Jump to content

mihai_

Membru
  • Posts

    92
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Profile Information

  • Din
    Arad
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nubira
  • An
    2001

Recent Profile Visitors

1311 profile views

mihai_'s Achievements

  1. De tinut minte, merci de confirmare ca e OK! 👏 Totusi, frumoase amintiri. Haha! 🤣
  2. Apropo, oare nu ar merge ridicate ambele roti, pe doua capre serioase, ca sa se simuleze ridicarea pe elevator? Bineînțeles, cu rotile din spate asigurate + frâna de mana. Ma gândesc ca în felul asta roata opusa ajuta la ridicarea, prin intermediul barei stabilizatoare, a ansamblului de pe partea cealaltă, și deci e mai putina presiune pe bratul inferior al suspensiei.
  3. Ceva de genul asta am fost nevoit sa fac si eu, dar am ridicat de sub discul de frana, cu un lemn intre el si al doilea cric. Am ridicat doar putin, nu cat sa ridic masina de pe capra. Sper sa nu fi stricat ceva, totusi. 🙂 Data viitoare o sa stiu mai bine, merci din nou de sfaturi!
  4. Arata așa, ca în poza de mai jos, cu mansoanele atinse unul de altul in interiorul cilindrului. Dar evident, nu se poate introduce așa în locaș. Eu am procedat în felul următor: Scos un manșon Împins manșonul în interiorul cilindrului Montat braț/bucșă în poziție, pe mașină Împins manșonul al doilea prin partea de jos Când a fost perfect pe poziție, șurubul le-a împins pe amândouă în sus, încât nici cel de jos nu a mai rămas vizibil. Apropo, a fost o foarte dificil sa introduc suruburile in bucse, pentru ca bratul nu era la orizontala, si deci cilindrul bucselor nu era in pozitia verticala. Am inclinat fortat suruburile, pana s-au aliniat gaurile ca sa pot introduce complet surubutile. Mentionez ca operatiunea s-a efectuat cu un singur cric+capră, nu pe elevator. Exista o metoda mai buna (fara elevator)?
  5. Intr-adevar, am vazut si eu. Probabil ca sa nu aiba un "gol" pe aceeasi parte. Multumesc pentru clarificare!
  6. Eu tind sa cred ca trebuie amandoua, pentru ca apar doua atat in diagrama, cat si in poza de la un producator de mai sus, unde se vad doua gata introduse, daca se mareste imaginea. Mai apar si 4 bucati specificate in catalog, deci cate doua pentru bucsa mare a fiecarui brat. Ramane ideea ca e pentru fixare mai buna in traversa. Apropo, in manualul de service nu se specifica sa se faca strangerea in pozitia de lucru, ci cu vehiculul suspendat, deci poate se bazeaza ca bucsele stau perfect la locul lor - ceea ce nu e cazul in momentul asta, din cauza jocului mare dintre surubul respectiv si cilindrul interior. Din pacate nu este niciuna, cum ziceam la inceput. Tind sa cred ca mi le-au facut piedute la un moment dat in service.
  7. Tubulatura metalica centrala. Ceea ce se vede marcat cu galben in schema inclusa anterior. Arata cam asa: Se vad si montate in tubulatura bucsei respective:
  8. Salutare tuturor! Stie cineva cum se monteaza manșoanele (96300622) in interiorul uneia dintre bucșele bratului suspensiei față? Nedumerirea provine din faptul ca doua bucati de lungime 30 mm = 60 mm, mai lungi decat bucsa, 49 mm. In manualul de service nu scrie, iar pe masina se pare ca nu le mai am de la ultima operatiune in service. Presupun ca scopul este sa prinda si in traversa. Apropo, surubul respectiv se introduce de jos in sus, si de aici as trage concluzia ca la fel trebuie introduse si mansoanele, dupa ce bratul este in pozitie. A doua intrebare ar fi cum se demonteaza, pentru viitor. 🙂 Se pot oare scoate cu un cârlig, de exemplu?
  9. Inteles! Poate intr-adevar e mai indicat sa strang mai slab, dar eventual sa adaug putina solutie de blocare. Busonul e oricum pe orizontala, si nu e presiune de ulei. Merci @Viktor! M-am gandit si eu la analogia cu busonul baii de ulei, unde e similar, tot in aluminiu, si e specificat 35 Nm pentru filet M14 x 1,5, daca imi amintesc bine.
  10. @Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns! Personal, parca am mai multa incredere in cheia dinamometrica, decat in propriul simț. 🙂 As merge pe maxim 30 Nm atunci. Asta cu atat mai mult cu cat voi incerca operatiunea pe sus, fara canal/elevator. Busonul e inspre mijlocul masinii, la varinta mea, din pacate, nu inspre roata stanga-fata, dar pot ajunge la el. Am gasit un tutorial neoficial pentru Chevrolet Aveo / Kalos aici, unde scrie: Apropo, am vazut poze pentru reperul cu acelasi cod, 96 183 707, la care unele au inscriptionat si "D16". Posibil sa fie din aceeasi "serie" cu F16/D16/F20/D20, din care unele au fost montate si pe Opel, si poate exista documentatie acolo, desi inca n-am gasit.
  11. @VAXXi, multumesc pentru raspuns! Intr-adevar, aceeasi poveste si la Lacetti, "tighten it securely":
  12. Salutare tuturor! Stie cineva care este cuplul de strangere al busonului de umplere al cutiei de viteze manuale la Nubira1 (96 183 707 / Daewoo NSR 971-1)? In manualul de service scrie doar "strangeti-l bine":
  13. Mi-am satisfacut curiozitatea si am lasat regulatorul cu furtunul de vacuum scos, timp de 4 min, sa vad daca iese benzina pe acolo - nu a iesit. M-am inspirat de aici: https://www.youtube.com/watch?v=AKtR_yF7bi8 Urmeaza eprubetele...
 

×
×
  • Create New...