Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/12/23 in Posts

  1. Buna si gradinita asta. Azi, nemaifiind baby sitter, am reusit sa-i montez oglinzile gigantului. Normal ca, fiind pentru fetele de usi pline, au ramas sa se vada suruburile cu piulite. Nici nu ma mai stresez si nu ma intereseaza aspectul. Daca gasesc vreun burduf mai mare, rezolv, altfel poate ramane si asa. Am vrut sa pun piulite cu cap (care sa marscheze surubul), dar tot kknarie era. Oricum, nu am gasit. Daca gasesc, pe viitor, ceva sa maschez, OK, daca nu, aia e... Macar nu mai sunt ultimul fraier sa deschid geamul ca sa reglez oglinzile. 😄
    3 points
  2. Pana acum am tot scris despre Nubira, dar m-am gandit ca nu ar strica sa trec in revista si celalalt membru al familionului, o Skoda Octavia 2, motorizare 1.9TDI, cod motor BJB, din 2006, luata aproape de noua. Avea 15.000km pe bord la momentul achizitiei. Asta este masina mea de zi cu zi. Fiindca nu pot recapitula pe de rost intreg istoricul de service, o sa incep cu ceva relativ recent, 2021. Pe langa revizia uzuala, i-am schimbat ambii butuci fata, fiindca rulmentul din stanga incepuse sa cam uruie la anumite viteze. Ca idee, producatorul celor originali sunt NTN, nemti. Am luat si suruburi noi, ca sa fie treaba, treaba. Si montat pe masina: Am luat si un set fata+ spate de furtunuri de frana de la EBC. Altfel e senzatia la franare. Timpul de actionare e mai rapid. Anul 2022 a inceput cu un schimb de baterie, ca cea veche a crapat dupa 11 ani, asa ca am luat acelasi model. I-am luat si un set de plase portbagaj, fiindca cele existente se cam lasasera. I-am facut si un detailing exterior + interior, ca merita si ea dupa 16 ani.
    1 point
  3. Anul asta, incepusem sa aud o usoara trancaneala in fata-stanga cand circulam pe un drum denivelat sau pe piatra cubica la viteze mici, ceea ce ma facea sa suspectez bieleta antiruliu sau pivotul. La asta se mai adauga faptul ca la revizia de anul trecut am constatat ca bucsele de la bascule erau cam imbatranite si pareau ca sunt pe duca. Tinand cont de aceste considerente, prin mai am decis sa fac o lucrare de intretinere mai timpurie, ca sa nu se adune costurile la iarna, cand fac revizia in mod normal, asa ca am schimbat cele ce urmeaza. Bascule fata cu tot cu suport trapez, unde am mers pe Lemforder, fiind producatorii celor originale, mai ales ca era 268 lei bucata, fata de 860 lei una originala (fara suport trapez). Un mic neajuns ar fi ca cele de la Lemforder sunt fabricate in China. La asta se adauga si pivoti Lemforder, dar astia erau fabricati in Germania, plus suruburi noi pentru bascule. Bielete antiruliu fata si spate originale. Pe cele din spate le aveam luate de acum ceva timp ca le prinsesem la un pret foarte bun. Zgarciti rau astia de la VAG. Nu au pus si ei un set de piulite noi. A trebuit sa le refolosesc pe cele vechi. Placute frana spate si schimbat lichid de frana, ca se implineau cei doi ani. Ar trebui sa mentionez faptul ca basculele, pivotii, suportii trapez si bieletele antiruliu erau cele din fabrica. Adica aveau 17 ani si aproape 130.000km. Da, eu tin in viata legenda masinilor conduse de bunicute pana la piata si inapoi.
    1 point
  4. Aflu maine 🙂 Ah, am uitat, uleiul a fost motul 75w90 si cam asa arata cutia in interior. Capul ala vanat este cel nou pe care l-am pus, am observat dupa ca a fost si asta incins la un moment dat, din fericire doar dintii aia mici de dupa siguranta, restul e ok. In mintea mea exista un singur mod prin care poti incinge ala in felul asta, "scartz" prelungit doar cu o roata 🙂 Si nu, nu am fost eu, planetara e luata de undeva, nu mai tin minte de unde.
    1 point
  5. Si, noutati, duminica am fost pe transfagarasan, am prins o furtuna pe-acolo, etc, etc 🙂 Masina s-a comportat aproape exemplar 🙂 si acum urmeaza nebunia. Cand mai aveam 20 km pana acasa am luat un crater de am crezut ca s-a rupt masina, nu stiu cum a scapat cauciucul netaiat. Intamplarea nu s-a lasat fara urmari, am oprit sa vad urmari si am simtit miros de ulei de transmisie. Initial nu m-am prins ce s-a intamplat, am crezutr ca miroase din imprejurimi, drept urmare mi-am continuat drumul. Peste 2 km era sa dau in altul, m-am enervat si cand am plecat mai furios, trosc...si masina a ramas pe loc 🙂 Urmarea: Asta este planetara stanga, la prima groapa a sarit din cutie si mai ramasese doar in dintii aia (o tinea articulatia presata in priza) si la plecarea mea, i-am barbierit pe toti. I-am gasit in baia cutiei ce-i drept 😄 Chemat interventia, ajuns tractat acasa, azi demontat si investigat, planetara nu mai intra in cutie nici cu siguranta scoasa, drept urmare am stricat una de dreapta pentru capul care intra in cutie. Montat totul la loc, facut un test sa vad daca se misca, maine vine uleiul de cutie (evident a curs tot). Alte urmari nu am vazut, gen jamba sau bascula strambe. Motivul pentru care a sarit ramane un mister, cel mai probabil siguranta slaba (a intrat parca prea usor data trecuta) sau lucreaza prea intins, dubios de altfel deoarece cutia este in aceeasi pozitie cu noul motor, nu s-a modificat nimic. Mai este varianta sa se fi strambat cazanul din lonjeroane, groapa ai chiar a fost...ceva, am crezut ca s-a rupt masina efectiv. Ah da, am lipit si actipildele alea pe spatele placutelor fata fiindca scartaiau, nu am lipit niciodata la nici o placuta schimbata in viata mea pana acum, chiar sunt curios daca este vre-o diferenta cu ele. Maine/poimaine desfac si pe dreapta sa le lipesc, cu ocazia asta verific si tamponul (evident 🙂 ) si masor si niste chestii pe-acolo (gen distanta jambei de bieleta antiruliu) sa vad daca e la fel ca pe stanga sau s-a modificat ceva pe-acolo.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...