Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Rezolvata . Ca si impresie ... m-am oprit, cu spoilerul in poarta ce-i drept, da' m-am oprit!

 

:) )

 

Glumesc, desigur . Deocamnata prea multe nu pot spune referitor la produs, am dat o tura de test si pare a fi destul de ok, dar mai astept nitel sa se aseze cit de cit frinele si doar dupa sa strig un "bingo" de e cazul. Al din instalatie inca mergea destul de bine, chiar cazusem pe ginduri de sa il mai las sau sa-l dau afara, apoi am pus osu la treaba sa n-o mai lungesc.

 

Bagam si o "pozna" cu codul Unix-ului, de e cineva interesat si inclina catre.

 

post-20861-0-56993400-1477556940_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ce impresie? Nu o sa vezi nimic diferit... poate doar placebo. E un lichid de frana si cam atat, nu face minuni. Diferentele apar cand chinuiesti grav franele si vezi daca fierbe sau nu.

Share this post


Link to post

In alta ordine de idei, nici o diferenta intre lichidele de frina cu exceptia punctului de fierbere, asta tii sa subliniezi , Geo, adevarat?

 

Tapatalkkal küldve az én Lenovo A2010-a eszközömről

Share this post


Link to post

Eu cred ca principalul avantaj al Typ 200 la un stil de conducere normal deriva din faptul ca e garantat 3 ani, in timp ce pentru celelalte produse e vorba doar de 1 an in majoritatea cazurilor (aici ma refer la alte produse apartinand marcilor consacrate, nu lichid de frana Lifrom produs de fabrica Chimopar al caror DOT4 e mai slab decat DOT3 de la ATE). Altfel, cum zicea Geo, daca te apuci de condus sportiv probabil vei simti si diferenta in ce priveste punctul de fierbere.

Share this post


Link to post

Intr-adevar, Andrei, sta foarte bine in ce priveste punctul de fierbere si perioada intre schimburi . Ce mi-s curios, cum sta la capitolul dinamica in sistem produsul asta, ca la viscozitate scrie 1400 de retin bine . La 5.1 spre ex. are 900 si se simte iuteala cind isi intra in drepturi, altele 1800 s.a.m.d Mie unu imi place (mi-ar place) sa raspunda cit mai iute, cind ai piscat frinna.

 

Mofturi , nene ... te joci ...

 

 

Share this post


Link to post

@Viktor: eu folosesc de ceva timp lichide de frana tip "racing" si niciodata nu a fost cazul sa aiba macar un singur parametru sub cele "normale". Ma refer la utilizarea de zi cu zi, nu la fise tehnice. Pastrand toate celelalte componente nemodificate (discuri, placute, saboti, furtune etc.) diferenta dintre lichide se va simti doar la efort intens. Chiar si asa, iti va fi greu sa faci diferenta pe moment intre probleme datorate lichidului si efectul de fading venit dinspre discuri-placute-saboti. Reactia aia de raspuns fulgerator la care te astepti nu se datoreaza doar lichidului. In cazul meu, performantele sistemului de franare au crescut dramatic dupa ce am trecut pe discuri si placute sport SI furtune de teflon cu tesatura metalica. Din combinatia asta am renuntat in timp la discurile si placutele sport insa nu am pierdut prea mult din promptitudinea raspunsului la orice regim de franare. Cielo este o masina usoara si cred ca asta inlesneste sarcina de a gasi un echilibru in ceea ce priveste investitiile facute si performantele sistemului de franare.

Share this post


Link to post

Am gasit ate typ 200 la epiesa, 40 de lei/1 litru. Cat lichid intra? Si sunt șanse sa fie contrafacut lichidul ala? M-ati convins din discutii sa caut asta sa bag pe conductele de frana, doar ca mi se pare foarte ieftin.

Share this post


Link to post

E un pret bun, dar nu cred ca e suspect. In principiu intra 0,5 litri, dar avand in vedere ca faci si aerisire, mai bine sa ai bidonul de 1 litru. Iti ramane si pentru cel putin 2 schimburi de lichid de ambreiaj.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Viktor, da... cam asta zic, ca nu o sa simti diferente.

Nu cred povestea cu doar 1 an garantie pt lichidul de frana. Sunt 100% sigur ca cel putin 3 ani merge fara probleme orice lichid de frana decent.

Salex, furtunele de frana ranforsate metalic sunt cea mai buna imbunatatire pt raspunsul pedalei. Cand nu voi mai avea alte probleme de rezolvat la masina sau o sa am un sac de bani, o sa le inlocuiesc si eu pe ale mele. Tu de unde le-ai luat si cu cat?

Share this post


Link to post

@Geo: Custom made, de la unii care au si disparut intre timp ...Oricum, nu le faceau aici ci prin UK. Cred ca furtunele sunt Goodridge. Au fost cca. 100 EUR/set, pret pe care l-am considerat decent la vremea respectiva si pe care acum, dupa multi km, parcursi in siguranta, il consider chiar nesemnificativ. Vezi topicul MOSului pentru mai multe detalii, imi amintesc ca am postat la vremea respectiva.

 

LE: Am gasit postul legat de furtune.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Legat de schimbul lichidului de frana. Se pare ca i-a venit timpul, adica sigur sigur !. Pare usor murdar in vas. Nu a fost schimbat niciodata. Nu s-a completat niciodata in cei 13 ani ai masinii. Nu s-a aerisit niciodata sistemul de franare.

 

Am cumparat DOT4, ATE de la epiesa la pret f bun: parca 22-24 lei litrul.

 

Intrebare acum: care e cea mai buna, eficienta si simpla metoda de a schimba lichidul de frana?

Cel mai simplu mi se pare golirea initiala a intregului rezervor de lichid de frana (folosind o seringa) - sters cumva vasul in interior de depuneri, pus lichid nou full in vas si apoi aerisit (completand in acelasi timp in vas) pana iese lichidul vechi.

 

Problema e ca evident nu o sa poti scoate chiar tot ce era lichid vechi folosind aceasta metoda.

 

La Cielo pe rezervor scrie DOT3 (cel putin pe ala de ambreiaj).

 

In felul aceasta, lichidul DOT4 se va amesteca cu ceva DOT3 pt ca nu ai cum il scoate tot din instalatie. Ce impact are acest amestec?

 

Multumesc anticipat !

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Personal nu as arunca lichidul din rezervor ci l-as folosi pentru a "spala" pe cat posibil mizeria din etrier. Evident, trebuie avut grija sa nu se goleasca complet rezervorul si sa patrunda aer in instalatie. Procedura este aia clasica, desfacut surubul de aerisire de la etrier/cilindru spate si calcat pedala de frana pana la fund. Procedura de aerisire ...

 

DOT4 este compatibil cu DOT 3. Totusi, daca ai rezervor separat pentru ambreiaj, de ce te-ar afecta schimbul lichidului din circuitul de frana ?

 

Daca tot esti pus pe o revizie serioasa, schimbi si lichidul din circuitul ambreiajului. Nu te speria de efectele amestecului DOT 3 cu DOT4, la ambreiaj solicitarile sunt mult mai pasnice. Bine ar fi sa poti face un schimb complet insa nu va fi o drama daca raman mici "contaminari" cu DOT3.

Share this post


Link to post

Scuze, m-am exprimat eu gresit: am vrut sa zic ca la CIelo s-a folosit din fabrica si la ambreiaj cat si la frana DOT 3 - dovada fiind inscripatia DOT3 de pe capacul vasului de ambreiaj.

 

Si da; vreau sa schimb si la ambreiaj lichidul, cat si la frana. La ambreiaj intra extrem de putin si se poate goli cam tot.

 

Ambele mi se par cu ochiul liber destul de murdare in vase si si-au trait viata:13 ani...

 

Asa am auzit si eu: ca DOT 4 amestecat cu DOT3 nu dauneaza. Zic amestecat pt ca niciodata nu poti goli 100% toata instalatia de franare de tot lichidul vechi. O sa ramana putin ce-i drept.

Nu-i bai, pot pune si DOT 3 asa cum a avut din fabrica, dar cred ca e mai ok DOT 4, nu? Mai ales ca il si am :)

 

Ms pt ponturi.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Linistit DOT4, ce ai luat tu depaseste DOT3 fara discutie.

 

O observatie: daca ai putea sa testezi lichidul tau de acum cu un tester, cred ca ti s-ar ridica parul in cap. Durata de utilizare este depasita cu cel putin 10-11 ani, este de mirare ca nu ai pistoanele ruginite si blocate. Esti ferm convins ca nu a mai fost schimbat in timpul unei revizii ?

Share this post


Link to post

Sigur. Pt ca stiu de unde am luat masina si stiu ce revizii au fost facute la ea inainte sa ajunga la mine.

 

Frana imi lucreaza bine. Nu am avut probleme.

 

 

Dar: lichidul de frana e murdar in vas ! ! Si daca e in vas asa(unde ape instalatie poate fi si mai murdar. Clar e in o stare proasta, dar si a facut treaba.

 

Ce am schimbat la frana au fost discurile(trw) si placutele(ate) la 100,000km, dar n are treaba lucrul acesta. In rest, totul e original. Masina are acum 135,000 km.

Fostul propietar mai schimbasera inainte doar placutele de 2 ori si cam atat.

Share this post


Link to post

Eu unu fac referire strict la dinaminaca lichidului in conditii normale, unde, mi-s mai mult decit convins ca se simte diferenta intre lichide . Acum, fiecare dupa cum crede ... dar eu am fost si ramin atent la chestia asta .

Mi-am alergat trasura zilele astea si pot spune ca Typ-ul inspira incredere, ii chiar foarte bun . Acum, sa vad de am rabdare de a il tine 3 ani in instalatie, ca dupa cum imi tuna imi si fulgera ... s-ar putea sa nu-l prinda doi ani, de dragul improspatarii doar .

 

Intre timp, am dat de un test interesant referitor la lichide, primul si continuarea . Ce-i drept nu inteleg o boaba, da' se subintelege despre ce-i vorba,

 

Ati adus in discutie furtunele flexibile. Stiu in zona in atelier de hidraulica unde am umblat cu treburi in trecut. O sa incerc sa-mi fac la comanda, dar cu interiorul ceva mai mare fata de cele originale , sa treaca si marmelada prin ele . :mrgreen:

 

LE:

 

Apropo, nene Geo.

 

Un lichid merge el si el si 13, nu doar 3 ani . Da' oare sa-si pastreze asa bine proprietatile la 3 ani ca si la 1 - 1,5 ani ? La cit de pacatoase sint ... la cu cita usurinta is contaminate, mai putin probabil sa dea acelasi randament . Ca frineaza, da, o sa frineze, in schimb se pierd secunde pretioase ce se transforma in metri, ce nu da cu plus, parerea mea.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Eu ma refer ca isi pastreaza proprietatile in timpul ala, nu ca "merge si asa".

Nu iti face cu diametru mai mare pt ca schimbi dinamica franelor, in rau zic eu. Vei avea nevoie de presiune mai mare. Pe zona auto nu prea m-am bagat sa studiez, dar pe moto chiar si cele de pista pastreaza diametrul furtunelor, doar ca sunt metalice pt a nu mai avea intarziere la franare (cauciucul se intinde, dublura metalica nu permite asta).

Share this post


Link to post

Se prea bine stie ca nici un lichid (si ma refer expres domeniului auto) nu-si pastreaza proprietatile nici de sta degeaba . Asadar ... Daca e sa luam in calcul ca-i o nimica toata ca si pret ... Un DOT 4 normal asa zis, ii 700 ft/litru , schimbul anual se merita cu virf si incarcat.

 

Referitor la diametrul furtunelor, m-ai pus pe ginduri, cred ca ai dreptate. Mai studiem terenul, dar nu cred sa influienteze prea mult (probabil deloc) acel capat de furtun, nu-i retin lungimea, dar undeva sub 30 cm de nu ma insel.

Share this post


Link to post

N-are niciun sens sa umbli la diametrul furtunelor, oricum esti limitat de diametrul conductelor ce unesc pompa de furtune !

Share this post


Link to post

Se nu ma insel, furtunele flexinile au diametru interior sub cota (interioara) a conductelor metalice. Nu retin pe ce utilaj am sectionat (taiat mai bine zis) si m-o surprins la cit de mic fu diametru interior a furtunului, ochiometric vorbind. Probabil tine si de producator ... Am schimbate recent (saptamina trecuta) pe Volvo ambele fata, iar alea vechi le am inca ce am sa le fac o "radiografie" . Masor si conducta metalica (avem si din alea), apoi sa vedem ce spune sublerul.

 

LE.

 

Ah, ca nu m-am putut abtine sa nu-mi trag mausi in seara asta.

 

5/3mm - conducta metalica

 

10/3mm - cea flexibila.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Deci, interiorul este 3mm la ambele ?

Share this post


Link to post

Exact. Conducta metalica ce e pe masina ii de 5mm, in general is de 5 pe masini mici. Fix pe aia nu am cum sa o masor la interior, in schimb am masurat capatul de conducta ce il am in garaj. Am sectionat alte doua flexibile, noi si diferite, ce le aveam pe acolo si nu retin carui utilaj fu destinate, si tot de 3mm sint.

Share this post


Link to post

Mi se pare OK asa, pe mine ma intrigase putin constatarea ta de la postul de mai sus. In particular, stiu si eu un caz in care proprietarul a observat ceva similar insa, pe roata respectiva, franarea era foarte slaba. Dupa parerea mea, indiferent de tipul masinii, diametrul interior al furtunului nu poate fi (vizibil) mai mic decat al tevilor metalice. Nu m-ar mira sa se ajunga aici din cauza unui lichid de frana nasol sau cu alte caracteristici decat cele indicate => cauciucul se umfla.

Share this post


Link to post

Nu mi-a dat prin minte sa studiez terenul atunci, cu furtunul in cauza, insa mi-a ramas tiparit in minte cele sesizate si de aici si probabilitatea sa existe diferente a diametrului interior. Furtun strangulat la interior am intinlit (pe-o punte spate din cite retin) ce abea permitea sa picure lichidul la aerisire. O mica abatere de la standard (spre ex 2,5 in loc de 3mm) si deja pune treaba in curmezis . Drept exemplu is limitatoarele puntii spate, o idee mai larg orificiul si deja si-o spus cuvintul.

Share this post


Link to post

Categoric, Geo are dreptate. Se poate demonstra contraproductivitatea folosirii de furtunuri cu sectiune marita.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...