@Horica00 : te rog sa ma scuzi daca te-ai simtit vizat, nu posturile tale au starnit reactia pe care am avut-o ! Ai parte de toata stima mea prin pozitia pe care o ai privind ITP-ul si conformitatea masinii cu specificatiile tehnice. Da, sunt total de acord ... pot sa am si mama ITPului, daca stiu ca masina nu e OK atunci e motiv de criza.
Revin la ce am scris anterior. Candva, pe un topic de acest gen, discutam de imbunatatiri aduse masinilor noastre. Frane, suspensii, evacuare, cativa caluti in plus ... si toate astea in directia depasirii performantelor "de fabrica". Da, s-au pus punti cu discuri de frana pe spate si asta nu ar fi trecut, pe bune, la ITP. Dar, daca operatiunea e facuta cu responsabilitate, rezultatul este mult superior variantei stock. Este procedura ITP perfectibila ? Poate ca da, cred ca da, insa nu sunt in masura sa fiu mai ferm de atat.
In ceea ce priveste masinile din trafic la care exista probleme serioase ... Hai sa fim realisti, de ce se ajunge aici ? Nu pentru ca testele ITP sunt luate aiurea ? Din pacate, rolul nostru este de participanti la trafic si nu de entitati care sa reglementeze astfel de aspecte. Daca exista, printre noi, astfel de colegi si pot face ceva in acest sens, cu atat mai bine. Totusi, acelasi lucru il poti spune despre un coleg sofer care trece pe rosu si nu este prins de politist ... Ce faci, ii urmezi exemplul ? Daca da, iti asumi sa te plangi ca ti se cere spaga oriunde mergi, inclusiv la ITP?
Legat punctual de Furia Rosie, in cazul in care nu poti remedia problemele tehnice (pana la urma, discutam de principiul cauza-efect: daca ai probleme, inseamna ca ceva le genereaza ... nu conteaza ce ti-au zis inspectorii aia, datele numerice sunt relevante ! Si alti colegi ti-au explicat ca absenta sau prezenta fumului este irelevanta pentru NOXE ....) , ce vei face ? Dai spaga si mai circuli inca un an in speranta ca nu te opreste un filtru RAR in trafic ? Si inca ceva: sa nu uitam care a fost durata medie de viata a masinilor, asa cum a prezis constructorul. Nu cred ca este de mirare ca apar probleme (mai mici sau mai mari) atunci cand varsta reala depaseste de 2 ori durata de viata indicata de constructor. In anumite conditii (piese OK + garaj + rulaj mic) durata aia de viata este usor de depasit ... insa sa nu uitam ca este o viata MEDIE !