Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

...nu cred sa fie termostatul de vina pt k acul de la apa mi se ridica repede la jumatatea ceasului...

Succes

 

 

Gata am rezlovat problema :drinkers: . Termostatul era blocat pe deschis.

Share this post


Link to post

Revin cu problema: Termostat bun (apa se ridica repede la temperatura optima), antigel schimbat, radiator 1,5 ani, calorifer 9 luni, vaporizator montat in paralel cu caloriferul (referitor la circuitul de apa).

Tur + retur vaporizator, fierbinti, la calorifer (cu aeroterma pe 3) tur fierbinte, retur rece.

Ma gandesc la o problema de debit, daca ar fi colmatat caloriferul ar fi fost si returul tot fierbinte, dar disipa foarte bine caldura (retur rece). Daca tin motorul turat situatia se amelioreaza putin.

P.S. In disperare de cauza am micsorat diametrul (cca 50%) la traseul de apa pentru vaporizator, nici o schimbare (bine/rau).

Share this post


Link to post

Referitor la posturile lui sloppy - cum e posibil sa creasca temperatura rapid cu termostatul blocat pe deschis? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Ma gandesc la o problema de debit, daca ar fi colmatat caloriferul ar fi fost si returul tot fierbinte, dar disipa foarte bine caldura (retur rece). Daca tin motorul turat situatia se amelioreaza putin.

 

Chiar este o problema de debit. Turul trebuie sa fie fierbinte si returul cald si nu rece.

Share this post


Link to post

Bun. Dar de ce nu am debit? Sa influenteze instalatia de gaz (vis-a-vis de traiectul apei)?

Am sa incerc sa strangulez furtunul de la vaporizator (o sa merg pe benzina) si sa vad daca se modifica ceva.

Alta idee ?

Share this post


Link to post

Ce antigel ai si cati km/ani are?Vaporizatorul de la gaz este fierbinte?

Share this post


Link to post

Antigel de cca. 1 luna; firma - no name. Vaporizatorul este fierbinte la fel si tur/retur ale acestuia. In principiu toate furtunele sunt fierbinti mai putin retur calorifer (bineinteles cand aeroterma este pornita altfel incet, incet, se incalzeste si acesta.

Share this post


Link to post

Nu ma pricep la instalatii de gaz, cred insa ca ai caloriferul infundat (sau furtunul de retur), motiv pentru care trece foarte putin lichid fierbinte.

Share this post


Link to post
Referitor la posturile lui sloppy - cum e posibil sa creasca temperatura rapid cu termostatul blocat pe deschis? :rolleyes:

 

Nu stiu ce sa zic mie mi se ridica acul la jumate in maxim 3 km. Acest diagnostic mi l-au spus cei de la service, am schimbat termostatul si acum e super bine. Daca schimb si pompa de apa cred k o sa fie si mai bine.

 

Cand masina este la relanti trebuie sa circule apa in vasul de expansiune? La mine nu se intampla acest lucru si cand este turata vine foarte foarte greu apa pe furtunul de retur. Am vazut la un Matiz k circula apa foarte bine si mi-a dat de gandit sa nu fie din cauza pompei de apa care cam picura :scarpin: . Poate "exploda" acea gaurica dintr-o data? Curge apa doar cand motorul este oprit, nu stiu daca si in mers. cel putin eu nu am observat pana acum.

Edited by sl00ppy

Share this post


Link to post

La Matiz din cate stiu eu "borboroseste" apa in vas ca atunci cand ai aer in instalatie si este cunoscut acest fapt.

La tine, daca nu ai aer in instalatie nu prea ar trebui sesizata nicio "activitate" in vasul de expansiune.

 

Sper sa nu gresesc...

Edited by bella

Share this post


Link to post
Antigel de cca. 1 luna; firma - no name. Vaporizatorul este fierbinte la fel si tur/retur ale acestuia. In principiu toate furtunele sunt fierbinti mai putin retur calorifer (bineinteles cand aeroterma este pornita altfel incet, incet, se incalzeste si acesta.

 

Schimba antigelul cu unul calitativ si verifica/schimba T-urile de la vaporizator-calorifer.

Share this post


Link to post

T-urile de la vaporizator sunt usor de identificat, am inteles ca exista unul al masinii pentru calorifer, asa este? Unde, cum ...? Merci.

Share this post


Link to post

Ai inteles gresit.Nu ai probleme decit la T-urile de la vaporizator-calorifer sau calorifer.

Share this post


Link to post

Stai sa inteleg. Este vorba de cele doua T-uri de plastic ale vaporizatorului care preiau in paralel lichid din instalatia caloriferului? Ce probleme ar puta avea acestea avand in vedere ca au un diametru considerabil si sunt din plastic? Ai intalnit asfel de probleme (infundare T-uri) ?

Share this post


Link to post

Da aceste T-uri se infunda datorita bavurilor din turnare necuratate.

Share this post


Link to post

HO HO ho

hai sa va zic una buna . Ati mai vazut Leganza cu carton in fata ?

Daca nu , la mine exista . Din lipsa de timp (de duminica nu am avut timp sa cumpar nici antigel si nici sa verific termostatul ) am trecut la aceasta mutare spartana

Rezultatul? de ridicat acul la apa se ridica tot lent , cam in 10 min .Dupa care ramane la jumate si am caldura.La drum lung la viteze mari scadea acul indicator acum ramane la fel si baga caldura .Daca si zilele urmatoare sunt asa de friguroase cred ca aceaasta inventie o sa tina pana cand o sa vina caldura sa pot umbla la ea.

 

Nu e asa ca suna bine ? Leganza cu carton . Asta ca tot nu are pilot automat si esp de rad toti prietenii de mine

Share this post


Link to post

Chiar nu va pricep ... ce mare brinza cu folosirea cartonului ??? Daca v-as spune ca am vazut neamt de la mama lui, in Germania, folosind carton la Mercedes ce parere ati avea ?

 

@chiper_dan: De miine pun si eu carton la Leganza, macar asa din solidaritate ;)

 

PS si putin off-topic : La a mea nu am nici ESP nici ABD nici macar ABS ... si totusi, cine crezi ca a mers in weekend la 3 Brazi si apoi la Plaiul Foii fara nici cea mai mica problema ... Moshul meu, batrinca ;) Sa va povestesc cite Renaulturi, Octavii si Honde am vazut la 3 Brazi si pe Paraul Rece echipate cu lanturi ??? Nu va mai spun, oricum sint pe aratura :D

 

LE: Cind aveam Espero, intotdeauna bagam un carton de cca 30 cm cind temperatura scadea sub 5C !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema de debit. Dupa cum a spus ovi_jer am verificat T-urile, cele doua (din plastic) de la instalatia de gaz nu aveau nici o problema dar ..., mai exista sa-i spunem tot T, o piesa de legatura intre un furtun (dinspre pompa), tur catre calorifer si un furtun catre clapeta de acceleratie. Toata piesa este metalica si este sub galeria de admisie fixata de blocul motor cu 2 (cred) suruburi. Aceasta piesa era obturata cu depuneri.

PS. Foarte incomod de demontat colierele furtunelor, ideal ar fi sa demontati piesa de pe bloc, eu am scos doar turul caloriferului si cu o surubelnita am desfundat prin acest orificiu. La vara cred ca am sa demontez piesa, suspectez probleme si la acel furtunel catre galeria de admisie.

Share this post


Link to post

Pai cum poti avea probleme cu acela daca vaporizatorul de gaz se incalzeste si este pe acelasi tur?

Share this post


Link to post

Da, cred ca nu m-am exprimat foarte bine. Schita este mai "graitoare", ambele retururi (calorifer+vaporizator) se unesc intr-un alt T de plastic (acestea nefiind in desen).

post-8639-1198152702_thumb.jpg

Share this post


Link to post

T-urile de apa de la instalatia de gaz s-au montat gresit.Se leaga exact pe turul si returul caloriferelor la 10 cm de stuturile caloriferului.

Share this post


Link to post

Ok, poate la vara o sa modific instalatia, dar ce crezi merita? Situatia de fata genereaza probleme (care ar fi)?

Share this post


Link to post

Da,ai debit mai mare pe vaporizator si mai scazut pe corpul clapetei si calorifer.

Share this post


Link to post

Problema este la un Espero 1.5 DOHC: acul indicatorului de temperatura sta la sfertul scalei chiar si cand motorul este destul de incins si termostatul se deschide.Am schimbat termostatul la sugestia unui mecanic pt.ca nu aveam caldura dar nu s-a modificat nimic.Sa fie de vina caloriferul (infundat)?

Share this post


Link to post

Verifica daca turul si returul caloriferului sunt fierbinti si daca butonul de la climatizare mai actioneaza voletul de aer rece-cald.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...