Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

AZOT IN LOC DE AER

Recommended Posts

Vad ca a inceput sa se vorbeasca si la noi de umflarea (umplerea?) rotilor cu azot inloc de aer. CItesc si vad numai de bine.

 

Intrebare: cine de aici a facut asta pe bune si a vazut diferentele? Ma intereseaza DOAR cei ce au facut la masinile lor, nu din citite!

 

Mai multe detalii AICI.

Share this post


Link to post

Da azotul stiam ca se foloseste la umflarea cauciucurilor la auto ce participa la curse . Pricipalul motiv : azotul nu-si modifica volumul cu temperatura ! :wink:

Share this post


Link to post

Mda, admirabilă tehnologie, dar incomodă. Doar n-o să mă duc la naiba-n praznic să umflu roţile, când la benzinărie am pompa tradiţională de aer sau vulcanizarea din cartier la îndemână.

Share this post


Link to post

Ideea e ca daca bagi azot nu o sa se mai fasaie asa usor rotile!!! Si nu o sa fi abonat la vulcanizare sau la pompa de aer!

Share this post


Link to post

Din cate auzisem Augsburg au instalatie de umflat cu azot. Parca si Autofan ziceau ca aduc.

Share this post


Link to post

Corect, si-si, vezi si link-ul bagat de mine. Deci nu ar fi probleme de gasit unde, vreau insa sa stiu cine a pus si ce a simtit!!!

Share this post


Link to post
Da azotul stiam ca se foloseste la umflarea cauciucurilor la auto ce participa la curse . Pricipalul motiv : azotul nu-si modifica volumul cu temperatura !   :wink:

Ciudat... Miscarea browniana e universal valabila mai putin in cazul azotului?

Principalul motiv este ca anvelopa este mai putin permeabila la azot decat la aer, iar la rulare azotul nu se incalzeste asa de tare, crescand viata anvelopei.

Share this post


Link to post

Termodinamica pentru gaze e universala dar in cazul nostru vorbim de gaze diferite cu mase moleculare diferite deci densitati diferite aer-azot . :lol:

 

Azotul este un gaz care nu'si modifica presiunea cu temperatura. Vara la nivelul asfaltului avem temperaturi între 60 - 80 grad Celsius , care incing pneul si aerul din interior . Cu azot in cauciuc temperatura ramine pe la jumatate intre 30 - 40 grad Celsius. Se reduce si pericolul unei explozii. :wink:

Presiunea ramine constanta mereu implicit volumul . :wink:

Azotul este gaz inert , fara impuritati, astfel nu rugineste janta. Creste durata de viata a anvelopei cu 30-40% .

Share this post


Link to post

Si are molecula mai mare asa ca nu se pierde prin pori, etc.

Share this post


Link to post

Dar unde exact se pot umfla rotile cu azot ? Si cam care ar fi pretul ?

Share this post


Link to post

~ 500.000ROL, eu cam asa stiu; unde, vezi mai sus + vulcanizarea de la piciorul podului Fundeni (am un lapsus, nu stiu acum cum ii cheama! ... de fapt pe site-ul lor se laudau acum 3 luni ca baga in curind umflarea cu azot, nu stiu daca chiar au facut-o).

 

Cam scumputza distractia!

Share this post


Link to post

Bai tata, daca face careva miscarea asta si remarca ceva diferit sa zica aici. Eu unul nu dau banii astia doar ca sa ma aflu in treaba.

Rotile mele oricum nu pierd presiunea, sunt noi si sunt super k lumea.

Share this post


Link to post

Pe Autoshow se discuta despre asta si unii si-au pus, si inca la masini mai sport. Se pare ca rezultatul e fain.

Share this post


Link to post

Si eu am in cauciucuri azot, dar doar in propertie de 70%. Restul: ceva oxigen, bioxid de carbon, gaze rare si bineinteles ceva poluanti. Compozitia asta ciudata este introdusa cu pompa direct din atmosfera.

Parca se chiama aer??? :roll:

Share this post


Link to post

Funny... Ideea era ca se scoate aerul si se baga numai azot...

Share this post


Link to post

...da , da azot dela rau tare nu 70% :twisted: ...

Share this post


Link to post

Tunning frate! :) )

 

Mi-am bagat azot in caucioace!

Pe Fundeni, imediat dupa pod, cum vii dinspre Colentina.

A scos aerul... cit s-a putut si mi-a bagat azot in loc. Vroia sa-mi schimbe si capacelele, cu unele verzi... da' i-am zis ca poa' sa si le pastreze. Cica alea verzi sunt ca sa stie lumea ca am azot. Numa bine sa-mi faca vreunu vreo gluma.

 

Preturi: 30.000 lei /roata. Am inteles ca daca ai deja azot si te duci numai sa-ti faca presiunea costa numai 5.000 lei /roata.

 

N-am observat nici o diferenta. Masina merge la fel.

 

Urmatorul pas va fi... azot lichid! :D

Share this post


Link to post

Auziti baieti, am si eu o intrebare, ce garantie ai ca ei chiar baga azot si nu baga are normal???

 

NSF...urmatorul pas...heliu sau hidrogen :D

Share this post


Link to post

ba protoxid de azot !

 

- am NOS pe Matiz !!!

- unde dom'le ?

- in .. cauciucuri :">

Share this post


Link to post

Am pus si eu azot in caucioace. Singura diferenta pe care am simtit-o era duritatea din roti. Imi facusera presiunea 3(trei) !!!!

De una din roti nici n-am apucat sa ma bucur ca a intrat un cui in ea. La faza asta e varza azotul, nu tine la cuie...

Share this post


Link to post
La faza asta e varza azotul, nu tine la cuie...

Hai mai, ce naiba... cit ti-a luat sa scoti chestia asta din putzul gandirii? :) )

Share this post


Link to post

Bagi azot intre urechi si iese repede de tot !!!!

 

Glumeam, degeaba alergi tot orasul dupa alte azoate de-astea daca pana acasa ai luat un cui !

Edited by khhamsin

Share this post


Link to post

Am bagat si eu azot,dar in afara de o duritate ceva mai mare nu am observat nimic.Poate doar faptul ca nu tre sa mai fac presiunea asa des...

Am bagat pe Fundeni cu 20.000,iar la Sama era 90.000.

Share this post


Link to post

Sincer, ma indoiesc ca mai conteaza ce ai in caucioace (aer sau azot), atunci cand iei un cui.

 

Insa ce fac multi pe la vulcanizari, este ca umfla prea mult cauciucurile. Si eu am patit-o (vreo 6 luni verificam/umflam mereu la aceeasi vulcanizare, fara sa-i verific - mare greseala), si in astea 6 luni am taiat un cauciuc intr-o linie de tramvai, si altul intr-o groapa. Dupa ce am verificat cu manometrul, am vazut ca aveam 3.2 fata si 3.5 spatele b-( am remediat, si n-am mai avut nici o problema. Supozitia mea la momentul respectiv a fost ca fiind prea umflate (si tari) si-au pierdut elasticitatea pe care ar trebui s-o aiba totusi.

Share this post


Link to post

Eu verific presiunea numai la OMV, au scule adevarate. Si o fac la toate odata! Iar daca e dimineata si e racoare si-mi arata 1.9, le las asa ca la cald ajung la 2.0...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...