
mihai_
Membru-
Posts
97 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
mihai_'s Achievements
Apprentice (3/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
M-am inspirat din modul de interpretare a datelor de stare ABS de aici, si am citit viteza data de senzorii fiecarei roti prin ALDL, invartind manual de fiecare roata ridicata de la sol - toti senzorii par functionali. N-ar strica sa fac si un test comparativ intre ei, in timpul mersului. Un plus e ca metoda asta confirma si integritatea cablajelor respective, pana la EBCM. Ideal ar fi sa gasesc cum se obtin codurile de eroare, care ar putea fi reprezentate fiecare de cate un bit din sirul de date. Poate similar cum sunt obtinute de la ECM.
-
Asa am procedat - repetata intializarea modulatorului hidraunic de cateva ori, urmata de aerisirea ambelor parti ale lui. N-a iesit aer deloc, ci doar lichid. Martorul ABS nu a ramas aprins in niciun moment, si am repetat procedura de mai multe ori. Voi verifica electric atunci, sa vad ce descopar. Apropo, un simptom pe care am uitat sa-l mentionez este ca intializarea modulatorului hidraunic, la acei 5 km/h, foloseste mult curent, incat palpaie becurile in bord, chiar si indicatorul de temperatura al lichidului de racire se misca cateva grade inainte si inapoi in acel moment. Oare sa fie vorba de un acumulator obosit, ca e destul de vechi deja, care poate trage mult curent mai tot timpul ca sa se incarce, de ramane prea putina putere pentru restul? Alternatorul produce tensiune in plaja normala. Probabil ar fi util un clampmetru care sa masoare curent continuu, dar nu am.
-
Multumesc pentru raspuns! Cred ca o sa incerc o aerisire pentru inceput, sa vad ce se intampla, daca iese ceva aer. Pareri despre pasii 2 si 3 de mai sus, de cate ori sa-i repet in caz de comportament normal? Poate doar o singura repetare? In alt loc vad ca se recomanda comutarea electrovalvelor de mai multe ori: Apropo, n-am sesizat nicio problema de comportament, chiar si cand franez tare pe carosabil ud, cand intra in actiune ABS-ul. Da, dar greu de gasit un astfel de scanner pentru ALDL. Am folosit in trecut EFILive, dar se conecteaza doar la ECU, unde nu era afisat niciun DTC. Buna metoda, in caz ca nu ajung niciunde cu aerisirea, multumesc!
-
Salutare tuturor! Am urmatoarea problema legata de ABS: De la o vreme, si parca tot mai des, ramane aprins martorul ABS (uneori impreuna si cu BRAKE - indicator avertizare sistem franare) dupa initializarea modulatorului hidraulic la prima plecare de pe loc, cand se ating pentru prima data 5 km/h, cand se si aude zgomotul respectiv (al electrovalvelor modulatorului?). Initial am banuit ca e vorba de un contact imperfect la masa, cum a sesizat @nino aici, si l-am refacut, ceea ce aparent a rezolvat problema pentru un timp (sau doar a resetat erorile?). Dar problema a revenit, deci poate a fost doar o coincidenta. Acum banuiesc ca ar putea exista aer in modularorul hidraulic, din doua motive: S-au schimbat conductele de frana in trecut, cand poate ca a urcat aer in modulator, iar aerisirea cilindrilor si etrierilor nu a fost suficienta. Cursa pedalei de frana este scurta cu motorul oprit, dar destul de lunga cu el pornit. As purcede la aerisirea modulatorului, dar in manualul de service e neclara procedura: De cate ori se repeta pasii 2 si 3? In continuare avem: Apropo, din cate tin minte din teste din trecut, e suficient sa ridic o roata din față si sa pornesc motorul pentru prima parte. Diferentialul va da voie motorului sa invarta roata, iar sistem va crede ca a atins 5 km/h si va initializa modulatorul hidraulic. Pareri?
-
Apropo, oare nu ar merge ridicate ambele roti, pe doua capre serioase, ca sa se simuleze ridicarea pe elevator? Bineînțeles, cu rotile din spate asigurate + frâna de mana. Ma gândesc ca în felul asta roata opusa ajuta la ridicarea, prin intermediul barei stabilizatoare, a ansamblului de pe partea cealaltă, și deci e mai putina presiune pe bratul inferior al suspensiei.
-
Arata așa, ca în poza de mai jos, cu mansoanele atinse unul de altul in interiorul cilindrului. Dar evident, nu se poate introduce așa în locaș. Eu am procedat în felul următor: Scos un manșon Împins manșonul în interiorul cilindrului Montat braț/bucșă în poziție, pe mașină Împins manșonul al doilea prin partea de jos Când a fost perfect pe poziție, șurubul le-a împins pe amândouă în sus, încât nici cel de jos nu a mai rămas vizibil. Apropo, a fost o foarte dificil sa introduc suruburile in bucse, pentru ca bratul nu era la orizontala, si deci cilindrul bucselor nu era in pozitia verticala. Am inclinat fortat suruburile, pana s-au aliniat gaurile ca sa pot introduce complet surubutile. Mentionez ca operatiunea s-a efectuat cu un singur cric+capră, nu pe elevator. Exista o metoda mai buna (fara elevator)?
-
Eu tind sa cred ca trebuie amandoua, pentru ca apar doua atat in diagrama, cat si in poza de la un producator de mai sus, unde se vad doua gata introduse, daca se mareste imaginea. Mai apar si 4 bucati specificate in catalog, deci cate doua pentru bucsa mare a fiecarui brat. Ramane ideea ca e pentru fixare mai buna in traversa. Apropo, in manualul de service nu se specifica sa se faca strangerea in pozitia de lucru, ci cu vehiculul suspendat, deci poate se bazeaza ca bucsele stau perfect la locul lor - ceea ce nu e cazul in momentul asta, din cauza jocului mare dintre surubul respectiv si cilindrul interior. Din pacate nu este niciuna, cum ziceam la inceput. Tind sa cred ca mi le-au facut piedute la un moment dat in service.
-
Salutare tuturor! Stie cineva cum se monteaza manșoanele (96300622) in interiorul uneia dintre bucșele bratului suspensiei față? Nedumerirea provine din faptul ca doua bucati de lungime 30 mm = 60 mm, mai lungi decat bucsa, 49 mm. In manualul de service nu scrie, iar pe masina se pare ca nu le mai am de la ultima operatiune in service. Presupun ca scopul este sa prinda si in traversa. Apropo, surubul respectiv se introduce de jos in sus, si de aici as trage concluzia ca la fel trebuie introduse si mansoanele, dupa ce bratul este in pozitie. A doua intrebare ar fi cum se demonteaza, pentru viitor. 🙂 Se pot oare scoate cu un cârlig, de exemplu?