Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Revin cu noutati,ca sa zic asa!Adica cu noi simptome.

Am facut azi dimineata un restar ECM si Idle learning,si am pornit la drum.Totul frumos,nu s-a inecat la pornire,a mers bine traseu Iasi-Husi(100 km),desi in continuare zgomotos.Dar la un deal,la intoarcere, am avut surpriza sa nu traga,abia am reusit sa o tin la 40 km/h,desi mai ridicasem vreo 2-3 pana atunci si mersese brici.Alte Idei,ceva??

Ma gandesc sa ii cumpar fise noi maine,dar sa imi spuneti daca astea la montaj au o ordine anume sau pot sa le motez oricare la orice bujie??

 

Uitasem,nu se aprinde nici un martor in bord cand imi face probleme,desi cand pornesc motorul martorul check se stinge cu 1-2 secunde mai tarziu decat celelalte(nu stiu daca e normal).

 

Salut. Nu are rost sa schimbi fisele zic eu . Asta am patit si eu cu matizul si am fost la service unde am dat de niste cofetari ca de, acolo aveam contract au schimbat prima data bujiile si au vazut ca nu sunt ele de vina , apoi fisele si nici un rezultat si mai sunt si 61 de lei fara tva si manopera, apoi au venit cu ideea stralucita ca este pompa de benzina pe care nu am fost eu de acord sa o mai schimbe si i-am pus sa desfaca delcoul unde credeam eu ca este problema, si surpriza :carbunele de la capacul de delcou era terminat, am schimbat capacul la delcou si merge brici. Totul a costat 270 ron cam mult dar la cofetaria de unde avem contractul semnat sunt preturi mari

Edited by Mircea
Am adaugat eu majuscule. Data viitoare fa-o tu.

Share this post


Link to post

@BBBest: o mica precizare: colegul nostru Gabby123 are un motor euro 3, deci nu are delco, respectiv capac cu carbune, ci un modul de aprindere directa!

Share this post


Link to post

Ieri o luase razna motorul

Am plecat dimineata ca de obicei, nimic suspect, dar dupa 300 m a inceput brusc sa trepideze destul de tare, nu mai avea putere deloc si s-a aprins becul check. A trebuit sa merg asa 2-3 km, nu mai tragea deloc si zgomotul de motor era suparator, cu trepidatii in special la relanti.

Seara a pornit la prima cheie, dar tot aceleasi simptome, trepidatii, sunet de motor anormal, lipsa de putere. Numai ca dupa ~2km si-a revenit la fel de brusc, a inceput sa mearga "rotund", a prins putere si cateva minute mai tarziu s-a stins si becul.

Azi totul parea in regula. Ce poate fi?

 

eu suspectez benzina, desi tocmai bagasem evo in seara de dinainte (cea mai scumpa de la Mol)

 

a aparut pentru a doua oara aceeasi problema

adica pornit ok, dupa 2-3 km de mers normal a dat brusc "in nas", s-a aprins "check", lipsa putere, trepidatii in special la turatii mici plus un agomot de motor ca un huruit (ca de motocicleta)

 

a doua zi, a pornit din prima, dar aceleasi simptome; in plus, motorul avea tendinta sa se opreasca cand acceleram la plecarea de pe loc

mers ~15km vai de capul meu, nu tragea deloc, becul check aprins in continuare

 

a treia zi a pornit din nou ok, huruitul parca era ceva mai mic

parea ca merge mai bine, a prins putere, dupa 1-2 km mergea rotund; intre timp s-a stins si becul check

 

a patra zi totul in regula, merge brici, becul check stins

 

 

nu stiu ce sa verific!! la service am fost, mi-au zis ca benzina e vinovata...

Share this post


Link to post

@BBBest: o mica precizare: colegul nostru Gabby123 are un motor euro 3, deci nu are delco, respectiv capac cu carbune, ci un modul de aprindere directa!

 

Haideti sa va prezint si continuarea sa va faceti mii de cruci.

Pentru ca am fost pornit sa schimb fisele convins ca de acolo este problema am facut si asta si nu m-am inselat cu mult.S-a rezolvat pornirea la rece,nu mai moare motorul,dar maestru Tolin nu a zis degeaba ca mai este o buba.Uitandu-ma pe sub capota am vazut ca cablu de acceleratie(mai exact cauciucul din jurul lui) este ros in locul in care se atinge cu un furtun,undeva sub IAc,tps,pe acolo,pe undeva.Merg azi dimineata la Comat Service-Iasi care cica este reprezentanta Daewoo.Le spun la baieti care e problema,imi face inginerul de acolo un deviz de lucru de 2.5-3 ore fara sa ridice macar capota.BUNNNNNNNN,asta nu e bine ma gandesc.In fine bag masina la ei in garaj,deschid capota,si le arat ce s-a intamplat cu cablu.

Mecanicii :P aiii,dom'le..ala nu e cablu de acceleratie...

Eu:Atunci ce cablu e????

Mecanicii:pai stai sa vedem...cred ca e totusi de la acceleratie dar e doar o protectie.nu are nimic..

Eu:Bine dar ce se intampla..de ce vibreaza la turatii ridicate pedala?? si cand o calc mai puternic??

Mecanicii:Asa fac toate...e in 3 cilindrii

In urmotoarele 2 minute mi-am scos masina,mi-am luat actele si dus am fost si numai calc pe acolo niciodata.

Acum poat ma ajutati voi cu un service bun in Iasi sau un baiat care stie meserie,ceva

Cat despre Comat,ce Dumnezeu?? Sa nu stie nici macar piesele masinii?? Pai cum sa o repare???????????

Sper ca nu v-am plicitisit

Share this post


Link to post

salut,

am si eu o problema cu matizul meu, imi moare motorul cand scot din viteza sau apas ambreiajul, precizez ca am schimbat senzorul de turatie la service , nu a mai facut o perioada insa acum a devenit chiar enervant de 6-7 ori pe zi. la service nu apare nici o eroare pe tester.

sa ii curat iac-ul sau care ar fi rezolvarea.

multumesc mult si scuze daca nu am citit oate topicurile

Share this post


Link to post

a aparut pentru a doua oara aceeasi problema

adica pornit ok, dupa 2-3 km de mers normal a dat brusc "in nas", s-a aprins "check", lipsa putere, trepidatii in special la turatii mici plus un agomot de motor ca un huruit (ca de motocicleta)

 

a doua zi, a pornit din prima, dar aceleasi simptome; in plus, motorul avea tendinta sa se opreasca cand acceleram la plecarea de pe loc

mers ~15km vai de capul meu, nu tragea deloc, becul check aprins in continuare

 

a treia zi a pornit din nou ok, huruitul parca era ceva mai mic

parea ca merge mai bine, a prins putere, dupa 1-2 km mergea rotund; intre timp s-a stins si becul check

 

a patra zi totul in regula, merge brici, becul check stins

 

 

nu stiu ce sa verific!! la service am fost, mi-au zis ca benzina e vinovata...

 

am fost la service

cod eroare 0353 , ceva cu "Ignition fault..."

ei zic ca e bobina de inductie, eu nu prea cred avand in vedere ca face foarte rar (a mai facut odata, deci cam de 5 ori in 2 luni)si nu dureaza mai mult de 10 km

deocamdata ma multumesc cu curata mufe si asteptat

Share this post


Link to post

preluat masina de la service

"reglat motorul pe scanner", asa scrie pe factura, mi-au zis ca totul e in regula, nu e nimic de reparat

adevarat merge mai frumos, rotund

 

din pacate problema a aparut din nou dupa vreo 10 km de mers

help!

Share this post


Link to post

V-as ruga tare mult sa ma ajutati intr-o problema. Dimineata cand pornesc motorul matizului o ia frumos la prima cheie, dar daca merg cu ea vreo 20 de min incepe sa merga in hopuri, nu mai trage motorul si se opreste. Asa ca, odata oprit motorul, nu mai pot porni masina vreo 2-3 ore. Am verificat bujiile si sunt ok, am schimbat bobina de inductie, capacul a fost si el curatat si degeaba!!! Poate cineva sa ma ajute cu un sfat???

Share this post


Link to post

Fisele? Luleaua - chestia aia de sub capacul delcou, cu un "cioc" metalic?

Share this post


Link to post

Fisele? Luleaua - chestia aia de sub capacul delcou, cu un "cioc" metalic?

 

 

Fisele nu au fost verificate, dar am sa vad cum sta treaba acolo... Cineva mi-a zis ca de vina ar fi senzorul de la axul cu came. Se poate asa ceva??

Share this post


Link to post

Fisele nu au fost verificate, dar am sa vad cum sta treaba acolo... Cineva mi-a zis ca de vina ar fi senzorul de la axul cu came. Se poate asa ceva??

 

E foarte probabil sa fie senzorul..insa verifica fisele intai!Ar mai fi cv..am patito si eu(intrun fel)..S nu ai cumva vreun gunoi..La mine tot asa 2 zile nu am putut sa merg 1 km..nuj c sa intamplat si dupa 2 zile a pornit la sfert de cheie si d at nu am mai avut treaba..stiu sigur ca era gunoi fiindca inainte de a pati chestia asta, ramasesem aprope in pana de benzina, abia am ajuns la peco..nuj eu am impresia ca matizurile au probleme la electrica..in primul rand tot c tine de electrica(scump) se compenseaza la pret cu toate celelalte(ieftin)..oriqm o sa te coste cv..

 

 

 

Se poate scrie putin mai romaneste ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

E foarte probabil sa fie senzorul..insa verifica fisele intai!Ar mai fi cv..am patito si eu(intrun fel)..S nu ai cumva vreun gunoi..La mine tot asa 2 zile nu am putut sa merg 1 km..nuj c sa intamplat si dupa 2 zile a pornit la sfert de cheie si d at nu am mai avut treaba..stiu sigur ca era gunoi fiindca inainte de a pati chestia asta, ramasesem aprope in pana de benzina, abia am ajuns la peco..nuj eu am impresia ca matizurile au probleme la electrica..in primul rand tot c tine de electrica(scump) se compenseaza la pret cu toate celelalte(ieftin)..oriqm o sa te coste cv..

 

 

 

 

 

Ramane de vazut maine cand verific fisele... Mai am o nelamurire...toata vara nu am avut niciun fel de probleme la matiz, acum ca s-a racit timpul imi face aceste probleme. E cumva de la umezeala sau e sigur o defectiune???

Share this post


Link to post

 

 

 

Ramane de vazut maine cand verific fisele... Mai am o nelamurire...toata vara nu am avut niciun fel de probleme la matiz, acum ca s-a racit timpul imi face aceste probleme. E cumva de la umezeala sau e sigur o defectiune???

 

Umezeala? :o Sigur e defectiune.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema si sper sa ma puteti ajuta. Am un matiz din 2008 euro 4 se power. Dimineata sau cand este motorul rece se opreste la ralanti sau daca o scot din viteza, atat pe benzina cat si pe gpl(am si instalatie de gaz).Totodata este aprins si check-ul. Acum vreo 2 luni am fost cu aceasta problema la un service si mi-au reglat tachetii(spun ei). A mers o perioada bine ,check-ul s-a stins dar acum problema a revenit. Pana nu ajunge temperatura la prima linie alba de pe ceas nu vrea sa stea la ralanti. As vrea sa ma duc din nou la service , dar poate ma ajutati voi un pic cu niste sfaturi.Acum vreun an jumate in urma unui accident a fost nevoie sa-i schimb blocul motor ; poate sa fie ceva si de acolo,sa nu fi pus totul in regula?. Astept raspunsul vostru. Multumesc anticipat

Edited by florin_rontu

Share this post


Link to post

In primul rand trebuie pus scaner pe ea sa vezi care este codul de eroare care aprinde becul check engine. Apoi ne spui codul de eroare si-ti spunem posibilele probleme. Poti incerca in prealabil o operatie de reset+idle learn, e posibil sa-ti rezolve problema.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut tuturor! Am si eu o intrebare. Am achizitionat de curand un matiz din 2005 cu aproximativ 35000 km. Am patit o chestie o singura data cand am mers pana in Real, pe urma in Metro, iar cand am plecat din Metro, masina nu a pornit decat daca apasam pe acceleratie. Dadeam cheia, si facea ea ce facea acolo dar nu pornea... nu am lasat-o sa se chinuie mai mult de 3-4 secunde. Am incercat de vreo 3 ori, iar a 4-a oara am apasat putin pe acceleratie dupa ce i-am dat cheia si a pornit.

Primele 3 dati nu am apasat pe acceleratie. Pe urma nu am mai avut probleme. Nu am mai mers cu masina de atunci, dar am mai pornit-o si a mers din prima fara acceleratie.

Cand am mai intrebat in stanga in dreapta, lumea a zis ca e posibil sa fie si de la vreme ca e mai frig. E un motiv real sau e posibil sa aiba ceva? Maine voi mai merge cu masina si o sa mai studiez.

Mentionez ca eu sunt incepator si nu stiu prea multe despre masini.

Share this post


Link to post

buna am si eu o problema la matiz e vorba despre electrovalva de purjare trebuie sa tacane la relanti ?

dar tacane destul de tare incat se aude in iteriorul masini zici ca am matiz pe disel

Edited by sparg_mitre

Share this post


Link to post
...

electrovalva de purjare trebuie sa tacane la relanti ?

Nu. Pe motor nu-l deranjeaza.

Share this post


Link to post

buna am si eu o problema la matiz e vorba despre electrovalva de purjare trebuie sa tacane la relanti ?

dar tacane destul de tare incat se aude in iteriorul masini zici ca am matiz pe disel

 

Nu trebuie sa faca asta. Si eu am patit aceeasi chestie. Nu stiu in ce masura afecteaza functionalitatea motorului(la mine mergea mai prost motorul, nu mai avea 'zvac') insa se schimba foarte usor. Eu am schimbat-o.

Share this post


Link to post

preluat masina de la service

"reglat motorul pe scanner", asa scrie pe factura, mi-au zis ca totul e in regula, nu e nimic de reparat

adevarat merge mai frumos, rotund

 

din pacate problema a aparut din nou dupa vreo 10 km de mers

help!

 

 

problema pare rezolvata

am schimbat nenorocita de valva pcv, chestia aceea de plastic cat degetul, cu cap mov

15 lei, 15 secunde durata schimbarii si motorul s-a transformat miraculos

trage excelent, suna frumos, merge rotund, parca mai bine ca niciodata

sa o tina tot asa, de o saptamana nu am mai avut probleme

Share this post


Link to post

Chiar acum am luat masina de la service Automar din Ploiesti(problema cu opritul motorului la ralanti cand este rece). Cel care s-a ocupat de ea mi-a spus ca a fost aceeasi problema ca si acum aprox. doua luni cand am mai fost cu ea acolo.Adica au reglat tachetii si mai mi-a spus ca asa fac toate care sunt si pe gpl,chiar si cele cu instalatia montata din fabrica. Sa-l cred? Adica din doua in doua luni trebuie sa-i reglez tachetii?Dar ce le face frate gazul ala?Am mai avut masini pe gaz dar nu am mai auzit de problema asta. Precizez ca eu am montat instalatia dupa ce am cumparat masina chiar cu riscul pierderii garantiei intrucat circul f. mult si chiar se simte o economie.

 

Am o rugaminte, daca poate cineva sa-mi spuna si mie o persoana sau un alt service in Ploiesti sau prin apropiere si care chiar sa se priceapa la masinutele astea ca m-am saturat de expresia "ASA FACE TOATE".Va multumesc anticipat.Ca de obicei.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

De ceva vreme tot mi se aprinde check-ul, eroare fiind generata de senzorul clapetei de acceleratie.Banuiesc ca s-a decalibrat senzorul ala si trebuie reglat.De asemenea consumul a crescut mult , de la 5-5,5 % pe la 7,5-8% pe exact acelasi traseu.Masina e E3 din 2006 si are 60.000km.

 

Ei, aici apare problema mea, dat fiind ca stau intr-un oras mic, pe la service-uri n-au auzit de reglajul senzorului de clapeta, cand i-am spus celui care mi-a citit defectele ca trebuie sa genereze 0,4 V cu contactul pus a dat in balbaiala...ca... nuuu, de fapt e vreo 4,5 v...etc. Deci... n-as vrea sa apelez la meseriasi din astia.

 

 

 

Imi puteti spune daca reglajul se poate face cu un multimetru, masurat direct pe firele senzorului, si daca da, pe care fire trebuie sa fac masuratoarea?

 

Atasez poza cu mufa si culorile firelor, poate ma indruma cineva. Multumesc.

 

img0706c.th.jpg

Edited by nastasaflorin

Share this post


Link to post

salut tuturor!

am si eu un matiz de vreo 2 ani juma si nu pot sa ma plang deloc de el, mai ales la traficul din oras este super, afara este alta poveste...

poate ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat: o cunostinta care de asemenea are un matiz a patit o chestie mai ciudata si nu stiu ce fel de sfat pot sa-i dau mai ales ca eu n-am patit-o pana acum;

se pare ca motorul da sa se inece, adica in momentul in care in care accelereaza prima reactie a motorului e ca se ineaca, apoi isi da drumul se tureaza normal (atat pe loc cat si in mers); de asemenea si cand e in ralati motorul da din cand in cand semne ca s-ar ineca, dar nu intr-atat incat sa moara de tot. In prima faza am verificat daca bujiile lucreaza, dar se pare ca sunt ok (am scos pe rand cate o fisa si se simte ca-i 'tai' curentul de la cate un piston).

O alta banuiala a mea ar fi ca bobina de inductie nu mai lucreaza bine, mai ales ca motorul 'toarce' frumos la rece, abia dupa ce s-a incalzit ii reapar simptomele. Sau poate sa fie filtrul de benzina sa chiar pompa de benzina? Cum as putea sa le verific pe astea fara varianta de a le schimba pe rand pana se rezolva problema.

Sau poate fi alta cauza? Nici nu sunt sigur ca e o problema electrica sau de alimentare!

A mai patit cineva asa ceva?

Merci anticipat!

Share this post


Link to post

... sau poate injectoarele sau poate are prea mult aer la ralanti cand este rece (IAC).

 

... Imi puteti spune daca reglajul se poate face cu un multimetru, masurat direct pe firele senzorului, si daca da, pe care fire trebuie sa fac masuratoarea?

De ce nu-ti descarci de pe forum un manual de service si gasesti acolo formula exacta ? De ce trebuie sa asculti 100 de pareri neavizate.

Share this post


Link to post

da deci am schimbat si eu elecrovalva de purjare azi in sensul ca am luat o elecrovalva de la un alt matiz (nu e noua) si asta nu scoate nici un sunet nu mai am tacanit in habitat dar acum ma intreb asta e buna? ca dupa cate am mai citit eu si pe alte forumuri se zice ca trebuie totusi sa tacane cand pui contactul sau cam asa ceva , asta nu tacane si nu face nimik oare o fi buna nu mai inteleg

 

si o alta problema  tot la matiz  e vorba de consum eu am un consum in orasi  de 8l la 100km poate chear si 8,5l cam asa  ....e mult? e drept ca merg cam subturat   poate si asta influentza consumul? 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...