Jump to content
Sign in to follow this  
lgh

Sistemul Buy-back

Recommended Posts

Care sunt parerile d-voastra? Recomandati folosirea acestei metode? E rentabil?

Share this post


Link to post

Din cate am inteles (din parerile altora), e rau ca iti sub-evalueaza masina (nu foarte mult, dar pierzi cateva sute de euro); e bine ca scapi de masina repede, nu mai alergi prin targuri, nu mai stai de anunturi, etc.

Share this post


Link to post

E rapida si confortabila. Nu l-am utilizat pentru ca nu mi-a convenit pretul.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

E profitabil cand vrei sa schimbi o masina aflata in perioada de rate/leasing cu una oferita de acelasi dealer, preschimbarea contractului ne mai ridicand vreo problema. Altfel, e pentru urgente, pentru oameni la care timpul este bani, comozi sau cei care nu vor sa treaca prin vanzarea unui bun.

Share this post


Link to post

Marketingul frantuzesc, reprezentat de data asta de Peugeot: OFERTA!!! In limita stocului!!! Cumpara acum Peugeot 307 si ai buy back garantat. Noi ne gandim ce se intampla peste ani cu masina ta, acum noua.

 

Am ras cu lacrimi. Astia chiar fac business pe seama prostilor.

Share this post


Link to post

Si daca scriau "ai buy-back garantat ... chiar mai repede decat te astepti" nu era clar pentru toti.

 

In rest, in biznis, totul este sa-l identifici pe cel care se naste la fiecare secunda. iar daca nu reusesti, vine el la tine.

Share this post


Link to post

Am incercat eu, cu fostul Matiz accidentat si reparat. Radacini mi-a oferit cu 300 de euro mai putin decat pretul pietei. Am facut incercarea si la AAA Auto, si aici mi-au subevaluat-o cu... 1000 Euro. Bine, in cazul meu, sa zicem ca suferise un accident, dar chiar azi a fost la ei un prieten cu un Opel impecabil, neaccidentat, si a fost subevaluat tot cu 1000 euro. Deci, la Radacini mi se pare rezonabil, pe cand la AAA, consider ca e hotie, nu-i recomand.

Share this post


Link to post

eu zic ca e super doar 300 euro subevaluare (5% comision :D )

Share this post


Link to post

Corect, insa la acest sistem trebuie apelat doar ca ultima solutie.

Share this post


Link to post

Este o solutie buna cand cumparatorul n-are toti banii, cand se intarzie preluarea de contract sau cand nu vrei sa treci iarasi prin toate fazele unui nou contract de rate/leasing. Altfel, cand se lucreaza cu cash sau vanzatorul are tot timpul si banii pentru pregatirea de vanzare si tot circul facut de potentialii cumparatori.

Apropo, desi nu eram in niciuna din situatiile acestea, am preferat sa vand vechea masina pe nepragatite (doar aceasta m-ar fi costat 300 euro + o groaza de timp) unui intermediar si sa ma concentrez pe achizitia uneia noi. Iar sistemul acesta l-am aplicat la toate ce le 3 masini vandute. Habar n-am cine a fost cumparatorul final si nici nu sunt curios. Asa zisa "suma pierduta" (cheltuielile de pregatire, de vanzare + comision) am recuperat-o printr-o alegere fara griji si in liniste a urmatorului automobil. Tragand linie si socotind, am fost in avantaj, de fiecare data am pierdut exact cate 5 minute ptr. a semna la radieri niste acte despre care nu stiu cand, cum, cu ce pret si cu cine au fost intocmite. Ma buseste rasul si acum cand ii auzeam pe altii ce refuzau un client ce ar fi platit suma ceruta doar pe considerentul: "nu pot sa-l las pe ciupanezul asta sa se urce la mine in masina !"

Share this post


Link to post

tolin perfect de acord... cei 300 euro nu merita nervii, timpul si alergatura de rigoare + ca esti boier si stai in fata ;)

Share this post


Link to post

Eu am mai avut un Matiz, care a fost accidentat grav, si reparat. Am incercat varianta buy-back, la Radacini, si mi-au oferit 3700 euro. Am vandut masina fara sa apelez la acest sistem, si am obtinut pe ea 4000 euro. Precizez ca era vorba despre un Matiz E, fara AC, achizitionat de nou, cu 4400 euro, iar ca varsta, avea un an si cateva luni.

Share this post


Link to post

Din ce inteleg eu pana acum as obtine ceva cu aproximativ 500E mai putin....(este corecta marja de eroare?)

Cum nu dispun de timp si rabdare pentru a vinde eu masina banii astia as accepta sa ii pierd in functie de pret.

Se merita (valoric vorbind) diferenta intre cdx si SX?(ambele variante cu GPL)

Share this post


Link to post

Pana la urma, care sunt firmele care ofera acest serviciu? Inteleg ca dealerii daewoo nu.

Share this post


Link to post

Pai Moshu depinde, nu stiu cum sta treaba in Galati, insa in Bucuresti sunt cateva firme, dealeri de Daewoo care fac acest lucru. Sunt si altele (cum ar fi parca BDT - dealer Ford), care iti acepta orice masina si ti-o considera "scazamant" din una noua luata de la ei. Ca o paranteza fie spus, eu la Auto Center cand am apelat si am intrebat telefonic de serviciul asta, mi s-a spus ca nu au nimic disponibil momentan - credeau ca vreau sa cumpar una SH. Apoi cand eram in negocieri cu ei, chiar a sunat de vreo 2 ori telefonul celui ce se ocupa cu buy-back si ia dat tot raspunsul asta. Deci se pare ca si ei sunt cautati de cei ce stiu (samsari probabil...)

Share this post


Link to post

Incercarea despre care am povestit, am facut-o la Radacini Giurgiului.

Share this post


Link to post

Azi am vorbit cu patronul reprezentantei daewoo, cei care mi-au vandut masina. Si in timp ce povesteam eu ce mult mi-a placut Leonul si ca m-as incanta la unul, el imi spune: Treceti pe la mine, gasm noi o solutie, un buy-back e exemplu. Tot ei au si reprezentanta Seat in Galati.

Am sa ma duc sa vad cum se desfasoara lucrurile, eu am masina luata in rate tot prin ei, adica banca agreata de ei. Oare o sa schimbe numai contractul? Sau cum naiba va fi? Totusi Leonul e cu vreo 7000 € mai mult decat asta a mea. Fac oare ei o recalculare la rate?

Share this post


Link to post

Dute la buy back sa iei 5000E pe masina...daca ai noroc.

Share this post


Link to post

Ex concret: un prieten de-al lu' tata a vrut sa-si dea masina inapoi si sa-si ia alta de la aceeasi firma, dupa 4000km efectuati (in 5 luni). Masina inca noua, abia rodata, zic eu... i-au scazut peste 27% din pretul de achizitie... toate astea s-au intamplat la porsche romania. Trageti concluziile daca renteaza sau nu...

Share this post


Link to post
Dute la buy back sa iei 5000E pe masina...daca ai noroc.

 

Alezz, chiar am sa intreb cat evalueaza ei masina zilele astea. Il stiu bine pe manager, si am sa discut cu el toate detaliile.

Stii bine ca asta e un sistem folosit peste tot in lume, dar conditia de baza ca sa renteze este sa ai masina luata in rate sau leasing de la ei, si sa faci buy back inainte de a termina de platit.

Pentru cine a luat masina cu banii jos, nu renteaza.

Exemplul meu: masina este luata in rate pe 6 ani, avans 0. Nu pot vinde masina inainte de 6 ani, pentru ca - cartea de identitate + un rand de chei sunt la banca, gaj. Eu nu vreau sa tin masina 6 ani. Aceeasi firma vinde si Seat. Are un agreement cu banca, si lucreaza impreuna. Deci singurul mod de a-mi schimba masina inainte de termenul de 6 ani este acesta. Firma ia masina inapoi, o evalueaza, scade suma respectiva din pretul Seatului si transmite la banca noua suma. Banca face un act aditional sau un alt contract cu mine in baza deciziei firmei. Iar eu in loc sa platesc 160€/luna, voi plati 250€/luna pentru noua suma imprumutata care este sensibil mai mare la Seat (ratele sunt aproximative).

Nu stiu un lucru: daca am platit un an, ma duc in continuare cu ceilalti 5, sau se face un act aditional pe suma si o iei de la inceput? Adica pe 6 ani?

Buy back nu este un sistem prin care sa-ti VINZI masina. Este un sistem prin care sa-ti SCHIMBI masina cu una noua. Iar de obicei, firmele nu fac buy back pentru masina noua cu oricine vine de pe strada, ci cu clientii proprii. Vorbesc de firme serioase si cu renume.

Deci, eu sunt clientul lor, si prin politica de reduceri pentru ca iau tot de la ei, cat si prin cea de buy back ma pastreaza ca client in continuare, si mai mult decat atat fac vanzare la o masina de 17000€. Credeti ca se sta la rand la Seat cumva? :) )

Va tin la curent.

 

 

PS Exemplele care au fost aici nu intra in sistemul descris de mine, erau niste simple vanzari inapoi la firma. Si nici macar la firma de unde au fost achizitionate.

Si mai am o banuiala. Pretul de buy back va fi > sau = 6500€. Masina valoreaza noua 8499€.

 

@Chip - exemplul tau intra oarecum in categoria descrisa de mine, numai ca acea masina cred ca era luata cu banii jos. Si chiar asa, asta e pretul la care ma astept si eu (vezi mai sus). Oricum o masina si la 0 km, la revanzare pierde macar 10%.

Share this post


Link to post

E foarte real ce spune Moshu.

Se pierde la buy back, dar e una din putinele solutii pe care le ai ca sa schimbi o masina luata in rate de care te-ai saturat. E si ff. comod.

Si daca te gandesti numai la costuri, atunci in mod sigur nu vei lua nimic. Exemplu este chiar primul imprumut care duce pretul masinii la o valoare cu 15 pana la 25% mai mare (functie de durata, avans). Asta e sistemul bancar .

Stiu o persoana care a facut buy back la second-handuri si a ajuns de la Daewoo Kalos la Renault Laguna si BMW 320d in trei ani. Evident si rata a crescut de nu se poate. Fiind sh-uri, mie mi s-au parut umflate atat preturile la cele date cat si la cele luate (in fond firma le si aducea,credita si afacerea si putea sa puna ce preturi voia - daca a gasit client multumit, puteau sa se pacaleasca unul pe altul cat doreau).

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

@Moshu: Exact !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...