Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Am etrieri lanos + placute + discuri (tot Kit-ul) de cca 28000 km. Nici o problema.

Share this post


Link to post

am programare pt vineri o sa revin cu rezolvarea problemei, multam pt tipsuri

Share this post


Link to post

Placutele tocite rau pe parte din care se auzea urat si atingeau marginea de fier care sustine discu , mecanicu a crezut initial ca e si etrieru blocat da nu era asa, cateva ciocane au facut sa cada praf si rugina. Set placute 40 de lei +20 manopera. O sa revin la mecanic sa inspecteze de ce se tocesc mai repede placutele pe partea aia, si cauciucurile cand le`am trecut de pe fata pe spate unu era mai tocit decat celalalt..

Share this post


Link to post
Am o rugaminte daca ma puteti ajuta:

 

Problema: roata stanga fata se cam incalzeste. Am mai avut problema asta acum 6000 km, am desfacut glisierele, am curatat glisierele + suprafata pe care acestea culiseaza in etrier (suprafata interna a etrierului era putin oxidata). Am observat atunci ca acea garnitura care este la jumatatea glisierei este uzata (joaca in cant).

Atunci nu am inlocuit nimic, am curatat + uns bine cu vaselina speciala glisierele + etrier, se miscau bine.

 

Acum am aceeasi problema, se incalzeste roata. Va rog frumos sa imi spuneti daca merita sa cumpar : kit reparatie glisiere ( acele garnituri de pe ele + garnituri anti praf) sau sa schimb glisierele cu totul (kit glisiere). Mentionez ca glisierele nu au nici un fel de joc in etrier, doar ca acele garnituri de pe mijlocul lor sunt uzate si joaca larg in acel loas (cant).

 

Multumesc

 

Salut

ce fel de vaselina se foloseste la uns glisierele?

Share this post


Link to post

Orice i-ai pune,tot degeaba,crede-ma! Incearca cu una pe baza de litiu macar...Desi una siliconica ar fi mai buna.In general,modelul vechi de etrier e un gunoi.Principala cauza a blocarii o reprezinta garniturile interioare ale glisierelor,materialul lor e oribil,chiar si cel din kitul de reparatie.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

ai perfecta dreptate am incercat cu toate unsorile si in zadar.

am vazut la autodaewoo.ro kit frana fata cielo cu etrieri modificati+discuri+placute in jur de 600 ron.

ma bate gandul sa incerc si varianta asta

Share this post


Link to post

Se foloseste vaselina siliconica sau grasime din seu de oaie.Niciuna nu poate fi spalata de apa.

Share this post


Link to post

Vreau sa confirm si eu franele la Cielo. Am schimbat azi lichidul de frana cu OMV 5.1, pedala tine mai sus si mult mai ferm. Ma declar foarte multumit de frane :)

Share this post


Link to post

Revin si eu cu vechea problema. Am schimbat tot lichidu; de frana din instalatie, am facit itp , a trecut masina fara probleme, dar frana din punctde vedere a soferului nu este satisfacatoare. (Pedala destul de jos si elastica) in comparatie cu franele de pe Logan. Acesta a fost criteriul meu de comparatie. M am decis sa fac ceva in sensul acesta dar nu stiu ce. Intrebare: ce pompa de frana se potriveste alta decat cea de cielo? Alte solutii sunt? impresia mea e ca de pe spate vine problema. Am studian si varianta cu acea adaptare de etrieri de Lanos pe fata si as aplica-o. Bun bun, dar ce fac cu spatele?

 

Sper sa nu fie considerate intrebari non la subiect sau daa sunt abordate rog indicati numa postul unde sedezbata ca nu ma doare mousu' sa caut.

 

Bafta si numai bine stimati co-forumisti

Share this post


Link to post

dorucioby:

Citeste tot acest topic si foloseste si "search".

Share this post


Link to post

Am si eu un Cielo executive din 2000 si am 2 probleme cu el...

 

1) Frana tine foarte jos si m-ar interesa cum as putrea sa schimb lichidul si sa aerisesc franele

 

2) Dupa 90 - 100 km volanul incepe sa remure... si mam gandit sa ma duc sa echilibrez rotile... asta sa fie cauza?

 

Multumesc!!!

Share this post


Link to post

Schimba lichidu de frana, si aeriseste sistemul. In legatura cu trepidatiile la volan, mai intai echilipreaza rotile si dupa mai vezi.

Share this post


Link to post

azi mi-am schimbat etrierii vechi si am montat etrieri de lanos cu tot cu placute.

in sfarsit pot spune ca franeaza si Cielo.

discurile nu a fost nevoie sa le schimb pt ca masina a fost echipata cu discuri ventilate

Share this post


Link to post

Faza comica: ce mi s-a intamplat zilele acestea : eram foarte suparat ca am un scartait surzitor de la placutele de frana , speriat ma duc la magazin cumpar placute noi apoi alerg la service si cand vad ... surpriza , mecanicul radea de mine placutele cica mai tineau 20000 de km dar problema cu scartaitul era alta :) ) erau placute " ecologice " doamne ce-am mai ras auzi placute ecologice , masina mi-a dat-o tata dar nu ma gandeam niciodata ca e chiar atat de zgarcit .

 

O intrebare :

- Stie cineva cat m-ar costa un set de discuri Brembo si placute ? pt cielo exe 2005

Share this post


Link to post

Va salut.De ce atunci cind vreu sa string suruburile de sustinere etrier(NORMAL DE CIELO 97")inclina si blocheaza glisierele ?

Totul se repeta,anul trecut am avut aceesi problema si am rezolvato cu 2 suruburi sh si set reparatie etrier si garnitura pistonas. Acum amdin nou aceeasi problema. Am ramas fara placute pe stanga si am schimbat cu un set placute DAEWO KOREA atunci am observat ca etrierul de pe stanga se bloca pe glisiere,le-am desfacut si le-am uns cu vasilina siliconica,cand le am strins bloca din nou,daca lasam cel putin un surub mai slab mergea perfect.AJUTATIMA CA NU STIU CE SA-I MAI FAC.Discurile sunt bune nu sunt ovalizate si din alea ventilate.Va multumesc!

Share this post


Link to post

Buna!

 

Pentru ca tot s-a discutat despre eficienta sistemelor de franare Cielo, pot sa zic ca sunt multumit. De fapt am fost, pentru ca zilele trecute, exact inaintea unei treceri de pietoni am ramas fara frane. Am tras pe dreapta si...lichid de frana sub masina, pe partea dreapta, la mijloc. Crapata conducta de frana.

La magazinul piese auto DAEWOO, nu aveau pe stoc pentru ca nu se cautau, aduceau doar la comanda (mi-au adus intr-o zi).

Intrebarea mea este urmatoarea: E o problema frecventa sa cedeze conductele sau sunt eu ghinionist. Din ce am vazut sub masina toate conductele de frana sunt "umflate" de coroziune.

Sper sa se rezolve si sa am din nou franele de dinainte! (A!, uitasem, nu s-a schimbat in ultimii zeci de mii de km lichidul de frana la "recomandarea" mecanicului. :-W )

Share this post


Link to post
Buna!

 

Pentru ca tot s-a discutat despre eficienta sistemelor de franare Cielo, pot sa zic ca sunt multumit. De fapt am fost, pentru ca zilele trecute, exact inaintea unei treceri de pietoni am ramas fara frane. Am tras pe dreapta si...lichid de frana sub masina, pe partea dreapta, la mijloc. Crapata conducta de frana.

La magazinul piese auto DAEWOO, nu aveau pe stoc pentru ca nu se cautau, aduceau doar la comanda (mi-au adus intr-o zi).

Intrebarea mea este urmatoarea: E o problema frecventa sa cedeze conductele sau sunt eu ghinionist. Din ce am vazut sub masina toate conductele de frana sunt "umflate" de coroziune.

Sper sa se rezolve si sa am din nou franele de dinainte! (A!, uitasem, nu s-a schimbat in ultimii zeci de mii de km lichidul de frana la "recomandarea" mecanicului. :-W )

 

Si te mai incumeti sa mai mergi cu masina asa cand exista riscul sa ramai fara trane? :shock: Fa-ti de urgenta o revizie la tot sistemul de franare si nu te juca cu viata ta si a celorlalti! Schimba tot ce e de schimbat, dar in primul rand schimba MECANICUL inconstient!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

@cris06: Am zis eu ca ma mai incumet sa merg cu masina in conditiile astea?? :-? Masina sta in garaj de atunci, nu-s inconstient!! Si, a-propos, ce ar trebui sa fac, sa nu ma mai sui la volan de teama ca voi ramane iar fara frane?? Imi sta mie in masura sa apreciez care este riscul de a ramane fara frane? Masina nu a avut niciun simptom pana atunci!

Eu nu sunt de profesie mecanic si (nu am ce face) trebuie sa merg pe mana lor. In momentul cand o scot din service am pretentia sa mearga ca doar de aia o duc, si pentru asta platesc. Adica eu trebuie sa stau de fiecare data dupa mecanic sa vad ce face si dupa aia sa dau search pe net sa vad daca e bine sau nu?

Eu am intrebat care ar fi cauzele care pot duce la deteriorarea conductelor, si ce pot face eu sa previn acest lucru? In rest, ce tine de mecanica...

Share this post


Link to post

Din ce ai scris tu mai inainte nu a reesit faptul ca masina se odihneste. Scuze, nu a fost cu rea intentie! Banuiesc (nu sunt expert in ale mecanicii) ca posibil principala cauza a corodarii conductelor sa fie:

- extern: sarea si toate prostiile de substante aruncate pe "potecile" mioritice, chiar si noroiul care a zacut in aceste locuri. Aprpos si nu vreau sa fiu off topic - pragurile, pasajele rotilor spate si in alte locuri (chiar sub conductele de frana) este rugina?;

- in interiorul conductelor (care sunt de otel) cu siguranta APA din lichidul de frana (daca asta mai poate fi numit lichid de frana) sau esti sigur ca la ultima schimbare a lichidului de frana (de cand ai tu masina) s-a pus chiar lichid de frana sau alta zeama?

Parerea mea e ca ar trebui revizuit intreg sistemul de franare al masinii tale (de la garnituri pompa, etrieri, pistonase, furtune, conducte si tot sistemul). Stiu ca costa destul de mult o asemenea interventie, de masina ai nevoie, dar fara frane n-ai ce sa-i faci. Cauta si tu un service autorizat, preferabil Daewoo sau chiar un mecanic care a lucrat sau lucreaza la Daewoo (cu siguranta iesi mai ieftin). O varianta ar fi fost sa vii la Iasi (unde avem cateva service-uri foarte bune specializate pe Daewoo) dar banuiesc ca nu poti aduce masina decat pe rampa.

Ca o concluzie (cred ca te-am plictisit) e mai ieftin sa previi decat sa repari. Mai citeste prin topicurile astea care sunt f.f. utile si ai sa afli multe lucruri in bine.

Inca un sfat: nu te zgarci la consumabile ca pagubele produse de alea ieftine vor fi mult mai scumpe!

Succes!

Share this post


Link to post

Salutare!

Am si eu o preoblema legata de trepidatiile care se simt in momentul in care franez la viteze mai mari de 120 Km/h.

Problema am mai expus-o si intr-un post anterior (http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&showtopic=1299&view=findpost&p=247603).

De atunci am schimbat discurile de frana,butucul si rulmentul roata fata dreapta(aveau un pic de joc intre ele),capetele de bara. Nu am nici un fel de joc in articulatii,amortizoarele sunt noi,directia fara probleme,nu se incing rotile(exclude un etrier care sa ramana blocat),placutele de frana fara uzura inegala,jante noi. Cand calc pedala de frana nu se aude nici un zgomot,doar trepidatiile si atat.Rotile sunt echilibrate,fara mult plumb.

Nu mai stiu unde sa mai caut. Sa fie pompa de frana,lichidul de frana, membrana de la servofrana?

La viteze mici(sub 120Km/h) trepidatiile sunt mai atenuate,iar sub 80 Km/h nu se mai simt.

 

PS Nu am nici recul in pedala de frana.

 

Am ajuns la limita cu nervii incercand sa rezolv problema.

Multumesc anticipat celor care se vor osteni cu un sfat,o parere sau cu o rezolvare(prin prisma unei experiente asemanatoare)!

Share this post


Link to post

Pe spate ai tamburi nu? Acolo ai verificat sa nu fie ovali? Anvelopele in ce stare sunt? prezinta uzuri neuniforma pe margine sau pe calea de rulare?

Share this post


Link to post

Acum trei zile am schimbat sabotii,tamburii nefiind uzati. Daca sunt ovalizati nu am avut cum sa-mi dau seama,dar vechii saboti erau uzati uniform.

Multumesc!

 

PS Am uitat sa spun ca atunci cand se manifesta trepidatiile am senzatia ca-mi sare volanul din maini din cauza lor.

Se pare ca problema ar fi tot pe puntea fata.

Edited by snacke

Share this post


Link to post

Da, asa pare. Tamburii se verifica pe strung daca sunt ovalizati, sau cu un comparator. Ai incercat sa muti rotile de pe spate pe fata?

Share this post


Link to post

Citind topicul acesta am constatat ca la lichidul de frana nu am umblat. Poate sa cauzeze problemele de mai sus un lichid de frana neschimbat de 2 ani(poate mai mult)?

 

Rotile le-am tot rotit intre ele si este la fel.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...