Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Cum adica sa modifici turatia la relanti???

Share this post


Link to post

adica sa mai scad turatia cu 50 rpm! Am citit in manualul service si se poate face cu un modul de comanda a Iac-ului.

Edited by anditof

Share this post


Link to post

N-am intalnit asa ceva pana acum, si mai ales nu pricep sa ma tai de ce vrei sa scazi turatia de relanti!

Share this post


Link to post

Si totusi stie cineva care este procedura de modificare a turatiei la ralanti? Trebuie neaparat o scula speciala pentru actionarea IAC-ului?

Cred ca n-am fost inteles, ECM-ul testeaza ca turatia sa se afla intre 900 si 1000 rpm si are retinuta o valoare default de nr. de pasi la IAC valabila pentru toate motoarele si care se aplica in cazul ratarii primei incercari de pornire. Stabilirea valorii curente pe starea actuala a motorului se face prin Idle Learn cand se verifica si stabilitatea celorlalti parametri. Nu rezolvi ceva scazand valoarea turatiei de ralanti la Matiz, o sa tremure, o sa fie instabil, sensibil la orice variatie a multiplilor parametri care intra in joc (calitatea aerului, a benzinei, vascozitatea uleiului, raportul de compresie, jocul supapelor, scanteia, avansul la scanteie, etc). Nu castigi ceva reducand turatia cu 20 rpm. O procedura de Idle Learn corect aplicata, adica executand exact atat cat se spune, iti fixeaza o valoare optima in marja fixata de catre producator.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Merci Tolin! Cred ca eu nu am fost inteles! Cin am cumparat masina se tot oprea motorul la ralanti si am fost cu ea la reprezentanta si nu stiu ce au facut aia ca mi-au crescut turatia! De aceea intreb cum se poate micsora din IAC?

Share this post


Link to post

Evident ca au modificat din scan100 pozitia la IAC, dar, din cate cunosc eu sau din ce mi-au spus altii mult mai cunoscatori, modificarea este temporara, pana la urmatoarea pornire. De fapt, optiunea la scaner este doar pentru testarea functionarii IAC. Mai repede, tind sa cred ca ti-au deblocat mecanic IAC-ul prin comenzi electrice. Logic, reteta timpului de injectie la pornire este fixata in harta ECM-ului, deci, motorul se adapteaza pentru o turatie stabila din cantitatea de aer, iar valoarea absoluta a turatiei este rezultatul starii motorului, intr-o plaja de +/- 50 rpm. Invatarea de catre ECM a numarului de pasi necesari la IAC pentru a lasa sa treaca acea cantitate de aer se face prin procedura Idle Learn, descrisa in manualul de service si pe forum. La service nu pot face asa ceva pentru ca ajungeti cu motorul cald, se poate face corect doar dupa o pauza pana a doua zi dimineata.

Deci, nu ti-a marit cineva valoarea turatiei de ralanti.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

fum alb nu scoate, apa in ulei nu am si care este cureaua pt accesorii ?? , cea de la AC ?

Share this post


Link to post

@snoopy: Verifica vasul de expansiune... Materialul acestuia cu timpul imbatraneste, si apar multiple microfisuri, mai ales in partea inferioara a vasului. Cand masina stationeaza, lichidul de racire este rece, nu este presiune in instalatie, vasul nu curge, dar odata cu cresterea presiunii in instalatie, incepe sa "lacrimeze" . Lichidul se prelinge pe exteriorul furtunului gros, care pleaca din baza vasului de expansiune spre alternator. Furtunul fiind fierbinte, lichidul se evapora, nu vei avea ocazia sa vezi "picurand". De aceea, cand motorul este cald baga mana pe sub vasul de expansiune, sa vezi daca e umed pe acolo.

 

Atentie foarte mare, vasul e fierbinte, deasemenea atentie foarte mare la cureaua de alternator/accesorii !!!

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Multumesc inca odata Tolin pentru informatii. Poate nu fac eu corect idle learn? Dimineata cu motorul nepornit, scos fisa de masa de la acumulator si sigurantele de la ecm, 10 secunde, apoi conectate toate la loc, pus contactul 10 secunde, oprit contactul 10 secunde si pornita masina la ralanti pina la incalzirea motorului. Corect?

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa scoti borna si/sau sigurantele. Scoaterea alimentarii la ECM este alta procedura.

Share this post


Link to post

Imi cer o mie de scuze, dar poate nu am gasit eu procedura corecta!. Da un link sau indicatii cum se face corect idle learn la matiz.

Share this post


Link to post

1- pui cheia de contact pe pozitia Ignition ON;

2- dupa 10s pui cheia pe prima pozitie;

3- dupa alte 10s pornesti motorul fara sa apesi vreo pedala;

4- astepti ca temp motorului sa ajunga la temp de regim;

5- pornesti A/C

6- dupa 10s opresti A/C;

7- dupa alte 10s pornesti A/C;

8- dupa alte 10s opresti A/C;

9- dupa alte 10s opresti motorul.

 

Motorul poate fi pornit din nou dupa minim alte 10s. Daca nu ai A/C, sari de la 5 la 9.

Share this post


Link to post

tolin am vazut ca esti mai priceput, sper sa nu ma injuri. ce inseamna mai exact Idle Learn asta si daca se poate face si pe matiz euro2

Share this post


Link to post

- Idle = ralanti, Learn = a invata => invatarea turatiei de ralanti;

- da.

Share this post


Link to post

oke am inteles mersi mult. acum am alta problema, am descoperit ca am canistra crapata ( poate afecta puterea masinii canistra asta) sa stiu daca trebuie urgent sa o schimb sau nu.

cand vreau sa ma dau la ea, are momente cand bag piciorul degeaba in acceleratie...ca si cand imi ineaca motorul (parca plec cu treapta III :( )

Share this post


Link to post

Tu crezi in diagnosticarea pe neve ?

 

Schimba canistra, sunt vapori de benzina acolo !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

ai dreptate :)

dar raspunde-mi te rog la faza cu canistra

Share this post


Link to post

Ti-am raspuns.

Share this post


Link to post

Salutari, din nou. Am mai facut odata idle learn dimineata. Pentru o perioada parca turatia la ralanti a fost mai scazuta dar apoi iar a crescut. Totusi nu este normal sa iau piciorul de pe acceleratie si sa nu faca frina de motor deloc si in viteza a 2-a sa mearga fara sa o accelerez. Cred ca mai are o problema pe undeva pe la aer sau vacuum desi nu am constat nicaieri defecte. Iar IAC-ul l-am verificat si lucreaza foarte bine. Idei ceva? pe unde sa mai umblu?

Edited by anditof

Share this post


Link to post

Poate ai prea inchis surubul de limitare a inchiderii clapetei, poate nu functioneaza corect valva PCV. Poate nu-i bine reglat cablul de acceleratie (prea intins).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tolin te rog mult sa ma ajuti si pe mine.Acum vreo 2 zile am cumparat un matiz si am o problema cu el :incepand cu treapta a 2-a se accelereaza greu adica nu are svacul acela care il are orice matiz are o accelerare puturoasa sa-i zic asa.Mentionez ca eu mai am un matiz care merge brici.Lacel achizitionat acu' 2 zile ajung la 120-130 mai greu decat ajung cu celalalt.Motorul are 105 mii km si tre schimbat ulei motor ulei cutie distributie filtre etc.Avand in vedere ca in trecut am urmat multe din sfaturile tale si mi-au prins bine te rog sa-mi dai un sfat si acum.Multumesc mult!

Share this post


Link to post

In primul rand, schimbi filtrul de aer, filtrul de benzina si bujiile. Apoi spui ce fel de motor are si cati km.

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns am sa schimb filtrele bujiile le-am desfacut eu si le-am reglat la 1,1 ca erau praf tandari de reglate erau insa albicioase in cap si nu erau stranse suficient am schimbat si supapa pcv(just in case)iar acu tre sa fac rost de niste banuti sa schimb si filtre si bujii si mai revin cu un post oricum sper ca nu am deranjat ca am intrebat.Inca o data multumesc de raspunsul prompt :osanale: .

Share this post


Link to post

salut,

 

 

nu am stiut unde sa ma adresez si va scriu aici.

 

Mi-am achizitionat o troaca... (Matiz 2004/65.000 KM). As vrea sa stiu daca sunt necesare reparatii majore la ea sau poate astepta pana la urmatoarea revizie 75.000 KM (ma gandesc la cureaua de distributie).

 

va rog ajutati-ma ca nu ma pricep la masini, stiu doar ca merge sau nu merge si cam atat :)

Share this post


Link to post

Tot nu am reusit sa rezolv nimic cu masina :( ...matiz 2002, 110.000 km...cum am scris in postul anterior d'abia am facut motorul. Tot asa greu merge masina...nu are nici un pic de viata in ea :(

Daca o accelerez brusc are un moment de o secunda daca nu mai bine in care nu se tureaza

Tin sa precizez ca dupa ce am luat masina de la primul mecanic, ce-l care mi-a reparat motorul a mers bine masina nu am avut probleme cu ea

Am schimbat urmatoarele piese:

 

- segmenti

- injector

- garnituri

- curea distributie

- NGK BPR5EY-11

- filtru aer Mann

- filtru benzina Anam

- ulei motor 10w30 sau 40 nu mai stiu exact

- canistra vapori

 

Am fost la un mecanic sa-mi zica ce are...nu a stiut ce sa'mi zica exact plus ca nu avea tester...mi-a umblat la senzorul iac ala de acceleratie ( parca asa ii zice :) ). L-a curatat cu diluant, l'a lasat sa se usuce iar dupa ce l-a montat, pana sa porneasca masina a pus de 3 ori contactul si l-a luat. Nu s-a schimbat cu nimic mersul masinii

Aveti vreo idee ce as mai putea face sau singura solutie este sa ma duc la service-ul daewoo ?

Edited by bebico

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...