Jump to content
Sign in to follow this  
ageana

Povestiri de pe urma Daciei

Recommended Posts

Se pare ca majoritatea de pe aici au avut parte numai de carute :) . Eu am fost mai norocos :) .

Share this post


Link to post
Stii bine, parerile mele se pot vedea si pe forum apropos de dacia in general, reno in special si pe mama lor. Dar ca sa pastram o nuanta de echilibru in discutie cu totii cunoastem sau am cunoscut persoane cu dacia 13xx a caror masini aratau si functionau cat se poate de normal.

Eu chiar am avut o troaca. Defectele au aparut chiar de cand am cumparat masina, teoretic trebuia sa stau cu surubelnita si cu setul de chei in mana inca inainte de a iesi de la dealer.

Share this post


Link to post
Se pare ca majoritatea de pe aici au avut parte numai de carute :) . Eu am fost mai norocos :) .

 

Cred ca si eu la fel. N-am avut probleme majore nicodata cu ea.

 

Eu chiar am avut o troaca. Defectele au aparut chiar de cand am cumparat masina, teoretic trebuia sa stau cu surubelnita si cu setul de chei in mana inca inainte de a iesi de la dealer.

 

Am vazut-o pe a ta. La exterior arata exact ca a mea. Inauntru, nu stiu, trebuie sa mearga la "raze". Nu parea chiar troaca, ca acum pun niste poze cu a ta :D

Share this post


Link to post

Salut,

 

Anul 2001 , ianuarie , dupa un accident nasol , m-am dus sa-mi iau o alta dacie(noua).

 

Am fost la dealer , am ales-o , gri metalizat(sobolan) , se inchideau toate usile din prima , injectie monopunct , ce sa mai zic nebunie! :)

 

Am fost la banca am platit-o , am luat-o , am plecat spre casa si am facut fix 6 km si a refuzat sa mai intre in viteza a 2-a si a 4-a. :)

 

Dar sa trecem si la partea buna , in 4 ani si 100.000 km nu am avut nici o problema cu ea , am schimbat doar ce trebuia la revizii.

 

Plus ca am cumparat-o cu 3500 $ si am dat-o in 2005 cu 2700 EUR :D

Share this post


Link to post
in 4 ani si 100.000 km nu am avut nici o problema cu ea , am schimbat doar ce trebuia la revizii.

 

Si nu era incomod sa mergi doar cu vitezele 1 - 3 - 5? :D

Share this post


Link to post

Daca i-au spus baietii de la service ca "ASA FACE TOATE", s-a linistit si a mers cum a putut...

Share this post


Link to post

Lasand gluma la o parte, m-am amuzat teribil cand mi-a povestit cineva ca dacia lui 1300 nu mai intra decat intr-a 1-a si a 3-a. De mers se putea merge, singura problema era cu parcarea deoarece nu putea da cu spatele. Tot timpul trebuia s-o lase in asa fel incat sa plece cu fata. :D

 

Facem noi misto de loganisti, dar a progresat mult dacia. Intra in toate vitezele si usile se inchid din prima. Asta da tehnologie nationala si noi facem misto de ea. Sa ne fie rusine!

Share this post


Link to post

Am avut rabdare sa citesc toate cele sase pagini ale topicului si daca nu erau ultimele doua ma urcam pe pereti ! Am avut si eu si inca mai am o dacia 1310 1991 luata SH in 2000, vaide mama ei ! Fostul proprietar o tinuse cam 2 ani pe dreapta cu uleiul neschimbat, deoarece fusese plecat din tara. Masina nu avea nici un fel de ungere pentru ca toate orificiile de ungere din blocul motor se infundasera cu marmelada aia de ulei in atata timp, tin minte ca turnam ulei pe sus ca sa se unga tachetii cat de cat. Instalatia electrica era varza, refacuta tot de fostul proprietar, insonorizare nema, iarna tremuram ca dracu, vara asudam ca in cuptor, ce sa mai cunoasteti senzatia.Cand am cumparato un cunoscut a probato ruland in forta cu 120/h, insa mie mi s-a facut frica si bine ca mi s-a facut.Stiam ca va fi o masina de tranzitie si nu avea rost sa mai bag prea multi bani in ea. Insa cand am citit posturile catorva de aici de pe forum care schimba cu asemenea gioarse vitezele la 4-5-6500/rotatii ( poate pe ora ca pe minut nu as crede ) si ajung cu usurinta la 120-140-150 km/h =)) , mi se zbarleste parul in cap. Pai poate unii au uitat de unde au plecat iar multi pe care ii vad si in trafic nu sunt constienti de ce li se poate intampla cu un astfel de cosciug pe roti. Eu unul nu i-am dat mai mult de 75/h ca mai mult mi se parea ca se dezintegreaza dar am colegi de serviciu care imi spun ca merg cu 120/h e drept cu masini din 95-96, destul de cazute si care in trafic sunt pericol public. Nu ca ar muri ei, dar ce vina au altii sa o patesca pentru niste inconstienti ?

:o fftopic: am un chevy aveo de aproximativ o luna, nu i-am terminat inca nici rodajul dar nu inteleg pasiunea voastra pentru turatii inalte. Va rog invatati-ma si pe mine, poate procedez gresit si vreau sa ma indrept, eu folosesc asa cum scrie in cartea masinii plaja de turatii cuprinsa intre 2000-3000/rot/minut. Schimb vitezele la 2500 astfel :

I- la plecare pana la 15-20Km/h;

a II-a pana la 40 km/h:

a III-a pana la 65-70 km/h:

a IV-a pana la 90 km/h;

a V-a peste 90 km/h.

Mi se pare aiurea cum s-a scris pe aici sa mergi cu a doua pana la 60/h, pai ce mergi turat de dragul de a merge turat si apoi mai e si consumul care nu cred ca se simte deloc confortabil in atare conditii. Astept sfaturi :osanale:

Si mai :o fftopic: se scrie exact si nu egzact sau mai rau iegzact :thumbl:

Share this post


Link to post

De tremurat si asudat n-au scapat chiar toti, unii mai stiu senzatia chiar bine avand in veder ca AC nu e standard mai ales la marca daewoo (si nu numai).

Faptul ca ai avut asemenea lighean, nu inseamna ca toti posesorii de Dacia berlina merg in cosciuge pe roti. Eu nu m-as lauda cu asta, mai ales ca o Dacie se pune la punct in totalitate cu sume intre 5 si 10 mil, depinde de ce sufera. Eu la Dacie am bagat numai Valvoline, bujii Champion, fise Bosh si aprindere electronica care facea toti banii la masini pe carburatie. Si mergeam cu viteze de croaziera intre 100-120 fara sa simt ca masina e suprasolicitata. Dar cauciucuri bune, echilibrare, geometrie, pivoti schimbati la timp etc. Aeriseam franele de cate ori era nevoie, si era destul de des (cam o data, de doua ori pe an). Deci trebuia sa muncesti ca sa ai o masina buna. Asta e.

Dar cand in masina ai copilul si sotia, nu faci economie la 5 - 10 mil ca sa pui o masina veche la punct.

Faptul ca masina se dezintegreaza iar stapanul merge cu 75 km/h in ideea ca va combate fenomenul e gresit. Este pericol public si la 30 km/h, masina e la fel de dezintegrabila si nesigura pentru sofer si participantii la trafic.

 

 

Cand am cumparato un cunoscut a probato ruland in forta cu 120/h, insa mie mi s-a facut frica si bine ca mi s-a facut.Si mai :o fftopic: se scrie exact si nu egzact sau mai rau iegzact :thumbl:

 

Iegzact! Pe ea o. ;)

Share this post


Link to post

Pai da, multi au avut astfel de kazane pe care le reparau cu sarme si carpe, mergeau din an in pasti cu ele, nu bagau bani in ele ca de, scump, dom'le, scump, dincolo era mai ieftin, dar dupa aceea au avut bani sa isi ia Logan in rate pe 7 ani, bagand de-alde 3-4 milioane pe luna si apoi vaicarindu-se ca n-au bani sa le intretina. Si cu 3-4 milioane pe luna iti faci vechea berlina masina buna pana la urma.

Share this post


Link to post

Si stai sa vezi cazane de logan cand se termina garantia. Daca o sa isi ia de la gura sa plateasca rata aia 7 ani, intretinere ioc.

Share this post


Link to post

Nu, ca multi nu au bani de gazolina si fac poutini km. Dar in definitiv, tot mai safe sunt loganele pe drum decat cazanele din 1900 toamna. Sper sa se inteteasca in trafic controalele tehnice, azi am vazut un papuc cu roata oblica in mijlocul drumului, probabil un brat sau un pivot rupt.

Share this post


Link to post

Mai degraba aia din 1900 toamna cu itepeul luat pe bune decat un logan peste vreo 3-4 ani cu montanele putrede. Traim in Romania...

Share this post


Link to post

Alio, lasati loganele si reveniti la 13xx si povestiri din urma ei...

Share this post


Link to post

@moshu sorry ai dreptate, pe ea o, ex : cumparat-o, probat-o etc. : : :redface:

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Nu-i problema johnny, dar din viteza se mai greseste. Iar multi stalcim anumite cuvinte din joaca: leji (leduri), bece (becuri), ezact etc. :)

 

La subiect

 

Din pacate pentru amintirile noastre, dar luaind in considerare ca suntem in 2006 iar americanii cica au dovezi ca exista apa pe Marte, trebuia sa se intample: a murit si ultimul descendent al vechii Dacii, Dacia papuc. Doamne ce chinuite au mai fost masinile astea precum camilele in desert.

Si apropos de Dacii si desert, tineti minte ca incepand din 1999 echipa de redactie de la Academia Catavencu a traversat Africa (Bucuresti - Dakar) cu Dacii papuc? S-a chemat operatiunea "Cu papucii prin desert", s-a desfasurat in fiecare an inclusiv in 2006 si a avut ca scop transport de ajutoare catre tarile sarace din Africa.

Datorita faptului ca expeditiile si-au dovedit utilitatea, acum exista si o fundatie cu acelasi nume.

Detalii aici.

Share this post


Link to post

Din ce citesc acolo imi intareste concluzia de a nu-mi mai cumpara niciodata dacie. Eu ar fi trebuit sa schimb 3 sferturi din masina pana acum la cat am solicitat-o pe a mea.

Share this post


Link to post

Din cinci dacii, doua carau piese de schimb si seara de seara faceau revizia. Mare succes. Cum ne-a obisnuit de altfel dacia intotdeauna, de toata jena. Aceeasi linie continua din 65-70 si acum, azvarlirea gunoiului reno in europa de est. Aici se gasesc destui sa se entuziasmeze de el si sa plateasca bani buni, pentru care se indatoreaza cu mai bine de juma de salar, sa-i puna folie, pleoape, sa-i f..aCA CAte o dunga colorata sau neagra si sa creada CA CA ei nu e nimeni.

Share this post


Link to post

Mai frumos era ca li se parea normal. Eu daca stau bine sa ma gandesc mi-am solicitat mult mai mult matizul si nu i-a mai picat nimica din cauza asta.

Si cica sa arunc daewoo la gunoi si sa-mi iau rino... daaa, sigur...La Rino am forjat-o putin pana la tara si a inceput sa miroasa a incins inauntru si sa troncane iar rulmentul de presiune.

Share this post


Link to post

O seara frumoasa de vara - vin din oras, trec prin piata sa-mi iau un pepene. Parchez frumos masina [cumpar ditamai bostanul], iar cand ma intoc si dau sa plec: vruuum ... fassss, fassss, puf, puf, poc (se opreste).

Initial am crezut ca s-a fisurat ceva pe la GPL (ma si vedeam sarit in aer). Schimb repede pe benzina, pornesc: la fel ... nu statea la relanti si n-o puteam accelera peste 1300rpm neam.

In fine, plec pe jos acasa, chem o vecina cu un Matiz sa ma ajute s-o trag de-acolo, sa n-o las in piata. Ajungem noi la masina (asta era incepatoare) ... ma gandesc eu: ma, daca o las pe ea sa ma traga poate o mananca pedala si cine stie pe unde ma trage, si-si mai distruge si ambreiajul.

Zis si facut: ma pun eu in masina ei si ea intr-a mea; ii explic pe indelete cum sa ia curba un pic mai larg, ca pedala de frana va merge f. greu si sa traga frana de mana daca e ceva. Pun contactul, pornesc avariile si plec - usor, usor ... vine curba de iesire din parcare - eu o iau usor ( in momentul ala vad cu coada ochiului dacia mea pe partea dreapta a Matizului. Se pare ca m-a ascultat si a luat curba mai "larg"; s-a oprit la o palma de un Audi parcat (a tras frana de mana in ultimul moment).

Am impins masina inapoi pe strada si am plecat acasa. Totul a mers ok in rest.

 

Concluzia: 300.000 am dat pe sufa (pt. tractare) si 30.000 pe piesa stricata, respectiv un T ce iese din pompa de servo, se rupsese si iesea tot vacuumul.

 

A fost singura data cand m-a lasat in drum! In rest, pentru o Dacie din '98 (ce-i drept, 35.000km a avut cand am dat-o) mergea impecabil: nu scartzaia, nu troncanea nimic, prindea 150pe ceas.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Ce servo? Oamenii vorbeau de berlina, seria 1300... Ce servo?

Share this post


Link to post

Probabil servofrana.

Ale mele nu au fost atat de catatrofale, a doua (din 96) cred ca a trecut de 200.000 km , nu stiu sigur ca s-a dus numaratorul de km prin 2001 la 115.000km. Inafara ca schimbai bucsi, placute de frana pana in 10.000km nu a facut probleme prea mari pana prin 2004 cand au picat multe.

Defapt 4 chestii mi amintesc:

1. Cand a scos-o un tractor din niste nameti a tras-o aiurea si s-a rupt puntea spate :shock:

2. Frana era pe baza de ABS manual

3. In viteza a treia intra mai greu ( odata a ramas blocata intr-a 3-a) :shock:

4. Caldura era pe baza de carton, aeroterma facea fix ca drujba.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Ptiu... uitasem de carton... Super inventie. :) )

La fel si drujba, dar aia nu ma deranja. :)

Share this post


Link to post

Eu am "crescut", ca şofer, pe 1300-le lui tata, maşină din 1979. Ar fi multe de spus din vremurile alea. Dar ce mi-a rămas pe creier (sub formă de pitic) este mirosul constant de lichid de frână din habitaclu, datorat frecventei defectări a garniturilor pompei de frână. Lichidul se prelingea pe lângă pompă, intra în habitaclu şi se oprea pe pedalier, la şofer, unde îmbiba pâsla de sub linoleumul din dotare. Era o pompă ciudată, primul tip cu dublu-circuit - şi se găseau mai greu garnituri. Şi probabil şi mai proaste. Îmi amintesc că ăsta era stresul permanent: să verific nivelul lichidului de frână. Mirosul făcea deja parte din maşină. Nici nu aveam nevoie de odorizante la aşa miros şi, oricum, ventilaţia se făcea natural, peste tot. Ca şi spălatul, de altfel. Ţin minte cât m-am chinuit odată să descopăr pe unde intra apă în maşină. Se strângea pe pedalier, în dreapta. În cele din urmă am găsit o găurică de 2-3 mm pe peretele dintre cabină şi compartimentul motor, perfect aşezată aşa încât la orice ploaie şiroiul să treacă pe deasupra ei şi apoi să intre înăuntru. Am rezolvat-o cu o gumă de mestecat. S-ar putea ca guma să fi căzut până acum, că l-am auzit recent pe taică-meu plângându-se de apă în cabină...

Cert e că maşina aia merge şi acum - în urma unui schimb constant de piese, chiar dacă nu prea o mai conduce nimeni.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...