Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Gropile de pe strada ta uitata de lume sunt mici fata de ce este in aceasta zona.

 

Iti multumesc pentru apreciere, pentru cultura ta generala afla ca pe acea sosea judeteana a trecut si fostul presedinte Iliescu, impreuna cu suita lui.

Oricum vad ca ma caracterizezi cat de bine poti. Iar de tinut gura- te-am deranjat cu ceva?! Cat despre sunetul unei motociclete- afla ca mai stiu si eu cate ceva despre ele, de exemplu o Yamaha (una din cele doua pe care le are vecinul meu) "toarce" atat de placut, incat o aud de la juma de kilometru cand mai da cate o raita pe sosea.

Share this post


Link to post

Moaaa... A trecut Iliescu?! Moaaaa... :o Incredibil! Si o sa mai treaca?! :o

Pe strazile pe care trece Iliescu, aerul se raceste daca mergi mai repede?! :o

 

PS: Te bagi in seama aiurea. Nu stii despre ce strada vorbeste omul asta iar daca auzi un motor nu inseamna ca stii cum franeaza unul. Ar fi cazul sa te opresti, dai rau de tot in penibil.

Share this post


Link to post

Pai da, ca pe unde trece Iliescu bate un vant siberian ceva de speriat :D

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Draga Satori, atunci cand merg 40-50 de km/h si ceva trece pe langa mine atat de repede incat abia apuc sa disting doua siluete pe o motocicleta nu e nevoie sa ma fi nascut cu radarul in gura ca sa apreciez vitezele. Nici vorba sa apreciez dupa zgomot, nu ma intereseaza zgomotul paraitoarelor voastre pentru ca am muzica in masina. Mai mult de atat, am trecut de varsta in care sa spun pe forumuri povesti cu motociclisti satanisti si violaori de babe. Din partea mea motociclistii n-au decat sa fie cum vor ei - satanisti, violatori de babe... atata timp cat la final se storcesc de orice altceva in afara de masina mea.

 

Drumul nu este chiar atat de bombardat pe cat sustii tu ca este (cel putin pe banda pe care mergeam noi). Faptul ca mergeau atat de tare ma face sa nu regret felul in care i-am caracterizat in primul mesaj - niste dementi. Atentie, nu generalizez. Am prieteni motociclisti si nu-mi permit sa fac una ca asta.

Share this post


Link to post

Mai, tu in primul post scrii ca era ditamai groapa si acum imi spui ca drumul nu e rupt? Ce-s povestile astea? Am trecut chiar azi pe acolo si stiu zona prea bine, mananc destul de des la Carrefour.

Imi pare rau pentru sotia ta, imi pare rau pentru tine. V-ati speriat, e normal, poate s-au speriat si dementii, asta este. Cred ca singura lectie ce ar trebui sa reiasa din chestia asta este ca trebuie sa te asiguri chiar si cand eviti o groapa.

Share this post


Link to post

Faptul ca pe un drum e un crater nu inseamna ca drumul respectiv e bombardat, asa cum spui tu. e adevarat ca e santier in zona, dar banda a doua e chiar ok cu exceptia acelei gropi 9cu adevarat mare).

In mod normal sunt un misogin atunci cand vine vorba de femei la volan, mai ales cand o vad pe nevasta-mea care mai mult se uita in oglinzi ce face ala din spate decat sa evite gropile. Deci faza cu asiguratul nu tine aici, nu in cazul ei. Poate ca ar trebui ca din chestia asta sa reiasa ca si motociclistii ar trebui sa mearga tot cu viteza legala, din moment ce folosesc aceleasi drumuri cu ceilalti participanti la trafic. Apropo, in cat timp accelereaza o motocicleta serioasa de la 50 la 100km/h atunci cand la ghidon este un viteaz care vrea sa o impresioneze pe tipa pe care o tine in carca?

 

Parca vad ca la ora asta pe un forum de motociclisti un oarecare povesteste de zor cum mergea bietul de el cu 50 la ora si un monstru de matiz era sa dea cu el de pamant...

Share this post


Link to post

Cu siguranta, altceva mai bun nu are de facut =)) Daca a facut 50kmh in Bucuresti azi, o sa scrie pana la ora 4 astfel de intamplari =))

 

Ai zis ca ai prieteni motociclisti. Intreaba-i pe ei cu ce viteza intra intr-o curba cu linii de tramvai si ce distanta le trebuie pentru a frana pentru aceasta curba pe un drum denivelat plin de praf.

Share this post


Link to post

Ma crezi ca nu ma intereseaza cu ce viteza se intra intr-o curba cu linii de tramvai? Macar acolo sper sa reduca viteza la 50 km/h, pentru binele tuturor.

O singura data am mers in oras pe o motocicleta, vreo 10 km ca pasager. Honda VFR (parca asa ii zicea). Ei bine, a doua oara nu ma mai urc... atatea manevre periculoase facute in 5 minute la viteza mare printr-un trafic destul de aglomerat nu mi-a fost dat sa traiesc in 13 ani de soferie. La sfarsit mi s-a reprosat ca din cauza mea nu s-a putut merge mai tare, cica ma balansam invers la schimbarile de directie.

 

Sa fim seriosi, nimeni nu isi cumpara motociclete sport ca sa mearga cu ele cu 50-60 la ora, la viteza aia te enervezi pana si in Matiz... In realitate toti vor sa il trezeasca pe micul Valentino Rossi adormit sub casca lor impregnata cu adrenalina. Dupa parerea mea, motociclistii care merita tot respectul sunt cei cu touringuri - ei si-au cumparat motoarele pentru placerea de a se deplasa pe doua roti, nu din teribilism. Nu ii vezi striviti de masini sau invasurati dupa copaci. In fine. Nu are rost sa intru in polemici pentru o intamplare care s-a soldat fara urmari. Sper ca lumea mea si lumea motociclistilor vitezisti sa interactioneze cat mai rar de acum in colo, daca se poate chiar deloc [-O<

Share this post


Link to post

Nu va necajiti, se voteaza acum in parlament o lege prin care devii implicit donator de organe, daca n-ai facut, in prealabil, o cerere contrara. Sa dam tarii cat mai multe organe !!!

Share this post


Link to post
Nu va necajiti, se voteaza acum in parlament o lege prin care devii implicit donator de organe, daca n-ai facut, in prealabil, o cerere contrara. Sa dam tarii cat mai multe organe !!!

 

In curand o sa fie plina tara de martiri/eroi cum vrei sa le zici.

 

Parca si vad pe Pro TV (ca tot au inceput campania aia cu donatorii de organe) stiri gen:

 

Astazi un alt motocilist in varsta de 20 de ani a salvat viata la 4 persoane care nu mai aveau nicio speranta. :->

 

P.S. Scuze Satori, dar nu m-am putut abtine. :P

Share this post


Link to post

Azi pe la 2 la Romana pleaca un "destept" d"asta cu motor smeker ii da blana in a1a si dupa aia o lasa sa traga cateva tunuri pe esapament(ce dracu o fi misto la asa ceva nu stiu...)imediat se ia un BMW de politie dupa el si il trage pe dreapta...

Bine bine,acum stai si te intrebi cat de prost poti sa fi cand faci asta si vezi ca ala de politie e langa tine la semafor :) )

Cand eram in drum spre casa am dat de un grup de vreo 15-20 de motociclete de toate natiile(viteza,harley etc)care mergeau linistiti in coloana cu luminile de drum aprinse la fenomenala viteza de 60km/h...aratau beeeeeton,deci se poate.Tot respectul pt ei :) .

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Exact, asta voiam si eu sa spun: tot respectul pentru cei care ar putea ajunge lejer in 4 secunde la 100 km/h in treapta intai si totusi merg regulamentar. Nu vreau sa se creada ca am ceva impotriva motociclistilor.

Tristul adevar este ca multi pustani teribilisti care au avut inainte o bicicleta smechera sar de pe ea direct pe motoare mai mari de 600 cmc.. cam greu sa nu se intample nenorociri, mai ales ca pe drumurile noastre sunt inca destul de putine motociclete incat pentru conducatorii de autovehicule sa devina o obisnuinta evitarea lor, dar destul de multe incat sa creeze probleme.

Share this post


Link to post
Are un prieten de vanzare o Honda CBR din 98-99, 1000 cc, 4 cilindri in linie raciti cu lichid, 300 in bord, stare perfecta. Vrea 50 mil pe ea.

 

Un miar din anul ala la nici 1500 de euro este praf sau are ceva ascuns :) ia pulsul pietei pe BikeShop.

 

 

Si inca ceva: tiu pornesti de fiecare data cu acceleratia la maxim? Hmmm, nu cred.

 

Nu-i vorba de pornit, e vorba de faptul ca ai 135 CP dozati pe cat poti rasuci tu cu incheietura dreapta. Daca gresesti, nu te iarta. Sfaturi pentru incepatori gasesti garla pe Motociclism, unde oameni mai umblati pe 2 roti au scris multe pe tema alegerii unei prime motociclete.

 

 

Anul trecut am claxonat doi scuteristi care nici cu armata sovietica nu voiau sa se dea de pe mijlocul drumului, in localitate. Dar si asta e poveste, eu nici nu i-am claxonat, iar ei nu erau pe sosea, ci zburau. iar eu nici n-am fost acolo.

 

Scuteristii nu-s motociclisti!

 

 

Azi pe la 2 la Romana pleaca un "destept" d"asta cu motor smeker ii da blana in a1a si dupa aia o lasa sa traga cateva tunuri pe esapament(ce dracu o fi misto la asa ceva nu stiu...)imediat se ia un BMW de politie dupa el si il trage pe dreapta...

 

Ghinion, dar nu exista nici o lege care sa prevada:

 

1. ca n-ai voie sa pleci de la semafor folosind la maxim puterea vehiculului din dotare

2. sa dai rateuri in evacuare

 

Sa zicem ca a 2-a este o chestie idioata, de-acord, dar atata timp cat sistemul de evacuare este legal si omologat ... nu il poti sanctiona pe om.

 

multi pustani teribilisti care au avut inainte o bicicleta smechera sar de pe ea direct pe motoare mai mari de 600 cmc.. cam greu sa nu se intample nenorociri, mai ales ca pe drumurile noastre sunt inca destul de putine motociclete incat pentru conducatorii de autovehicule sa devina o obisnuinta evitarea lor, dar destul de multe incat sa creeze probleme.

 

Exista o prevedere conform careia n-ai voie sa depasesti o anumita putere a motorului in primii 2 ani de carnet categoria A, dar nu este respectata (din pacate). Motocicletele vor aparea in numar din ce in ce mai mare pe strazi, dar din pacate o mare parte din ele vor fi motociclete achizitionate "pentru ca e la moda" si conduse de oameni carora adrenalina indusa de acceleratia puternica le intuneca mintile. Asta e, doar ca selectia naturala e la datorie nonstop :)

Share this post


Link to post

Din pacate, nu-i vorba, doar, de pusti teribilisti.

Poate am mai povestit: ... eram la un prieten pe terasa .. vine vecinul, un tip de vreo 35 de ani, director de companie, la vremea aceea, motorist cunoscut. Pret de vreo 1h ne-a prezentat toate fiarele pe care le avea prin corp. La un moment dat ii suna mobilul, se scoala si zice ca trebuie sa plece. Dupa vreo 2h vine sotia lui si ne anunta ca a primit telefon ca sotul ei a avut un accident grav la vreo 80 km de Bv. De fiecare data cand imi aduc aminte de aceasta dupa-amiaza ma intreb ce-i mana pe acesti oameni (repet, normali, constienti, familisti, calculati ...), n-am reusit sa aflu, desi sunt interesat sa-mi inchid intrebarea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

E greu de zis. Pasiune. Placere. Usurinta de-a obtine adrenalina (care, tot un drog e). Refularea unor frustrari. Dovedirea potentei catre sine (si catre altii). Dorinta de "rupere din turma".

 

Romania nu e o tara pentru motociclisti si motociclete. Anormalitatea infrastructurii duce la manevre si evenimente care nu ar trebui sa se intample (de exemplu, nu e normal ca un sofer sa traga brusc de volan pentru ca a evitat o groapa, el trebuie sa mearga drept, sa se asigure si sa semnalizeze toate manevrele facute). Greselile soferilor nu ar trebui sa existe (de exemplu, nu e normal ca un sofer ce vireaza stanga sa nu dea prioritate motocicletei care vine de pe contrasens, dar IARASI nu e normal ca motocicleta de pe contrasens sa circule cu viteze aflate in extrema de sus). Manevrele iresponsabile pe care motocicleta le permite datorita caracteristicilor sale (adica dimensiuni mult mai mici decat un autoturism, acceleratie de 3-4 ori mai mare decat un autoturism, etc) iarasi nu ar trebui sa existe, deoarece motocicleta este si ramane un VEHICUL care se conformeaza acelorasi reguli de circulatie aplicabile autoturismelor... dar cand unul din lucrurile astea nu merge cum trebuie, se produce dezastrul, si in multe-multe cazuri pierde cel mai expus (adica motociclistul). Si in traficul de .ro, se intampla tot ce-am scris mai sus, zi de zi.

Share this post


Link to post

Nu, in cazul acelui accident a fost mai "prozaic", a alunecat pe o pata de ulei si nu-i singurul accident petrecut in locul acela, din acelasi motiv, inconstienta conducatorilor auto care lasa ulei pe sosea si care se plang ca au salarii mici in Romania. Un mare automobilist roman, de origine germana a murit in acelasi loc pentru ca soferul masinii care-l ducea a calcat frana pe o pata de ulei, aflata dupa coama unui deal.

Eu ma gandesc la altceva, ce poate estompa toate suferintele traite (durerea) de catre un motociclist intr-un salon de ortopedie ? E adevarat, nici pentru comportamentul jucatorilor de ruleta ruseasca nu s-a gasit un raspuns, dar acestia, cel putin, nu mai pot repeta experienta.

Share this post


Link to post

Majoritatea sunt inconstienti, m-am saturat sa ii vad pe o roata pe druurile publice. Sincer. Acum ceva timp, mergeam linistit cu vreo 50-60, cand la un moment dat ma depaseste o motoicleta pe o roata, si cu o gagica 'hanging on for her life' de idiotul din fata. Avea cam 100 la ora.

Si inca o relatare, mergeam pe drum drept si urma sa fac la stanga la intersectie. Cum pe contrasens era coloana de masini (stateau oamenii la un semafor kilometric), lasasera loc sa fac stanga printe ei. Ma bag, incet incet, sa nu cumva sa il fericesc pe vre-unu, cand un motociclist depaseste prin dreapta coloanei de masini. M-am oprit la 10 cm el, s-a dezechilibrat, pana la urma a reusit sa controleze si s-a oprit sa isi traga rasuflarea dupa care a plecat. Eu in timpul asta injuram de zor, gandindu-ma cum ar fi fost sa am o motocicleta infipta in usa (daca nu as fi mers incet) si pe ala ranit sau mai rau pe cap, polite etc.

Share this post


Link to post
Romania nu e o tara pentru motociclisti si motociclete.

 

Iar Romania?! :grumpy: Blablabla... Se intampla peste tot.

 

Alezz, daca am motorul rece si inchid gazul de la 5000-6000rpm si mie imi da rateuri. Si totul e stock.

Asta nu inseamna ca ala avea totul in regula pe motor. In fine, daca ala avea ceva modificat pe la motor, treaba lui si a politistului.

Share this post


Link to post

Blablabla s-o crezi tu ca se intampla asa peste tot. In Germania examenul de moto se da in niste conditii facute asa incat sa nu treci examenul decat daca STII CU ADEVARAT sa mergi cu motocicleta, nu primesti permis doar pentru niste jaloane si opturi. Iar scoala auto este mai grea, si mult mai scumpa; cand dai 2k euro pentru permis, apoi cam ai interesul sa-l pastrezi.

 

Un tip campion de mai multe ori la ceva curse organizate oficial declara ca s-a lasat de mersul cu motocicleta in Romania, tocmai din cauzele mai sus pomenite: infrastructura, respectarea regulilor, timpul de interventie al salvarii in caz de accident. Si omul era campion de concursuri moto, probabil stia sa mearga cat de cat.

Share this post


Link to post

Ce treaba are "anormalitatea infrastructurii" cu examenul auto?! Tu asta ai pretins mai sus, asta e blablablaul. Vezi Taiwan, de exemplu. Au drumuri "always surprising", in orase e haos total si, totusi, principalul mijloc de locomotie are 2 roti.

 

Ce treaba are marele campion care s-a lasat de "raising" in oras? Sunt piloti de MotoGP ce nu au carnet si drept de a conduce motociclete pe drumurile publice si asta nu din cauza varstei. Mare chestie. Utilitatar, te deplasezi cu ce vrea muschiul tau, nu trebuie neaparat sa o faci asa cum o faci "la serviciu", pe circuit.

 

Blablabla, Romania e de vina, blablabla...

Share this post


Link to post

Am pomenit anormalitatea infrastructurii combinata cu alti factori care tin de examenul auto, citeste intreg paragraful. Nu am vazut Taiwan, nu am trait asa de mult in tari straine, vorbesc de Romania ca aici traiesc zi de zi, pe drumurile astea circul zi de zi, etc.

 

Tarile in care principalul mijloc de transport este pe 2 roti sunt:

 

- cele cu orase foarte mari si foarte aglomerate de masini, unde daca nu vrei sa stai la cozi interminabile, iti iei scuter

- cele cu orase foarte mari si sarace, unde nu isi permit prea multi automobile, si scuterul e cel mai ieftin mijloc de locomotie (asa cum Vespa a fost vehiculul de baza al italienilor dupa razboi, intr-o tara prea saraca pentru ca oamenii sa-si mai permita autoturisme)

 

"Marele campion" a luat premii la SBK, si era un tip foarte matur si cu capul pe umeri, ai inteles total aiurea ce-am zis: nu s-a lasat de "reising" prin oras, ci s-a lasat de mers sub orice forma (iar din modul in care vorbea ma face sa cred ca nu era fitzobiker de Everest care-o arde pe-o roata, ci un om responsabil). A spus doar ca simplul fapt de-a circula normal cu motocicleta prin Romania te face sa fii mult prea expus, din cauza factorilor pe care i-am mentionat anterior, iar din cauza asta cursele pe circuit i se par mult mai safe.

Share this post


Link to post

Intr-adevar, cursele pe circuit sunt mult mai safe. ;)

 

Gropi au si altii. Ce treaba are Romania?

Soferi gresesc chiar daca au fost supusi la un examen riguros. Ce treaba are Romania?

Motocicletele sunt agile, sunt asa peste tot -> manevre iresponsabile. Ce treaba are Romania?

Campioni la moto care nu au carnet si nici dorinta de a conduce motociclete pe drumurile publice au si altii. Ce treaba are Romania?

 

Niciuna, dar e la moda.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca e la moda sau ba, dar ia vezi tu cati din leii de pe soselele Romaniei sunt miei in afara. Cum revin in Romania, cum devin iarasi lei si se cred mai presus de altii. De ce oare? Si unde ai mai vazut sa se faca piste de biciclisti pe un trotuar de 1,5 m latime si sa se lase doar juma de metru pentru pietoni? Asta cred ca e legatura cu treaba Romaniei. Defapt a oamenilor ei.

Share this post


Link to post
Gropi au si altii. Ce treaba are Romania?

 

Arata-mi tu o capitala europeana de nivelul Bucurestiului unde sa existe aberatii gen taxi cazut in ditamai santul nesemnalizat de Apa Nova, decopertarea strazilor de amorul artei si lasarea muchiilor ascutite acolo unde e diferenta de nivel (vezi Romana/Bd. Dacia acum), guri de canal fara capace sau cu capacele iesite din asfalt 5-10 centimetri, piatra cubica de la Charles de Gaulle pastrata ca dupa bombardament pentru ca e "monument istoric", drumul Ploiesti-Targoviste ... si multe altele. Omul tine in primul rand la bunul propriu (masina), suntem indoctrinati din pacate cu grija fata de bunurile proprii si nu respectarea la sange a regulilor si legilor, asa ca automat majoritatea soferilor care se trezesc cu un sant/groapa in fata vor evita obstacolul fara sa se mai asigure stanga/dreapta (nu ca ar avea timp, oricum).

 

Soferi gresesc chiar daca au fost supusi la un examen riguros. Ce treaba are Romania?

 

Are, pentru ca usurinta obtinerii carnetului in Romania face ca trecerea examenului de auto/moto sa fie privita ca o normalitate. Ceea ce am zis mai sus cu permisul se aplica in 2 cazuri:

 

- conducatorii de turisme conduc prea relaxati, fara frica amenzilor (care oricum se aplica sau nu, si nu sunt proportionale cu fapta comisa), fara frica de a-si pierde permisul de conducere

- conducatorii de motociclete il obtin prea usor, ajung calare prea multi oameni care nu inteleg ca motocicleta este o chestie riscanta, si o ard cu 140 km/h printre benzi intre Bucuresti si Snagov

 

Motocicletele sunt agile, sunt asa peste tot -> manevre iresponsabile. Ce treaba are Romania?

 

Faptul ca un incepator are acces la motociclete prea puternice, fara nici o restrictie; faptul ca obtine permisul prea usor, fara sa fie pregatit pentru diferentele dintre mersul cu masina si mersul cu motocicleta. In Germania examenul se da poligon (mult mai dificil) si mers in trafic urban si trafic autostrada, mergi singur pe motocicleta si primesti instructiuni in mers prin radio de la instructor, care merge in spatele tau.

 

La noi, te invarti cu motocicleta printre trei jaloane, ridici mana, si gata, a doua zi poti sa-ti iei linistit RSV Mille sau 1000RR.

 

Campioni la moto care nu au carnet si nici dorinta de a conduce motociclete pe drumurile publice au si altii. Ce treaba are Romania?

 

Omul ARE carnet, II PLACEAU excursiile, SE PLIMBA (touring) si nu facea "reising" pe strada, avea priceperea necesara pentru a stapani motocicleta, si cu toate astea a renuntat voluntar la placerea de-a circula cu motocicleta pentru propria-i siguranta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...