Jump to content
Sign in to follow this  
Zmeul cel rau

Videanu Vrea Sa Scoata Din Circulatie Masinile Care Polueaza

Recommended Posts

Autovehiculele care nu se incadreaza in normele de poluare trebuie scoase din utilizare de la ITP !

Share this post


Link to post

Pai da, dar cum ziceau baietii mai sus, alea se incadreaza in normele de poluare, dar in normele de poluare de acum 30 de ani.

 

Si apropo, in articolul ala scrie ca nu este o lege ci o idee trimisa discutiei publice, deci iata-ne, publicul care discuta.

Share this post


Link to post
Locul celor de peste 30 de ani e in muzeu, nu pe strada. Sa le dea autorizatie temporara pentru cateva zile pe an, pentru parade si alte prostii, daca e vorba de patrimoniu. ;)

 

adica cum mai frate: daca eu as avea sa zicem un Lamborghini Miura si un Rolls Royce Phantom V, ambele in perfecta stare, dupa parea ta, n-ar trebui sa am voie sa circul prin Bucuresti cu nici una din ele pe motiv de "varsta"? :lollol:

 

P.S. in conditiile astea, pe forum as mai avea voie? :D

Share this post


Link to post

Cand o sa ai din ala sa imi zici sa vorbesc cu Videanu sa iti dea dispensa speciala. Si daca o sa ai din alea normal ca ai avea si bani de autorizatie zilnica, nu?

Share this post


Link to post

n-ai prins ideea!

 

te gandesti ca daca-i veche, e rabla si e numai buna de tocat (poate contra a 3Klei); exemplul meu cu Lamborghini si Rolls a fost dat tocmai pentru a demonstra absurditatea criteriului decisiv si eliminatoriu numit "varsta > 30 ani"!

 

...si daca as avea asemenea masini crezi ca m-as umili sa-i cer voie lui Videanu (mai rau, eventual prin intermediari) sa ma lase si pe mine sa ma dau cu masina o zi prin "curtea lui"?....

 

Mai pune si cate o majuscula pem ici pe colo si anume prin partile esentiale :P

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Nu, daca ai avea masini vechi si scumpe te-ai numi excentric, un bogat excentric, deci ai avea bani sa platesti taxa. Ideea era sa se scape de masinile care nu sunt intretinute. Masinile mai vechi de 30 de ani sunt in opinia mea un lux.

Share this post


Link to post

Zmeule tu vorbesti :) )

Daca ai avea vreun ceva EURO 4 as mai zice, adica te-as intelege dar asa eu zic sa nu mai fii asa pornit impotriva masinilor de 30 de ani ca nu esti prea departe :D

Share this post


Link to post

Eu am Euro2 si a fost (si e inca) un compromis intre pretul unei masini noi si preturile de asigurare/taxe si alte prostii cand mi-am ales masina. Daca taxele ar deveni prea mari probabil as renunta la ea, dar asta nu inseamna ca nu as fi de acord cu ideea din spatele taxelor.

Share this post


Link to post
Daca ati avut masini mai vechi de 15-20 de ani cred ca stiti si voicum e cu ITP-ul , o "spagulita" si se rezolva pentru 2 ani sa mai poti circula pe drumurile tarii

 

Am masina care face 20 de ani si inca una care a facut zece. N-am dat in viata mea "spagulita" sa mearga la ITP pe motiv de hârb. Am vazut insa care dau. Exista si masini vechi, nu numai dărâmaturi.

 

cind taxele vor ajunge la valoarea unei Dacii 1300 atunci nu vom mai vedea astfel de masini pe strada.

 

Masina veche si cazanul de rufe nu sunt una si aceeasi chestie. "Cazanul" meu are 20 de ani, caroserie de aluminiu, deci nu e baie de rugina, iar motorul are ~80.000 km, cu RK facut afara. Nu vad nici un motiv sa trebuiasca sa platesc taxe sau sa n-am voie prin centru.

 

Sau trebuie sa opresc si s-o iau pe jos, umil, in timp ce X sau Y cu "bemveu baaaaa" imi scuipa seminte in ritm de manele si iz GPL?

 

In toate tarile din lume exista masini vechi. In Germania gasesti Golf 1 in continuare (s-a fabricat pana de curand), in US gasesti Mustang din '68 care costa o gramada de bani sau un Chevy Impala. Plus ca am observat ca tendinta generala ca dupa 20 de ani se face o confuzie generala. 20 de ani nu inseamna VW Beetle sau Trabant din primul an. Aia sunt 50. Tico are 19 ani si este dupa un design din 82 (25). Cielo are si el 14 ani, design rafinat dintr-un design '84.

 

De ce sa nu pot conduce asa ceva?

 

Si asa cu un motor mare platesc benzina destul, RCA destul, impozit destul. Mai platesc si pentru drumuri si si si? Inteleg ideea de a curata daciile constant in pană cu fumul cat China, dar totusi.

 

Pe scurt, ITP strict, sunt pentru. Limita de varsta, aberant. Mi se pare normal sa nu mergi cu o masina fara frane sau cu coloana de fum. Nu mi se pare normal sa iei bemveu sau mertzan second hand din 99 cu 200.000 Km la bord si sa ai mai multe drepturi/facilitati ca mine cu 80k + RK, full.

 

Nu, daca ai avea masini vechi si scumpe te-ai numi excentric, un bogat excentric, deci ai avea bani sa platesti taxa.

 

E ca si cum ai taia cuiva cate un deget in fiecare zi pentru ca are 20. Daca are inseamna ca trebui sa fie muls? Mi se pare normal ca avand o masina care corespunde unor norme decente sa poti sa mergi cu ea. Taxa pentru ca un lux? Cine stabileste luxul? Sustin impozitul pe adidasi cu perna de aer, ca-s lux. Ce, cu opinci nu poti? Asta nu e argument.

 

Plus, aici vorbim de curatarea parcului auto al Bucurestiului, de un milion+ de masini. Nu e vorba ca toti poluam si daca n-ai euro 4 inmultim cu un milion. Masinile de epoca sunt cateva si deja necesita intretinere mai mult decat oricare alta, sunt deja greu de mentinut pe drum. O statistica diferite parcari arata ca mai putin de o masina din 30 e "de epoca" (veche dar bine intretinuta). Si asa mi se pare mult, nu cred ca sunt 30.000 masini de epoca in Bucuresti.

 

Iar am scris ditamai pergamentu'.

 

P.S.

Da, am citit articolul si stiu ca e vorba de RABA, m-am antrenat in discutia cu vechiturile. M-am gandit sa specific.

Edited by Ndi

Share this post


Link to post

Ba atunci cand exista suprapopularea strazilor sau poluarea excesiva a aerului se impune taxa pe lux. Plus e ca masinile de acum 30 de ani nu corespundeau unor norme decente, iar exemplele de masini date de un forumist mai sus (Lamborghini si Rolls) nu sunt in nici un caz exemple de masini care sa corespunda unor astfel de norme. Sunt masini luxuoase intr-adevar, dar la data la care au fost proiectate nu era nici pomeneala de emisii poluante sau de alte standarde eco-friendly. Sunt poluante, zgomotoase, consuma mult si au ramas in circulatie doar datorita atributului lor de obiect luxos. Asadar si prin urmare mi se pare normal sa se plateasca o taxa sa ai voie sa intri in centru cu ele.

Share this post


Link to post

Eu spun ca tot ITP-ul este solutia corecta. Un ITP corect inseamna ca proprietarul masinii va fii obligat sa investeasca bani si cunostinte pentru a-si mentine vechitura (cum le spuneti multi la aceste masini vechi) in parametrii de functionare normali. Asa ca in cativa ani multe vor dispare de pe drumuri, dar traim in tara si uniunea taxelor, fiind mai usoara introducerea unei taxe.

Edited by Pedala

Share this post


Link to post
Eu spun ca tot ITP-ul este solutia corecta.

Asa vor fi eliminate masinile poluante: prin controale pe strada si prin suspendarea dreptului de circulatie. Autovehiculele care nu se vor incadra in limitele impuse, nu vor mai circula, iar asta nu tine de vechimea lor. Exista autovehicule de doar 6-8 ani care nu indeplinesc normele. Vreau sa vad si eu service-ul care va elibera ITP fara motiv si apoi autovehiculul depistat in trafic. E clar ca acela care a dat OK-ul zboara ? Si asta daca nu se porneste vreo urmarire penala. Asa ca, lasati foliile, pleoapele si aripioarele de rechin, investiti in sonde Lambda, catalizatoare si reglaje sau va mutati la sate ! Ce se va incepe in B, se va generaliza si in celelalte mari orase.

Share this post


Link to post
Vreau sa vad si eu service-ul care va elibera ITP fara motiv si apoi autovehiculul depistat in trafic. E clar ca acela care a dat OK-ul zboara ? Si asta daca nu se porneste vreo urmarire penala.

 

Daca verificarea in trafic nu va fi efectuata in aceeasi zi cu cea din statia ITP , in ceea ce priveste vinovatia celui care a pus stampila, e zero barat. Pt. ca oricand se poate invoca faptul ca in perioada trecuta de la verificare pana la control masina a suferit un "accident" ( nu ma refer strict la un accident de circulatie) in urma caruia s-au modificat parametri.

Solutia este controlul efectuat nu in trafic , ci chiar la statia ITP (flagrant aranjat sau control inopinat, prin sondaj), urmat de masuri dure ( inchisoare pt. fals, uz de fals) popularizate care ar conduce la o reducere catre zero a acoperirilor... Dar asta e un scenariu SF pt. Romania (Si nu numai) !

Share this post


Link to post

Zmeule> Normele in vigoare sunt euro 4. De ce sa zboare doar masinile non euro de pe sosea. Hai sa zboare si euro2. Sa nu umblam cu jumatate de masura. Masina ta polueaza probabil dublu cat o masina "euro 4".Cand o masina a fost fabricata si a indeplinit un anumit standard a primit drept de circulatie pe o perioada nelimitata. Singura solutie e corectitudinea celor de la statiile itp. Parcul auto se va curata singur in felul acesta.

Share this post


Link to post

Cine a zis sa circule doar masinile euro4 ?

Share this post


Link to post

Nu, sa zboare masinile cu norme de poluare de acum 30 de ani. Si sa nu zboare de tot in prima faza ci numai din oras, unde se aduna si asa destul. Mi se pare absurd sa cred ca se poate face o treaba dintr-o data, dar treptat-treptat cred ca se poate face o ecologizare a aerului pe care il respiram.

 

Eu nu o sa imi tin masina 30 de ani si la urmatoarea sunt de acord sa platesc mai mult pentru consum mai mic si/sau noxe mai putine. Tie iti place vremea de afara din mijlocul lui ianuarie? Sincer, as merge si cu bicicleta daca ar fi mai putine masini.

Share this post


Link to post

I-mi aduc aminte de isteria casari si taierii locomotivelor cu aburi, cu motivatia ca sunt depasite si poluante, ca avem locomotive diesel si electrce.. dupa ce s-au taiat cam 95-99% din total(nu stiu cifra exacta acum).. si-au dat seama ca sunt imbecili si le-au trecut in patrimoniul national..

De ce?

O simpla explicatie pt a fi mentinute si restaurate, ce o cred eu..

Ganditiva la o mare pana de curent(s-a intamplat si in alte tari) sau o mare criza de combustibil mondiala(tot mai probabila)..

Sa transporti ceva din pct A in pct.B cel mai sigur, indiferent de criza de motorina/benzina sau electricitate ar fi o locomotiva cu aburi pt ca apa nu este o problema.. si ca ceva care sa arda gasesti si pe marginea caii ferate...

Mai ales ca in caz de criza transportul rutier ar fi paralizat.

 

"In anul 1960 productia de locomotive cu abur s-a sistat, industria romaneasca profilandu-se pe productia de locomotive diesel si electrice. Locomotivele cu abur au functionat in exploatarea C.F.R. pana in anul 1980. in perioada 1980-1998 locomotivele cu abur au fost casate in proportie de 98%."

Share this post


Link to post

Bine, dar aici vorbim despre masini care merg tot pe benzina/motorina si, mai rau, de unele care merg pe ulei de amestec si nu e vorba de interzicerea lor cu totul ci numai in centrul orasului.

Share this post


Link to post

Zmeule te agiti degeaba, te intreb : cind ai facut ITPul ultima oara si cit ti-au iesit noxele? Nu de alta dar catalizatoarele se mai "strica" adica sunt consumabile si mai trebuie schimbate iar in RO nu prea schimba lumea catalizatorul pt ca e scump, deh este mai simplu sa pui o teava :o

Share this post


Link to post

Mie nu mi se pare normal sa interzici accesul in "centru" pt. o masina mai veche de 30 de ani. E ca si cum am hotara sa platim pensia pe jumatate celor care au peste 75 de ani.

Share this post


Link to post

Mai oameni buni, noua nu ne trebuie legi noi ci Aplicarea celor existente!

Nu cazanele de dacii polueaza ci camioanele vechi care intra in centru fara a avea nici-o autorizatie'n'shit!

Share this post


Link to post
Zmeule te agiti degeaba, te intreb : cind ai facut ITPul ultima oara si cit ti-au iesit noxele? Nu de alta dar catalizatoarele se mai "strica" adica sunt consumabile si mai trebuie schimbate iar in RO nu prea schimba lumea catalizatorul pt ca e scump, deh este mai simplu sa pui o teava :o

Noxele au iesit in limite. Singura chestie care nu a iesit in norme a fost puterea de franare diferita pe rotile din spate. S-a rezolvat (desi nu stiu cat o sa tina). Si oricum o masina fara catalizator de acum tot polueaza mai putin decat una de acum 30 de ani, considerata in perfecta stare de functionare.

 

@alx: am cunostinte la firme de constructii si din ce zic ei autorizatia de circulatie prin centru este prima chestie pe care le-o cer politistii cand ii opresc in trafic si ii opresc destul de des.

 

@saka: nu, dar am putea sa le interzicem sa mai intreprinda anumite activitati incompatibile cu buna sanatate a celor din jur sau.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce masini fumigene vedeti voi prin oras ca eu azi am vazut numai "saloane auto pe sosele " .

Pina si parcul auto de camioane a fost intinerit bine, deja in RO nu mai poti lucra daca ai masini vechi, toata lumea vrea marfa acum iar TIRurile alearga mai rau ca furnicile .

Share this post


Link to post

Da, am vazut si eu ca e plin Bucurestiu' de ele.

 

In alta ordine de idei declar ca m-ati convins. De ce sa se loveasca in bietii oameni care nu isi permit masina mai noua? Si daca tot am luat-o pe acest drum ar trebui sa le permitem si carutelor sa intre in Bucuresti ca e si ele suflete.

 

Bogdane, recunoaste ca tie ti-e frica ca nu te lasa sa te plimbi cu Golfu ala micu prin oras. :D

Share this post


Link to post

Pana nu vedem niste cifre sincere si corecte - din setul cate din masini cate euro si cat, degeaba.

 

Daca 90% din masini au euro1 sau 2, lovitura la non-euro e nula si politica.

 

Sincer eu, personal, nu mor de frica. Sigur, o sa imi scoata si mai multe sute de euro din buzunar, deja sar de o mie pe an numai sa tin masina pe strada (fara intretinere si benzina), dar am solutii. Masina mea vine cu doua catalizatoare - se pot comanda si instala ulterior. Doar ca nu mi se pare corect sa tragi sumele astea de la cineva dupa ce si-a luat o masina si fara sa-i oferi solutii.

 

Bine ca scutim oamenii saraci de impozitul la caldura si-l dublam pe ala pe masina. La cat dau pe taxe, impozite, accize si alte cheltuieli obligatorii imi dublez valoarea masinii la ficare 2 ani.

 

De banii astia ii bagau in R&D si gandeau un motor euro 7 pe sasiul de Dacie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...