006761_thumb.jpg

 

- discul de pe stanga, zgariat si zgrumturos, grosime 24, deci fara uzura practic, placutele cu carne dubla fata de dreapta , janta incomparabil mai curata post-2134-1172006830_thumb.jpg

 

Diferenta intre discuri era de 4000 de km, pt ca la 4000 am notat in caietul de service schimbarea pe garantie.

 

Am observat ca placutele originale aveau niste urechiuse la un capat, prinse cu un nit, una pe fiecare placuta, pe cele montate inspre interior pe fiecare parte. Astea noi, Ferodo, nu au asa ceva si nici posibilitatea sa montez clamele vechi.

 

Dupa ce :lavolan: :lavolan: si testez mai profund problema voi reveni cu informatii.

Share this post


Link to post

Asa... :banana: Pot sa spun ca am testat problema. Pot de asemenea sa spun ca asta e cea mai buna imbunatatire pe care am facut-o pana in rezent la masina. Am fost astazi la Brasov. Nimic special :P . La intoarcere am urcat in Poiana si am coborat spre Rasnov si apoi am iesit la Predeal. M-am infipt mai tare in frane. Este incredibil! Pot spune ca pana acum masina mea nu avea frane.

Frana tine mai sus, desi pedala e la fel, opreste rapid, uniform, fara sa traga stanga sau dreapta, nu trepideaza de nici o culoare, ce sa mai sunt :banana: :banana: Am remarcat de asemenea ca franeaza super de la viteza mare, am pus cateva frane de control si am ramas uimit de promptitudine...

 

In concluzie sunt 200% multumit, pot sa spun ca a meritat fiecare leu investitia, si va recomand cu caldura solutia mea daca va loviti de aceeasi problema.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...