Jump to content
Sign in to follow this  
silviu75

Tec (Tooth Error Correction) Learn Procedure

Recommended Posts

Am deschis un topic pentru ca chiar nu am stiut unde sa postez. Am citit ce s-a mai scris

despre acesta procedura in posturile lui OVI si TOLIN dar nu inteleg ce rol are.

De ce este asa importanta aceasta procedura si ce face?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Mi-au facut, cred, mie procedura asta pentru ralanti variabil. Au zis ca o sa mearga mai bine dupa si asa a fost. Au actionat profesionist, aici la Craiova. Asa ca nu toti sunt "maaimute", mai sunt si oameni competenti si care isi dau interesul, cel putin la Craiova.

Share this post


Link to post

TEC (TOOTH ERROR CORRECTION) Learn Procedure

 

When an ECM is reflashed, initialized or replaced, and driveplate of fly wheel has been replaced, follow these procedures to relearn the crankshaft position (CKP) system variation :

 

Caution : To avoid personal injury when performing the TEC learn procedure, always set the vehicle parking brake and block the drive wheels. Release the throttle immediately when the engine starts to decelerate. Once the learning procedure is completed, engine control will be learned to the operator, and the engine will respond to throttle position.

 

Stay the gear parking or neutral.

Install the scan tool and select "TEC (Toth Error Correction) LEARN" menu.

Start the engine with A/C off.

Keep the engine coolant temperature above 65°C (149° F)

Put the acceleration pedal above 4000 RPM until the fuel cut-off occurs.

Wait 10-15 seconds.

Fulfill this procedure again if the scan tool does not display "OK" message.

Turn the ignition switch OFF.

Turn the ignition swtich ON and then clear the DTC code.

Share this post


Link to post

:shock: Bun...si pana la urma...vorba omului, CE FACE PRACTIC aceasta procedura. :scarpin:

Share this post


Link to post
follow these procedures to relearn the crankshaft position (CKP) system variation

 

Adica invata ECM-ul cu variatile pozitiei vibrochenului.

Share this post


Link to post

Mircea, multumesc pt traducere :) >- ...de asta mi-am dat si eu seama.

Cred ca am nevoie mai degraba de o traducere din limbajul tehnic. :osanale:

Share this post


Link to post

De cate ori este rescris softul la ecm,inlocuit ecm-ul sau inlocuit volanta este nevoie de aceasta operatiune pentru initierea ecm-ului cu senzorul de rotatie al arborelui cotit.

Share this post


Link to post

Ar fi bine sa va intrebati cum determina ECM-ul ca apare un misfire ! Sa auzim.

Share this post


Link to post

Cred ca prin senzorul de la volanta, pt ca cel de la axul cu came este pentru detonatii.

 

Cand am cumparat masina au pus scan 100 pe ea :( am luat-o de la bucuresti)

 

Initial valorile erau:

cyl1:0,000

cyl2:0,000

cyl3:0,000

cyl4:0,000

 

dupa erau:

 

cyl1:0,000

cyl2:0,314

cyl3:0,300

cyl4:0,000

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Poate cineva sa explice ce reprezinta valorile alea?

Share this post


Link to post

Sincer, habar nu am ce inseamna aceste valori. Le-am observat pe ecranul scanerului si le-am notat pe telefonul mobil ca sa le tin minte.

 

Dar oricum cred ca este ceva important pentru ca cel care a facut procedura era mai tot timpul cu ochii pe scanner si bombanea.

Share this post


Link to post
Cred ca prin senzorul de la volanta, pt ca cel de la axul cu came este pentru detonatii.

Pentru rigurozitate: pentru detonatii este un alt senzor, piezoelectric. Cel de pe axul cu came controleaza timingul aprinderii.

Valorile alea seamana a altceva, in manual TEC nu are legatura cu fiecare cilindru in parte, este un reglaj de tip "integrator" -destul de complex cred- face o medie la turatie mare a momentului in care cititorul de impulsuri de la volanta recunoaste dintele mai lat ce reprezinta "pozitia zero" pentru ECM a arborelui cotit.

Share this post


Link to post

In functie de turatia motorului, ECM stie cat trebuie sa fie durata dintre doi dinti consecutivi de la acest senzor. O variatie mai mare decat eroarea permisa se traduce prin misfire pe cilindrul implicat la acel moment. Din acest motiv, este foarte importanta calibrarea acestui senzor.

Share this post


Link to post

Tocmai fiindca este importanta nu vad de ce n-am presupune ca in fabrica s-a facut corect. Doar nu sunt reglate la cheiul portului. Daca nu s-a umblat la volanta, la senzorul CKP sau la ECM, n-are rost sa fie refacut reglajul daca masina incepe sa mearga in trei. Ar fi suspect doar daca s-ar aprinde Check Engine cu cod de missfire fara a fi sesizat concret un mers neregulat al motorului (desi ati vazut ca in manual e prezentat un caz posibil de eroare a algoritmului, la mersul cu viteza mica pe drumuri denivelate!!)

Ca orice teorie, ramane insa de verificat.

Share this post


Link to post

Foarte corect ce-ai spus. Doar ca in fabrica lucreaza oameni, asa ca, cum iti este norocul, poti nimeri tocmai exceptia care intareste regula, 1 la 1000, un reglaj nedus pana in finalizare, ca tocmai a sunat sirena. "Las' ca merge si asa" tine de natura umana, nu-i doar o caracteristica romaneasca.

Evident, doar in cazuri de misfire neelucidate. Oricum, din descrierea procedurii, este o banalitate care dureaza cateva minute, daca posezi scula necesara. Si nu strica, eventual ajuta.

Share this post


Link to post

Omul mi-a zis ca este foarte important sa fie facuta asa cum a zis si tolin. A zis ca masinile care vin spre romania, bulgaria si ukraina nu au facuta nici o procedura. Mi-a si aratat pe scanner faptul ca toate valorile erau initial in 0,000 lucru ce este, dupa spusele lui, teoretic imposibil pentru ca numai intr-o lume perfecta am avea dintii volantei la acceasi distanta dintre ei, micronic vorbind. Valoarea de 0,000 este setata standard din fabrica fara a mai se regla pe masina. La momentul respectiv nu am inteles la ce e buna procedura sta dar dupa ce ati spus voi am mai inteles cate ceva.

Share this post


Link to post
A zis ca masinile care vin spre romania, bulgaria si ukraina nu au facuta nici o procedura.

De unde are informatia asta ? Sa fie o treaba deliberata pentru a forta revizii la termene reduse la jumatate ?

Share this post


Link to post

Nu stiu de unde stia. Cert este ca era convins de ceea ce spunea si de faptul ca problemele de pe motoarele de 1.4 si 1.6 se datoreaza aceluiasi lucru, si anume ca ne sunt trimise niste rebuturi de care nu se intereseaza nimeni, softul la ele fiind facut pentru benzina din germania(luata ca etalon).

 

PS se pare ca benzinele reformulate sunt o problema

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Motoarele acestea nu sunt facute cumva la Craiova ?

Share this post


Link to post

Nu inteleg. Eu am specificat mai sus ca am luat masina de la Bucuresti si acolo ii fac si serviceul. N-am nici o legatura cu Craiova. Ce legatura are Craiova cu discutia?

Share this post


Link to post
.. ne sunt trimise niste rebuturi de care nu se intereseaza nimeni, softul la ele fiind facut pentru benzina din germania(luata ca etalon).

 

PS se pare ca benzinele reformulate sunt o problema

Eu vad nici o problema ca softul e facut pentru benzina de germania. Toare masinile aduse de acolo ar trebui sa aiba probleme cand circula aici :) La diesel as mai intelege..

Desi nu vad cum poate fi facut pentru "o benzina"! Orice soft e scris pentru o plaja de benzine..

 

Nu inteleg. Eu am specificat mai sus ca am luat masina de la Bucuresti si acolo ii fac si serviceul. N-am nici o legatura cu Craiova. Ce legatura are Craiova cu discutia?

Craiova face motoaresi cutii pentru afara.

Share this post


Link to post

Eu doar reproduc. Oricum unele discutii ma depasesc. :thumbl:

Share this post


Link to post
Cred ca prin senzorul de la volanta, pt ca cel de la axul cu came este pentru detonatii.

 

Cand am cumparat masina au pus scan 100 pe ea :( am luat-o de la bucuresti)

 

Initial valorile erau:

cyl1:0,000

cyl2:0,000

cyl3:0,000

cyl4:0,000

 

dupa erau:

 

cyl1:0,000

cyl2:0,314

cyl3:0,300

cyl4:0,000

 

misfire.JPG

Share this post


Link to post

Softul nu este facut dupa benzina din germania . austria, australia sau mai stiu eu ce... in general, toate sunt facute dupa standarde, standarde care sunt realizate tocmai ca produsul respectiv sa fie compatibil cu cat mai multi utilizatori( state----care daca nu au standardul lor, sunt aliniate altor standarde) ...deci nu exista soft pt benzina din germania, ... ci poate doar soft in limba germana... :) )...si cum germania este in UE ...rezulta standard din comuniunea europeana...care o fi ala..

Sper ca am fost explicit...ca nici eu nu mai intzeleg ce am scris... :D

Share this post


Link to post

Benzina n-are nici o legatura cu topicul acesta. Reveniti la subiect.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...