Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

mai au si culbutorii o mica uzura unde calca pe axa cu came, unde calca surubul de la culbutori se face si acolo un joc iar cand bagi lera te mai "fura".eu ti-am spus deodata de jocul ala pentru ca acelasi lucru se intampla si la ticozaurul meu.numai bine

Share this post


Link to post

Salut

Ai dreptate. Cand am scos culbutorii nu i-am mai pus pe pozitiile anterioare de pe axe, m-am gandit dar am neglijat.

Reglajul nu l-am nimerit probabil exact in zona de uzura si cand ajunge acolo se mareste distanta si tacane.

Oricum nu este un tacanit exagerat.

O sa-i las sa lucreze asa o perioada, sa se mai "aseze" si apoi mai fac un reglaj.

O zi buna!

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Salut,

Daca stie cineva, sau daca a demontat axele culbutorilor:

Sunt identice ?

In manual scrie ca sunt identice dar difera directiile de montare. Ce inseamna asta si ce importanta are daca sunt totusi "identice''. Distanta dintre gauri este identica? Culbutorii au canale de ungere in ei catre tacheti sau se ung prin balbotare?

Exista riscul sa le fi montat gresit, sa nu mai dea la gauri ( gaurile mici , de ungere nu cele mari de prindere ) si de aceea tacane? Din cate tin minte, am fost atent la gauri si nu-mi dadea voie sa le montez gresit, dar ... Daca mi s-ar confirma ca gaurile ar fi la distante identice pe ambele axe s-ar elimina orice dubiu. Eu parca tin minte ca le-am pus una langa alta si gaurile erau la distante egale dar nu mai sunt 100 % sigur.

Are cineva foto cu axele? Multam anticipat de ajutor

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Salut tuturor , am o problema la tico cu cureaua de distributie.Am schimbat cureaua de distribuite in felul urmator am dat 3 semne diferite sus pe pinionul de la axa cu came si pe curea apoi jjoi pe pinionul de la vilbrochen apoi am slabit intinzatorul si am scos cureaua.Am numarat dintii dintre semne de pe cureaua veche , am semnat pe cureaua noua si am pus-o la loc exact pe semnele ramase pe pinioane.Am strans intinzatorul si am pus totul la loc si am pornit-o dar scotea un sunet ciudat de frecare.Am scos curelele de la alternator si compresor dar tot facea urat.Am scos capacul de la distributie si surpriza cureaua era slaba , intinzatorul care precizez ca l-am pus nou o data cu cureaua era totusi strans.Am senzatia ca atunci cand misc de vilbrochen motorul are un moment cand se invarte mai greu si un moment cand se invarte foarte usor chiar ti-l ia din mana...Ajutati-ma sa-mi dau seama ce am gresit.Multumesc....(intinzatorul l-am strans si am verificat cureaua daca e stransa cand am montat-o...acum am pus-o iar la punct dar nu stiu ce sa-i fac...intre pinionul de sus si vilbrochen spre botul masini cureaua este slabuta...sa ma risc iarasi s-o pun si sa ma trezesc ca sare sau se rupe?

Share this post


Link to post

Salut Andrew1!

Eu , cand am montat cureaua am observat ca este mai usor de intins daca, dupa pozitionare si apropiere intinzator, cu o cheie de 17 pe surubul de axa cu came exexcuti o miscare usoara de rotire insens invers sensului motor adica spre parbriz. Astfel cureaua se va strange tambal. Abia dupa aceasta strangi surubul de la intinzator. Dupa aceea, tot cu cheia de 17 roteste motorul de 2 ori ca sa fii sigur ca nu ai gresit in mod fatal semnele, adica vreo 3 dinti + gresit. Apoi mai verifici odata daca a ramas intinsa. Ai grija sa o montezi cu sensul corect de invartire. daca este fara sageti, doar cu scris pe ea, dupa montare trebuie sa fie scrisul lizibil dinspre partea cu aripa. Daca montezi invers va avea tendinta sa-ti arunce cureaua afara. Daca faci proba inainte sa montezi capac si fulie, ai mare grija ca pinionul de jos nu este tinut de nimic si are tendinta sa iasa cu tot cu curea, dupa aceea problema mare... . Succes!

 

PS Chiar nu e nimeni care stie de axele culbutorilor ( vezi postul de mai sus )??

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Sunet de frecare se mai aude daca nu este montat corect capacul -> freaca rola de accesorii de pe arbore de capac

Share this post


Link to post

Ai dreptate Pedala. Are o piulita undeva in centrul capacului care trebuie doar apropiata si stransa foarte usor.

 

Stie cineva cum pot verifica nivelul la ulei cutie. In manual scrie :

1. Verificati cantitatea de ulei înainte de a desface

busonul de nivel ulei

2. Daca nivelul de ulei este scazut se adaugati prin gaura

de umplere.

 

...dar nu scrie cum vezi nivelul înainte de a desface ??

 

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Am schimbat cureaua de distributie, da scanteie la bujii, dar nu porneste. Care poate sa fie cauza? Poate stie cineva...

Share this post


Link to post

@narcis: e posibil sa fie o greseala la traducere. Verificarea uleiului se face prin gaura de umplere. Daca este pana in buza este corect nivelul. Daca nu mai trebuie adaugat. Sfatul meu este totusi sa schimbi uleiul asa cum se spune in planul de intretinere. Daca nu l-ai schimbat pana acum o sa se observe o diferenta majora la cum merge timoneria.

Share this post


Link to post

Salut Pedala.

Multumesc, am inteles.

 

Am schimbat cureaua de distributie, da scanteie la bujii, dar nu porneste. Care poate sa fie cauza? Poate stie cineva...

Salut,

Sigur ai pus-o bine la punct? Daca e sarita vre-o 2 dinti motorul se invarte usor cand dai la automat, dar nu da nici un semn de pornire. Am patit eu asa.

Share this post


Link to post

Buna baieti!!! O rugaminte am la voi,fiti un pic mai expliciti in ceea ce priveste schimbul distributiei la ticozaur! De exemplu semnele de ghidaj,am observat ca sunt mai multe pe roata dintata da la axul cu came.Pe diferite spite sunt litere eu,H un punct si inca ceva,pana la urma care din ele trebuie sa fie adus in pozitie verticala cu cel de la roata dintata de jos?? Am probleme cu semeringurile,si tot odata vreau sa schimb si pompa de apa ptr ca nu a fost schimbata niciodata.(158.000km). Va multumesc!

Share this post


Link to post

Salut Ticomico

Urmareste cu atentie manualul.

Eu nu am tinut cont de "H" sau de punctul ( profilat in exterior ) de pe pinionul axei cu came, ci de reperele la care se face referire in manual.

Reperele de pe pinionul de sus nu se aliniaza cu reperele de pe pinionul de jos ci separat: cel de jos cu semnul de pe pompa de ulei, iar cel de sus cu semnul de pe capacul interior al distributiei.

Pe pinionul de jos ai un punct adancit iar pe cel de sus ai doua adancituri diametral opuse.

Pinionul de jos il invartesti cu mana, sau ii pui provizoriu fulia si invartesti mai usor.

Pinionul de sus il invartesti cu o cheie de 17.

Invartesti putin sus apoi putin jos ca sa nu ajunga in zona de blocare, adica zona unde rotatia necorelata dintre cele doua axe face ca pistonul sa loveasca in supape.

 

Succes!

Share this post


Link to post

Vedeti ca e topic separat in care se discuta de distributie la motoarele astea, nu mai amestecati problemele tehnice cu operatiuni de mentenanta. Inlocuirea kitului de distributie este o problema care tine de mentenanta!

Share this post


Link to post

...buna ziua.am si eu o problema la un tico. merg cu el si moare motorul nu conteaza ce viteza ...nu se mai acelereaza si moare.iam schimbat filtru benzina,pompa benzina, fise noi,bobina inductie noua...si tot la fel face. acuma de o zi nici macar numai porneste..va rog frumos ajutati-ma ca numai stiu ce sa i fac .multumesc

Share this post


Link to post

Modulul de aprindere !

Share this post


Link to post

salut..poate sa fie si de la capacul de delcou ca e fisurat si de la lulea ? ce zici ...sau e din modulul de aprindere ?

Share this post


Link to post

Vezi intai sa ai tensiune pe fisa centrala (pui pe cineva sa dea la cheie ) ,dupa aceea poti suspecta capacul delco sau luleaua ! Daca nu ai atunci verifica daca iti ajunge tensiune la bobina ,daca ai 12 V la bobina atunci bobina de inductie sau modulul de aprindere sunt defecte ,ce-i asa greu ? :-W

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor.In urma celor citite pe forum,mi-am facut curaj sa ma uit la tico-ul nevestei,la carburator adica,sa vad cum lucreaza socul automat,dat fiind faptul ca porneste greu dimineata.Totul pare in buna regula,clapeta initial sta culcata,apoi dupa ce reusesc sa pornesc motorul se ridica la verticala,sta la relanti ,tremura un pic motorul.Problema ar fi ca dau mult la cheie,ca sa porneasca,de vreo trei ori chiar si pe vreme calda,si in timpul zilei mai face figuri din astea,alternind cu porniri la sfert.Am scimbat ulei,filtre ulei si aer,reparat alternator,demaror,si ar mai fi de schimbat destule,dar azi in timp ce mergea masina am desfacut busonul de la ulei sa vad daca urca ulei,stropeste binisor,apoi am tras joja de ulei afara si am accelerat un pic,iese un usor fum pana revine la relanti,si nu stiu dar parca zicea cineva ca nu ar trebui.Egrava problema asta sau ce se intampla?Dupa bord ar fi totusi 200000 de km,oare sa ma gandesc la refacut motorul?de asta sa porneasca greu la prima cheie dimineata?Ce credeti?

Share this post


Link to post

PĂŁi sĂŁ zicem așa CĂŁtĂŁline: 1. clapeta este și va trebui sa ramanĂŁ inchisĂŁ chiar și dupĂŁ ce reușesti tu sĂŁ pornesti motorul, abia cand temperatura apei/( antigel) in motor este la 82 grade atunci ea trebuie sa fie deschisa la maxim, din experiența mea am observat ca incepe sa deschida pe la 52 grade si se tot deschide pana la maxim. Daca la tine se deschide imediat cum reusesti sa pornesti, asta nu e bine, de asta iti si tremura motorul. Se poate regla deschiderea ei. 2. Faptul ca dai mult la automat sa-ti porneasca iar nu e de bine, in prima faza ma gandesc la 2 lucruri, ori pompa de benzina are o mica fisura la membranĂŁ si masina se dezamorseaza singura pe timpul noptii, ori motorul are segmentii foarte uzati si trebuie sa dai mai lung la cheie pt a-si face putina compresie. In acest caz, in prima instanta fpoti folosi un ulei mai gros, apoi te poti gandi la o segmentare. 3. DacĂŁ iti iese fum pe la jojĂŁ cand accelerezi, asta nu e asa imbucurĂŁtor pt ca aratĂŁ ca segmentii tĂŁi sunt un pic uzati sau e posibil sa-ti fie fantele aliniate la un piston si de acolo sa ai o scĂŁpare de compresie in carter. Ulei iti mananca ? daca sunt uzati, ar trebui.

Share this post


Link to post

Merci de raspuns gelumitu.In ce priveste clapeta socului iau la puricat forumul sa vad de unde reglez deschiderea ei,se face cam repede,zic eu,abia apuc sa pornesc motorul si pana ma dau jos din masina se si misca putin,trebuie intarziata deci.In ce priveste mancatul uleiului,curios,are 2500 km facuti de la schimb,si o soferita incepatoare,si nu am vazut sa fi scazut nivelul uleiului,chiar verific des treaba asta dat fiind vechimea masinii si stilul de condus al soferului.Asta nu inseamna ca nu trebuie sa ma gandesc sa gasesc un mecanic bun pe viitor sa segmentez motorul.Nu stiu dar parca nu m-as baga singur la motorasul asta,ca nu-i chiar ca si cel de dacie,de asta si cu carburatorul lui sunt rezervat.Oricum,multumesc de lamuriri,o zi buna tuturor.

Share this post


Link to post

Iti dau un mic indiciu, are o mica rotita de plastic alba, care prin rotire tensionează un mic arculet. Aia e cheia problemei, desfaci parghiile de fixează acea rotita si apoi rotesti un pic de ea, o faci prin incercari succesive, nu strangi mult din prima pentru ca altfel iti poate influenta consumul.

Masina nu cred ca mai trebuie segmentata, mai tragi de ea cat mai poti, iar apoi la rabla. Incearca si cu metabond gold, eu unul dupa ce am bagat, mi-am schimbat parerea despre aditivi. (multumiri lu topser pe aceasta cale)

Edited by gelumitu

Share this post


Link to post

Am citit toate postarile despre soc automat,mi s-a facut capul calendar dar s-a prins ceva de mine,macar le vad toate pe acolo,chit ca nu pricep ce fac ele in carburatorul asta de tico.Dar ideea cu rotitul rotitei de plastic e chiar buna,asa o sa fac,am observat ca apasand pe ea nu opune nici un fel de rezistenta,revine,dar nu opune.De prin postarile citite am inteles ca trebuie sa opuna cam ca tastatura calculatorului,un pic mai putin,nu?

Metabondul cred ca-i bun,nu zici tu rau,si un ulei mai gros,da,e de luat in calcul,merci de sfaturi gelumitu.

Ma pun pe treaba sa vad ce fac

Share this post


Link to post

BUNA SEARA

 

Recent mi-am luat si eu un tico si am constatat ca imi consuma prea mult ptr un tico (20 L /// 270 KM :wallbanger: :wallbanger: si cu A/C dar nu tot timpul ) stiu ce`i drept ca trebuie reglat carburatorul si la socul automat sta cam turata poate mai fi si alta cauza de consuma in draci furia asta :D :) ) [-O<

 

Share this post


Link to post

BUNA SEARA

 

Recent mi-am luat si eu un tico si am constatat ca imi consuma prea mult ptr un tico (20 L /// 270 KM :wallbanger: :wallbanger: si cu A/C dar nu tot timpul ) stiu ce`i drept ca trebuie reglat carburatorul si la socul automat sta cam turata poate mai fi si alta cauza de consuma in draci furia asta :D :) ) 63000000.gif

 

Salut,

Ar fi un consum de 7,4 / 100 km.

In anumite conditii acesta poate fi un consum rezonabil, chiar bun: mers pe distante scurte cu porniri dese de ''la rece'', mers prin oras aglomerat etc.

In conditii "normale" sau "mixte" sa le spunem, consumul este intr-adevar putin cam mare.

Eu am 5,5 in oras si 4,00 la drum intins.

O dai tu pe brazda pana la urma; Succes, si s-o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

sal.am schimbat garnitura de chiulasa la ticozaur si,neavand cheie dinamometrica,am strans-o la mana cat am putut de tare.acum am facut 600km de cand am schimbat-o si am facut rost si de cheie dinamometrica. nu stiu la cati daNm trebuie sa o mai strang, poate ma ajuta cineva

Edited by petrysor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...