Jump to content
Sign in to follow this  
bdan16

Directie Matiz

Recommended Posts

Casetele de tico sunt mai fiabile pt ca tico are cu 300 kg mai putin decat matiz

Share this post


Link to post

Nu, e vorba doar de 200 kg. Si nu e acesta motivul.

Share this post


Link to post

As vrea si eu sa vad RULMENTUL din capul amortizorului de Matiz si il maninc, bila cu bila ... flanse de CAUCIUC uzate, nefesake?

Share this post


Link to post

Niet, flansele au fost schimbate acum vreo... :-? ... 1500 km!

Share this post


Link to post

Poate tzi-a strans prea tare mecanicul flansele...

Share this post


Link to post

Asta nu pot sa stiu!

 

:-? Da' stau eu si ma intreb... ce legatura are directia (care are miscare stinga-dreapta) cu amortizorul (care lucreaza pe verticala)???

Share this post


Link to post

Are.. orice miscare relativa intre trenul de rulare si caroserie.. cade "in spatele" amortizorului.

Dar nu cred sa fie asta cauza.. ci tot din caseta.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Bai Sergiu pune nene niste roti normale si vezi cyum se misca cu alea ..Eu ti-am zis am schimbat 3 (TREI) casete si tot greu imi merge directia de vara..Cand imi pun rotile de iarna ei bine parca am alta caseta...si alta directie normal ...

Share this post


Link to post
:-? Da' stau eu si ma intreb... ce legatura are directia (care are miscare stinga-dreapta) cu amortizorul (care lucreaza pe verticala)???

Hai bre ... E suspensie Mc Pherson! Adica partea superioara a prinderii amortizorului se roteste cu tot ansamblul :) Flex, nu are rulment, inseamna ca are flanse/bucsi de alunecare nu? Atunci cauza ar putea fi lipsa vaselinei de la ele :)

Share this post


Link to post

Eu as ridica mai intai rotile din fata de pe sol.

Pe urma as testa cum se roteste volanul si daca revine pe directia inainte.

Daca nu trece testul, primul lucru pe care l-as verifica (dupa o inspectie vizuala pe la articulatii) ar fi reglajul prestrangerii coloanei de directie, care se face de la un capac filetat de pe caseta de directie (pozitia 24 in poza din manual).

post-1105-1154682142_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Seara buna,

Sunt fresh in acest club si intru cu o intrebare. Dar mai intai povestea:

Am un matiz 2004, cumparat in iulie. Masina super - 13.000km, stare buna. La 20000km am inceput sa am un zgomot la directie(cred) undeva fata dreapta. E ca si cum o piulitza nu e stransa bine si zangane. la prima revizie, facuta in Bucuresti mi-au schimbat "burduf de frana" (150RON) zicand ca asta e sigur problema - a tinut 3 zile. La a doua revizie, facuta la Ploiesti mi se spune ca lipsea o garnitura(35RON).

De data asta a tinut cam 2 luni.

Ce ma sfatuiti sa fac? Daca ma duc iar in service, si o sa ma duc saptamana asta macar sa nu mai faca mishto astia de mine, ca nu e vb de bani ci de idee in sine...

Share this post


Link to post

Masoara mai intai grosimea placutelor. Producatorul recomanda schimbarea lor cand grosimea activa scade sub 8mm. Placutele incep sa joace in suport si asta se petrece dupa 20k km, din experienta mai multora. Jocul acesta poate afecta si ghidajele de culisare. Altfel, nu stiu ce inseamna "burduf de frana =150 lei" (?!) si nici "garnitura = 35 lei" (?!). Semnul ? este pentru denumire, iar cel de ! este pentru pret. Poate este mai bine sa schimbi service-ul, cand ma gandesc ca 1 set de placute poti sa-l cumperi cu 48 lei si schimbarea poti s-o faci intr-o parcare cu o singura cheie de 13.

Share this post


Link to post

Salut

Aseara am remarcat ca, pe un drum neasfaltat fiind, troncanea ceva f f f usor undeva in fata soferului, jos. E un troncanit finut asa, si mie mi s-a parut ca simt si in volan ceva.

Am ajuns in garaj, am oprit, si am miscat volanul stanga dreapta usor, pe loc (cam 1-2 cm) si aud ceva sunand acolo.

Asta inseamna ca am probleme la caseta de directie?

Matizul are 26.000 de km, si e din 2005 (decembrie 2004)

Share this post


Link to post

Vezi pe aici.. Poate gasesti ceva ce te-ar putea ajuta.

Share this post


Link to post

Aceeasi problema o am si eu, de cand am luat masina(de noua): Pe drumuri neasfaltate, pe piatra cubica, la trecerea peste linii de tramvai troncane ceva(nu tocmai finut) in fata soferului, jos, si se resimt si unele "batai" in volan, ce-i drept finute. Mai mult, dupa schimbarea bordurilor lui Videanu, ca sa ies din curte trebuie sa cobor o bordurica de vreo 4-5cm inaltime. Ies cu spatele si cu rotile virate spre stanga. Cand coboara roata din fata-dreapta totul e ok insa cand vine randul celei din fata-stanga se aude troncanitul acela iarasi si simt ca si cum roata s-ar misca(o senzatie tampita, ca si cum roata nu ar fi fixata acolo ci are joc fata-spate). La service m-am lovit de acelasi raspuns, invariabil: "Dumneata ai servo, nu are nici pe dracu'! E de la axele glisoare!" .

Insa ceva troncane in permanenta pe drumuri mai proaste, la orice viteza, cu frana apasata sau nu. Probabil dupa ce o sa iasa masina din garantie defectul o sa fie descoperit...

 

Daca are cineva o idee despre ce ar putea fi il rog sa o expuna.

Sunetul este un "danganit" metalic, ca de clopot, un sunet de frecventa joasa.

Share this post


Link to post
Am ajuns in garaj, am oprit, si am miscat volanul stanga dreapta usor, pe loc (cam 1-2 cm) si aud ceva sunand acolo.

Mie mi-au schimbat caseta de directie pe garantie, dupa ce au ridicat masina pe elevator, au miscat de roti si s-a auzit un zgomot slab pe acolo.

Simptomele erau cam aceleasi ca la tine. Acum am inteles ca nu mai schimba toata caseta, doar o bucsa.

Share this post


Link to post

A mea nu mai e in garantie...

Share this post


Link to post

La mine face niste zgomote la gropi articulatia axului volanului.

Share this post


Link to post

La mine toata coloana au schimbat-o, dar degeaba. Daca la inceput au incercat sa remedieze, schimband articulatia aia, acum ii doare in basca si-mi tot baga faza cu nenorocitele alea de axe sub nas.

Share this post


Link to post

Voi auziti zgomote toata ziua ? Pasul urmator este sa auziti cuvinte.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai daca exista mai Tolin, ce sa fac, sa le ignor pana ajunge sa se rupa cascarabeta sub mine sau sa ma trezesc aruncat in sant ca s-a rupt nu stiu ce pe la directie?

Dar din cate am inteles, la cele echipate cu servo nu prea mai vor sa schimbe casetele pe garantie, ca "e scumpe rau". Asteapta sa iesi din garantie si apoi iti spun ca e busita caseta si eventual si pompa, asta dupa ce 2-3 ani au sustinut sus si tare ca totul e ok.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Se rupe cand o invarti pe loc si cand o duci mereu pana la cotor.

Share this post


Link to post

Tolin, crede-ma ca am invartit volanul pe loc de 2 sau 3 ori de cand am luat masina si atunci pentru ca nu aveam alta posibilitate de a iesi din parcare. Daca directia masinii asteia este atat de sensibila, atunci pana mea, nu stiu ce sa mai zic.

 

Daca stau si ma gandesc bine, intr-adevar, masina asta este atat de sensibila incat ai zice ca este una de colectie:

- nu invarti volanul pe loc (ever) ca se strica imediat directia;

- nu tine volanul la maxim(ever) ca se strica pompa;

- nu lua gropi ca imediat bat bucsi, amortizoare and co.;

- nu subtura ca se duce dracului motorisca;

- nu nu nu...

 

Pana mea, masina asta este mai sensibila decat un om sau ce? Nu mai bine o bag in casa la caldurica si ma duc eu pe jos? De ce sa sufere saracuta? Fir-ar el sa fie de fier, trebuie sa ma port mai atent decat cu oul cu el? Nu pot sa ies dintr-o parcare mai inghesuita ca se si strica directia? Da ce, masina asta a fost facuta sa mearga numai pe drum uscat, in linie dreapta, fara vant si fara gropi si la o temperatura de 22 grade? E sobolan de laborator?

Share this post


Link to post

Atunci, ia-ti o masina de, cel putin, 2x mai scumpa, desi, de zgomote n-o sa scapi.

 

Dar, apropo, de ce virezi cand iesi din parcare ? Pe mine m-au invatat o regula de aur: "nu misti volanul la iesire, decat daca vrei sa-l busesti pe vecin." Ah, am inteles, tu indrepti volanul dupa ce ai parcat (tot pe loc).

Share this post


Link to post

Exact aceeasi problema am avut-o si eu la Matizul propriu si personal: incepuse de cateva luni sa se auda un cloncanit la caseta de directie cand treceam peste denivelari oricat de mici. Ma duc prima data in service (acum vreo luna) si imi zic (fara nicio proba pe parcurs): sunt palierele de amortizor pe fata; imi arata ca sunt terminate rondele de cauciuc din ele...in fine, le-am schimbat; concluzie - acelasi cloncanit. Ma duc din nou in service sa reclam zgomotul si in final se ajunge la concluzia ca e bucsa din caseta de directie - mi-o schimba pe garantie. In final masinuta merge ca la inceput, fara zgomote. Intr-adevar, sensibile rau masinutele astea ale noastre (sa se duca in doar 15 mii km 3 piese dintr-un foc, in conditiile in care nu dau in gropi, nu virez rotile pe loc...); la Dacia (desi saraca numai gropi si drumuri de tara vede saptamanal) am schimbat bucsa din caseta de directie la fiecare 5-6 ani, si cara destule . Ma rog asta e...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...