Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Probleme sincroane CV Matiz

Recommended Posts

Hehe! pai la mine a fost cam asa: la ~ 15kkm mi-au schimbat sincroanele 1>2 si 2>3 ... a mers brici pina la 28kkm, cind cu prilejul unei vizite la service pentru revizie mi-au descoperit o scurgere de ulei din cutie ... pe cale de consecinta, au facut iar bucati cutia pentru a remedia problema (prin schimbarea simeringului de priza) si de atunci a inceput sa clantzane din ce in ce mai amenintator la schimbarile 1>2 si 2>3 si sint 2 cauze probabile pentru asta: fie reglare incorecta a ambreiajului si/sau timoneriei fie s-au belit iar sincroanele ... voi vizita iar service-ul cu prima ocazie.

Share this post


Link to post

Fost in service, schimbat timonerie (apropo asta noua are una dintre bucsele de la cutie mult mai mari). La inceput mi-au zis ca nu se schimba pe garantie dar vine un istet de mecanic la mine si spune ca cu 500k se schimba pe garantie. Eu ma enervez ca nu le dau nik de obicei, da-i in masa ca-i plateste serviceul, si ies la probe cu seful de service(mecanica)si il intreb daca trebuie sa-i dau ceva- el raspunde promt si sigur ca nu. Eu ma oftic si mai tare, in p---- mamii lui de mecanic vrea sa ma frece pe mine si ii dau o suta de mii si plec cu scartait. Daca comenta ceva pe cuvant ca ma duceam la director si apoi la OPC.Apropo, s-a mai imbunatatit schimbarea vitezelor, nu mai caraie a treia decat f rar, la rece :) .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Eu m-am obisnuit p-acolo c-am calcat si eu azi p-acolo. Eu cu spaga o duc bine, in sensul ca m-a tinut minte electricianul de cand cu bateria. Fata de cum merge la noi (eu si Lalexis) cum ti se pare ?

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Intr-un an de zile singura miniproblema existenta este trecerea de la a 3-a la a 2-a. Agata un pic insa nu caraie. Merge mai greu un piculet dar merge. De a 1-a nu se mai pune problema. Poate intra numai daca stai pe loc, altfel... ba.

Am sesizat problema cu a 3-a la a 2-a insa tovii de la service au spus ca pot sa-mi schimbe sincroanele insa degeaba. O imbunatatire vizibila voi vedea doar daca imi iau alt Matizache.

Cutiile se pare ca au progleme si toti dau din colt in colt. Asa face la toate! ;)

Spaga degeaba dai, ca meserie tot nu cunosc baietii.

Share this post


Link to post

Mai Laurentiu sa stii ca intra binisor dar tot caraie cand o mai apuca, oricum din cate am inteles astia de la Craiova nici nu mai trimit sincroane pt schimbat in serviceuri, deci daca ai problema cu ea mori de gat :P .O sa ma obisnuiec eu si cu caraitul pana peste vreun an cand o vand si ma jur ca nu mai cumpar nici o masina romaneasca :angry: .

Share this post


Link to post
Intr-un an de zile singura miniproblema existenta este trecerea de la a 3-a la a 2-a. Agata un pic insa nu caraie.

Ai schimbat cumva uleiul la cutie la 10k km? Pentru ca la mine face probleme tot la retrogradarea 3 / 2 dar doar cand este uleiul rece. Uleiul este un Aral sintetic 75W90 pentru care am intrebat special la Craiova daca se potriveste si mi s-a zis ca este peste performantele uleiului cerut de aceasta cutie. In esenta la retrogradarea 3/2 caraie daca am peste 15 - 20 km/h, adica inca un pic si se opreste motorul. Cum am facut 2-3 km si se incalzeste uleiul nu mai e nici o problema.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

ptr. cchrism

 

Uleiul la cutie mi-a fost schimbat la 5.000 km ptr,. ca nu m-am dat la ei sa nu il schimbe. Mi-au pus Shell ptr. ca asa a spus maimutoiul de la garantie. De atunci mi-a aparut problema la c v, dar retrogradarea de la 3 la 2 o pot face cu un mic efort dar fara sa caraie cutia si problema exista numai in mers. Cel putin ca sa introduc in viteza 1 chiar daca masina aproape ca sta pe loc nici nu se pune problema. Pana in prezent nu am probleme dar voi studia Aralul tau de 75w90, numai sa fie original. Dar mai poti sti in ziua de astazi ce este original si ce nu?

Share this post


Link to post

Eu am acum in cutia de viteze Aral EP Synth 75W90, luat de la Augsburg, la vreo 230k lei / 0.5 l. Daca si acolo au chestii contrafacute, ufff, nu stiu de unde se poate cumpara chestii originale.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

cchrism,

 

 

si acum cum iti merge cutia?

Share this post


Link to post

Pai dupa cum ziceam, la rece (primii cativa km), la retrogradare 3>2 peste 15 - 20 km/h (care e destul de putin pt. a 3a) intra cu carait destul de agasant, de m-am dus inapoi la service ca am zis ca au stricat ceva maimutoii. Dupa ce se incalzeste uleiul, merge excelent. Nu pot sa-mi explic prea bine fenomenul avand in vedere ca teoretic uleiul original la rece avea tot 75W.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

cchrism, in momentul cand te urci in masina si o pornesti indiferent de anotimp dar cu precadere acum iarna incearca sa procedezi astfel.

Pornesti masina si las-o sa se incalzeasca 3-4 minute atat timp cat iti este necesar sa stergi parbrizul, mai scuturi un covoras, pui fata la casetofon etc. Lasa masina sa se incalzeasca un pic. De fel cum procedezi dupa ce pornesti masina?

Share this post


Link to post

Pai iarna o las cam 1 minut sa se incalzeasca, pentru ca de obicei plec deja in intarziere. Dar cel putin 1 minut tot o las sa se incalzeasca, ca fata la casetofon n-am (e TANK-ul default), covorase nu scutur din principiu :">, iar pe aici iarna inca n-a dat sa fie nevoie sa curat parbrizul. Faza este ca sunt aproape sigur ca e de la uleiul CV, ca uleiul vechi nu facea asa, si am trecut o iarna cu el si nu pateam asa ceva. Dar m-am obisnuit, si incerc sa pastrez a 3a cat se poate...

Share this post


Link to post
Guest Mecmar
Pai iarna o las cam 1 minut sa se incalzeasca, pentru ca de obicei plec deja in intarziere. Dar cel putin 1 minut tot o las sa se incalzeasca, ca fata la casetofon n-am (e TANK-ul default), covorase nu scutur din principiu  :">, iar pe aici iarna inca n-a dat sa fie nevoie sa curat parbrizul. Faza este ca sunt aproape sigur ca e de la uleiul CV, ca uleiul vechi nu facea asa, si am trecut o iarna cu el si nu pateam asa ceva. Dar m-am obisnuit, si incerc sa pastrez a 3a cat se poate...

 

 

 

 

Totusi este bine sa nu mai pleci asa pe ultima suta de metri si sa lasi totusi masina sa se incalzeasca iarna 2-3 min. si vara 1 min. Eu cel putin asa procedez din prima zi de cand am luat-o. Uleiul are rolul de a unge mecanismele din interiorul cutiei de viteza si deci nu cred ca poate impiedica ceva. Personal am vazut cum arata o cutie de viteza inauntru si marile necazuri sunt la sincroane. crezi ca daca i-ai pune uleiul cel mai scump si bun in acelasi timp, masina nu va mai crea probleme? Nicidecum. Daca lasi masina mai multisor sa se incalzeasca durata motorului de functionare va fi mult mai mare, asta daca nu vrei sa o tii prea mult timp.

Share this post


Link to post

Eu sunt complet de acord cu tine, DAR! de ce nu facea cu uleiul vechi, original si de la mama lui? Adica cum l-am schimbat, a 2a zi la rece a inceput sa faca fite la retrogradarea 3>2? Singura operatie care a fost intre timp, schimbatul uleiului. Deci ceva nu se pupa acolo, dar nu stiu ce. De asemeni fenomenul dispare cand incepe sa se incalzeasca cutia, 2-3 km. Eu sunt constient ca nu e chiar bine pt. masina sa plec asa repede, dar la dracu' e o masina, si ma streseaza faptul ca cu uleiul original nu facea asa, la fix acelasi tratament.

Share this post


Link to post

Revin tot eu...

Am fost ieri la Grand Garage, reclamand faptul ca se retrogradeaza greu 3>2 (si doar atat). Luat seful de atelier masina, dusa la reglat ambreiaj, acu' parca tine ceva mai sus, dat tura cu ea (fara mine), si s-a intors. Domle' cica parca face mai putin rau acuma, dar este posibil sa fie sincroane paradite, ca nu se mai opresc, etc. Intreb nedumerit? Cum se poate ca sincroanele sa se paradeasca a doua zi cand am schimbat uleiul la CV? Nu, ca nu sunt primul cu problema la sincroane (stiam asta), si ca sa mai trec cand e si seful de la garantii, sa-si dea si el cu parerea. Daca e de schimbat sincroane, 3 zile las masina acolo.

Buuun, plec eu de acolo, morcovit ca asta e, schimbat sincroane, desfacut cutie, nu va mai fi ca noua, si plec cu treaba in oras. Ambreiajul tine mai sus, dar merge retrogradarea ca unsa la 25+, eu fericit ca am scapat, doar asta a fost, ambreiajul reglat prost.

Dimineata, dau sa plec, ies in strada, ajung la semafor, ia sa testez din nou retrogradarea, tzeapa, mai repede a intrat in 3>1, la vreo 8-10 km/h, decat 3>2 la aceeasi viteza.

Acu' ma dau si eu cu parerea: chiar or fi sincroanele bulite? Ca mie-mi suna ceva a: ori nivel insuficient ulei la cutie (nu am rampa sa verific), ori ulei care nu este bun (Aral EP Synth 75W90). Ce ma nedumereste pe mine este faptul ca dupa ce merg vreo 10km, merge ca unsa. La cat sunt eu de nespecialist, tot cred ca daca sincroanele sunt stricate, nu-si revin asa dupa cativa km, si iar se strica pana dimineata, nu?

Daca aveti vreo idee, as fi recunoscator, ca parca nu am chef sa schimb sincroane, doar asa de dragul de a le schimba.

Cand au fost gerurile alea mari, am stat o data si a durat vreo 10 minute pana am dat jos zapada/gheata, tot la fel facea, pana nu mergeam destul de mult, nu vrea si pace sa retrogradeze 3>2.

Share this post


Link to post

De cand s-a incalzit afara problemele mele legate de cutia de viteze au disparut. Deci face urat numai cand este rece afara. Concluzie : TOTAL face uleiuri infecte de cutie (pote sa se ia de mana cu castrol din punctul meu de vedere) :wallbanger: .

Share this post


Link to post

Hmmm, facut ieri revizie de 18 luni, si am cerut verificare nivel ulei CV, dupa ce am reclamat retrogradarea defectuoasa 3>2 la rece. Am mai spus si faptul ca GGA a zis ca trebuie schimbat sincronul ca el al fi cauza. Mecanicul a intrebat: la cald face? Cand am raspuns nu, a zis ca in mod clar cauza este uleiul, si ca nu are cum sa fie de la sincron. Uleiul este curat si la nivel, deci a fost schimbat la revizia anterioara, dar nu poate sa-mi garanteze (nici eu lui) ca ce am dat eu (Aral EP Synth 75W90) a si ajuns in cutie. Deci am doua posibile cauze:

1. Uleiul prost. Argument contra: ulei luat de la Augsburg, relativ scump (desi nu e neaparat un criteriu), mail de la Craiova care spune ca este foarte bun pentru aceasta cutie

2. Uleiul meu nu a ajuns in cutie. Argument contra: argumentul e destul de subtire si anume faptul ca i-am urmarit pe mecanici (dar de ceva mai departe), deja cred ca o dau in paranoia.

 

Asa ca voi decarta cat de curand inca un tur de schimbat ulei CV + manopera aferenta.

Share this post


Link to post

Sa incercam sa lamurim un pic problema c.v la Matiz.In primul rind c.v. montata pe Matiz este aceiasi cu cea montata pe Tico cu diferente doar la mecanismul de schimbare a vitezelor, iar la Tico nu exista aceasta problema nici chiar dupa parcurgerea a 400.000 Km.Aceasta problema este relativ recenta si are ca data de aparitie momentul falimentului concernului Daewoo, moment in care calitatea auto produse de Craiova a scazut dramatic si datorita faptului ca noul propietar GM vinde uzinei de la Craiova piese si subansamble de o calitate indoielnica.Intrind in detali tehnice c.v. de Matiz foloseste pt. sincronizarea si cuplarea vitezelor, sincronizatoare de tip "Borg-Warner" care sint din punct de vedere constructiv aceleasi ca si in c.v. de Dacia sau Cielo care au o fiabilitate destul de mare.La c.v. de Matiz , ca o idee originala, sincronizatoarele vitezelor nu sint montate toate pe acelasi arbore ci sint impartite 2 cu 2(vorbesc de vitezele 1,2,3,4)dar asta nu are cu nimic de-a face cu problema discutata.Mecanic vorbind sincronizatorul unei viteze se compune din:butuc, montat fix pe arbore,manson de sincronizare care in ultima faza realizeaza cuplarea mecanica intre pinionul respectivei viteze si arbore, prin intermediul butucului, craboti prin intermediul carora mansonul de sincronizare actioneaza asupra inelelor de frinare(sincroane) deplasindule catre conurile pinioanelor si asfel prin frinarea(sau accelerarea ) vitezei de rotatie a pinionului se realizeaza egalizarea turatiei pinionului cu cea a arborelui permitind asfel cuplarea silentioasa manson sincronizator-pinion.Tot in componenta sincronizatorului mai intra si doua arcuri de forma circulara care au rolul sa preseze craboti pe partea interioara a inelului de sincronizare.Ar mai fi multe de spus dar pt. descrierea in mare a functionari sincronizatorului cred ca este suficient.La toate cutiile de viteza la care s-a facut operatia de inlocuire a inelelor de frinare(sincroane) se pare ca problema reapare dupa circa 15.000 Km.Ca o constatare personala, inelele de frinare demontate si probate manual pe pinion se comporta excelent(frineaza si nu se lipesc de pinion) si deci nu ele sint intodeauna cauza introducerii anevoiose in viteza ci mult mai probabil craboti si arcurile de crabot care permit trecerea mansonului de sincronizare fara ca in prealabil inelele sa fie presate pe conurile pinioanelor si deci sa se realizeze egalizarea turatiei pinion-arbore.Si tot ca o constatare personala, atunci cind a aparut pt. prima data aceasta problema, la primele masini s-a inlocuit cu totul ansamblul sincronizator si se parte ca sint singurele care nu au mai revenit cu acest defect(Craiova a decis sa se inlocuiasca numai inelele).Se pare ca se inmultesc alarmant problemele la c.v. de parca nu ar fi fost suficient celelalte bube pe care le are deja Matizul.Si eu , la masina mea, la care i-am cumparat c.v. noua acum 30000 Km am aceiasi problema cu vit a-II-a, in sensul ca daca manevrez rapid maneta schimbatorului de la I la II sigur ciriie, lucru care nu se intimpla niciodata daca fac o mica pauza in punctul mort(pur si simplu trebuie doar sa marchez trecerea prin punctul mort asfel dau timp arcurilor de crabot sa preseze craboti in scobitura din interiorul mansonului si asfel prin intermediul lor mansonul sa actioneze inelul de frinare si sa se potriveasca turatiile).testarea functionarii inelelor de frinare se poate face cu motorul pornit , la tur. de relantii, se incearca cuplarea vitezelor fara apasarea ambreiajului si daca sint in buna stare nu trebuie sa permita cuplarea vitezei si nici sa faca vre un zgomot, trebuie doar sa se simta o reducere a turatiei motorului.Eu mi-am rezolvat problema temporar punind in c.v. , pe perioada ierni, ulei ATF 22 (pt transmisi automate) si chiar daca au fost -15 grade c.v. de Dacia se manevreaza excelent. :banana: OF TOPIC.Din pacate constat ca si pe acest forum uni useri, din dorinta de a fi mai originali(sper ca asta este explicatia si nu lipsuri in educatie), folosesc termenul de "maimutoi" atunci cind vorbesc despre cei care lucreaza in service.Nu contest ca si in service coexista si o gramada de salariati care nu prea au tangenta cu meseria(uni poate nu vor si alti poate nu pot), dar continuind pe tonul asta in mod sigur ii veti determina, pe cei care mai au habar cit de cit de masinile voastre sa va mai ajute cu ce pot(sfaturi, pareri).Termenul asta este des folosit pe dacia club dar acolo se potriveste proverbul rominesc "cum e turcu si pistolul" > :) Spor la condus si fara evenimente(mecanice sau de ori care alta natura) :lavolan:

Share this post


Link to post

Pai si care ar fi efectele in timp? Adica risti sa-ti faci cutia franjuri? Intreb ca ma batea gandul de un Matizache de 2-3 anisori. :-?

 

 

:o fftopic:

 

Nini, eu de exemplu te apreciez. Nu ar trebui sa o iei personal. Totul se ia ca o suma, si chiar daca tu ai fost singurul mecanic care s-a interesat de masina mea, mai sunt alti 20 care nu aveau ce sa caute sa umble la masini.

Share this post


Link to post

Cdrob, cred ca te referi la influentele negative pe care le poate avea uleiul de transmisie automata pus intr-o cutie de viteza manuala.Parerea mea personala este ca nu are efecte negative, vis a vis de accentuarea uzurii si chiar Daewoo , in c.v. de Cielo (mecanice) punea din fabrica ulei ATF 22 deoarece c.v. inglobeaza ansamblari intre pinioanele libere si arbori pe baza unor rulmenti "cu ace" la care ungerea cu un ulei mai viscos cred ca ar fi deficitara.La un moment dat au aparut c.v. de tico care pe timp rece, imediat dupa pornirea motorului erau f. zgomotoase din cauza insuficientei ungeri a vitezei a-V-a si care se rezolva prin scimbarea uleiului de transmisie cu ATF.Sint si citiva producatori care in notita tehnica la uleiul de transmisie specifica folosirea uleiului ATF (la transmisi manuale).De fapt principala calitate a unui ulei de transmisie este sa reziste la presiuni mari de contact(sa nu fie expulzat dintre doua suprafete intre care exista o presiune mare de contact), in cazul nostru flancurile danturii pinioanelor obligatie pe care ATF-ul o indeplineste cu brio.Dezavantajul folosirii unui ulei de tip ATF intr-o transmisie manuala, care nu este realizata ingrijit in privinta jocurilor de montaj(c.v. de dacia spre exemplu) este faptul ca devine f. zgomotoasa la relantii atunci cind temperatura uleiului in cutie devine ridicata, stiind fiind faptul ca una din cele 4 functii ale uleiului este aceea de a prelua jocurile, iar daca acestea sint mari un ulei fluid nu le mai poate anihila.Personal eu inlocuiesc uleiul in c.v. de pe masina mea atunci cind afara se face preponderent cald si cu ATF incepe sa "clampane" la relanti cu motorul incins (nu cald).Am si un Mati (de fapt sotia il are, nu eu) care are 15.000Km si 2,5 ani si chiar o sa-i inlocuiesc uleiul cu ATF in toamna.Tin sa adaug ca daca cineva care va citi aceste rinduri se decide sa schimbe uleiul din c.v. cu unul ATF, o face pe raspunderea lui eu doar mi-am exprimat parerea si am spus cum procedez cu c.v. de la masina mea.PS.In cutiile de viteza automate uleiul este mult mai solicitat decit intr-una manuala.Cit despre of topic, da ai perfecta dreptate si asa cum am mai spus si eu in postul anterior sint intradevar multi mecanici care sint pe dinafara si practica meseria din intimplare cred, dar cu toate acestea nu cred ca salariatii din service pot fi catalogati drept MAIMUTOI.Si apropo nu sint mecanic, ci doar un electrician si nici asa de bun cum ma crezi, ci doar putin mai informat decit media pt ca imi place ceea ce fac si masinile reprezinta o pasiune pt. mine.Sincer imi pare rau ca exista probleme in serie cu aceste masinute, iar propietari in loc sa vina la service doar pt. revizii trebuie sa se plimbe tot timpul pe la diferiti dealeri pt a-si rezolva problemele tehnice.Ce vremuri erau o data cind nu se scimba mai nimic la masini in perioada garantiei si nici dupa, ce calitate.Spor la condus, fara evenimente :lavolan:

Share this post


Link to post

Eh, Nini, cam ai dreptate sa te ataci pentru anumite apelative, dar n-ai sa vezi om ce lucreaza in servicii care sa nu-si ia doza de acid de la clienti ... si uneori pe buna dreptate.

 

Din pacate, eu m-am resemnat cu apelatul in garantie la reparatia CV; si de ce ... pur si simplu, interventia INTR-UN SERVICE AUTORIZAT DAEWOO pe un anumit subansamblu provoaca bube in alt subansamblu; voi pune ban pe ban si voi doftorici cutia la unii care isi dau interesul ...

 

- prima interventie, la service-ul X: demontat, schimbat inele sincroane 2 si 3, in prima instanta dupa reparatie nu mai intra in tr.V

- a doua interventie, la acelasi service X, peste o saptamina, pentru remedierea defectului la tr.V: s-a constatat ca o bucsa-distantier era SFARIMATA si n-a fost observat defectul la prima desfacere ... am luat masina din service cu CV in PERFECTA stare de functionare, dar ... cu mici scurgeri de ulei pe la simeringul planetarei dreapta (" nu il avem in magazie, cind il primim va chemam" ... cind o zbura porcul, fireste ...

- a treia interventie, la service-ul Y, schimbare simering planetara dreapta, pentru stoparea scurgerilor ... nu s-au stopat ...

- a patra, la service-ul Y, demolat cutia din nou, pentru schimbarea simeringului de priza, cu banuiala ingrozitoare ca e carcasa fisurata ... nu era fisurata, dar cu tot simeringul nou scurgerile nu au incetat; ca fapt divers, mecanicii de la Y au zis ca reparatia de la X n-a fost facuta conform specificatiilor, cablul de masa era prins aiurea, nus' ce pe la kilometraj era nus' cum, etc. ... misto a fost cind au cules siguranta pinionului de tr.V de pe busonul magnetic, era rupta ... consecinta a demontarii pentru a treia oara, cutia a inceput sa mearga naspa, cu zgomote, desi inainte megrea perfect, dar plingea ... probabil n-au reglat cum trebuie ceva ambreiaj or stuff ...

- a cincea, la service-ul Z, schimbat simering planetara stinga, pe banii mei, ca ma saturasem ... cutia nu mai plinge, dar merge tot nasol ... ce mi-oi fi inchipuit eu ca se mai si regleaza una-alta, nu stiu, ca nu s-a intimplat asta ... mecanicul de la Z spunea ca la Y n-au montat cu grija simeringul de pe stinga cind au remontat cutia ...

 

In fine, de mare porcarie toata faza si ma gindesc ca mai bine nu umblam in cutie prima data si cu noroc o distrugeam in garantie ... primeam una noua in loc si incalecam pe-o sa si va spuneam alta poveste, nu horror-ul de mai sus ... :wallbanger:

Share this post


Link to post

Sint sigur ca toata odisea expusa de tine anterior este din pacate adevarata si ca se intimpla destul de des ca masina sa vina cu o buba si sa plece cu mai multe.Mecanici adevarati fie au migrat catre alte service-uri (alte marci), fie sint pur si simplu coplesiti de atitea probleme in garantie.Locul lor este luat de pusti care abia au reusit sa tina o cheie in mina si deja isi dau aere de mari mesteri, iar pt. patroni sint "mana cereasca", oricum salariile lor sint derizorii iar ei muncesc cu virf si indesat pt. bani pe care ii iau. :o fftopic:

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...