Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Nu merg sportiv, dar nu las nici motorul sa moara, schimb vitezele pe la 2 mii de ture.

 

Cum adica la 2000? Pai daca schimbi vitezele la 2000, in viteza superioara o sa ai cam 1400!! Ceea ce e foarte subturat -> tre' sa accelerezi mai mult ca sa traga -> consum mai mare! Totusi 16% e f. mult, eu zic sa mai calculezi de doua-trei ori si daca chiar e asa, mergi la service.

 

In alta ordine de idei, mie imi consuma tot in jur de 9.6-10, desi au fost temperaturi f. scazute in ultimul timp...

Share this post


Link to post

Patru km ii fac in 15-20 de minute si abia cand ajung ajunge temperatura la normal.

Pt Totti: mi se pare ca trage ok la turatiile la care merg eu, oricum ajung rar sa trec in a 4-a.

Share this post


Link to post

Dr. Medic, folosesti metoda primului click cand alimentezi sau indesi pana la buza? Pentru ca eu am reusit sa bag 9l de benzina peste capacitatea declarata a rezervorului si iti dai seama ca s-a dus naibii orice consum...acum alimentez pana la primul click si nu mi-a iesit consum peste 10.5%..

In alta ordine de idei: ai masurat consumul dupa un nr mai mare de km sau ai facut-o dupa ce ai mers 60-80 km si de curiozitate ai reumplut rezervorul sa vezi cat ti-a consumat in km aia? pentru ca atunci rezultatele sunt mult alterate, am facut si eu o dta chestia asta la un Cielo si a iesit tot un consum asa mare si ea nu lua mai mult de 11% sub nici o forma...

 

Eu zic sa refaci consumul pe metoda primului click si dupa macar 200km parcursi ca sa iti faci o idee...

Share this post


Link to post

Am facut consumul in felul urmator: Am mers cu masina pana s-a aprins prima oara becul de benzina si s-a stabilizat ( cam dupa 5 km). Imediat am oprit la benzinarie (pun OMV de 95) si am alimentat de 500 mii. Asta inseamna 16.7 litri. Am resetat kilometrajul si am mers cu masina pana s-a aprins iar becul de benzina constant. Kilomertajul arata 100 Km parcursi, deci un consum de aprox. 16%. Din cate stiu, becul se aprinde in momentul cand mai sut 7-7.5 l in rezervor. Consider o abatere de 1 L, si tot iese mult consumul.

Inca ceva, la drum lung, aprox 500 km a consumat 7.6 %, pe autostarda soarelui mergand cu 130-140, iar pe drum national cam cu 120km/h.

Edited by Dr.Medic

Share this post


Link to post

Fa-l la plin. Altfel nu cred ca este relevant pentru ca poate fi usor alterat. Becul se aprinde la 7,5l dar asta DOAR in teorie.

 

Nu mai umpleti rezervorul mai mult de primul click. Nu gasesc acum, dar pe forum veti gasi o explicatie foarte bine elaborata pentru acest sfat.

 

In privinta modalitatii de schimbat vitezele, consulta doctorul tolin. El spunea ca subturarea cand motorul este rece este printre cele mai daunatoare actiuni.

Daca trage, nu inseamna ca trebuie sa nu o turezi.

Share this post


Link to post

Aaaa...pai asta e metoda ochiometrica...nu prea merge...fa plin la plin ca sa poti treage o concluzie...plus ca parcursul total este relativ mic (100km) si in conditii grele (iarna, drumuri scurte) consumul mediu iese uneori foarte mare...incearca sa faci consumul pe 2-300km si spune-ne atunci cat iti iese..o sa vezi modificari dramatice...in bine :) >-

Share this post


Link to post

Ok, baieti. Fac plinul cat de curand si vad atunci consum. Ideea e ca variaza mult dupa calculele mele de la o saptamana la alta. Intre 12 si 16 litri mi s-a parut ca e consumul. O saptamana mai mult, una mai putin...Va tin la curent

Share this post


Link to post

Cea mai exacta masuratoare se face daca bagi benzen pina da pe afara!

Bagi asa o data, mergi cit mergi... apoi mai bagi o data tot asa... apoi calculezi.

 

Din doua plinuri din astea "ochi" nu cred ca se strica nimic. Eu am facut mult mai multe si n-am patit nimic. Recunosc ca teoria aia era foarte documentata si de acum nu mai bag nici eu ochi, cel putin nu asa des (asa bagam aproape de fiecare data).

 

Parerea mea ca nivelul benzinei in rezervor la care se intampla primul click difera in functie de mai multi factori, temp, presiune, vapori, cita spuma face, etc... altfel spus, nu cred ca daca intr-un rezervor gol golutz bag benzina de doua ori (chiar de la aceeasi pompa - normal, in momente diferite), o sa urce exact pina la acelasi nivel. Fapt care lasa loc de erori.

Cel mai sgur esti cu "plinul ochi".

Share this post


Link to post

Plinul la click are o mica eroare dar nu e mai mare de 1l iar la 40 de l nu se mai simte eroarea...ideal este sa se faca plinul la click de la aceasi pompa mereu. Si cu metoda plinului la buza sunt erori, cel putin la Kalos...

Share this post


Link to post

Ca-i un litru sau ca-s mai multi... dupa ce apreciezi? Nu ca nu te cred, dar mi-ar place sa pot sa ma bazez si eu pe metoda asta.

 

Si cu metoda plinului la buza cum sunt erori? Poate doar daca nu esti atent si scapi pe jos...

Daca te referi ca se umple pina in buza... apoi daca o lasi 1 minut se mai scurge si poti sa mai bagi ceva... asa e. Eu cind umpleam pina in buza... stateam 10 minute la pompa, mai zgiltiiam de masina, mai fumam o tigara... In general ma duceam seara si doar daca nu prea era lume, ca sa nu ma injure toti!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Fumai in benzinarie?! Cam periculos...

 

On-topic: Eu nu bag de obicei decat pana la primul clic, dar in ultimul timp la MOL iti alimenteaza ei si daca zici sa-tzi faca plin, ti-l fac ochi...

Share this post


Link to post

Pot sa apreciez dupa cat ar trebui sa intre in functie de dimensiunea rezervorului...Si apoi daca fac plinul de la aceeasi pompa, diferenta nu poate fi mai mare...

 

Eu nu am rabdare sa stau sa indes in rezervor... :">

Share this post


Link to post
Eu cind umpleam pina in buza... stateam 10 minute la pompa, mai zgiltiiam de masina, mai fumam o tigara...

Adica intr-o mana tii tigara si in cealalta pompa de benzina ?? That's evil

:twisted: :shocking:

Share this post


Link to post

"ar trebui sa intre"... "nu poate fii mai mare" ... dupa cum vezi, chestii aproximative... raman la parerea mea, ca cele mai mici erori, deci cel mai exact consum posibil, il obtii dupa metoda plin ochi-plin ochi!

 

 

PS. Cu tigara... era un fel de-a spune. Io de fapt fumez pipa!

Share this post


Link to post

Tocmai pentru ca exista aceasta diferenta, desi mica, am ales varianta consumului calculat dupa mai multe plinuri (la ~1000km)...astfel eventualele erori au o pondere neglijabil de mica...Plinul la buza poate fi o solutie doar daca ai suficienta rabdare sa indesi de fiecare data la maxim, lucru care nu stiu cat de bun este din punct de vedere tehnic...

Share this post


Link to post

Pai daca domnu doctor medic face 2x4=8Km pe zi si vrea sa vada cat consuma in regimul iarna/oras, ca sa faca o medie pe 1000 Km, l-ar apuca vara si se schimba conditiile.

Eu am un traseu mai amestecat si mai lung, dar e o portiune imbecila (trecut din drumul taberei spre cragasi, fie pe deasupra, fie pe dedesubt la lujerului) care dicteaza diferentele de consum. Nu cred ca e mai mult de 1 Km, dar il faci in 25-30 de minute (cateodata si mai mult) si zau ca nu apuci sa treci de 2000 rpm decat daca vrei sa scoti fum din ambreiaj. Traseul total e de vreo 14 Km (pana pe la Baneasa) si mai prind ceva codite. Cu totul ies (de cand s-a lasat frigul) undeva pe la 11-12%.

Si eu masor tot cu becul. Sincer sa fiu nu vad de ce ar trebui sa am mai multa incredere in click-ul pompei decat in indicator luminos. O fi variind el de la o masina la alta, dar pentru aceeasi masina se aprinde in acelasi loc (o presupunere asemanatoare o fac si adeptii click-ului. Eroarea cred ca e chiar foarte buna, am vazut ca beculetul ala e destul de ferm (se falfaie de cateva ori, dar se aprinde in 1-2 Km si asa ramane. Asta ar insemna 0.1-0.3 l pentru un consum intre 10 si 15%.

Nu o incalzesc, dar merg in regimuri destul de joase (sub 2000, am mai zis ca sunt sub-turangiu, ca veni vorba poate e vreun amator de liniute dimineata din pasajul lujerului si pana la podul ciurel).

Share this post


Link to post

Eu merg cam 2000km pe luna in medie si merge sa-i fac consumul la 2-3 plinuri...Pana la urma cat timp nu avem computer de bord orice metoda de determinare este aproximativa...

Share this post


Link to post
Alx, tu pleci imediat sau astepti sa se incalzeasca putin? Se simte diferenta din cate ai observat pe computadorul de bord?

 

Nu stau deloc sa se incalzeasca pt ca asa iti creste consumul. Pt la la rece, cu socul tras, consumul orar e mare si km sunt 0 asa ca sare in aer consumul mediu.

Dar si de mers, in special cand e rece, merg suuper usor. Iar cand e varza de ger, da-l in masa de consum, o pornesc in garaj, intru in casa, mai fumez 2-3 tzigari, ma imbrac si apoi plec cu masina cu motorul si interiorul incalzit, ca boierii.

Share this post


Link to post

Consum Buc-Sinaia si retur, 270km: 6.9%

La dus mers mai tare - 70-80 localitati, 140-150 in afara;

La intors coloana aproape tot drumul + ninsoare/ploaie - 50-60, max 100.

Share this post


Link to post

LOOL, cred ca am fost in aceeasi coloana... :lavolan:

 

Cam atat mi-a iesit si mie, pe acelasi drum si in aceleasi conditii(duminica seara, nu-i asa?) Am observat ca a scazut consumul cand m-am apropiat de 5000km... la inceput lua cam 7.5 afara... ieri mi-a iesit cam 6 si ceva

Share this post


Link to post

Exact, duminica seara pe la 7:30 am plecat din Sinaia.

Chiar am depasit un Kalos argintiu prin apropiere de Campina :) )

Si intr-adevar, consumul scade dupa un nr de km. Eu am observat asta dupa ce trecusem de 3000km parcursi.

Share this post


Link to post

ultimul consum mediu: 8l/100km.

in oras, acelasi calvar.

afara, 120kmh cu 50kmh in localitate.

Share this post


Link to post

Consumul mediu de cand mi-am luat masina este 9.0 (663.5l/7400Km).

Daca va intrebati cum am facut scamatoria asta, pai cam asa: am tot timpul in masina un biletel de hartie si un pix. De cate ori pun benzina, notez data, kilometrajul, suma platita, pretul benzinei si benzinaria (marca, obisnuiam si locul, dar am renuntat ca nu sunt deloc fidel unui loc); cand se umple biletelul, il aduc acasa si il trec intr-un fisier xls cu formule si tot dichisul. Poate parea complicat, dar nu e deloc.

Pentru amatorii de statistici:

Shell 484.2 l (sper sa-mi iau si eu o cana macar din punctele acumulate)

Agip 91.6 l

Petrom 83.1 l

Rompetrol 14.9 l

Benzina: Premium fara Pb CO95 (o singura data am "gresit"si am pus niste V-Power 12.5 l)

Parcurs in afara orasului ~2750 (evident inclusiv tranzitele prin oras), restul in Bucuresti.

Consum mediu estimat in oras/afara: 6.6/10.4

Interval: 23.06.2004-07.03.2005 (ultima alimentare)

Alimentez intre 300k si 1M lei si merg pana se aprinde becul + inca vreo 15-20 Km (de-aia am si ramasa odata fara benzina, ma rog, era si masina urcata cu o parte pe trotuar). Cand se aprinde becul, ma uit la Trip A, fac o estimare a consumului mediu curent cu litrii de la alimentarea anterioara, dupa care resetez Trip A.

Share this post


Link to post

Ultima masurare: Consum extraurban pe un Buc-Focsani: 6.1

Deci se poate! :banana:

Mers linistit, 110-120 cat mai constant, in localitati redus la 60-70.

Benzina: MOL 98.

Share this post


Link to post

se poate, ieri mi-a luat si mie 6 extraurban (250km).

in oras e discutabil, inca n-am reusit sa scad sub 10 (e totusi iarna, trafic greoi etc).

 

nu e chiar legat de consum, dar nu vreau sa deschid topic separat.

a condus cineva kalos 5 usi si 4 usi cu motoare identice (1.4 16v 94cp)?

mie mi se pare cel pus pe 5 usi mult mai puternic si mai sportiv decat cel pe 4 usi. (culmea, cel 5 usi e model 2004, iar cel 4 usi e 2005) si mi s-a parut sa traga mult mai bine in turatii mici (2000-2500 ture).

poate o fi subiectiv (eu am modelul 2005 in 4 usi)?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...