Jump to content
Sign in to follow this  
Avia

Kalos - Caii Putere

Recommended Posts

Pai niciunul dintre motoare nu avea 72 CP.

Share this post


Link to post

Fara suparare baieti.. @Douz, mai ai de invatat, @WhiteCevy, unele litere sunt mai greu de priceput. Nu mai zic de cuvinte.

Share this post


Link to post

Tommy nu trebuie sa fii asa dur. Explica oamenilor ceea ce tolin a vrut sa zica. Baieti tolin s-a referit la faptul ca puterea motorului conteaza mai putin intr-un drum virajat si cu serpentine, unde este foarte importanta stabilitatea masinii si abilitatea soferului. Ne dor mainile sa scriem!

 

Extrapoland: chiar aseara la emisiunea TOP GEAR pe un drum pe serpentine din sudul frantei au testat un Ford de 450 cp, o Zonda tot cam asa si un Ferrari de 320 cp...ghici cine a iesit primul...zi tu Tommy.

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Explicatia este foarte simpla.. sunt masini de cuplu, putere, suspensii, etajarea cutiei si greutate asemanatoare. Singura diferenta reala o face soferul. Faptul ca unu nu se poate tine dupa altul nu spune nimic referitor la calitatea masinii. Chiar si o diferenta marisoara de putere poate fi inversata lejer de indemanarea soferului. Nu vad de ce ar trebui sa explic asemenea truisme si sa intru in polemica cu cei care trag de rezultat. Sunt persoane care citesc doar statistici ce le convin, rezultate ce le sunt pe plac, iar peste restul trec cu vederea. Pina la proba contrarie, singurele elemente clare sunt cele date de producator: putere, cuplu, 0-100kmh, 0-400m, etc.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Sau, cu alte cuvinte:

Desi diferenta intre masina mea si a lui Tommy nu este asa mare in CP, am intrat cu masina lui in curba cu vreo 30-40kmh mai mult decat as intra cu a mea. Intr-un drum virajat conteaza foarte foarte multe chestii, spre deosebire de 0-100kmh. Un exemplu: scaunele.

Share this post


Link to post

Poate ca mai e vreun topic pe tema asta dar am si eu o nedumerire: de unde mama ... scoate motorul de 1.2 72 de cai cand in mod normal 75 cp se scot cu 4 supape pe cilindru dintr-o cilindree asa mica?

Share this post


Link to post

Martiz euro3: 48 de cai / 800 cmc = 0.06;

Kalos 1200c: 72 de cai / 1200 cmc = 0.06. q.e.d ;)

 

Vezi, de asta nu-mi plac mie "parerile" ci "masuratorile" :)

Share this post


Link to post

Bine...de aici nu pet sa trag decat concluzia ca ar trebui sa fiu mirat si de puterea scoasa de matiz la cilindreea de 800. Nu m-ai inteles. De ce in raport cu : 1.4 vw 16 valve scoate 85 cp sau 1.2 16 valve fiat scoate 80 cp, motoarele daewoo scot din 1150 8 valve 72 cp? S-a facut cumva ceva sa le creasca puterea in dauna fiabilitatii?

Share this post


Link to post

De adaugat :

 

Kalos 1.4 (8v SOHC) : 84 CP / 1400 cmc = 0.06

Kalos 1.4 (16v DOHC) : 94 CP / 1400 cmc = 0.067

Share this post


Link to post

@silviu75, Dupa cum arata exemplele tale, diferentele sunt mici.. In principiu producatorul se poate "juca" cu harta de injectie si avans rezultand sensibil diferire curbe de putere cu diferite maxime (referindu-ne la aceeasi tehnologie aproximativa), fara a fi afectata fiabilitatea. Cat timp motorul nu se supraincalzeste, arderile sunt complete, amestecul este optim, uleiul e bun pentru motorul ala .. ce probleme de fiabilitate sa fie? :)

Ca la dinamica unei masini nu conteaza doar maximul de putere, maximul de cuplu si greutatea.. e altceva ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

-am mers cu un logan 1.6 , si nu are sprintul kalosului , de stat in viraje nu mai spun ca e cam ...

Edited by DMX

Share this post


Link to post

Deh, romanul mediu (capul de locuitor) vrea suspensie moale si talon mare la pneu.

Share this post


Link to post

Sau asta i s-a servit dimineata, la pranz si seara, ca nu musai a cerut el :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Din ce am vazut eu pe forumul acesta, cam asta-i trend-ul.

Share this post


Link to post

S-a mai scris prin alte locuri pe forum faptul ca pentru Kalos cutia de viteze (treapta a II-a) este etajata in asa fel incat sa se comporte mai bine in oras cu accelerari ceva mai lungi pana sub 60Km/h, si pe autostrada cu a V-a peste 110Km/h. Cu toate astea nu pricep de ce nu-l avantajeaza cutia si la consum.

Clar, cu a doua poti urca la 90Km/h inainte de limitare, am facut si eu testul (apropos, am acelasi motor). Cu a doua, in rampa, tasneste imediat cu conditia sa nu pornesti de sub 4000rpm unde are cuplul maxim. Tommy, mai pune odata curba aia de cuplu la 1,6 sa se lamureasca lumea.

 

LE: rectific cu scuze - curba de cuplu o postase Da(m)n in topicul de consum Lacetti, aici:

 

Arata cam asa:

post-1361-1171296609_thumb.jpg

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Pe traseu montan, ca sa mergi tare, poti folosi doar a II-a si a III-a pe Kalos de 1,2L, intre 4000-5500 rpm. Banuiesc ca si la 1,4 L ai posibilitatea de-a baga a IV-a doar pe portiuni scurte.

Share this post


Link to post
Am inteles, nu stiam faza cu treapta a 5-a si restul de informatii

O sa incerc sa trec in a 3-a si sa tisnesc din spatele unuia sa vad cum va trage.

Si da, am motor pe benzina, tocmai sa aiba demaraj bun.

 

Prefer sa n-o turez peste 3500, nu-mi place cum se aude... cred ca merg cu ea subturata ... probabil... eu o tin intre 2500, max 3000, a 4-a o trec cind am peste 50/h si a 5-s cind am peste 70/h... asa o simt, altfel cind e 3200-3500 turatii ma sictiresc repede ca se aude vuind... si nu-mi place s-o chinui.

 

Din ce-am citit pe forum consumul e ok sub 3000 turatii, am vazut-o insetata foc cind am luat-o la alergat sa vad cum sta pe sosea la viteze mari... sta bine si bea pe masura :drinkers:

 

Sper sa nu fie nevoie dar trebuie sa stiu cum raspunde si in situatii limita cind capacitatea motorului ei este cel care va trebui sa ma scoata din incurcaturi :osanale:

 

Salut,

 

Deci, sa-ti spun si parerea mea:

1. Masina asta merge foarte bine, e destul de puternica, nu stiu ce parere ti-ar da un Logan de 1.4 sau de 1.6, daca asta zici ca e slabuta la depasiri.

 

Normal ca intre 80-120 km/h se merge numai cu a 3-a, cand depasesti. Ai sa vezi ce frumos face si motorul, normal ca se aude mult mai tare, dar mie imi place ca se aude ca la curse. Sa vezi ce bine se duce masina asta intr-a treia pana la 130km/h cand ai 6000 rpm si intr-a 4-a faci pe majoritatea masinilor de acceasi categorie/capacitate daca o urci pana in 175km/h cum fac eu uneori. Zici ca incepe sa zboare. Sa vezi dupa 170km/h cand ii dai a 5-a, ca parca si aia trage ceva, nu e moarta ca la 100km/h.

 

Bineinteles ca chestii din astea cu retrogradatul nu faci toata ziua, dar intr-un drum de 300 km sa zicem, de vreo 20-30 de ori nu-i strica, asta daca te grabesti.

 

2. Sa nu-ti faci griji, ca limitarile intra de regula cam asa:

daca intinzi a 2-a peste 80km/h, incepi sa pierzi directia

daca intinzi a 3-a peste 135km/h deja zici ca explodeaza

daca intinzi a 4-a peste 175km/h chiar ca explodeaza :) glumesc, oricum nu te mai lasa sa-i dai si te plictisesti si tu, ca nu mai ai pedala

a 5-a merge maxim zic eu 190km/h, dar eu doar 185km/h i-am dat.

 

Inca un sfat inafara subiectului: rar sa folosesti frana de motor, ca dupa parerea mea, se strica rau cutia in timp.

 

In oras, normal ca mergi subturat, daca ti-e frica sa-i dai, daca nu, poti merge frumos si in oras.

Share this post


Link to post

Se tocesc pinioanele în cutie de la frâna de motor. E cel mai rău lucru posibil :mda:

@Adrian_C, nu mai da sfaturi "preţioase", e posibil ca unii să le ia de bune.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Adrian, tu glumesti cu sfaturile astea?!

Share this post


Link to post

Inca niste sfaturi bune de luat in seama " a la Adrian_C".

 

La frana de motor, risti sa uzezi cel mai tare ambreiajul, cutia...se poate rupe (rade dantura) un pinion sau rupe un arbore (sau cum zic unii "se sparge cutia") doar daca este defect de material. In rest solicitare puternica e si pe ambreiaj si pe motor si pe cutie. De regula ambreiajul cedeaza primul.

 

Si de ce sa nu folosim frana de motor ,ma rog? La dacie 1300, Renault 18, Opel Astra si Oltcit foloseam in draci frana de motor si nici ca am rupt (uzat) cutia ci doar am afectat ambreiajul(spart placa de presiune si discul) la Opel. Nu am auzit de cutie de viteze uzata din cauza franei de motor.

Iarna pe gheata pe Valea Prahovei, sau la coborarea vreunui pod , sau pe ploaie torentiala care ne apuca pe autostrada ce facem? Aaaa, stiu: Apasam puternic pedala de frana sau de acceleratie, poate tu asa faci.

 

Referitor la caii putere de Kalos/ Aveo:

 

Motorul de 1,2 nu mi se pare ca trage chiar rau , atat in oras cat si pe pante/serpentinele de la munte, e destul de comod de condus, insa isi cam arata limitele pe pante foarte abrupte, unde uneori si treapta 2 e mult (urci in treapta 1 , incet dar mai sigur).

Share this post


Link to post
Inca niste sfaturi bune de luat in seama " a la Adrian_C".

 

La frana de motor, risti sa uzezi cel mai tare ambreiajul, cutia...se poate rupe (rade dantura) un pinion sau rupe un arbore (sau cum zic unii "se sparge cutia") doar daca este defect de material. In rest solicitare puternica e si pe ambreiaj si pe motor si pe cutie. De regula ambreiajul cedeaza primul...

De ce ? In accelerare nu-s aceleasi forte (cu semn schimbat), ambreiajul nu-i simetric (rezista doar intr-un sens), dantura rotilor nu-i simetrica ?

 

PS: intrebarile sunt pentru cei care dau astfel de sfaturi.

Share this post


Link to post

Eu ma refeream la urmatoarea treaba: Cutia de viteze la frane de motor nu are de ce sa se distruga(uzeze), Ruptura danturii si arborilor neputandu-se produce decat din cauze de material.Nu s-au rupt la dacii in atatia ani, dar Adrian C a reusit sa uzeze cutia de viteze. Ma refeream la ambreiaj deoarece, pe acolo se transmite puterea de la motor la rotile motoare via cutia de viteze, si tot pe acolo prin ambreiaj, momentul de rotatie al rotilor motoare catre motor via CV. In caz de frana de motor, atat motorul livreaza un moment de rotatie cat si rotile motoare via cutia de viteze (din inertia masinii). Aceste doua momente de rotatie se "intalnesc in ambreiaj". Ma rog am mers ca la motorul electric care poate lucra:

 

- ca motor, cand in el se aplica tensiune la borne si trebuie sa produca un moment de rotatie

- ca generator , cand asupra arborelui se aplica un moment de rotatie si la borne produce curent electric;

- ca frana , cand in motor intra atat tensiune pe borne cat si un moment de rotatie din exterior. (frana electrodinamica). Aceasta energie pierduta nu este altceva decat banala caldura.

 

Acu revenind, si ambreiajul ala se incalzeste. Oricum intre motor, ambreiaj si cutia de viteze , ambreiajul, zic eu ,ca se uzeaza primul.

 

.

Mai este insa un aspect: Sincronizarea. Majoritatea cutiilor de viteze au treptele sincronizate , astfel ca nu poti retrograda din trepte superioare in trepte inferioare daca viteza e prea mare. Adica daca ai 150 Km/h in treapta 5, nu poti retrograda in treapta 2 sa zicem (nu permite). Bine , daca fortezi cu simt de raspundere, iti intra si in treapta 1, dar iti iei adio de la cutia de viteze, poate asa a uzat-o colegul , a rupt sincroanele.

 

In general, cutiile de viteze pentru autovehicule ( atat pentru auto usoare cat si pentru auto grele) sun supra dimensionate. Si in general pot prelua unele momente mai mari, la fel si ambreiajele. Insa problema:

Daca masina poate tracta conform cartii tehnice o masa de 1200 kg, ea in mod normal e gandita sa poate remorca 1400 - 1500. Insa ce cedeaza daca taranul de proprietar vrea sa traga dupa el 2200 Kg? Eu zic ca ambreiajul. Cutia de viteze nu ar avea de ce, motorul cu atat mai putin . Bine, acum e si de noroc, poate sa nu cedeze ambreiajjul daca e mai baban, ci cutia, sau planetare.

Share this post


Link to post
.

Mai este insa un aspect: Sincronizarea. Majoritatea cutiilor de viteze au treptele sincronizate , astfel ca nu poti retrograda din trepte superioare in trepte inferioare daca viteza e prea mare. Adica daca ai 150 Km/h in treapta 5, nu poti retrograda in treapta 2 sa zicem (nu permite). Bine , daca fortezi cu simt de raspundere, iti intra si in treapta 1, dar iti iei adio de la cutia de viteze, poate asa a uzat-o colegul , a rupt sincroanele.

In cazul descris de tine iti iei la revedere de la motor+cutie, il culegi cu matura de pe drum! Motorul nu este protejat la supraturare la retrogradare, asa ca daca faci o retrogradare neinspirata, gen a 2-a la 110-120 s-ar putea sa nu mai ai motor in primul rand.

Share this post


Link to post
In caz de frana de motor, atat motorul livreaza un moment de rotatie cat si rotile motoare via cutia de viteze (din inertia masinii). Aceste doua momente de rotatie se "intalnesc in ambreiaj".

:) )

Şi pe accelerare cum e?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...