Jump to content
Sign in to follow this  
marius-t

Ajutoooooooooooor

Recommended Posts

Cel mai bine - suie-te in amandoua, trece-ti mana peste bord, peste tapiterii, vezi cum te simti in amandoua... :) . Apoi fa un test drive si vei fi sper mai hotarat.

Si eu m-am gandit mult la Kalos inainte, dar sincer nu mi-au placut plasticele de pe bord. Deci clar este o alegere subiectiva. Dar daca era atunci Aveo probabil luam alta hotarare.

Si pe mine m-a incatat marca, desi e clar ca marca se plateste, si Kalosul la aceleasi dotari si performante costa mai putin. Si Dreamlike, e adevarat, Opelul nu mai e chiar masina saracului in Germania. De fapt alta era problema - Opelurile erau privite critic acum cativa ani, dar au bagat baietii bani si au rezolvat multe probleme.

O alta opinie personala - nici mie Corsa in 3 usi nu-mi prea place.

Share this post


Link to post

iulia, pai vad in poza ca ai un Opel. E in 5 usi ?.

Share this post


Link to post

Da, 5.

 

Dar uitasem de ce am vrut eu neaparat Corsa - voiam diesel iar kalosul nu era.

Share this post


Link to post

Mai fratilor, adineauri am cetit pe alt forum ca unele persoane se cam plang de zgomotul ridicat al Corsa-ului peste 5 mii rpm.

Puteti sa imi ziceti aproximativ pe Matiz/Spark/kalos daca pe la 5 mii de exemplu urla tare ?.

Asta deoaece nu am mai condus Opel de cam mult si nu mai stiu bine. Zicea ca la relanti e ok, da` daca o accelera urla cam rau.\

 

Nu te intreb pe tine iulia ca zi sis ca ai Diesel si ma intereseaza la motoarele pe benzina.

 

Si inca o intrebare : are cineva un Matiz cu vreo 150.000 / 180.000 km. la bord ca sa imi zica cum 'se tine" in timp ?.

Edited by marius-t

Share this post


Link to post

5000rpm??? pai ce faci raliu cu ele? Termina cu ideile astea, turatia la care circuli in mod uzual este in jurul valorii de 3000 rpm

Share this post


Link to post

Stai asa, ca nu am zis eu. a zis unu`.

 

Si oricum, am vazut ca la kalos pe la 4-5 mii nu se aude suparator.Ma intereseaza si la Opel Corsa. De ce nu ?.

Share this post


Link to post

Cu cat motorul este mai mic cu atat cuplul dezvoltat de el este mai mic si trebuie sa mergi mai turat cu el pentru ca puterea vine din turatie si din cuplu. Daca nu vrei sa auzi motorul, atunci cumpara o masina cu motor pe benzina de cilindree de la 2,5-5 L sau da muzica mai tare.

Share this post


Link to post

Da, stiu acest aspect si in legatura cu kilometrii ?.

Share this post


Link to post

Intre Matiz si Kalos, eu iti recomand Kalos. In rest, nu inteleg de ce vrei sa duci o masina personala de la 0 pana la 180.000 km, doar nu te insori cu dansa ? Oricum, la preturile acestea, dupa 2 ani, toate masinile nu mai sunt la fel ca la inceput. Uita-te pe un plan de revizii si vei vedea ce probleme vei avea la 120.000 km si la caroserie dupa 6 ani. Sfatul meu este sa te planifici pana la 90.000 km sau 6 ani. O dai inainte de aceste limite, daca vrei sa mai aiba o valoare de inlocuire.

Share this post


Link to post

Ok, poate sant eu obisnuit cu multe drumuri.

Ma scuzi ca m-am bagat la 180.000 km., dar este foarte posibil sa ajung la 100.000 ca fac multe drumuri in tara si cateva si afara.

 

Si tu imi recomanzi Kalos ?. De ce ?. Zi-mi si mie te rog eu MUUUULT de tort cum se comporta masinutza asta, ca sincer imi place mai mult decat Matizuka.

 

Daca ar fi sa ma intrebati acum, vreau un Kalos in 3 usi, negru. (Exista negru la 3 usi ?).

Share this post


Link to post

Iti recomanda Kalos ptr. ca am avut Matiz fabricat in 1999 (mare diferenta fata de cele fabricate dupa 2000) timp de 6 ani (57.000 km) si acum am Kalos de 4 luni. Fa un test drive cu fiecare si o sa vezi singur diferentele. Daca faci un calcul de pret vei constata ca diferenta de pret este mai mica decat cea dintre valorile masinilor. Inceputul trebuie sa-l faci pe la dealer, sa culegi informatii reale, sa faci cate un drive test cu fiecare din optiunile tale si abia apoi sa socotesti cum este mai bine pentru tine.

 

Kilometrajul drumurile "afara" nu se prea pune daca ele sunt facute spre vest.

 

In general, culoarea unei masini nu depinde de nr. de usi. Totul depinde de dealer. Oricum, pentru culoarea neagra e de asteptat, sunt mai putine. Eu am inceput demersurile in primele zile de Septembrie si am primit masina la sfarsit de Octombrie. Pot sa ma consider un caz fericit gratie dealerului foarte serviabil (servus este un salut al regiunii).

 

Ca sfat general, cumpara-ti masina care-ti place, nu asculta de parerile altora. Dupa ce ai cheia de la ea doar tu vei fi acela care vei merge cu ea.

Share this post


Link to post

Sa recunoastem totusi ca motoarele mai mari tin mai multi km in principiu ;)

Share this post


Link to post

Evident, cu cat este mai mare motorul, cu atat este folosit mai putin pe drumurile noastre, dar aici discutam de optiunile initiatorului de topic.

In plus, eu nu spuneam ca motoarele nu mai tin, doar ca dupa limita garantata de producator poti oricand sa bagi bani in el. Asta nu inseamna ca exista motoare de Daewoo cu 900.000 km sau masini de peste 10 ani care arata si se comporta ca dupa primii doi. Asta tine de exploatare si nu de masina. La ora actuala si la modele comparabile, toate masinile sunt la fel. Nici Logan nu mai este Dacia din urma. Un prieten a exploatat o Dacia 1300 din 1979 si pana in 1999 fara sa aiba probleme majore sau cheltuieli suplimentare, dar nici nu facea mai mult de 5000 km pe an.

Share this post


Link to post

Deci tu tolin spui ca(,) Kalos-ul este mai bun ?. Sau cum ?.

 

Bine ca te-am prins ca ai avut matiz, ca in momentul asta esti o comoara de informatii pentru mine.

 

Deci : spune-mi tot, orice diferenta intre Matizul condus atata vreme si Kalos-ul nou. (Demaraj, zgomot, servo, etc., tot).

 

Pliiiiiizzzz.

Share this post


Link to post

Nu poate fi descris in cuvinte. Iti pot spune doar reactia mea: dupa ce m-am dat in Kalos nu-mi mai venea sa ma urc in Matiz, chiar pentru drumuri scurte, asa ca am pregatit-o de vanzare imediat.

Share this post


Link to post

Aha. Mai ma bagi in ceata deja. Ma faci sa inclin spre asta.

 

Ma mai intereseaza ceva : stabilitatea in curbe la viteze mai maricele (60/100 km/h) este imbunatatita fata de Matiz ?.

Edited by marius-t

Share this post


Link to post

Nu pot fi comparate cele doua masini, sunt din clase diferite. Matizul este poate cea mai buna masina de oras, la consum, manevrabilitate si costuri de intretinere. Kalos este o masina mai mare, mai comoda, mai silentioasa, cu costuri mai mari.

 

PS 1: mergi la intalnirile colegilor din CT, poti afla mai multe, pe viu.

 

PS 2: stabilitatea redusa a Matizului este un mit dupa ce afli ca puntea spate este prea descarcata. Daca ai o greutate in portbagaj vei uita de intrebare. In plus, stabilitatea unei masini depinde foarte mult de traiectoria impusa de sofer, de latimea si calitatea pneurilor. Diferentele de incarcare ale puntilor determina si caracterul virator al masinii.

Share this post


Link to post

Da, asta ar fi o piedica pentru mine, ca este mai scump Kalos-ul decat Matiz-ul.

 

Zi-mi si mie te rog (pana ma duc luni la dealer), cat costa cel mai ieftin Kalos cu A.C. cu 3 usi (CIP).

 

Multzam.

Share this post


Link to post
Nu poate fi descris in cuvinte. Iti pot spune doar reactia mea: dupa ce m-am dat in Kalos nu-mi mai venea sa ma urc in Matiz, chiar pentru drumuri scurte, asa ca am pregatit-o de vanzare imediat.

Curios. Eu chiar dupa ce m-am dat cu SantaFe-ul... tot ma sui cu drag in Matiz si cind am drumuri prin oras, singur... cu el merg. Probabil ca o sa-l vind la un moment dat, dar numai daca imi iau motocicleta sau emigrez in Canada!

Share this post


Link to post

Vezi ca cel mai ieftin kalos nu are servodirectie si AC.

Iti spun si eu, desi nu am condus mult nici una din ele, in cat mai putine cuvinte impresiile despre cele doua.

 

Kalosul este fantastic de manevrabila, comenzile sunt puse ergonomic, directia foarte precisa, interiorul desenat fara zgarcenie, modern si practic.

Matizul nu are la varianta de jos servodirectie, cursa volanului este destul de lunga si frana cam moale,

dar cu frana de motor nu ai probleme.

De asemenea mi s-a parut slabuta suspensia matizului, acuma depinde si cum iti place sa conduci,

am intrat cu 80 in curbe urate si nu am zburat de pe traseu.

Acceleratia este surprinzator de buna la cei 800 cmc, consum afara poti scoate si sub 4.

Fata de matiz, kalosul este mai bine echilibrat, dar la motorul de 1.4 dohc (care l-am condus eu) are segmentele de putere destul de sus, si frana nu se ridica la asteptarile mele, dar este net peste cea de matiz,

iar consumul nu este de tractoras :)

 

Daca nu ar fi fost zvonurile legate de becul ala simpatic de la chevrolet, pe mine m-ar fi convins.

Daca banii nu-ti ajung de kalos, si nu te multumeste matizul.. mai bine mai astepti si strangi sa iei ceva pe sufletul tau.

Share this post


Link to post

- sub 4% nu poti scoate cu nici un Matiz;

- becul simpatic poate a fost linistit la modelul Aveo, ca din 2006 s-a terminat cu marca data de Daewoo. Faptul ca nu s-a facut recall la modele mai vechi imi spune ca problema este alta, in afara celor care au prins un anumit lot de supape sau de valve EGR. Oricum, cazurile relatate aici sunt nesemnificative la volumul de vanzari;

- nimic nu se poate compara cu nivelul de schimbari de amortizoare de Matiz in termen de garantie.

Share this post


Link to post

Stati asa, CE BEC ???.

Ce nu stiu ?.

 

Si adica schimbi des amortizoarele ?. Adica tu in 6 ani le-ai schimbat ?.

 

 

Ziceti-mi va rog.

Edited by marius-t

Share this post


Link to post

Toline, verificat de la plin la plin, a scos taica-miu 3.8 consum,

Suceava - Toplita si retur, deci nu poate fi vorba de mers la vale sau altceva.

Am ramas ca la cinematograf cum se spune, mi-a zis ca nu a trecut de 90, si in localitati de 60.

De altfel merge normal, si nu a trecut de 5 consumul afara.

Share this post


Link to post

Eu n-am schimbat nici un amortizor, dar aveam un Matiz din primele 1000 fabricate. Dupa ce s-a trecut in mileniul 3 s-a schimbat si reteta originala. Trebuia sa se vada si contributia Daewoo Craiova.

 

Pentru detalii si informatii citeste rubrica de Probleme Tehnice de la fiecare tip de masina de pe acest forum. O lectura interesanta.

 

@Tommy > Tatal tau e mai tare ca austriacul acela. Cred ca la vale taia contactul si tot drumul a avut vand din spate. Te cred, dar e o exceptie rara, nu se pune la statistica. Sub 4,3-4,5% n-am auzit pana acum consum la Matiz.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...