Jump to content
Sign in to follow this  
emi2009

Rotziiiiii incinse

Recommended Posts

Nu shtiu voi daca a ti observat, dar mie chiar shi dupa distante mici de parcurs mi se incing foarte rau rotile. Cine are idee de ce sa bage aici, ca sunt disperat...

Share this post


Link to post

Daca e vorba de rotziile din fatza (da shi tu detalii, alea din fatza sau alea din spate, sau toate :? :) ar trebuii sa fie de la placutzele de frina care dintr-un motiv anume freaca de disc.

Share this post


Link to post

Poate frina de mina nu elibereaza complet? :scarpin:

Share this post


Link to post

gogule, probleme mah?? :lol:

sa te ingrijorezi daca merge mashina franata sau daca itzi scade capacitatea de franare (fading) sau daca itzi haraie vreun rulment.

Daca doar se incing rotzile, nu e o problema majora, insa trebuie ginita cauza..

Share this post


Link to post

Scuze, rotziile din fata, shi da parca merge mai infranat...cineva mi-a spus ca ar fi pistoanele de la sistemul de franare, ce parere avetzi(exista asa ceva la sistemul de franare?)

Share this post


Link to post

Pai tocmai asta ar fi problema. Din cauze de rugina pistoanele aur ramas blocate shi tin apasate placutzele pe disc.Vezi ca poate sa fie shi de la calitatea lichidului de frina.

Share this post


Link to post

Eu banuiesc ca sa strang cacaoo de aia de la placutele de frana shi au ramas blocate...PAREREA MEA

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur ( din cauza ruginii sau mizeriei ) , pistonasele raman blocate si nu mai decupleaza suficient . Lichidul de frana , da , ar putea fi si el o cauza viabila , da' totusi , nu cred ca ramaneau blocate atat de tare pistonasele : chiar daca nu mai decuplau , nu ar fi ramas blocate atat incat sa incinga discurile . Da' trebe verificata si treaba asta , caci este posibil . Si , trebe facuta rapid interventia asta , caci altfel iti bulesti inutil placutele si pe deasupra , risti sa-ti ovalizezi discurile => costuri mari de reparatie . Daca mergi acum , nu cred ca te poate costa prea mult !

Share this post


Link to post

@DragosB

 

Mashina mai este in garantzie, asa ca nu-i problema...

Share this post


Link to post

Emi tata ai umblat la ele !?!? Le-ai skimbat ai facut ceva la franele alea !?!? Ca pe bune mi se pare kiar aiurea sa ti se blokeze pistonasele la o masina in garantie !!!!!!!....Adica dk ai fi fost din ala de duminica as fio intzeles da' tu mergi zi de zi nu-i asa !?!..GReu de crezut ca se pot bloca ...Si zici ca dk o lasi asa sa "curga" la liber se opreste ca si cand ai pune frana usor ..???..

Share this post


Link to post
Eu banuiesc ca sa strang cacaoo de aia de la placutele de frana shi au ramas blocate...PAREREA MEA

Placutzele au un shantzuletz prin care (teoretic) se elimina cacaoa aia :)

 

Practic, la mine , cind s-a infundat santuletzul ala pur si simplu aveam un fel de bataie cind puneam frina! Foarte greu sesizabila - numai noaptea cind era super liniste si fara muzica! Si batea numai pe stinga fatza!

M-am dus la service, mi-au scos placutzele, le-au curatzat de cacao :) si de atunci n-a mai facut!!!!

 

Autonet :osanale:

 

Totusi... nu stiu daca se si incingea roata :scarpin: ... n-am avut timp sa aflu... a doua zi am fost in service!

Share this post


Link to post

Zeu, Culmea...dar chiar nu am umblat la ele, nici macar de curiozitate nu am dat roata jos... :lol:

Share this post


Link to post

Asta-i alta mancare de peste ... totusi , eu as merge cu prima ocazie cand as avea timp . Asta pt ca si motorul trage mai tare , se munceste mai mult ... uzura care se va vedea mai incolo , poate dupa ce-ti iese din garantie ... Sfatul meu este sa mergi ! Pacat de masinutza ... gandeste-te si la ea cat se munceste ... :roll:

Share this post


Link to post

Hai mai stai pana maine dk nu ai timp sa te duci si elucidam noi problema si dk nu si nu apelam la numarul de urgentza !! :) ))).....Saq nu uiti sa iei caietul de service la tine :) ))))())

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca mine seara te avem printre noi Zeu?Eu zic sa punem 2 masini in paralel(una a lui Emi) si sa vedem cum se elibereaza placutele in ambele cazuri.

Share this post


Link to post

Ei hai mai se urca Sprite in ea si vede el !!!..Dk nici la el nu se elibereaza slabe sanse!! :) ))))

Share this post


Link to post

Cred ca Brusli ar fi mai potrivit.

Share this post


Link to post

Deja mi se strange inima...poate fac atac de cord(sau de panica) la intalnire :)

 

Haidetzi ca ne vedem maine...

 

Pe bune mai am putzin shi i-mi aprind tzigara de la rotziii(hm...utila chestiunea asta cu incinsul rotzilor)

Share this post


Link to post

Salut Emi!

 

Si eu m-am speriat vara asta referitor la incingerea rotilor din fata si am

dat un telefon la un mecanic care mi-a zis sa verific urmatoarele:

- daca se incing la fel ambele roti

- daca masina in panta se deplaseaza (fara frana bineinteles)

- daca pe cric pot sa invirt roata 2-3 turatii fara efort

 

Daca toate astea se intimpla e ok cu rotile si placutele. Se incing f. tare in oras datorita folosirii lor repetate (numai rotile din fata). Am plecat afara din Bucuresti si nu s-au mai incins deloc.

 

Daca ai alte simptome, atunci e ceva putred...

Share this post


Link to post

Si eu am patzit la fel, si voi mai patzi. Am fost inainte de a pleca in concediu la service autorizat Daewoo, pentru revizie "de drum lung". Listez aici ce-am reclamat, si rezolvarea problemelor (au si testat masina pe road, frane, viteza, manevre bruste)

 

1. se incing jentzile fatza, iar rotzile fatza cand ridici masina si le invartzi, freaca de "ceva". Rezolvarea: "Placutzele mai ating domnule, tot ce pot sa fac eu e sa le scot, sa le jmirghelesc umpic, si cam atat ... insa nu are sens, si pierdem vremea"

2. troncaneli pe spate. Rezolvare: "Amortizoarele n-au nimic, hai sa zicem ala din stanga parca-parca ... venitzi in noiembrie sa le schimbam, si in ianuarie sa schimbam si fatza ... nu putem sa le schimbam pe toate deodata, ca niciodata nu se bulesc toate"

3. joc in volan, cand tragi de volan. Rezolvarea: "Asa fac toate domnule, dupa o vreme ... vretzi sa va arat una noua, care face din fabrica asa?"

 

Concluzia: "Masina n-are nimic, astea nu sunt masini cu probleme domnule ..."

 

Am plecat linistit in concediu, si zau daca am avut vreun necaz cu masina ... am bagat doar benzina, si am sters din cand in cand parbrizul ...

Share this post


Link to post

Este bine ca nu ai avut probleme ... oricum , la ceea ce ai spus tu , probleme majore nu apar chiar atat de repede ; singura exceptie ar fi problema cu placutzele , care prin frecare ( mai ales la drum lung , pe caldura , cand nu faci opriri atat de dese si suficient de lungi ca discurile sa se raceasca ) duce la ovalizarea discurilor .

Deci , daca as fi fost in cazul tau :

1) eu as fi insistat sa dea jos rotile si sa se uite acolo ; asta pt ca nu as fi inghitit chestia cu "Placutzele mai ating domnule" . Placutele nu mai ating ... nu mai avem Dacii in care se intampla ca placutele sa nu se potriveasca ... ca atingeau din cauza unei grosimi necorespunzatoare era daja un fleac . Daca placutele sunt pt Matiz ( indiferent de producatorul acestora ) , ele NU AU VOIE SA ATINGA . Clar ! Deci , cauzele acestei frecari sunt clare si pot fi citite in raspunsurile multora din acest topic !

2)Faptul ca amortizoarele nu au nimic , asta nu inseamna ca troncanelile sunt ok . Nu este normal sa troncane , cauzele putand fi multiple . Aici nu detaliez ca nu stiu mai nimic despre Matiz , deci as putea da' cauze doar in general sau din propria experienta cu masinile pe care le-am avut : amortizoarele slabite din piulitze , oala in care sta amortizorul sa se fi desprins din sudura ( asta am patit-o la Nissan , dupa ce am facut un drum pe Siriu si am luat in plina viteza mai multe gropi super bine camuflate cu crengi ) , pe la puntea spate ceva in neregula etc . Posibile cauze sunt , iar unele pot degenera in probleme grave . Deci , se pare ca ai avut noroc sa nu fie nimic grav ! :thumbr:

3)Nu este normal , da' nici nu este ceva grav . Jocul putea fi din caseta de directie ... oricum , atata timp cat nu tremura volanul sau nu cloncane ( gen planetara uzata ) la viraje , nu este grav .

 

Se pare ca mecanicul ala ori nu avea chef de lucru ( masina ta mai este-n garantie ? ) ori avea ceva mai important ( important = mai multi bani in buzunar ) de facut decat sa se uite la masina ta ... :flaming:

Share this post


Link to post

Masina este in garantzie, iar mecanicul a vrut sa dea jos roata si sa jmirgheleasca, insa a venit super-maistrul supervizor (singura persoana care am vazut ca se agita pe-acolo mandru si orgolios, cu device-ul ala orange care se conecteaza la ECU) si a zis ca nu e nimic. As merge la altzii, insa deocamdata nu ma deranjeaza problema respectiva. As dori sa o fixez singur daca se poate ...

 

Cred ca am iesit usor din topicul lui Emi, insa nu stiu daca neaparat din cauza placutzelor de frana care freaca, se incing jentzile fatza la Matizul meu. Alea din spate nu se incing. Care sunt mirarile mele:

 

1. se incing din cand in cand

2. nu exista o regula clara (se incing la drum lung, nu se incing la drum scurt, fiindca am facut drum de 800 de km si n-aveau nimica)

3. cand se incing, e toata tablaria fatza incinsa. S-a intamplat sa umblu chiar in ziua respectiva la schimbator, la maciuca, si cand am dat jos masca de plastic, tot metalul ala era fierbinte (s-a transmis cumva caldura, sau cine stie ce dracu freaca)

 

Sper sa fie un mare balon de aer toata treaba asta.

Share this post


Link to post

Hmmm ... pai destul de greu sa se transmita caldura pana acolo ( sa se incinga tablaria , pe la schimbator ... )... asta ar fi insemnat ca discurile tale sa fie inrosite si nici atunci nu vad cum s-ar fi putut transmite caldura pana acolo ... sa nu fie si altceva implicat aici , habar n-am . Legat de faptul ca pe spate nu se incing , asta-i altceva : nu au nici o legatura placutele fata cu tamburii de pe spate ( Matizul nu are discuri de frana pe spate ci este sistemul clasic de franare pe tamburi ) . Foarte bine poti avea probleme pe fata iar pe spate totul sa fie ok si viceversa . Faptul ca nu se incing tot timpul , iarasi este foarte posibil ; asta inseamna ca numa' din cand in cand pistonasele raman blocate , deci problema este inca intr-o faza incipienta .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...