Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Mersi pt. raspunsuri Tolin. Capacul trebuie strans tare sau foarte tare?

Share this post


Link to post

Strans tare, nu foarte tare tinand cu mana si de vas pentru a nu crapa,si daca tot mai curge schimbi capacul

Share this post


Link to post

salutare !

am si eu o intrebare : m-am intors ieri de la tara si la plecare am un deal mai abrupt de urcat. nu am mai patit niciodata, desi am mai urcat dealul de multe ori, asa ca vreau sa stiu daca trebuie sa imi fac griji sau nu: pe la sfarsitul dealului a inceput sa ma smuceasca o perioada masina, revenindu-si pana la terminarea urcarii. pana acasa a mers normal si am mai avut dealuri de urcat insa nu de inclinatia celui de la plecare. sa fi fost oare vreun gunoi pe traseul de alimentare ( pun aceeasi benzina de la petrom de 95 , de cand am luat masina) ?

Share this post


Link to post

Dar cata benzina aveai in rezervor ?

Share this post


Link to post

Aceleasi manifestari le avea si lada niva din "dotare". S-a dovedit a fi de la o fisa care nu era-nfipta bine-n bujie.

Share this post


Link to post

aveam aproape 3/4 din rezervor, niciodata nu am mers sub 1/4 din rezervor sa nu mi se strice pompa

nu cred ca e de la fisele de la bujii caci am oprit pe drum si le-am verificat

in plus, si ieri am mers cu ea si nu a mai facut figuri; un coleg de la serviciu ( are octavia ) mi-a spus ca si pe el il smuceste cand pune motorina mai "proasta"

am uitat sa spun ca la tara ( dupa ce am citit mai multe pe forum ) am strans cablu la pedala de ambreiaj caci am inteles ca trebuie sa fie un pic mai sus decat cea de la frana si la mine era mai jos, iar dupa ce l-am strans nu am mai mers cu masina pana la plecare.

 

 

Share this post


Link to post

Sa nu fi fost smuciturile caracteristice mersului cu treapta de viteza prea sus si viteza masinii prea mica, acolo spre varful dealului.

Share this post


Link to post

( dupa ce am citit mai multe pe forum ) am strans cablu la pedala de ambreiaj caci am inteles ca trebuie sa fie un pic mai sus decat cea de la frana si la mine era mai jos, iar dupa ce l-am strans nu am mai mers cu masina pana la plecare.

Daca citeai manualul de service, o culegere de date mult mai exacte decat postarile de pe un forum, aflai ca nu exista o relatie dintre cele doua pedale in reglajul celei de la ambreaj si ca exista, doar, o singura dimensiune si aceea fata de podea.

Share this post


Link to post

Sa nu fi fost smuciturile caracteristice mersului cu treapta de viteza prea sus si viteza masinii prea mica, acolo spre varful dealului.

la asta m-am gandit si eu initial caci eram cu a-3-a pe la 30km/h dupa ce am redus-o pentru ca era o dubita in fata, insa am schimbat imediat in a-2-a si a mai smucit un pic dupa care si-a revenit

 

Daca citeai manualul de service, o culegere de date mult mai exacte decat postarile de pe un forum, aflai ca nu exista o relatie dintre cele doua pedale in reglajul celei de la ambreaj si ca exista, doar, o singura dimensiune si aceea fata de podea.

am citit ieri o recomandare de a ta si m-am dus aseara si am reglat-o la 120 mm fata de podea.

se poate o rugaminte? te rog frumos sa imi dai si mie un manual de service pe mail ( spricope2000@yahoo.com ); am gasit ceva pe net insa din cate postari ale tale am citit am vazut ca esti cel mai bine documentat tehnic ( cred ca ai lucrat la o reprezentata daewoo )

multumesc !

Share this post


Link to post

salut

 

Am reusit sa pornesc Matizul dar acum are alta problema care m-a dat peste cap .

Cu pornirea a fost o problema simpla dar greu de depistat pentru ca veneau detoate dar nu cind trebuie . A fost ruptorul impuscat deoarece a lucrat cu carbunele rupt la capac si scinteia se ducea in delcou si mai putin la bujii. Acum problema este alta are un mers neregulat si scoate un fum negru ca si rabele , consum mare de combustibil . Am schimbat injectorii , sonda lambda , si tot asa face aceasta masina mi -a dat de cap > daca a mai patit cineva aceste simptome si ar putea sa ma ajute .Eu am incercat si nu mai stiu unde sa mai umblu .

Share this post


Link to post

am schimbat si eu i.a.c.-ul ,in parcare, cel vechi a reusit performanta sa-i sara cuiul afara( nu mai pornea de nicio culoare) ,am luat unul nou ,am scos siguranta ecm inainte ,si l-am inlocuit . nu am mai lasat 10 sec. cu cheia in contac am pornito direct ( motorul fiind cald).

 

am reusit sa repar iac-ul vechi ca sa o pot porni si sa merg sa-mi iau unul nou.

 

motorul merge mult mai frumos acum,nu stiu cit de mult conteaza cele 10 sec ,dar eram intr-o graba totala. :lavolan:

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Motorul merge mai frumos in principiu datorita resetului facut prin scoaterea sigurnatei.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Vin si eu cu o problema cu care ma confrunt de mai bine de 1 luna si 2 sesiuni la service.

Am un Matiz SE benzina din 2004, 54000 km (din-ala cu geamuri electrice, servo, AC, etc...), primit cadou de ziua mea ( 10000001.gif ) pe la sfarsitul lui iulie, de la o cunostinta.

Cam la 2 saptamani dupa ce l-am primit am inceput sa am o problema extrem de dubioasa.

Ideea de baza este ca problema apare in special dimineata, cand motorul este rece. Porneste la prima cheie (de obicei...) dar in momentul in care ating pedala de acceleratie, motorul se opreste.

Am fost cu ea de doua ori in service, mi-au schimbat prima data senzor clapeta acceleratie, care, zic ei, era murdar (70 RON a costat distractia). Au trecut ~1000 de km si vreo 3 saptamani in care nu am mai avut decat o data problema, si am considerat-o un caz izolat.

Cam de 1 saptamana a inceput iar. Aceleasi simptome... Porneste de obicei la prima cheie, dar in momentul in care accelerez, motorul moare. Acum insa imi face si altfel figura... Nu ma lasa la pornirea din parcare, ci ma lasa dupa ce ajung in intersectii... Stau si eu bine mersi la semafor, masina la relanti, se face verde, accelerez si eu ca sa pornesc, si motorul se opreste...

Acum 2 zile am scos-o din service pentru a 2-a oara. Mi-au curatat supapa EGR de calamina (160 RON de data asta)... M-a tinut reparatia exact o zi...

Chestia este ca devine frustrant sa o tot duc inapoi si sa platesc pentru reparatii temporare 20000000.gif ...Plus ca sunt dependent de masinuta ca sa ajung la munca.

Urmeaza sa o duc iar in service, dar m-am gandit sa-mi fac un cont aici si sa va intreb si pe voi ce parere aveti. (Mi-am facut cont abia asta seara, desi va urmaresc de cand am primit Matiz-ul 10000000.gif )

 

Aaaa, si inca o chestie... Odata ce motorul s-a incalzit (temperatura apei e undeva la mijloc) nu mai am probleme, indiferent cum o conduc (agresiv sau moale)...

Momentan supravietuiesc turand motorul in continuu la intersectii. Am un consum ...headbang2.gif

 

 

Astept un raspuns,

Respectele mele.

Share this post


Link to post

Nu ti se aprinde nici un bec galben in bord?Verifica daca se aprinde cand e contactul pus si motorul oprit, in mod normal ar trebui sa se aprinda, dar am patit sa fie ars becul si sa nu-mi dau seama ca am o eroare.Verifica fisele si bujiile si sa fie curat senzorul de temperatura aer de pe carcasa filtrului de aer.

Share this post


Link to post

Becurile sunt toate functionale. Masina se comporta normal...

Azi dimineata am dus-o in service. Mi-a facut aceeasi figura, doar ca am stat mai mult in parcare... Ulterior si-a dat drumul, si am ajuns cu ea la service.

A pornit la prima cheie, motorul suna normal, am stat cu ea la relanti vreo 4-5 minute sa se incalzeasca, si in momentul in care am apasat acceleratia a murit. In momentul cand moare se aprinde becul de la baterie, clipeste de vreo 2-3 ori si se stinge pe urma. Pe urma a pornit greu de tot... Abia la a 5-a cheie... si mi-a mai facut figura cu muritul motorului cand acceleram de vreo 3 ori. Pe urma si-a dat drumul si n-am mai avut probleme...

Nu stiu ce sa-i mai fac... o sa ma uit si la senzorul de temperatura, dar dupa ce o scot din service.

Sunt curios de data asta cat ma costa, si ce cred ca au mai gasit la ea :-/

 

Multumesc pentru raspuns danutza :)

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Cauta pe forum procedura de idle learn si fa-o corect, curatand in prealabil IAC-ul.

Share this post


Link to post

Fa si tu galagie la service si sa-ti returneze banii pe reparatiile fara efect.Ameninta cu OPC si explica-le ca ai dus masina sa-i remedieze o defectiune nu sa schimbe piese la nimereala pe cheltuiala ta.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Verifica de asemenea (pe scaner) ca tensiunea senzorului TPS la relanti sa fie 0.4 volti. Daca e mai mare sau mai mica, solicita reglajul acestuia.

Share this post


Link to post

Cauta pe forum procedura de idle learn si fa-o corect, curatand in prealabil IAC-ul.

 

Sper sa nu-mi prind urechile... Multumesc oricum de raspuns si de sfat!

Am sa incerc si lucrul asta.

 

@ danutza: le-am zis deja ca nu mai platesc nimic...

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am revenit cu o intrebare. Stie careva un service bun in Cluj-Napoca?

Ca baietii astia la care am dus Matiz-ul sunt pe nicaieri... de miercurea trecuta inca se chinuie sa afle daca are ceva...

Mersi pentru ajutor.

Share this post


Link to post

Buna ziua !

Am si eu un Matiz euro 2 din 2004 cu 115.000 km cu instalatie GPL secventiala. Am schimbat la ea urmatoarele:

distributie : curea + rulment + curea alternator + curea accesorii

filtru aer

filtru benzina+ buji

ulei + filtru

Toate le-am schimbat in aceiasi zi si de atunci am o mare problema: cand accelerez mai puternic sau la turatii mai mari, se aude avansul(sau segmantii) cum clantane! Initial am crezut ca este de la GPL,dar la fel face si pe benzina! Am verificat distributia de 2 ori,si este pusa bine! Nu mai porneste dacat la a doua cheie si se aude un fel de bataie,dar in afara motorului! Ce poate sa aiba? Stiu mecanica,dar acum sunt depasit fiindca nu stiu ce sa mai verific! Multumes pentru eventualele raspunsuri!

Share this post


Link to post

... Am schimbat la ea urmatoarele:

distributie : curea + rulment + curea alternator + curea accesorii

filtru aer

filtru benzina+ buji

ulei + filtru

Toate le-am schimbat in aceiasi zi si de atunci am o mare problema: cand accelerez mai puternic sau la turatii mai mari, se aude avansul...

totusi, cred ca e de la distibutie, e pusa (cureaua) cu un dinte in urma...

Share this post


Link to post

Asa am crezut si eu initial,ca cine mi-a schimbat cureaua de distributie nu a pus-o bine! Am verificat-o cu mana mea dupa carte si e bine pusa! Altceva este!

Share this post


Link to post

Avansul static la scanteie este reglat corect (10') ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...