Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

La cutiile f16 de Cielo Espero etc, care sunt GM inteleg sa pui d'ala, dar cutia de MAtiz ce legatura are cu GM? motorul idem..

 

Legătura este, că nu găseşti 75W-85; poate la Bucureşti, sau şi alte oraşe, dar cum am spus, la Oradea nu, am verificat. Deci dacă acest ulei corespunde specificaţiei fabricii, deja se califică pentru cutia Matizului şi este o soluţie pentru cei care nu au găsit şi poate nu ştiau de Opel. Cutia nu este GM, dar Daewoo nu mai există, GM Europe a preluat firma, deci ei ne asigură toată gama de consumabile, altfel am rămîne fără aprovizionare. (Spark, geamănul Matizului iese din fabrică cu aceleaşi consumabile) Confuzia se naşte din faptul, că licenţa românească tot sub numele de Daewoo functionează, dar ţara nu produce consumabile specifice Daewoo.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uleiul de care zici, rosiatic nu e pentru Matiz, e pentru cutiile GM ce nu necesita teoretic schimb, doar completare(Cielo/Espero/diverse Opel-uri). Ai un link , sursa, unde zice ca e 75w85? din cate stiu eu e SAE80. LA cutiile de care ziceam, unii pun ulei de cutie automata si merge fara probleme, la Matiz nu stiu ce sa zic.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Rosiatic era si uleiul 75W85 pe care l-am luat si eu. Marca Tutela. La specificatii apare ca schimbul se realizeaza in conformitate cu prevederile constructorului de masini. Asa ca nu cred ca are relevanta culoarea. Poate compozitia, vascozitatea etc

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uleiul de care zici, rosiatic nu e pentru Matiz, e pentru cutiile GM ce nu necesita teoretic schimb, doar completare(Cielo/Espero/diverse Opel-uri). Ai un link , sursa, unde zice ca e 75w85? din cate stiu eu e SAE80. LA cutiile de care ziceam, unii pun ulei de cutie automata si merge fara probleme, la Matiz nu stiu ce sa zic.

 

Uleiul de care vorbeşti, SAE 80 nu se mai foloseşte. 75W-80, Cod 9120541-1940768 a fost înlocuit, la Saab şi Opel, nu se mai foloseşte nici asta. Singura care o găseşti este 93165290-1940182 (prima cifră este codul GM, cealaltă codul Opel) Singura mea problemă este că sunt nou la forum, cînd încerc să ataşez ceva, îmi dispare tot, deci deocamdată nu ştiu cum se ataşază un file, cineva mă ajută? Bineînţeles am dovezi, altfel nu aş fi îndrăznit să bag acest ulei în cutia mea, ceea ce deja am făcut. Merge brici. file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/GM%2file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/Opel/sujet296073-7000.htm075W-85%2093165290-1940182%20(romana).pdf

 

Uleiul de care zici, rosiatic nu e pentru Matiz, e pentru cutiile GM ce nu necesita teoretic schimb, doar completare(Cielo/Espero/diverse Opel-uri). Ai un link , sursa, unde zice ca e 75w85? din cate stiu eu e SAE80. LA cutiile de care ziceam, unii pun ulei de cutie automata si merge fara probleme, la Matiz nu stiu ce sa zic.

 

Aici sunt linkurile:

 

file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/Opel/92290.htm

file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/Opel/opel.lmz.htm

file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/Opel/product.php.htm

file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/Opel/getriebeol-opel-gm-1-liter.html

file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/Opel/sujet296073-7000.htm

file:///E:/Kocsi/Lubricants/Gear%20Oil/GM/GM-Opel%2093165290-1940182%2075W-85%20GL-4%20(Castrol%20BOT%20402)/GM%2075W-85%2093165290-1940182%20(romana).pdf

Edited by Cellist

Share this post


Link to post

Ti se pare la fel 26 lei cu 48 lei ?

 

La cati bani am bagat in Matiz anul trecut...nu mi se pare mare diferenta. Si habar nu mai am cat a costat litrul de ulei atunci (la Reno-uri nu se schimba uleiul la cutie), dar cred ca a costat 26 de lei litrul. Pentru ce sa dau 48 de lei pentru ulei pentru cutii de viteze mari? Si Bugatti Veyron probabil are un ulei de cutie mult mai bun, dar e posibil ca uleiul ala sa-mi distruga cutia.

 

Eu nu stiu de ce atata teorie pe tema unui kkt de ulei de cutie. I-am pus Tranself NFJ, ca d-asta aveam cel mai aproape, cand am schimbat ambreiajul la mine la munca, am fost mai mult decat multumit de cat de bine intra in viteze, am facut si jumatate de tara cu masina intr-un week-end in vara aia, am facut Transalpina, Transfagarasanul, A1 cu 150 la ora, masina tot merge perfect, la ce bun sa ma mai intereseze ce ulei am in cutie si cat a costat? Da-o dreaku, la 50 de ore pe saptamana cat prestez pe plantatie saptamanal, 3 sambete pe luna la munca, imi doresc doar ca masinile pe care le conduc sa nu-mi ceara mai mult decat benzina si lichid de parbriz, timpul liber prefer sa mi-l petrec in scopuri mai constructive sau recreative decat pe sub masina.

 

Cel mai bun mecanic de la mine din service are la Logan-ul lui Ambition 1.6, din 2004, vreo 300 de mii de km, a facut toata Europa cu el, face liniute cu el, si cred ca a vazut schimb de ulei la cutie doar cand a dat odata cutia jos sa-i schimbe simeringul de palier, daca l-a schimbat si atunci. In rest cred ca ar rade si cu fundul daca ar citi discutiile de aici pe tema uleiului la cutie. Regula e simpla: gasesti un ulei bun, il pui p-ala, dup-aia nu te mai intereseaza. Eu am fost multumit de Elf, consider ca am rezolvat problema, pentru mine subiectul s-a inchis.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Regula mi se pare bună, dar care este uleiul bun?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cel recomndat de producator 75w85 GL4 :) In lipsa celui recomandat ar trebui sa cautam ceva apropiat adica un 75w80 GL4, daca cu asta merge bine cutia atunci e perfect.

Fiecare este liber sa-si aleaga tipul si marca mai ieftin mai scump atat timp cat se apropie cu specificatiile.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Regula e simpla: gasesti un ulei bun, il pui p-ala, dup-aia nu te mai intereseaza. Eu am fost multumit de Elf, consider ca am rezolvat problema, pentru mine subiectul s-a inchis.

 

Ai rezolvat problema pentru urmatorii 40.000 km...am ramas uimit ce mizerabil, negru si cu texturi prin el a iesit uleiul din cutia la Matiz, la Espero cand l-am schimbat prima si ultima oara la 14 ani , desi nu trebuie niciodata teoretic, a iesit rozaliu si curat, deci unele cutii il distrug mai repede, altele nu. Cutiile f16 de Cielo tin cu uleiul din fabrica 500.000 km, la Matiz daca-l lasi peste 100.000 iti distrugi cutia daca ai 'noroc'.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai rezolvat problema pentru urmatorii 40.000 km...

Vrei sa zici 30.000 km

Share this post


Link to post

Cel recomndat de producator 75w85 GL4 :) In lipsa celui recomandat ar trebui sa cautam ceva apropiat adica un 75w80 GL4, daca cu asta merge bine cutia atunci e perfect.

Fiecare este liber sa-si aleaga tipul si marca mai ieftin mai scump atat timp cat se apropie cu specificatiile.

 

Tocmai am încercat să demonstrez că nu trebuie să ducem lipsă, există ulei corect, despre care nu se ştia...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vrei sa zici 30.000 km

 

In manualul meu, Matiz E2 2004 e la 10.000, 50.000, 90.000 etc, sau din 24 in 24 de luni, care ajunge prima.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai rezolvat problema pentru urmatorii 40.000 km...am ramas uimit ce mizerabil, negru si cu texturi prin el a iesit uleiul din cutia la Matiz, la Espero cand l-am schimbat prima si ultima oara la 14 ani , desi nu trebuie niciodata teoretic, a iesit rozaliu si curat, deci unele cutii il distrug mai repede, altele nu. Cutiile f16 de Cielo tin cu uleiul din fabrica 500.000 km, la Matiz daca-l lasi peste 100.000 iti distrugi cutia daca ai 'noroc'.

 

Să stabilim un lucru: nu există ulei, sau nici un lichid din maşină care să ţină atât, asta e reclamă pentru creduli, toţi mecanicii auto serioşi confirmă...altfel de ce se dă şi un termen în timp pentru schimbare, de ex. 40000 km s a u 2 a n i?

  • Like 1

Share this post


Link to post

In cazul Matizului ai dreptate, dar la Cielo/Espero uleiul nu se schimba niciodata, e 'pe viata', nu e nici o reclama, am si cazuri concrete de masini cu 4-500.000 km la care nu s-a umblat la uleiul din cutie, la care merge si intra perfect in viteze, altele sunt problemele la km aia, nu cutia. Totusi, cum spuneam, eu l-am schimbat la Espero din cauza varstei de 14 ani, dat fiind ca producatorul socoteste o durata medie de viata a masinii de 8-10 ani.

 

Asta-i fostul Espero de la munci din '97 la care nu s-a umblat la cutie sau la uleiul din ea, intra in viteze asa precis zici ca-i noua.

post-3429-12768861531_thumb.jpg

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nici producatorul nu cere la alte cutii sa schimbi uleiul, sunt cutii fara intretinere.

Share this post


Link to post

In cazul Matizului ai dreptate, dar la Cielo/Espero uleiul nu se schimba niciodata, e 'pe viata', nu e nici o reclama, am si cazuri concrete de masini cu 4-500.000 km la care nu s-a umblat la uleiul din cutie, la care merge si intra perfect in viteze, altele sunt problemele la km aia, nu cutia. Totusi, cum spuneam, eu l-am schimbat la Espero din cauza varstei de 14 ani, dat fiind ca producatorul socoteste o durata medie de viata a masinii de 8-10 ani.

 

Asta-i fostul Espero de la munci din '97 la care nu s-a umblat la cutie sau la uleiul din ea, intra in viteze asa precis zici ca-i noua.

 

Asta e întrebarea: e *pe viaţa* ta, sau a maşinii? care e scurtată din cauza neschimbării la timp a lichidelor? Există o regulă: schimbări frecvente de lichide - viaţă lungă a maşinii (mai lungă decît zice producătorul) şi invers. Dacă producătorul promite 8-10 ani, asta înţelege el prin *pe viaţă*... Dacă maşina se duce mai repede, mă rog, atât a ţinut... Si aşa vin modelele noi, interesul lor este să cumperi una nouă cît mai rerpede, nu?

Share this post


Link to post

Ideea era ca nu ma prind de diferentele intre cutii de unele il uzeaza si unele il tin 'ca nou', teoretic cutiile manuale astea comune au acelasi principiu si componente.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In Manualul de Utilizare al Matizului scrie că viaţa preconizată a maşinii este de 8 ani. Aţi văzut aşa ceva scris negru pe alb acu 20 de ani? Pe vremea aceea maşinile erau fabricate cu tehnologie mai înapoiată, nu? Si totuşi azi parcă te obligă să cumperi mai repede, acum, cînd nu ne mai putem permite risipă, nu-i aşa? Comerţ orb în vremuri de criză economică mondială... Eu am de gînd să-mi ţin maşina cît mai mult posibil, înainte am avut o Dacie 1310 timp de 17 ani, eu am făcut toată mentenanţa, şi niciodată nu m-a lăsat în pană. Acu 2 ani trebuia să-o schimb, să intru în programul rablă, altfel nimeni nu mi-o mai cumpăra peste cîţiva ani, iar din cauza normelor de poluare schimbate, Euro 3-4, nici nu mai trecea revizia tehnică. Dar mai mergea perfect, deci nu din cauza mea trebuia schimbată... şi asta este un fel de risipă în numele aerului mai curat, cu care sunt de acord, dar nu aşa... nu te preocupa, maşina este pe viaţa... maşiniii, şi peste 5-6 ani şi aşa vei cumpăra una nouă, mai puţin poluantă...

Edited by Salex
Nu mai cita postul anterior !
  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna ziua!

 

Am si eu o problema cu Matizu'. Am vazut ca curge uleiul din cutia de viteze, m-am uitat la cutie si am realizat ca dinspre partea de dreapta avea o gaura si era astupat cu ceva material pe care nu o cunosc. Masina asa am luat second-hand.

Are cineva idee daca se poate schimba capacul ala pe fotografie sau partea aia care este vazuta pe poze.

Vad niste suruburi, dar nu stiu daca se poate demonta si daca gasesc separat piesa aia. Oricum nici nu stiu cum sa cer de la dezmembrari piesa ala..

Daca cineva poate sa ma ajute atasez fotografii

 

Multumesc pt. ajutor

post-27039-127694113242_thumb.jpg

post-27039-127694114625_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

"Aici este linkul şi poza pe care am tot încercat să-l pun" , bine, bine, dar... Vascozitatea unde e indicata ???? Eu am fost la magazinul de pise al lui Radacini (bd. Iuliu Maniu), il aveau in raft cu sfecificatia 75w-85 scris cu pixul. L-am intrebat pe cel care vinde si nu a fost in stare sa zica o vorba despre vascozitate, specificatii , se uita ca matza in calendar. Asa ca ... mi se pare cam trasa de par treaba cu uleiul MINUNE 75w-85. Sunt de acord cu intervalele de schimbare dar uleiul asta ni se baga pe gat fara niciun fel de garantie !!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu mai cautati atat 75w85, cu 75w80 merge perfect, si pe canicula, ca acolo ar fi diferenta fata de 85 sau 90.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Dacă derulezi reclama de pe linkul Opel, se vede clar descrierea uleiului, cu viscozitate cu tot, (am şi alte linkuri, dar am fost atenţionat să-o iau mai moale) şi nu cred că nemţii greşesc, că doar e făcut la ei, la Russelsheim. Nu căuta viscositatea pe flacon, am spus-o doar în prima mea intrare, citeşte-o cu atenţie. Dar îţi mulţumesc pentru sarcasm, după 21 de pagini de bîjbîieli e un gest frumos! Cellist.

 

 

 

DA, dar vascozitatea ????? Ia aruncati un ochi aici : http://www.eeuropart...spx?id=93165290 nu pare aceelasi ulei ?????????

 

Ca spirit de gluma: cred ca uleiul asta nemtesc e un fel de Universal Soldier =))

 

Pare, dar nu este: E 1940768 75W-80 care a fost defazat. (codul de pe link şi în reclamă e trecut greşit!) Cellist.

Edited by Cellist

Share this post


Link to post

Mai am un link, dacă interesează pe cineva (liniştea asta e surprinzătoare!). Multzumesc pentru ajutor băietzi, şi bine atzi venit la forum! Cellist.

index.php.htm

  • Like 2

Share this post


Link to post

Cellist! ca o curiozitate : Daewoo mai fabrica Matiz in 2008 ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...