Jump to content
Sign in to follow this  
shespero

Kalos Cu Cutie Automata

Recommended Posts

Daca Cineva este posesor de Kalos cu cutie auto sa-mi spuna cum merge

Share this post


Link to post

am facut un drive test cu un sedan (conteaza?) automat si mi-a placut. dar mai multe nu pot spune.

oricum, disputa intre manual si automat ramane probabil, fiecare cu sustinatorii ei :)

Share this post


Link to post

Eu am un Aveo5 (Kalos hatch) care are cutie automata, dar e motorul de 1.6 16V (model nord-american).

 

Sincer, si pe motorul asta (care e mic dupa mine) merge mai bine manuala din punct de vedere al performantelor (chiar daca am inteles ca , cutia manuala nu e chiar teribila) d'apoi pe un motor mai mic cum e cel de 1.4 disponibil in Ro! Noi am luat auto pt ca o folosea mai mult consoarta pt mers prin trafic zilnic si automata e mult mai confortabila si practica (plus ca ea nu stie manuala).

 

Asa cutia este bunicica, schimba relativ bine si arata f frumos (schimbatorul si housingul ala) si ofera totusi demaraje decente, multumitoare pt cineva care merge normal.

Share this post


Link to post

As dori sa stiu daca exista pe forum cineva care a condus un Kalos 1.4 16v cu cutia automata !

Am dat un search dar nu am gasit nimic pe tema asta.

De la dealerul Radacini am aflat (ceea ce era de banuit) ca nu s-au vandut prea multe, ei au vandut doar vreo 3-4, probabil a sunt foarte putine in toata tara, probabil vreo 20. Eu am vazut insa in oras, parcate, vre-o doua sau trei (numai sa nu fi fost acelasi :-) ).

 

M-ar interesa bineinteles impresii de condus, de consum si de fiabilitate !

Edited by scaevola

Share this post


Link to post

Eu am facut decat un drive-test (de fapt am vrut sa ma plimb cu ea, ca luasem deja kalos-ul).

Mi se pare ca la kalos cutia automata e in 4 trepte, dar pe de alta parte si la subaru tot in 4 este si probabil (de fapt sigur) face overdrive.

 

Avand in vedere ca am cutie automata, GO FOR IT! N-o sa regreti nici macar o secunda. Consumul creste putin (asa zice producatorul si probabil are dreptate) dar o sa vezi ca se merita cu varf si indesat.

Share this post


Link to post

Indiferent de numarul de usi (3, 4 sau 5) mecanica (motor + cutie, etc) e aceeasi.

Fiabilitatea se poate aprecia dupa cativa ani de exploatare pe un numar mare de masini; la "probabil vreo 20" care circula de putin timp e greu de tras concluzii; in plus, sunt sanse mici ca un posesor de "Kalos 5u cu Cutie Automata" sa fi avut vreun incident cu cutia si sa fie si membru al forumului ... Iar, daca ar fi vreun caz, ar fi irelevant d.p.d.v. statistic.

Te referi la Radacini Motors din Bd. Timisoara ? Nu stiu alt dealer Radacini pt. Opel/Chevrolet ...

In sfarsit, acum Kalos se vinde sub numele de AVEO ...

Edited by kaloman

Share this post


Link to post

@ scaevola: ai condus vreodata masina cu cutie automata? Poate iti place, sau poate nu. Eu am avut un Cielo hidramat (care ce-i drept avea cutie de conceptie mai veche, cu 3 trepte); nu am avut nici o problema cu aceasta cutie, dar nu mi-a placut, asa ca am revenit la manuala. Cred ca in primul rand trebuie sa te convingi tu daca iti place sau nu.

Share this post


Link to post

Ce anume nu ti-a placut la cutia de pe cielo? Intreb ca sa vad daca "bug-urile" inca exista, daca s-au rezolvat sau daca e chestie de preferinte.

 

Mentionez ca nu am condus niciodata cielo automat, dar banuiesc ca in 3 trepte e cam ciudat.

Share this post


Link to post

Nu este vorba de buguri. Pur si simplu nu imi place cutia automata. Am condus recent si un Hyundai Tucson cu cutie automata si nici asta nu mi-a placut. Nu imi place ca nu pot avea controlul absolut a ceea ce se intampla. Exista situatii cand schimba tocmai atunci cand nu vrei (ca de exemplu intr-o depasire), lucru care duce la pierderea unui timp pretios in situatii limita.

Share this post


Link to post

Depasirile in afara orasului se fac apasand pedala de acceleratie pana la podea. Cutia automata retrogradeaza pana la 6000rpm urmand a accelera pana la 6500 si apoi schimba.

 

Eu zic ca mai simplu nu se poate. Vrei sa depasesti, apesi pedala pana la fund si te duci.

 

In plus, in functie de cum accelerezi poti s-o faci sa schimbe la 2500rpm, 4500rpm sau 6500rpm.

 

Totul e sa te obisnuiesti cu ea.

Share this post


Link to post

geof, nu ai avut vreodata Dacie? Nu ti se pare ca nu prea face ce vrei tu, exact cand vrei tu?

 

hawkeye a pus punctul pe i. Totul e sa te obisnuiesti cu ea. Aduce si lucruri bune cum ar fi comoditatea.

Share this post


Link to post

Si daca nu te obisnuiesti? Eu cred ca timp de mai mult de un an cat am avut acel Cielo stiam tot ce poate. Si totusi nu mi-a placut. Chestie de gusturi.

Edited by geof

Share this post


Link to post

Sau poate nu ti-a placut cutia aia in 3 trepte. Poate una cu 5 trepte e alta poveste.

 

Mie mi-a luat cam 2 zile sa ma obisnuiesc cu ea. Nu o sa mai cumpar niciodata masina cu cutie manuala.

Share this post


Link to post

Cred ca trebuie sa lasam omul sa se hotarasca. Din ce scrie pe aici poate sa-si dea seama de avantajele si dezavantajele fiecarui tip de cutie. Restul e doar chestie de gusturi (si de bani - cutia automata e mai scumpa).

Share this post


Link to post

Incearca la GTT, poate or mai avea kalos-ul ala automat pentru drive-test. In felul asta vezi exact pe ce dai banii.

 

In alta ordine de idei, a fost cineva multumit de cutia automata de pe cielo? Pe toata lumea am auzit ca a fost dezamagita si a facut probleme.

Share this post


Link to post

Nu stiu, dar toata lumea e multumita de cea de pe Spark! :) )

Share this post


Link to post

@hawkeye: multumesc pt experienta impartasita;

@geof: am facut un drive test cu o honda accord cu benzina si cutie automata, pe care am condus-o in modul automat evident. Modelul asta avea si un mod secvential manual de schimbat vitezele;

 

Multumesc tuturor pt pareri ! Scopul unui forum este sa impartasim informatii si impresii, nu-i asa !?

 

Sunt si eu in cazul lui dany_s, masina ar fi folosita mai mult de sotie prin trafic in Bucuresti, putini km pe an, drumuri scurte. Si in plus ma gandesc ca ar fi mai potrivita pt un incepator, care nu are o mare dorinta de a conduce o masina deoarece i se pare cam dificil (deocamdata nu are carnet dar sper ca va avea). Macar de grija schimbatului de viteze sa scape, ma gandesc eu. De asemenea as vrea sa ma incadrez intr-un buget cat mai mic pt ca ar fi o a doua masina in familie si care are o importanta secundara, drumurile lungi cu toata familia urmand a fi facute in continuare cu masina actuala.

 

Din ce am vazut, presupun ca automata de pe Kalos este una clasica, cu 4 trepte si convertizor de cuplu, fara posibilitatea de a schimba manual secvential viteza. Astept in continuare opinii mai ales de la cei care au folosit sau folosesc o cutie de acest tip, chiar daca nu pe Kalos/Aveo. De exemplu m-ar interesa foarte mult cum se comporta si cum trebuie sa conduci in conditii de iarna ... cum sunt cele din Canada de exemplu ... :)

 

O informatie buna, nu stiam ca GTT au la drive test Kalos cu cutie automata, voi suna sa ma interesez.

Edited by scaevola

Share this post


Link to post

Eu la Epica am un buton de Winter care (din spusele unui amic) blocheaza diferentialul.

 

Daca e pentru un incepator care o sa vrea sa ajunga de la A-B atunci automata all the way. Se conduce aproape singura. Daca acel incepator o sa aiba pretentii peste cativa ani (si dupa 100.000km) sa se considere sofer adevarat si care stie ce inseamna o masina si ce poti face cu ea, atunci sa invete manuala pentru ca nu strica.

 

Referitor la buget, 1000-1200 euro cred ca e un procent destul de semnificativ pentru o masina de 7-8000. Dar daca-ti poti permite acel lux, go for it.

 

Honda Accord automata are o cutie similara cu Epica, eu n-am vazut nici o diferenta intre ele. Teoretic si cea de pe Kalos ar trebui sa fie in regula, chiar daca e de generatie mai veche. Iar acel sport-shift e pus doar de dragul de a fi pus deoarece situatiile in care tu schimbi mai bine decat automata sunt aproape zero.

 

Nu sti cat de mult te ajuta dar s-a mai discutat si pe aici in general la manuale vs automate: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=11284

Share this post


Link to post

Amicul tau nu stie ce inseamna. Din cate stiu eu ( :D ) nu exista diferential blocabil pe fata ci numai pe spate. Si aspectul asta nu are legatura cu cutia de viteze (automata sau nu).

Share this post


Link to post

Atunci ce anume face acel buton de winter?

Share this post


Link to post

Am fost la GTT, dar nu au Aveo 5u cu cutia automata disponibil la drive test. Mi-au spus ca ar avea doar aveo 4u cu MT dar care nu era pe-acolo la ora cand am fost.

In schimb am re-vazut "pe viu" in showroom modelul 5u cu cutie manuala. Am facut ceva teste pe loc cu schimbatorul manual si mi s-a parut destul de imprecis si cu o cursa destul de mare, o potentiala dificultate pt o soferita incepatoare si nu prea pasionata de condus masina.

Share this post


Link to post

O cutie manuala "la rece" niciodata nu o sa fie prea precisa.Cea mai buna metoda e sa o testezi in trafic nu in showroom cu masina stationand.

Share this post


Link to post

Adevărat că maneta schimbătorului la Kalos e relativ mare, dar ăsta nu e neapărat un dezavantaj, chiar dacă ai mânuţele mai scurte. Oricum o persoană mai scundă (deci şi cu mânuţe mai scurte şi indiferent de sex!) va sta cu scaunul bine băgat sub volan (excepţie fac unii bărbaţi adevăraţi!), deci vor putea "manipula" schimbătorul cu încredere. În contrapartidă, un schimbător "scurt" poate crea probleme.

Oricum, aşa cum se spune pe ici pe colo, totul e chestie de obişnuinţă. Şi nu în ultimul rând de bani! Iar dacă amândouă se combină, atunci "money talks!"

Share this post


Link to post

Prima oara cand postez. :) >-

 

Si eu la inceput eram f. sceptic privind cutia automata. Dar dupa 2 zile de condus Passat Automat 5trepte tiptronic pot spune cum a zis shi un user anterior... De acuma numai automata cumpar. (am avut skoda octavia inainte shi mi-era frica c-o sa fie mai aiurea cu automata).

 

Cat despre depasiri intr-adevar se baga picioru la maxim shi nu schimba aiurea garantat.. la mine incepe roshu la 5000 (cred) si ea schimba pe la 4500 deci n-ai probleme. Picioru la podea shi automata rulz. :D

Share this post


Link to post
Atunci ce anume face acel buton de winter?

 

Schimba viteza la mai multe ture, chiar daca tu apesi usurel pe acceleratie. In plus, te lasa atunci cand stai pe loc, cu acceleratia usor apasata, sa alternezi D cu R pentru a face balans.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...