Jump to content
Sign in to follow this  
vlivius1

Schimbarea Lichidului De Racire - Antigel

Recommended Posts

Credeti sau nu, inscrisul aflat pe ambalajul unui antigel = 0 (zero). De nu-l masori cu minuta ta, ai probleme. De - altfel si cu lichidul de parbriz.

 

 

LE. Usor, usor intram in sezonul rece, mi se pare pare timpul potrivit in a incepe verificarile lichidelor, inalzirea s.a.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Câte dopuri de apă sunt într-un bloc motor cielo SOHC ştie cineva. Eu am vazut 4 în linie în faţă. Mai sunt şi altele în spate?

Share this post


Link to post

S-a rezolvat. Am fost la un service, am înlocuit 3 dopuri de apă din motor. Cele din faţa motorului. Cele din spate au fost verificate iar pentru înlocuirea lor trebuie dat motorul jos de pe maşină. Manopera incluzând şi antigelul a fost 300 de lei. Sper să nu mai am probleme cu apa. :drinkers:

Share this post


Link to post

E vreo problema daca am pus antigel mai mult in vasul de expansiune la Cielo, sa zic 1 cm peste nivelul maxim, adica pana la dunga aia care se termina cu o sageata oblica si care indica nivelul maxim?

Am pus asa ca sa fie vizibil nivelul fara sa deschid capacul...

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Cand am schimbat antigelul am vazut ca mecanicul a golit instalatia desfacand un surub sub deflectorul din partea dreapta a masinii, nu l-am vazut umbland pe la radiator.

Share this post


Link to post

Atentie! Nu se foloseste antigel concentrat simplu.Deci atentie cum il cumparati.Exista si gata preparat si concentrat.

Share this post


Link to post

Cand am schimbat antigelul am vazut ca mecanicul a golit instalatia desfacand un surub sub deflectorul din partea dreapta a masinii, nu l-am vazut umbland pe la radiator.

Ovi a explicat cu mult timp in urma sa nu mai umblam la acel robinet,riscul de a ramane cu el rupt este major. Se goleste pe la furtunul inferior de la radiator si se clateste bine cu apa.

Share this post


Link to post

Problema este ca furtunul inferior de la radiator nu e jos, ci cam la jumatea inaltimii radiatorului, si foarte inacesibil necesitand demontarea electroventilatoului pentru a ajunge la el. Deci cum golesc instaltia pana la urma?

 

E vorba de Espero.

Share this post


Link to post

Eu as zice sa dai radiatorul jos daca n-are robinet, iar daca are l-es desface fara grija. Intotdeauna desfac robinetul daca are, primrste un O-ring nou si-l sring atit cit trebue.

Share this post


Link to post

O sa ma uit dupa robinet, returul degeaba il desfac, ca ramane mai mult de jumatate de radiator plin.

Share this post


Link to post

Asta zic si eu, in plus, obijnuesc sa desfac turul si returul caloriferului unde de-altfel ramine lichidul vechi si tot-odata clatesc caloriferul.Ii bag putina presiune de apa pe retur, dupa care il las sa se scurga tot din el.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Am tot citit pareri ca ar deveni coroziv in timp, si am zis sa-l schimb ca are 14 ani, doar a mai fost completat cate 300 ml anual, e din cel albastru, si tot albastru pun, G11 Aral.

Share this post


Link to post

... si am zis sa-l schimb ca are 14 ani ...

 

Antigel-ul?

Share this post


Link to post

Da. Si lichidul de servodirectie la fel, dar nu am descoperit pe unde se goleste nici ala, ambele vreau sa le schimb preventiv, nu ridica nici o problema.

Share this post


Link to post

Puneti G12 (rosu),eu folosesc de 5 ani si e ok,nu are urme de rugina absolut deloc. E garantat 5 ani sau 250k km,Aral sau Havoline (in Carrefour).

Share this post


Link to post

E pentru motoare de dupa 2000, pentru cele de dinainte se foloseste anorganic, G11 care e de obicei albastru sau verde.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Problema este ca furtunul inferior de la radiator nu e jos, ci cam la jumatea inaltimii radiatorului, si foarte inacesibil necesitand demontarea electroventilatoului pentru a ajunge la el. Deci cum golesc instaltia pana la urma?

 

E vorba de Espero.

 

 

Am rezolvat, poate intereseaza pe cineva..am demontat scutul de plastic de sub masina din partea stanga(sub retur radiator) si am desfacut furtunul de retur, a curs ce a curs, pe urma am introdus un furtun in gaura radiatorului si am scos ce mai era pe principiul damigenii, intr-un recipient aflat mai jos ca nivel, a mai iesit peste un litru. Binenteles se putea da radiatorul jos, dar ma complicam.

Share this post


Link to post

Salut...deci pentru cielo meu din 2007 e mai bun antigelu G 12 rosu?...vreau sa il schimb pe ce-l vechi.multumesc

Share this post


Link to post

Nu stiu cum ati putut scoate TOT lichidul de racire. Personal, am incercat tot ce am citit (robinet, furtune, motor la 85 grade, presurizare vas expansiune) fara a putea scoate mai mult de 4 litri. Deci raman 2,5 litri in blocul motor (SOHC 1,5 Euro3 contine 6,5 litri). In afara de faptul ca te cam oparesti prin inerentele contacte cu lichidul fierbinte, nu se poate realiza decat "primenirea" acestui rest prin umpleri succesive cu apa distilata si repetarea manevrelor pana la obtinerea unei dilutii acceptabile, cat mai aproape de apa distilata. Am schimbat lichidul de doua ori pana acum; prima data cu G11, cand de fapt am COMPLETAT cu 3L antigel si 1L apa distilata iar a doua oara cu G12 si am consumat 15L apa distilata si 3L antgel rosu . Daca nu exista buson de golire pe blocul motor (vezi batrana Dacie), este normal sa existe o retentie in acesta. Poate mai are cineva vre-o idee mai omeneasca (in afara de intoarcerea autoturismului cu susul in jos !!!). Multumesc anticipat !

Share this post


Link to post

Ai putea incerca cu robinetul de golire de pe radiator, dar Ovi nu recomanda acest lucru, se poate rupe.

Share this post


Link to post

Help!!!! :osanale: 63000000.gif Incercand sa schimb lichidul de racire,am reusit sa rup robinetul de drenarede la radiator :wallbanger: ,Care a patit la fel :banana: ,Cum a Procedat? :scarpin:

Share this post


Link to post

Cum a Procedat?

 

Depinde de situatie, poate ne spui mai multe.

Share this post


Link to post

Depinde de situatie, poate ne spui mai multe.

 

 

Am rotit robinetul si am golit instalatia de racire,si cand sa strang la loc,m-am trezit cu robinetul in mana.

Share this post


Link to post

Intr-un fel sau altul trebue dat afara bucata ramasa, tai filet din nou si montezi un surub scurt cu ceva de lipit ( vezi ce-i recomandat pentru radiatoare ) care il stringi usor si il lasi sa se usuce. Radiatorul il dai jos, normal.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...