Jump to content
Sign in to follow this  
dan_m

Elvetia - Tara De Vis

Recommended Posts

Tocmai m-am intors dintr-o calatorie de 2 saptamani prin Europa de vest (Elvetia in special). Am mers cu Peugeot-ul 307 benzina 1.6 110 CP. Ca si ghid am avut un PDA Asus 636 cu GPS si I-GO Romania + Tom Tom. Ca sa nu o mai infloresc voi trece la o descriere cronologica a cum s-au desfasurat ostilitatile:

 

Day 1: Bucuresti - Pitesti - Valea Oltului - Sibiu - Hunedoara - Arad

Am plecat tarziu din Bucuresti - orele 15:00. Dupa ceva bara la bara in Militari am iesit voiosi pe A1 si da-i 130 kmh. Dupa putini km intram in zona de lucrari unde mergem vreo 30-40 km in spatele unei Dacii care mergea cu 60 kmh desi limita era de 80. De suparare de indata ce am iesit pe 2 benzi i-am dat 170 kmh pana la Pitesti (ocazie cu care am constatat si consumul de 11-12%). A fost viteza maxima atinsa pe perioada calatoriei. Drumul in rest a fost ok ca si carosabil dar cand s-a intunecat si am trecut de Sibiu am inceput sa depasim TIR-uri. Multe rau si mai merg si aiurea. Pe scurt am ajuns in Arad la orele 23:00, ne-am cazat la hotel Continental (hotel bun la cazare si breakfast dar prost la restaurant - la intoarcere ni s-a facut rau de la 2 perisoare) si am dormit neintors.

 

Day 2: Arad - Turnu - Szeged - Budapesta - Bratislava

Am iesit din tara pe la Turnu unde era pustiu (e vama doar de masini mici si microbuze), am continuat pe un drum pustiu pana la Szeged unde am avut primul bug la GPS. La vama am cumparat cu 7-8 EUR vigneta pentru toate autostrazile pe 4 zile (minim). Datorita faptului ca orasul este inghesuit, strazile inguste marginite de cladiri de 3-4 etaje a inceput sa piarda semnalul sau sa ne vada pe o strada paralela. Dupa 15 min de invartit in cerc am oprit sa mancam la o pizzerie sa ne linistim. Cu ajutorul ospatarului am iesit din Szeged pe M5 pana la Budapesta pe care am ocolit-o pe M0 (un soi de centura a orasului). Apoi am intrat pe M1 spre Bratislava / Viena. La granita cu Slovacia am luat alta vigneta de 7 EUR (nu mai stiu perioada). Autostrada practic ne-a "varsat" direct in Bratislava unde ne-am cazat la hotel Crowne Plaza (4 stele, ultracentral, bun si scump). Neintrezarind nici o posibilitate de parcare in zona am ales parcarea hotelului (30 EUR / zi). Seara ne-am plimbat un pic prin centrul vechi si am mancat la o taverna.

 

Day 3: Bratislava - Viena - Salzburg

Am ajuns la Viena imediat (la vama am mai luat o vigneta de vreo 7-9 EUR) si ne-am parcat langa Schonbrun, am vizitat parcul si gradina zoologica dar nu am intrat in palat. Mai pe dupa amiaza am plecat spre Salzburg unde am ajuns seara mergand doar pe autostrada. Ne-am cazat la Hotel Stieglbrau 4* destul de central. Seara tarziu am iesit sa ne plimbam si am constatat ca totul este inchis. Abia am gasit o rulota sa mancam un hot-dog.

 

Day 4: Salzburg - Kitzbühel - Innsbruck - Zurich

Dimineata ne-am plimbat prin Salzburg care este un oras mic si cochet in care totul se invarte in jurul lui Mozart. La recomandarea unui localnic am trecut prin Kitzbühel si abia apoi am intrat pe autostrada. A fost un peisaj superb iar dupa intrarea pe autostrada a inceput o serie de tuneluri de a ametit GPS-ul de tot. Desi initial ne recomandase sa mergem prin Germania spre Zurich atunci cand s-au terminat tunelurile ne-am trezit direct la granita cu Elvetia (alta vigneta 28 EUR pe anul 2006). In Zurich GPS-ul a fost de baza caci hotelul Senator era sub niste pasarele/ sosele suspendate. Se vedeau literele luminoase pe hotel dar nu as fi stiut cum sa ajung la el.

 

Day 5,6: Zurich - Interlaken

Dimineata vizitat Zurich. Oras frumos, ne-am plimbat pe o strada comerciala unde erau cred toate marcile de fitze din lume si apoi pe malul lacului. Ca o paranteza as vrea sa spun ca desi nu ma asteptam sa simt asta, nivelul de trai in Elvetia este sensibil superior decat cel din Austria. Am remarcat asta in prima faza prin aspectul parcului auto. Daca in Austria era plin de VW, Audi etc la elvetieni cam 10% din masini cred ca sunt Porsche (la fiecare 2 intersectii trecea cate una) si in plus au aparut tot soiul de raritati gen Ferrari, Lamborghini, Aston Martin sau masini de epoca. Cele din urma circulau voios ziua in amiaza mare nu ca la noi numai noaptea.

Interlaken este o statiune superba situata intre 2 lacuri (dupa cum si numele) la poalele muntilor. Am mers cu trenul (100 EUR bilet) pana pe un varf "Top of Europe" sau Jungfraujoch situat la 3500 m altitudine de unde ai o priveliste superba asupra Alpilor. Am stat la Hotel Beau Site 3* care ar fi fost ok daca nu ar fi fost in camere un miros persistent de chimic.

 

Day 7: Interlaken - Geneva

Drum cu peisaj superb. La Geneva ne-am cazat la Hotel Ramada 3*. Hotelul a fost foarte bun dar locatia e foarte departe de centru si cum era si duminica autobuzul mergea din ora in ora. Asa ca am mers mult pe jos, orasul era pustiu, nu era nimic deschis si abia am gasit o spagheterie sa mancam ceva. Orasul nu ne-a impresionat prea tare, era frumoasa promenada pe langa lac si era impresionant jetul de apa care tasneste din lac.

 

Day 8,9: Geneva - Zermatt

Am plecat de dimineata din Geneva deoarece ploua usor (desi am fi vrut sa mai facem o tura de oras) spre Zermatt. Acest Zermatt este o statiune in care nu ai voie sa circuli cu masini altele decat electrice (din motive de poluare). Astfel ca am lasat masina in Tasch la vreo 5 km de Zermatt (un orasel special conceput pentru a lasa masina - e plin de parcari amenajate) si am luat trenul spre Zermatt. Din gara am fost culesi de o masinuta electrica de la hotel (o cutie patata pe 4 roti marca Jumbolino). Soferul era din Banatul sarbesc si vorbea bine romana ceea ce a fost o mare surpriza pentru noi (nu ne asteptam sa auzim romana pe acolo). Am stat la Hotel Perren 3* in conditii super bune. In Zermatt sunt peste 1.200 de hoteluri - de 3-4 etaje si maxim 20-30 de camere. Peisaj superb, vedere spre Matterhorn, un varf de 4.500 m altitudine unde nu am reusit sa urcam deoarece telecabina nu functiona din motiv de vant puternic. Acum ca si chestie negativa ne-am poluat in acest orasel cum nu ne-am poluat in toata calatoria. Asta din simplul motiv ca noi ne-am dus in extrasezon si toate hotelurile erau in renovare fapt pentru care circulau pe stradute tot soiul de basculante, excavatoare etc. Totusi am urcat cu un tren pana pe varful Gornergrat la 3100 m altitudine de unde din nou am avut o priveliste super.

 

Day 10: Zermatt Milano

Am parasit Zermatt-ul cu tristete si ne-am indreptat spre Italia pe o sosea prin munti. De indata ce am intrat in Italia am realizat ca un soc diferenta dintre cele doua tari. In plus am realizat cu stupoare pretul benzinei la italieni ~ 1.24 EUR/l de unde pana atunci se invartise intre 0.95 - 1.05 EUR/l. Apoi am realizat si sistemul de plata al autostrazii care consta in 10-15 gherete pe categorii (cash, card si ceva gen abonament). O data am intrat din greseala la card si deoarece nu am inteles nimic si nici nu am vrut sa bag cardul acolo am apasat pe butonul cu "Ajutor" asteptandu-ma sa vorbesc cu cineva. In loc de asta aparatul a scuipat o hartiuta ca o amenda pe care a trebui t sa o platesc la alt punct de incasare. Oricum mi s-au parut scumpe autostrazile - am platit pentru 240 km intre Milano si Venezia ~ 12 EUR. Circulatia la italieni mi s-a parut infernala fata de elvetieni. Desi au 3 benzi pe autostrada sunt foarte multe masini si TIR-uri care oscileaza de pe o banda pe alta creand adevarate valuri in trafic.

Milano este un oras foarte aglomerat (senzatie data si de sutele de scutere care circula precum mustele in toate directiile) unde ne-am cazat la Hotel Windsor (4*). Hotelul a fost foarte nasol, nu avea 4* in nici un caz, camera era claustrofobica, a trebuit sa chem pe cineva sa-mi dea drumul la apa calda, aerul conditionat nu racea si mai mult daca era in functiune producea un zgomot de ciocan in tavan. Partea buna era ca locatia era centrala, astfel incat in 15 min am ajuns la Dom, care este cu adevarat impresionant (detaliile par a nu se termina - cu cat te uiti mai de aproape cu atat sunt mai multe detalii). In drum am trecut pe la celebra Scala din Milano care este o cladire anosta si pe care nu am fi zarit-o daca nu scria pe un panou ca am ajuns la Scala. Altfel, multi turisti, de mancat am incercat o pizza (in Italia deh) la o terasa stradala si am avut neplacuta surpriza sa ne aduca o pizza gen "Panipat" (pt. cine stie) incalzita la microunde si cu un gust nasol pentru care am platit 8.5 EUR / buc. Ah, trebuie totusi sa remarc inghetata. Am mancat o inghetata excelenta in Milano.

 

Day 11: Milano Venetia

La Venetia ne-am cazat intr-o suburbie Mestre la hotel Holiday Inn (hotel ok) de unde cu un autobuz am ajuns in Venezia. Aici ne-am plimbat pe stradutele inguste pana la podul Rialto si mai departe pana in piata San Marco. Impresia a fost una buna, interesant peisajul de canale si barci, multe magazine de suveniruri.

 

Day 12: Venetia Ljubliana

Am mers in principal pe autostrada, la sloveni autostrazile erau cam in lucru si ne scoteau mereu pe drumuri secundare. Benzina foarte ieftina 0.9 EUR cea de 98. In Slovenia mai nou au trecut la EUR dar mai circula in paralel si moneda lor (tollar parca). In Ljubliana am stat la Hotel Domina Grand Media (70 EUR/noapte 4*) care a fost cel mai bun hotel si cel mai ieftin din toata calatoria. Aveam in camera o plasma de 1 m in diagonala cu acces la internet pe tv (aveam o mini tastatura), la TV totul era free, aveam telefonie free in vreo 52 de tari, sauna si alte chestii.

 

Day 13: Ljubliana Budapesta

In Budapesta am stat la un hotel (Gold Panzio 3*). Conditiile cam nasoale si cam departe de centru. Oricum ne-am plimbat un pic doar seara.

 

Day 14: Budapesta Arad

A plouat intens pana la Szeged pe autostrada. Altfel no comment.

 

Day 15: Arad Timisoara Lugoj Severin Craiova Bucuresti

Din dorinta de a evita TIR-urile am mers pe varianta aceasta dupa ce in prealabil ne-am interesat in Arad cum e drumul si ni s-a spus ca e ok. Pana la Caransebes a fost ok dar de acolo pana la Orsova (aprox 40 km) a fost teroare. Practic soseaua era din niste placi de beton prost imbinate cu niste urme de asfalt printre ele. Am mers cu 20-30 kmh ca la mai mult simteam ca se desface masina (si asa cred ca am activat niste greierasi). Dupa 10 ore am ajuns acasa frant.

 

In concluzie trebuie sa spun ca experienta elvetiana a fost super desi mi-a placut si in restul tarilor. Mi-ar place sa repet experienta dar mai detaliat. Elvetia a fost oricum un punct de referinta si ma gandesc cu tristete ca noi ca si natie nu vom ajunge acolo in viitorul apropiat. Este o diferenta atat de mare de mentalitate si bun simt incat noi suntem undeva in epoca de piatra. Chiar cineva in Salzburg ne spunea relativ la cum sa evoluam si noi spre ei ca poate daca mai multi romani ar merge si ar vedea cum stau lucrurile pe acolo poate li s-ar schimba un pic perspectiva asupra vietii. Din pacate din milioanele de romani de prin Europa numai un procent mic ajung sa aprecieze aceste lucruri, restul fiind la "munca" si atat.

Si pentru ca suntem pe un forum automobilistic nu pot incheia fara sa spun doua vorbe despre masina. Aceasta s-a comportat admirabil mai ales pe soselele vestice. La o viteza de croaziera de 130-140 kmh se ruleaza absolut confortabil si silentios (consum cam 7-8%). Se poate urca lejer pana la 170 kmh dar si consumul urca vertiginos pana la 11%. Pe cele cateva pante si serpentine intalnite am mers cu ea turata undeva intre 3.000-4.500 rpm unde raspunsul in pedala este chiar multumitor.

 

 

Si cateva poze pana nu pune cineva smile-ul ala lung :D

 

post-22-1164201183_thumb.jpg

 

post-22-1164201206_thumb.jpg

 

Viena Schonbrun

 

post-22-1164201232_thumb.jpg

post-22-1164201507_thumb.jpg

 

Zurich

 

post-22-1164201251_thumb.jpgpost-22-1164201261_thumb.jpg

 

post-22-1164201286_thumb.jpgpost-22-1164201300_thumb.jpg

Interlaken

post-22-1164201336_thumb.jpg

Drumul spre Top of Europe

 

post-22-1164201385_thumb.jpg

Sina trenului

post-22-1164201532_thumb.jpg

post-22-1164201546_thumb.jpg

post-22-1164201561_thumb.jpg

post-22-1164201572_thumb.jpg

post-22-1164201592_thumb.jpg

post-22-1164201604_thumb.jpg

Top of Europe

 

post-22-1164201690_thumb.jpg

post-22-1164201711_thumb.jpg

post-22-1164201724_thumb.jpg

post-22-1164201792_thumb.jpg

post-22-1164201821_thumb.jpg

 

Zermatt / Gornergrat Peak

 

post-22-1164202040_thumb.jpg

Venetia

 

post-22-1164202083_thumb.jpg

post-22-1164202097_thumb.jpg

Masinuta

Share this post


Link to post

Super calatoria, Felicitari !

 

Stiu si eu ce inseamna , am facut azi vara cu Nubira mea o calatorie aproximativ la fel:

Dus:

- Bucuresti --> Viena (2 nopti) --> Venetia (2 nopti), Verona(cateva ore), Milano( cateva ore), (6 nopti pe Coasta de Azur: Nisa, Monte Carlo, Cannes, Saint Tropez), apoi de aici prin Alpi catre Geneva (2 nopti) , ---> Insbruch (1 noapte) ---> Budapesta (2 nopti) --> Bucuresti

 

Aprox 6000 de km :) , fara incidente . Foarte misto, as mai repeta experienta. Singurul lucru care mi-a lipsit a fost cruise-control-ul :D

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Cruise control-ul mi-a lipsit si mie nespus de mult. Oricum dupa prima zi in care am condus in pantofi sport cu talpa subtire de mi s-a intiparit pedala de acceleratie pe talpa am trecut la adidasi si s-a mai imbunatatit un pic situatia. In mod normal la Peugeot se poate monta si dupa livrare doar la masina mea din motiv de nu stiu ce computer de bord nu se poate :wallbanger: .

Share this post


Link to post

Bine-ai venit in clubul celor care s-au imbolnavit pe viata de "elvetia-nita". Dupa cum spuneai, nici 5 generatii dupa noi nu o sa ajunga la nivelul la care sunt acum elvetienii. Ce sa facem? Ginta latina.

 

PS. Pentru anul viitor am in plan tarile nordice, Olanda, Norvegia, Finlanda, Suedia, etc. Sa vedem cu ce boala vin de-acolo. :)

Share this post


Link to post

Sa vii cu dovada ca ai atins Nordkapp si cu poze de pe Oresund bridge ca sa se zgarie subsemnatul pe gat. De ani de zile visez o astfel de excursie cu matizul pe acolo. :X

http://www.iste.uni-stuttgart.de/ps/Zhang/...otos/index.html

post-79-1164218031_thumb.jpg

http://www.highways.dk/danmark/broer/oresundsbro.php

post-79-1164218219_thumb.jpg

Fiecare cu obsesiile lui. :) Mai mult decat Europa Centrala.

Share this post


Link to post

Hai bre, ca-i plictiseala mare acolo, prea este totul perfect, parca calatoresti intr-o carte postala. Sa lase femeile sa voteze (feseneala) si dupa cativa ani ma duc si eu pe acolo, sa nu fie socul prea mare.

Share this post


Link to post

Eu am ramas cu un gust amar din Elvetia, mi-a fost furat PDA-GPS-ul chiar in Geneva intr-un mall din centru ... sa ma vezi pe urma cum am cumparat la harti si am stat sa calculez rute ... foarte urat ... odata ce te obisnuiesti cu navigatia , ii foarte greu sa treci pe "manual" :)

Share this post


Link to post

Adevarul este ca Geneva mi s-a parut mai murdara (nu va inchipuiti ceva ca la noi dar totusi...), mai aglomerata si mai putin disciplinata decat restul Elvetiei. Spre ex. am mancat la o spagheterie langa lac si eram la geam chiar langa o trecere de pietoni. Vreau sa spun ca era o aventura sa treci strada (nu era semafor). Nu te calcau dar opreau numai in ultimul moment. Ceea ce in celelalte zone nu am patit (daca te uitai un pic mai lung spre trecerea de pietoni opreau sa te lase sa treci).

Si intradevar am auzit si eu zvonuri cum ca elvetienii s-au cam plictisit de propria tara. Intr-un fel e de inteles. Desi este comod sa ai toate la indemana practic nimeni nu mai face eforturi. Cred ca le lipseste "challenge-ul". Peste tot unde am fost in tara asta nu am vazut pe nimeni suparat, grabit, care sa strige la telefon, sa alerge etc. Toata lumea este calma, zambitoare sau chiar daca nu zambesc tot par "happy" ca sa spun asa. Nu pare a exista stres acolo.

Insa viata e scumpa rau. Daca hotelurile le-am antamat din Romania la preturi in jur de 100 EUR/noapte, mesele au fost scumpe si serviciile la fel. Ca sa va dau un ex. 2 cafele la Mc. Donalds + o briosa = 15 EUR echiv. O masa de spaghete/pizza si un pahar de vin plus o bere (deci 2 persoane) se invartea pe la 50 EUR minim. In Interlaken am mers cu trenul pana la 3.500 m altitudine (vreo 4 ore a durat). Ei bine biletul a fost 100 EUR / persoana dus intors. Iar la capitolul haine e si mai trist. Un sal e 50 EUR, un pulover 300. Nu de marca ci obisnuite.

Share this post


Link to post

Eu am urmarit un tur de ciclism disputat in Elvetia, intrecere plictisitoare, altfel, dar cum in orase, priza de la camere este la nivelul rotii si bordurii, am stat sa urmaresc, poate vad o hartie aruncata pe jos, o bordura stramba sau mai inalta ca vecina. Faceam pariuri cu amicii. Toti care au pariat pe astea, au pierdut. E jenant, nu poti face acolo un ban cinstit cu asta. La toate intrarile, bordura era la nivelul caldaramului, nici un cm mai sus sau mai jos. Tara aia parca-i trasa la planseta. Altfel, e un exemplu bun, o dovada ca perfectiunea exista si pe Pamant, dar nu cred ca-i sanatos sa traiesti acolo. Peste mai multi ani, cand efectele se vor vedea, vor vizita elvetienii Romania, sa se trateze.

Share this post


Link to post
Sa vii ... cu poze de pe Oresund bridge ca sa se zgarie subsemnatul pe gat. De ani de zile visez o astfel de excursie cu matizul pe acolo. :X

post-79-1164218219_thumb.jpg

Fiecare cu obsesiile lui. :) Mai mult decat Europa Centrala.

 

Nu te zgaria pe gat, dar p'aici am mers eu. Sorry. :)

 

Am mers cu trenul, podul este pentru road si rail trafic, exact la inaugurare (asa s-a intamplat, n-am fost invitat special :D ). Cu matizul n-am fost.

 

Uite un link in engleza despre pod si tunel.

 

Si visul meu este sa ma intorc acolo, asa ca astept sa ma provoci. :lavolan:

Share this post


Link to post

Mda...ma vad nevoit sa subscriu celor zise mai sus, dar cu o mica diferenta. Dupa ce m-am intors din Elvetia, unde am salasluit cam vreo 4 saptamani, am visat timp de 1 an de zile fiecare straduta pe unde am fost, fiecare pizzerie, fiecare frumusete rece si sobra pe care o vedeam in treacat, fiecare telecabina "tilting" care te invarte in timp ce te ridica pana in varful muntelui, deasemenea restaurantul suspendat de sus sub care norii ofereau o priveliste fantastica... este tara din care nu ai cum, efectiv, sa nu te intorci marcat pe viata, si cred ca nu exagerez deloc cand spun asta. Cu toate ca nu am fost " de placere" ci in calitate de translator, deci " out for business" , atat de indragostit am fost de tot ceea ce am vazut incat TREBUIE sa ma intorc acolo, nu concep altfel. A fost luna martie...ploioasa dar verde si intensa, dulce si amara in acelasi timp...Elvetia este o tara tacuta si cuminte, voioasa duminica in restaurantele unde familii intregi savureza o halba de bere in compania carnatilor nemtesti grosi si deliciosi, trista in diminetile reci si exuberanta in lumina apusului care se reflecta de fiecare data pe undele unui lac de unde nu lipsesc niciodata cete intregi de lebede sau gaste salbatice... Este o tara unde trebuie sa fii riguros, intr-adevar, si unde a gresi inseamna a fi exclus, dar frumusetea acestui lucru consta in faptul ca daca te nasti acolo, toate aceste lucruri ti se par absolut firesti si nu le simti povara niciodata.

Am avut parte si de multe surprize : de exemplu, grupuri de liceeni galagiosi care fumau enorm de mult si care aruncau mucurile de tigara PE JOS ( incredibil, nu?) De altfel, singurele gunoaie de pe strazi erau aceste mucuri de tigari care dispareau din senin noaptea dar care reveneau cu stoicism a doua zi pe aceleasi strazi ...

Cu preturile mari nu prea pot sa fiu de acord avand in vedere ca in mijlocul Zurich-ului mi-am cumparat incepand de la adidasi de firma si incheind cu tricouri si diverse hanorce si nu am platit mai mult decat as fi platit intr-un magazin decent din Bucuresti, de exemplu ( decent, nu de lux)

 

A, sa nu uit : in ciuda ploii care m-a insotit in fiecare zi aproape, toate masinile de pe strazi nu aveau pic de murdarie pe ele...pareau tocmai iesite de sub dus...ude, dar CURATE. Asta spune totul, cred, despre calitatea aerului, despre puritatea atmosferei de acolo. Si chiar nu credeam ca poate exista o tara in care sa nu existe...noroi. DELOC.

Edited by radux

Share this post


Link to post
Hai bre, ca-i plictiseala mare acolo, prea este totul perfect, parca calatoresti intr-o carte postala. Sa lase femeile sa voteze (feseneala) si dupa cativa ani ma duc si eu pe acolo, sa nu fie socul prea mare.

 

 

Maitre, scorpile voteaza din "71 pe acolo!!...

Share this post


Link to post

Primesc acasa formularele de vot ? Ca acolo chestiunile urbei se voteaza prin referendum.

Share this post


Link to post

Aiasta nu stiu maitre n-am ajuns la asa detalii da' iti zic sigur ca voteaza!!!Acu', mai are importanta cum !?!? :banana: Nu-i destul ca voteaza !!!??...Uite asa incet, incet, o sa ajungem la matriarhat...

Share this post


Link to post

Vazuta de la mare altitudine, dintr-o cursa regulata, Elvetia poate fi asemuita cu o mare catedrala gotica.

Share this post


Link to post

Si vazuta din interior arata la fel. Populata de "clerici" care le stiu pe toate, dispretuitori fata de "mireni", sectari, superiori fata de restul lumii, etc. Ca si catedralele gotice e interesanta sa o vizitezi, insa sa locuiesti acolo poate fi alta poveste, chiar daca financiar nu e o idee rea...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...