Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/13/24 in Posts

  1. Inca un moft, dar e si practic... mai gros si mai aderent. Ingrosat cu burete "original bmw", piele neagra neteda si cusatura rosie.
    2 points
  2. Clar, am inceput deja, azi am avut o repriza de 180, aseara 160, e bun rodajul 🙂 Serios acum, incerc sa nu o calc "blana" dar cateodata trebuie, si daca trebuie incerc sa nu fie sustinut mai mult de cateva secunde, gen 10. Oricum imi place ca nu e nici o diferenta fata de ce era inainte, trage frumos, constant, fara sincope si tot miroase a motorina 😄 Posibil sa fi rezolvat si o problema pe care o aveam vara pe calduri mari de vre-o 2 ani, cand o chinuiam gen calcat blana sustinut mai mult timp si schimbam treapta, initial tragea tare, dupa avea o scadere de putere de 1 secunda doua, dupa care revenea si nu mai cadea pana nu schimbam urmatoarea treapta. Se vedea cel mai bine la treptele 5-6 pe ceasul de consum instand, initial se ducea blana la 20 litri, dupa scadea pe la 12 litri, si dupa se ducea iar blana. Stiu, suna mai mult a geometrie variabila la turbo lesinata dar cine stie, vedem la vara 🙂
    1 point
  3. Sa ai grija sa ii faci rodajul acum! 😂 Lasand gluma, eu ma bucur ca i-ai mai dat viata. ✌️
    1 point
  4. Revenim, dupa ceva timp, e gata de vre-o saptamana si merge la fel ca inainte, nu da cu fum, trage, nu are zgomote dubioase. in total mi-a luat vre-o 6 zile cate 4 ore pe zi toata operatiunea de demontat/remontat. Da stiu, se aude o rola, pare a fi cea le la aerul conditionat care a primit tot antigelul scurs din motor, sa vad maine poate reusesc sa ii fac ceva, cred ca mai am 2 vechi prin garaj. Si acum sa continuam epopeea, ramasesem dator cu niste poze cu balansierii si cu motorul atarnat de un surub de chiulasa. Bun, pistonul a intrat usor, am gresit strangerea chiulasei fiindca am interpretat pasii prost din manual, drept urmare a sfarasit stransa cu 180 de grade din 80 nm in loc de 2X90 grade din 50 nm. Asa a ramas fiindca sigur suruburile s-au intins (cel putin cele din mijloc stranse primele) si nu rezolvam nimic daca redesfaceam. Cand mi-am dat seama la final am reverificat cele din mijloc prin comparatie cu restul cu grija si aia a fost. Si cateva poze in diverse stadii la remontare. Binenteles ca nu a fost fara peripetii, prima data m-a chinuit un dop de vizitare pentru blocarea intinzatorului distriutiei pentru care imi trebuia un inbus mare (pe care nu il aveam, evident) pana la urma am facut o mantzocarie dintr-un prezon de roata (cheie de 17) si 2 piulite stranse una in cealalta si cu multa chinuiala s-a deblocat, batand in el in timp ce era in sarcina, poze si continuarea in urmatorul topic.
    1 point
  5. Nu cred ca imbatranesti neaparat... Am lucrat si eu, ca tot omul, la una-alta, pe la cazanele mele. Dar la Phaeton am crezut ca fac infarct la o simpla inlocuire de broasca, care nu se mai incuia. Ma durea in piept si nu mai aveam mult pana sa plang. La Mazda e lux, fix aceeasi problema = 30 min. La gunoiul asta de GermanyKKT = 7 ore. Da-i dreq de nemti! Aveau ai mei o vorba (aia batrani): "fir-ar nemtii ai dracu'!" si nu intelegeam... Acum inteleg; DA-I DREQ DE NEMTI! Bafta cu nemtia!
    1 point
  6. Arata bine sudura pentru "prima data in viata mea". Mie nu-mi iese bine nici dupa "a V-a oara in viata mea"... 😀⁸
    1 point
  7. Incepem cu cea gri, am investigat cardanul si nu am gasit nimic in neregula, nu are pic de joc in cruci, flansa elastica nu are nici macar o crapatura, rulmentul central la fel. In schimb am gasit joc in capetele de planetare dupa cum se vede: Teoria mea, din cauza jocului diferentialul incepe sa vibreze (se intampla fix intre 50 si 60 km/h cand o calc tare, indiferent de treapta de viteza) iar contragreutatea din spate atinge de suruburi (are niste bucsi care par cam imbatranite). Pentru a testa teoria o sa dau contragreutatea jos sa vad daca se mai aude sunetul specific, atunci o sa fac si niste poze ca sa intelegeti exact la ce ma refer, acum nu am 🙂 In rest, o ajung anii din urma, a aparut rugina la aripile fata pe buza. Am curatat aripa dreapta (stanga e mai bine) si bagat niste chit, nu am decat o poza din timpul procesului, la final am finisat un pic (mai trebuie) si am dat niste grund. Urmeaza sa iau un spray de argintiu metalizat si sa ii dau forma finala. Nu o sa fie perfect din motive evidente dar decat rugina aia mai bine asa. La rosu acum, mi-a cazut tips-ul de la toba joia trecuta cand veneam la intalnire, l-am recuperat si am sudat prima data in viata mea 🙂 Usoar la 30A sa nu gauresc inoxul, electrozi subtiri si a iesit ce se vede mai sus, 4 electrozi au intrat acolo 😄 Am reusit sa il si aliniez cat de cat 🙂
    1 point
  8. Sa mai sterg praful, s-au schimbat amortizoarele fata cu tot cu palierii superiori si burdufurile alea de pe tija, nu stiu cum se numesc exact. Poze nu am prea multe, eram ocupat sa ma enervez ca e arcul prea lung, nu ies de pe masina fara prese, au trebuit 4 prese ca sa il montez, am uitat sa pun burduful ala si mi-am dat seama dupa ce l-am montat pe masina...etc. Asta pe langa faptul ca din primul set, cel stanga nu prea se potrivea cu masina, din pacate am aflat dupa ce montasem dreapta (nu am desfacut cutia sa verific in prealabil) drept urmare masina a stat desfacuta o saptamana pana mi-a venit piesa buna. Macar sunt ce trebuie, masina a redevenit ce stiam eu ca trebuie sa fie si acum evident ca le simt pe cele de pe spate ca sunt cam slabe, in curand se vor schimba si astea. Ah da si daca nu s-a vazut, am mers pe KYB de data asta, inainte au fost sachs. Si a aparut inca o problema, o vibratie in transmisie la anumite regimuri de mers ca re la o anumita turatie in "blana" pe treapta a doua genereaza si intr-o bataie de cauciuc pe cauciuc. Daca ar fi sa ghicesc, vre-un tampon de cutie rupt, flansa elastica sau rulmentul intermediar de pe cardan, niciuna din ele nefiind schimbata pana acum, sunt cele originale cu 403 mii km la bord. Sper sa nu fie vre-o cruce ca se lasa cu bani multi, urmeaza sa o desfac de 1 iunie sa vad exact care e problema, pana atunci incerc sa nu o mai alerg asa tare.
    1 point
  9. @Viktor un pic da merge 😛 Am uitat sa mai postez, ca tot a implinit km am zis sa termin revizia ca sa tin mine cand am schimbat toate. Drept urmare s-au mai schimbat filtrele de aer/polen/motorina si ala epurator. Asta ultimul nu e un filtru ci defapt decantorul uleiului din gazele de carter. S-a schimbat fiindca incepuse sa umezeasca pe la o gaurica. Sub gaurica aia are un fel de suapapa de cauciuc si am concluzionat ca s-a spart/uzat/rupt...etc.
    1 point
  10. Fiindca am avut o banuiala, saptamana trecuta am luat placute fata/spate si un set de filtre (motorina,aer,habitaclu). Banuiala s-a dovedit a fi corecta, placutele fata erau de schimbat. Se observa 2 aspecte 🙂 In primul rand, cele din prima poza (stanga) erau uzate mai putin, am vazut si la itp ca era un mic dezechilibru. Stanga frana mai slab dar nu suficient incat sa trebuiasca corectata din volan. In al doilea rand in a doua poza (dreapta) placutele sunt tocite oblic, cel mai probabil nu au culisat corect. Ca masuri, am dat jos portetrierul in ambele parti si curatat bine cu perie de sarma si am scos niste lichid sa se mai curete instalatia. Parea cam murdar lichidul, vedem daca se imbunatateste, daca nu, data viitoare set reparatie la etrier. Burduful nu era rupt dar cine stie ce jeg o fi inauntru. La final am schimbat si filtrul de motorina (a doua oara de cand am masina) . Cele de aer raman pe data viitoare. Inca un aspect observat, discurile alea brembo se pare ca sunt tari, dupa un set de placute uzura e minima, aproape ca nu se simte buza deloc. Am inspectat si de fisuri pe la gauri, nu am vazut inca. Ah da, placutele sunt ATE ceramic, la fel ca data trecuta. Nu le-am auzit scartzaind sau ceva, drept urmare am mers pe acelasi lucru.
    1 point
  11. Gata, e schimbat. asa arata cel vechi Masina merge bine, o mai tin sub observatie. BTW, am gresit, presiunea in "blana"ajunge la 1600 bari defapt :)
    1 point
  12. Si, am depasit 400k km. Din pacate nu am prins la fix, trecusera vre-o 8 km cand am vazut, drept urmare am facut poza cand am ajuns acasa. Din pacate si masina a sarbatorit afisand urmatoarea eroare Fiindca a mai avut o faza acum 2 saptamani cand a pornit foarte greu si inca una acum 2 ani cand am schimbat toata rampa de injectie cu alta SH, de data asta am luat senzor nou. Pret, tineti-va bine, 1093 ron 🙂 pe bosch si arata cam asa: In banii astia am primit si un odorizant, dupa cum se vede 😄 Simptome, socuri in accelerare, relanti oscilant, la un moment dat s-a oprit de tot si a pornit foarte greu. Intr-un final s-a prins ECU de schema si l-a dezactivat, zgomotul injectiei s-a schimbat si masina dadea cu fum rau in sarcina, drept urmare am lasat-o in garaj pana schimb senzorul fiidnca imi bateam joc de ea. Din ce am vazut pe live, avea momente cand mergea bine, toate bune, dupa care ramanea blocat pe presiune mare (aprox 1000 bari) moment in care masina nu mai tragea (daca era in miscare) sau se oprea si nu mai pornea (daca era in relanti). Sper sa fie asta si nu regulatorul de presiune, toate simptomele si codul de eroare duc la senzor. BTW, am aflat si eu ca presiunea in rampa variaza intre 400 de bari in relanti la 1300+ in sarcina 😮 . Mai postez saptamana viitoare dupa ce il schimb.
    1 point
  13. Am trecut la rotile de iarna si totodata am mai strans putin frana de mana din reglajul sabotilor.
    1 point
  14. Duminica am mai surubarit ceva, am schimbat filtrul de polen la aia rosie si da, pentru asta trebuie sa dai juma' de bord jos. Cu ocazia asta am observat ca flaps-ul care regleaza fluxul de aer la picioare pare deconectat, se misca cu mana, parca nu era conectat la nimic. Dupa investigatii era o rotita sarita de la angrenaj (toate comenzile de la clima sunt electrice, nu vacuumatice ca la daewoo) s-a rezolvat rapid, cred ca asa a fost de cand am luat clima. Poze detailate nu am, doar de ansamblu 🙂 Ca fapt divers, foarte misto lucrata clima, tot ansamblul ala de actionare iese doar apasand pe un clips si se poate inlocui complet, sau se poate demonta si motorul de pe el si servisa intr-o oarecare masura. Valabil la fiecare in parte, sunt 3 respectiv parbriz, frontal si picioare, se vad in poza.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...