Jump to content
Sign in to follow this  
Gica

Fiat Doblo Panorama

Recommended Posts

Hotararea de a o lua a venit in urma lipsei de spatiu la actuala masina (Kalos hatchback) comparativ cu nevoile actuale, atat la lucru - carat scule si mici utilaje de la o lucrare la alta - cat si in familie, avand beblush, vara trecuta am plecat in concediu cu carucior, cadita, patut, o groaza de genti... juma' de casa... :) . Am avut noroc cape vremea aceea lucram si aveam de la servici Nubira, ca altfel stateam acasa. In felul asta am avut 2 iesiri in concediu vara trecuta. Nevasta-mea rade de mine, zice ca mi-am luat duba :spumelagura:

Despre masinuta cateva vorbe :

 

- motorizare : 1.3 Multijet 85 CP, in realitate motorul are doar 1248 cmc si este diesel, nu stiu daca exista in diesel mai mic (poate ala de pe Smart ) ;

 

- echiparea este varianta Dynamic, adica cea mai accesorizata, dar totusi "standard", as fi vrut cateva optionale in plus, insa timpul de asteptare se ducea la 3 luni, asa ca am renuntat. Totusi am reusit sa o comand cu usi batante in spate la portbagaj in loc de hayon, aceasta neafectand timpul de livrare. Parerea mea personala este ca arata mai bine cu hayon, dar este incomod, fiind prea mare, iar usile sunt foarte practice, eu zilnic accesez de cateva ori portbagajul;

 

- Ca tot veni vorba : portbagaj de 750 litri. Maine urmeaza sa il incarc sa vad ce poate... :)

 

- Lungime : 4253 mm, Latime : 1722. Ca idee are aceste 2 dimensiuni precum Loganul normal, deci nu MCV, ala deja e mai lung. Totusi senzatia este ca e mult mai mare, iar in interior spatiu e cacalau, soata mi-a zis ca din spate pare ca sta in autobuz. Astea cred ca se datoreaza inaltimii : 1818 mm !

 

- Comfort : Pozitie inalta de condus, chiar daca am lasat la minim scaunul pe inaltime, cu 2 reglaje asa cum imi placea la nebunie si la Nubira. Are si reglaj lombar, iar asta mi s-a parut mult mai eficient decat la Nubira. In rest dotarile sunt cele uzuale, cam ce aveam si pe Kalos in principiu, mai putin airbaguri laterale si jante de aliaj, in schimb in plus e dragut computerul de bord, are destul de multe functii, cel putin asa imi pare acum pana ma obisnuiesc cu el. Garda la sol este buna, nu mai am rezerve in a ma sui pe borduri sau trece peste sine cum aveam cu Nubira si mai putin cu Kalosul...

 

- Performante si consum : Viteza maxima e data la 156 km/h, 0-100 nespecificat. Puterea maxima atinsa la 4000 rpm, asa cum ziceam mai sus 85 CP, iar cuplu 200 Nm@1700 rpm. Consumul e dat la 6.7 l/100km in oras si 4.8 in afara. Mie imi arata computerul de bord pana acum un consum mediu de 7.0 l/100km, am mers doar in oras, insa inca studiez cum sa merg cu ea fiindca imi pare mie ca diezelul trebuie un pic altfel strunit pentru consum optim, vom vedea, de maine intru in traficul cel adevarat (mai ales ca vin sarbatorile) :wallbanger:

 

- Design : Unora li se poate parea urata, mie insa chiar imi place mult cum arata acum dupa face-lift, insa inainte de toate este o masina practica, cred si sper ca este foarte potrivita pentru cineva cu familie si o mica afacere.

 

Livrarea mi s-a facut vineri seara si atunci am facut si pozele, din pacate lipsa luminii naturale si-a spus cuvantul aspupra calitatii imaginilor. De aceea nici nu am facut decat 3 poze. Daca exista doritori, pot face si ziua :)

 

Cam asta ar fi...

post-641-1166388479_thumb.jpg

post-641-1166388502_thumb.jpg

post-641-1166388551_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Felicitari pentru noua achizitie! E o masina foarte buna pentru calatorii, am fost anul trecut la munte cu Doblo.

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos, si eu am condus o astfel de masinuta si mi-a placut la nebunie. Schimbatorul este foarte bine pozitionat ,mi-a placut foarte mult faptul ca este foarte bine gandita, locuri de depozitare, casetofonul pozitionat excelent, pozitie buna la volan si mai ales mi-au placut oglinzile mari care ofera o vizibilitate excelenta.

Share this post


Link to post

Felicitari pt alegere!

Care este pretul unui astfel de model?

 

Motoare diesel mai mici gasesti la Kia, au dezvoltat un 3 cil diesel cu common-rail de 1.125cmc insa dezvolta numai 60CP daca imi amintesc bine ;)

Share this post


Link to post

Multumesc pentru urari. @Mike, al meu a costat 12500 fara TVA, 15000 euro cu toate taxele incluse.

 

Am inceput sa ma obisnuiec cu el si deja imi arata un consum mediu de 6.6l/100km, am observat ca, contrar benzinarelor, consumul instantaneu este mai mic la mersul subturat. Asta insemnand ca schimb undeva la 2000-2300 de ture...

Share this post


Link to post

Grija mare cu dieselurile mici ca trebe mers cu dansele ca cu benzinarele, schimbat 2200-2500, calcate din cand in cand.

PS: Nici la benzinare nu arata consum instantaneu mai mic la turatie mai mare.

Share this post


Link to post

Sa te poarte sanatos.Eu schimb undeva pe la 2500,iar daca o accelerez mai usor,consumul e aproape ca cel dat de producator.Daca merg ceva mai sportiv creste cu aproape 1L in plus.La tine in frana de motor,tot 2.0 arata CB?

Share this post


Link to post

Da, exact, in frana de motor arata 2.0, asa cum discutam si pe topicul de la GP-ul tau, am observat si eu ca daca shimb pe la 2500 marge "rotund" si consuma onorabil. Ca idee, am pris ceva trafic infernal ultimele 2 zile datorat sarbatorilor, am parcurs cam 300 km si n-am ajuns la 1/2 din rezervor. E bine...

Share this post


Link to post

Revin un pic cu niste amanunte, in general legate de motorul diesel, ca deh, e prima masina cu asemenea motor cu care apuc sa ma obisnuiesc.

 

1. Am observat ca se incalzeste greu. Mult mai greu decat la Kalos si chiar si fata de Nubira. Daca il las la relanti cred ca nu se ridica acul ala nici o gradatie nici intr-un sfert de ora (estimez, nu am apucat sa o las atat). Daca merg cu ea se incalzeste, cum spuneam, mai greu decat eram eu obisnuit cu alte masini. Daca a apucat sa se incalzeasca si stationez mai mult cu motorul pornit, scade temperatura cam la 1/3 din normal. Eu suspectez ca asta e comportament de diesel, fiindca la ce benzinare am mai condus nu faceau asa.

 

2. In datele tehnice este dat cuplu maxim 200 Nm la 1750 rot/min. Insa nu spune cat timp tine cuplul asta si nici cum creste pana acolo. Fiindca pana in turatia asta, imi pare sa aiba un cuplu minunscul, iar dupa, am senzatia ca creste. Am incercat sa vad la deal, am urcat pe la 1800 rpm, nu parea sa aiba cuplu mai bun decat peste 2000 de rpm. Eu ma intreb ce cuplu maxim e dat (ala la 2000rpm) la motor fara turbina sau se ia si turbina in calcul ? La benzina imi era clar, crestea pana pe la 3500 rpm si apoi scadea un pic, se simtea si in mers, iar peste 3500 aproape ca nu acceleram niciodata (exceptand treapta a 5-a).

 

Poate imi confirma sau infirma cineva supozitiile...

Share this post


Link to post

Intr-adevar motoarele diesel se incalzesc mult mai greu decat cele pe benzina, stiu din experienta (un Opel Astra Caravan 1.7 si un VW Transporter 2.5). Cu Opelul am stat mult si bine la 2000 de ture sa se ridice temperatura la normal. La Transporter, nici afara, Iasi - Constanta la 100 - 160 km/h nu se incalzea prea tare, nici in traficul "de vara" din Constanta nu apuca sa se incalzeasca pana la normal.

Edited by _spong_

Share this post


Link to post

1. Asa fac toate dieselele: se incalzesc foarte greu. La Passat nici dupa 6 km, facuti la 60-80 la ora nu ajungea sa se incalzeasca complet, la tine e vorba si de un motor mult mai mititel.

2. Tot din ciclul: asa face dieselul: ce simti peste turatia de cuplu maxim e de fapt turbina, ea te ajuta in astfel de situatii. Turbina nu-si intra in drepturi decat de pe la 2000 de ture in sus, mai jos esti exact la fel ca si cu un diesel aspirat de 1.3 litri. Motorul tau fara turbina ar avea doar vreo 45 cp. Gandeste-te cam ce putere are un motoras diesel de 45 de cp pus sa traga peste o tona, si pana in 2000 de ture. Putere are doar cativa caluti la regimul asta...

Share this post


Link to post
Turbina nu-si intra in drepturi decat de pe la 2000 de ture in sus, mai jos esti exact la fel ca si cu un diesel aspirat de 1.3 litri. Motorul tau fara turbina ar avea doar vreo 45 cp. Gandeste-te cam ce putere are un motoras diesel de 45 de cp pus sa traga peste o tona, si pana in 2000 de ture. Putere are doar cativa caluti la regimul asta...

Pai asta e si nedumerirea mea : daca pana la 2000 rpm nu intra turbina, cum de cuplu maxim este dat in datele tehnice pana in 2000 (mai exact la 1750rpm) daca spui ca ar trebui sa fie slab la respectiva turatie...

Share this post


Link to post

Nu cred ca la 2000 intra turbina,ci pe la 1700(cam asa arata la mine pe turometru cand simt ca intra turbina).Acum ca nu vad eu corect si o fi 1750 cum zice fabricantul,n-ar fi o tragedie,dar sigur pe la turatia asta intra turbina in functiune,pentru ca o simt cum porneste.Daca acceleratia e lenta si se schimba in treapta superioara pe la 2500rpm,nu prea mai ai suflu pentru treapta urmatoare.Daca schimbi undeva pe la 3000,simti puterea motorului.Am observat ca cel mai bine se simte motorul intre 1800 si 4300rpm.In afara acestor turatii,e cam mort.

ps...cu caldura motorului,cam asa e pe timp mai racoros.baga mult mai greu caldura in habitaclu,asta daca cumva e fara incalzitor suplimentar pentru habitaclu :D .motorul se incalzeste greu si se raceste super rapid.

Share this post


Link to post

Turbina saracuta se invarte odata cu motorul, deci ai pornit motorul se invarte si turbina :) ) TDurile noi nu se incalzesc la fel de repede ca suratele lor mai vechi, gen vw 1.6 TD@70CP. Oricum un TD trebuie condus exact ca un benzinar, adica trebuie sa stea cit mai putin la relanti si suporta foarte bine cite un "redline" la nevoie. Ca orice motor si TD-ul este puturos sub 2000rpm. Pentru a incalzi repede un dizel trebuie urmate urmatoarele:

1. se porneste motorul, trebuie sa stea MAX 2 min la relanti, mai mult dauneaza la turbina si dauneaza tare .

2. se opreste climatizarea sau se trece pe rece, NICIODATA nu se da pe cald si ventilatia la maxim .

3. odata pornit de pe loc trebuie tinuta turatia cit mai constant undeva intre 2000-2500rpm, cum a crescut apa si se apropie de optim se poate schimba la 3000rpm .

4. urmand toate astea in max 5 min (4km) veti ajunge la temp de 90C adica temperatura optima .

 

Succes la condus "tiurbo-dizele" :D

Share this post


Link to post

Bogdan, ce inseamna "redline" ? Adica mers pana in zona rosie a turometrului ?

Acum cateva amanunte : turbina dupa cate stiu eu este practic un ventilator ce "pompeaza" aer spre cilindri sau camera de ardere. Aer cald sau rece ? Adica e rece daca masina are intercooler si altfel nu ? Apoi eu nu inteleg cine invarte turbina ? Se realizeaza electric ? Sau gazele de evacuare ? Si ce inseamna turbina cu geometrie variabila ?

 

Asta asa "de control" :) cateva intrebari, cred ca am sa caut si pe net sa vad ce gasesc...

Share this post


Link to post

Deci ai ori "dauneaza" ori "dauneaza tare" ori frig... bleah... :P

Share this post


Link to post

Teoretic turbina pompeaza aer rece dar datorita turatiilor mari pe care le atinge aerul se incalzeste cand intra in contact cu corpul acesteia. Intercoolerul are rolul de a raci aerul.

Turbina este actionata de gazele de evacuare. Cum ai spus si tu turbina este alcatuita practic din doua pompe legate intre ele: una este actionata de gazele de evacuare si la randul ei o actioneaza pe a doua care impinge aer in galeria de admisie

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...